Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:21

superpony schreef:
Nou, ik vind de jeugd enorm meevallen.......

Als ik op social media kijk zijn het vooral de 25-60 jarigen die schreeuwen, delen en van alles roepen en oproeren.

Ik vind juist de 20ers enorm meevallen. Ook in de winkels, Je mag niks zeggen, maar het zijn de ouderen die zich al vanaf het begin niet netjes gedragen in de winkels. Niet 1, steeds weer, loop je er tegenaan. Toch samen winkelen, gangpaden blokkeren, tegen je aan lopen, geen afstand houden, mondkapjes niet op of nu maar half, voor de deuren staan praten. En als je heel netjes en voorzichtig wat zegt, krijg je hun mening over alles wel te horen.

Ik heb me daar 1x over uitgelaten en het was iets wat op grote schaal opvallend was.

Heel in het begin liep ik de kruidvat zo in en was het een jonge meid die netjes zei; U moet wel een mandje pakken.
Ik hoor ook dat ze enorm balen, maar ook vanuit hun situatie met studeren, stages lopen etc. Maar niet zo op grote schaal dat zij oproeren.

Ik zeg helemaal niks over de jeugd Superpony, ik haal enkel wat Sureido in haar post zet.

Dat gezegd hebbende ken ik toch vrij veel jeugd die met zijn allen bij elkaar kwamen met oud en nieuw, bij sommigen werden zelfs vakantiehuisjes daarvoor afgehuurd.
Jeugd die vreselijk moeilijk doet als ze voor hun aankoop van fles cola en een zak chips een karretje moeten meenemen in de supermarkt.
Kijk er zijn heel veel die het goed doen, maar ook heel veel die de regels met een kilo zout nemen en die niet altijd zo netjes zijn. Maar goed, die zullen in het normale leven misschien ook onopgevoed gedrag vertonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:24

sureido schreef:
Mindim: Als ze nergens lezen of horen wat er aan de hand is en dat zij ook ziek worden, dan voel je je inderdaad onoverwinnelijk. Als bijvoorbeeld een Stuk tv langs zou gaan op de IC, kijken daar ook veel mensen naar die zich zo voelen. Als de Universiteit mij een mail zou sturen met gevolgen, of de vereniging waar ik bij zit, zou dat ook impact maken. Meer dan een NOS of een persconferentie waar een groot deel niet meer naar kijkt. Het ligt imo dus wel aan de uitleg, het is niet voor niks dat mensen afstand nemen van de regels, sommigen zijn ook gewoon echt onwetend, dan ben je niet meteen een wappie.

Ik vind dat geen rare mindset, het gaat ook niet over dat de overheid dat expres doet om te pesten, het gaat erover dat er mensen zijn die onwetend zijn en doorgaan met bezoek, ook met avondklok, dus imo heeft het dan geen zin. Het heeft meer zin om die groep te bereiken en te zorgen dat ze mee willen doen, net als vorig jaar.

En er zijn natuurlijk mensen die expres oogkleppen ophebben, die bereik je inderdaad niet. Maar ik ken genoeg mensen die oprecht niet weten dat ze zelf ook heel ziek kunnen worden.

Nu doe je net of het nergens te vinden is, op de radio wordt het elk uur vermeld, internet staat er vol mee, hele discussies ook op social media, op de tv word je er mee dood gegooid.
Dus nee, ik vind niet dat het aan de uitleg ligt, die is er voldoende, alleen moet het schijnbaar op een presenteerblaadje aangereikt worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:25

Ik ben het trouwens zelf ook echt beu, en ik zei in december: het wordt vast niet meer erger dan nu.

En toen kwam ook nog even die andere mutatie om de hoek kijken en dan is het toch echt moeilijk om hoop te houden ondanks we vaccins hebben. Want het wordt opeens wel weer erger.

Ik zou perspectief wel echt fijn vinden. Gommers die zei ‘Pinkpop kan doorgaan’ en ‘als de 65+ en risicogroepen zijn gevaccineerd kan er meer voor de jongeren’, daar werd ik vrolijk van, toen had ik zin om er tegen aan te gaan.

Maar alles is weer weg van dat perspectief en dat maakt het soms zo lastig.

En daar kan Gommers of de regering niks aan doen, want ze weten het inderdaad niet. Maar ik snap wel dat er soms behoefte is aan die misstap, met iets teveel man in een ruimte even alle zorgen vergeten na al bijna een jaar zo te leven, zonder zekerheid dat we wel weer op ‘korte’ termijn naar normaal kunnen gaan. In dat perspectief bieden ligt denk ik een sleutel voor de oplossing. Maar hoe die precies eruit ziet weet ik ook niet.

@mindim: ik zeg helemaal niks over jeugd en vervolgens een heel stuk over hoe slecht ze het doen.
Precies waar het probleem zit.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:26

Mindim schreef:
sureido schreef:
Mindim: Als ze nergens lezen of horen wat er aan de hand is en dat zij ook ziek worden, dan voel je je inderdaad onoverwinnelijk. Als bijvoorbeeld een Stuk tv langs zou gaan op de IC, kijken daar ook veel mensen naar die zich zo voelen. Als de Universiteit mij een mail zou sturen met gevolgen, of de vereniging waar ik bij zit, zou dat ook impact maken. Meer dan een NOS of een persconferentie waar een groot deel niet meer naar kijkt. Het ligt imo dus wel aan de uitleg, het is niet voor niks dat mensen afstand nemen van de regels, sommigen zijn ook gewoon echt onwetend, dan ben je niet meteen een wappie.

Ik vind dat geen rare mindset, het gaat ook niet over dat de overheid dat expres doet om te pesten, het gaat erover dat er mensen zijn die onwetend zijn en doorgaan met bezoek, ook met avondklok, dus imo heeft het dan geen zin. Het heeft meer zin om die groep te bereiken en te zorgen dat ze mee willen doen, net als vorig jaar.

En er zijn natuurlijk mensen die expres oogkleppen ophebben, die bereik je inderdaad niet. Maar ik ken genoeg mensen die oprecht niet weten dat ze zelf ook heel ziek kunnen worden.

Nu doe je net of het nergens te vinden is, op de radio wordt het elk uur vermeld, internet staat er vol mee, hele discussies ook op social media, op de tv word je er mee dood gegooid.
Dus nee, ik vind niet dat het aan de uitleg ligt, die is er voldoende, alleen moet het schijnbaar op een presenteerblaadje aangereikt worden.

Ik heb op FB alle media eraf gekieperd, want als ik inderdaad die discussies op Social media moet geloven ga ik inderdaad schijt hebben aan de regels, en niks hoeft op een presenteerblaadje aangereikt te worden. Radio luisteren, wie doet dat nu nog van de jeugd? :+

Trouwens, laat maar. Je begrijpt zo niet wat mijn punt is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:26

Ik sprak laatst een vrouw in de supermarkt :) minstens 70.
Zij vroeg me waarom ik 2 kinderen bij mij had. Tja mevrouw, ik kan ze moeilijk alleen thuis laten :)
Sta je er alleen voor dan? Nee mevrouw, maar mijn man moet gewoon thuis werken en kan daar geen kinderen bij gebruiken als hij met klanten moet bellen.
Kan ie niet boven zitten dan? Jawel, daar zit hij ook. Maar de kinderen kunnen nog steeds niet alleen thuis blijven.
Mogen ze niet naar de opvang dan? Daar mogen kinderen van werkende ouders toch heen?
Nee mevrouw, alleen waarvan beide ouders een bepaald beroep hebben en dat hebben wij beide niet. Dus beide kinderen zijn thuis, elke dag de hele dag.
Dus ik hoop dat de scholen weer open gaan binnenkort, het zijn beide kindjes met een achterstand. Maar dan moet dat virus wel weg en als het aantal besmettingen zo blijft en iedereen zich niet aan de regels houdt, heb ik mijn kinderen thuis en zullen ze heel sporadisch eens mee moeten voor boodschapjes.

En toen zag ik in haar ogen een stukje bewustwording. "Dus je hebt én je kinderen thuis én je man die thuiswerkt én je hebt zelf ook nog werk?"
Leek wel of ze er nog helemaal niet bij stil had gestaan wat de sluiting van de scholen/opvang betekenden voor de ouders met kinderen. Ze heeft me veel succes en sterkte gewenst en hoopte dat het snel weer beter ging en de kindjes weer naar school konden.

Hoe langer deze ellende duurt, hoe meer mensen er door geraakt worden.
Ook de jeugd die zegt er klaar mee te zijn. Hoe minder de mensen die klaar met de regels zich aan de regels houden, hoe langer iedereen erdoor getroffen wordt en er maatregel op maatregel op maatregel zullen gaan volgen.
Mant nu heb je inmiddels al 5 varianten die ook allemaal huishouden en het einde is niet in zicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:32

sureido schreef:
Ik heb op FB alle media eraf gekieperd, want als ik inderdaad die discussies op Social media moet geloven ga ik inderdaad schijt hebben aan de regels, en niks hoeft op een presenteerblaadje aangereikt te worden. Radio luisteren, wie doet dat nu nog van de jeugd? :+

Jawel hoor, ik begrijp je punt prima.
Maar als men een beetje moeite doet, is er genoeg te vinden. Dat het niet in je dagelijkse leven voorkomt, doet daar niets aan af, je kan ook een beetje moeite doen en wel eens het journaal luisteren bijvoorbeeld, ook al doe je dat normaal niet en als je niet naar de persconferentie wilt kijken als jeugd prima, maar doe dan niet of het nergens te vinden is.
Ik ga er vanuit dat als men bij een studentenvereniging zit, men wel wat grijze materie tussen de oren heeft zitten en men niet meer als kids apart behandeld hoeft te worden door alles in jip en janneke taal op de juiste kanalen aangereikt te krijgen. Hier hoeft dat iig niet. Maar goed, we zijn het niet eens, ook prima toch?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:33

Denken dat volwassenen geen feestjes organiseren is best wel naïef en onrechtvaardig.
De buurvrouw van de stal waar ik met mijn paard sta, heeft vorige week iedere avond m.u.v. zaterdag een feestje gehouden. Was bijna ludiek te noemen om op de tonen van "I will survive" te rijden. Maar de situatie is ernstig, dus daarom toch niet ludiek. Gastvrouw van dienst is echt al dik de 50 voorbij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:38

Gini schreef:
Maar die jongere groep (studenten en net-schoolverlaters) is ook de groep die eigenlijk "vergeten" wordt en overal achteraan staat, terwijl zij juist wel in een levensfase zitten die o zo belangrijk is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet zo zie (in beeld heb).

Ik werk in de transport. M'n chauffeurs werken normaal al 5 dagen van gemiddeld 12 uur. Een 8-urige werkdag: never.

Ik heb die mensen tijdens de lockdowns elke dag om 6 uur binnen zien komen en tegen 21 uur terug zien komen, 6 dagen per week, elke dag weer. En dan nog de halve bak mee terugnemen, dus het gevoel van vechten tegen de bierkaai. Niet naar de toilet kunnen en eten in de cabine terwijl ze aansluiten in de wachtrij om te kunnen aanmelden. Zelf zat ik non-stop aan de telefoon om voortdurend uitgekafferd te worden. Bij de schoolsluiting met m'n kinderen op kantoor, of thuis mail en administratie weg te werken (en op m'n flikker krijgen van de juf dat ik echt niet de hele dag kan helpen bij de lessen en het inloggen 'want m'n baas moest maar begrip hebben'. Sinds begin december zelf trouwens thuis met een burnout.

Ik zie dergelijke taferelen ook in de zorg bijvoorbeeld.

Dus misschien zie ik het verkeerd, maar ik vind dat gewoon zoveel erger dan online colleges en een diploma per post...
Laatst bijgewerkt door Urielle op 19-01-21 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:39

Mindim schreef:
sureido schreef:

Jawel hoor, ik begrijp je punt prima.
Maar als men een beetje moeite doet, is er genoeg te vinden. Dat het niet in je dagelijkse leven voorkomt, doet daar niets aan af, je kan ook een beetje moeite doen en wel eens het journaal luisteren bijvoorbeeld, ook al doe je dat normaal niet en als je niet naar de persconferentie wilt kijken als jeugd prima, maar doe dan niet of het nergens te vinden is.
Ik ga er vanuit dat als men bij een studentenvereniging zit, men wel wat grijze materie tussen de oren heeft zitten en men niet meer als kids apart behandeld hoeft te worden door alles in jip en janneke taal op de juiste kanalen aangereikt te krijgen. Hier hoeft dat iig niet.

Hieruit maak ik dus op dat je het niet begrijpt. Studenten weten echt wel wat er speelt, ze kunnen niet eens naar de universiteit dus daar gaat het helemaal niet om. Hetzelfde voor jeugd die thuis zit van school.

Het gaat erom dat een deel! niet doorheeft dat ook zij heel ziek kunnen worden van Corona, en daarom gewoon doorgaan met zuipen en bezoek ontvangen. Mijn punt is dat ze meer bewust gemaakt moeten worden van de risico’s, dat kan beter via kanalen waar zij wel geïnteresseerd in zijn dan via NOS of een persconferentie of een spotje op de radio (waar ook gezegd in wordt laat je vaccineren en niks over risico’s onder studenten).

En dat heeft niks met een presenteer blaadje aanreiken te maken, want ik snap dat ze niet meer elke dag gaan googelen naar Coronagevolgen.

Dus nogmaals bereik je met een avondklok niet dat deze groep opeens thuisblijft, ze verplaatsen gewoon de tijd waarin ze afspreken. Het zou juist een doel zijn om deze groep wel te bereiken.

En inderdaad, ouderen kunnen er ook wat van. Mijn ouders zijn derde kerstdag nog met 8 anderen wat gaan drinken. En die zijn heel ziek geweest van Corona, dus nog niets geleerd. :+

Oh ja edit: zonder bokt had ik waarschijnlijk ook niet geweten dat ik er zo ziek van kon worden.
Laatst bijgewerkt door sureido op 19-01-21 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:40

@Mindim, tja, je mag het niet zeggen. Maar ik zie een behoorlijk verschil in niveau hoe ermee wordt om gegaan. Zowel bij jongeren als de midden leeftijd.

En zoals altijd; de mensen die je moet bereiken, ga je niet bereiken. Dat is overal zo.

Maar ook wij zijn het wel zat hoor. Voorgelicht worden, vinden we prima. Als er verandereingen zijn zoals de lock down, luisteren we daar naar. Maar als je 's avonds nog even wil bank hangen gaat het op tv alleen nog maar over Corona. Daar worden we zat van en het gaat ook wel steeds iets meer langs je heen, omdat het echt teveel is.

Waar ik wel ga zitten voor de persconferenties bijvoorbeeld.

En ik baal dat een aantal fb vrienden die ik normaal aardig vind, je doodgooien met allerlei troep over Corona. Ze denken echt dat de mensen die de maatregelen volgen niet zelf nadenken, makke schapen zijn etc. Je wordt echt weggezet als dom.
En het is ook weer veel teveel. Alsof iemand nog leest wat je plaatst als je dat elke dag, de hele dag doet. Echt niet.

Ik hou alles in mn achterhoofd en observeer, maar moet toch ook afwachten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:43

Citaat:
Het gaat erom dat een deel! niet doorheeft dat ook zij heel ziek kunnen worden van Corona, en daarom gewoon doorgaan met zuipen en bezoek ontvangen. Mijn punt is dat ze meer bewust gemaakt moeten worden van de risico’s, dat kan beter via kanalen waar zij wel geïnteresseerd in zijn dan via NOS of een persconferentie of een spotje op de radio (waar ook gezegd in wordt laat je vaccineren en niks over risico’s onder studenten).

En dat heeft niks met een presenteer blaadje aanreiken te maken, want ik snap dat ze niet meer elke dag gaan googelen naar Coronagevolgen.

Dan zit er bij die groep toch echt wel weinig verstand in die grijze massa en dat zou je niet zeggen als ze naar de uni gaan.

Echt je hoeft niet het nieuws de hele dag te volgen en de kranten totaal uit te spitten om te weten dat ook jongeren ernstig en langdurig ziek kunnen worden.

Als dat niet doordringt zijn ze of heel stom (wat ik me niet voor kan stellen) of ze geven er gewoon geen ene donder om.
En ja ik denk bij de groep die zuipt en feestviert dat het geval is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:45

Urielle schreef:
Gini schreef:
Maar die jongere groep (studenten en net-schoolverlaters) is ook de groep die eigenlijk "vergeten" wordt en overal achteraan staat, terwijl zij juist wel in een levensfase zitten die o zo belangrijk is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet zo zie (in beeld heb).

Ik werk in de transport. M'n chauffeurs werken normaal al 5 dagen van gemiddeld 12 uur. Een 8-urige werkdag: never.

Ik heb die mensen tijdens de lockdowns elke dag om 6 uur binnen zien komen en tegen 21 uur terug zien komen, 6 dagen per week, elke dag weer. En dan nog de halve bak mee terugnemen, dus het gevoel van vechten tegen de bierkaai. Niet naar de toilet kunnen en eten in de cabine terwijl ze aansluiten in de wachtrij om te kunnen aanmelden. Zelf zat ik non-stop aan de telefoon om voortdurend uitgekafferd te worden. Bij de schoolsluiting met m'n kinderen op kantoor, of thuis mail en administratie weg te werken (en op m'n flikker krijgen van de juf dat ik echt niet de hele dag kan helpen bij de lessen en het inloggen 'want m'n baas moest maar begrip hebben'. Sinds begin december zelf trouwens thuis met een burnout.

Ik zie dergelijke taferelen ook in de zorg bijvoorbeeld.

Dus misschien zie ik het verkeerd, maar ik vind dat gewoon zoveel erger dan online colleges en een diploma per post...

Het is ook niet mijn bedoeling om er een wedstrijd "Wie heeft het het ergst" van te maken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:46

Dus, hoe zorg je ervoor dat deze groep er wel wat om gaat geven?

Je zegt dus precies hetzelfde als wat ik zeg, alleen probeer ik al wat oplossingen ervoor te geven.

En das imo geen avondklok.

sureido

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:47

Wat jij nu doet Urielle is precies de reden waarom ik er niet eens meer over begin. Als student mag je het ook niet zwaar hebben want andere hebben het zwaarder.

Een vergeten groep die niet mag klagen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:51

sureido schreef:

Je zegt dus precies hetzelfde als wat ik zeg, alleen probeer ik al wat oplossingen ervoor te geven.

Jij geeft geen oplossingen want je doet of het niet weten. Ze weten het echt wel, het interesseert ze alleen niet.
Daar kun je niets tegen doen alleen naar mijn idee heel hoge boetes geven of vrijwilligers werk op de Cohort te laten doen? Al hebben ze het daar ook te druk om die sukkels te begeleiden.
Hun toelating tot school te stoppen want ze zijn te dom voor de uni?
Er moet in ieder geval iets tegenover staan wat ze raakt. Want ze weten het echt wel.
Maar echte maatregelen zijn ze te slap voor in Nederland, dus gaan die kwallen gewoon door.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:53

sureido schreef:
Wat jij nu doet Urielle is precies de reden waarom ik er niet eens meer over begin. Als student mag je het ook niet zwaar hebben want andere hebben het zwaarder.

Een vergeten groep die niet mag klagen.

Dat zegt toch niemand? Maar als ik lees over feestjes met veel drank en overdag net als anders bij elkaar op visite komen, kan ik me wel voorstellen dat mensen denken dat het wel meevalt qua moeilijk hebben en dat er mensen zijn met serieuzere problemen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:54

DuoPenotti schreef:
Citaat:

Dan zit er bij die groep toch echt wel weinig verstand in die grijze massa en dat zou je niet zeggen als ze naar de uni gaan.

Echt je hoeft niet het nieuws de hele dag te volgen en de kranten totaal uit te spitten om te weten dat ook jongeren ernstig en langdurig ziek kunnen worden.

Als dat niet doordringt zijn ze of heel stom (wat ik me niet voor kan stellen) of ze geven er gewoon geen ene donder om.
En ja ik denk bij de groep die zuipt en feestviert dat het geval is.

Het is natuurlijk wel zo dat er ook veel aangepast is gedurende afgelopen jaar qua voorlichting.

Eerst konden jongeren het niet krijgen of niet zo erg. Dat heeft ook wel voor een periode een stempel gedrukt op het gedrag.

Veel die oudere (groot) ouders hebben, zien het echt wel van dichtbij. Niet aan de regels houden, is soms ook machteloos heid.

Ik weet jongeren die echt zo graag hun (groot) ouders even willen zien en knuffelen en echt moeite hebben met het verdriet van oma, zelf die knuffels missen etc.

Dat is echt net als rouwen bijna. Mensen moeten vooral niet licht denken over dat gemis, die gevoelens en behoefte's.
Ja, daar kan je met verstand over nadenken, maar het duurt al heel lang en het wordt echt ene serieus gemis.
Zeker als (groot) ouders hun einde naderen en je mag er niet bij, maakt dat mensen echt vreselijke hopeloos.

Waar je dus ook kan zeggen; het zijn normale jongeren, dat zij dat sociale missen.

Er is ook echt een hoop verdriet overal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:56

DuoPenotti schreef:
sureido schreef:

Jij geeft geen oplossingen want je doet of het niet weten. Ze weten het echt wel, het interesseert ze alleen niet.
Daar kun je niets tegen doen alleen naar mijn idee heel hoge boetes geven of vrijwilligers werk op de Cohort te laten doen? Al hebben ze het daar ook te druk om die sukkels te begeleiden.
Er moet in ieder geval iets tegenover staan wat ze raakt. Want ze weten het echt wel.
Maar echte maatregelen zijn ze te slap voor in Nederland, dus gaan die kwallen gewoon door.

Die jingeren die zich zo gedragen zijn echt niet alleen uni studenten. Wij hebben wat werklui over de vloer gehad en moet je die horen praten...........

En verderop hier een woonwijk met vooral lagere inkomens en daar ging het feesten ook gewoon door.

Je kan niet 1 groep aanwijzen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:56

Maar daar ben ik het wel mee eens SP
Maar zeggen ze weten het niet, nee dat geloof ik niet.
En je opa en oma een knuffel willen geven en eventueel die regel overtreden vind ik van andere orde dan met 30 man in een keet gaan zitten zuipen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:57

superpony schreef:
Die jingeren die zich zo gedragen zijn echt niet alleen uni studenten. Wij hebben wat werklui over de vloer gehad en moet je die horen praten...........

En verderop hier een woonwijk met vooral lagere inkomens en daar ging het feesten ook gewoon door.

Je kan niet 1 groep aanwijzen.

Ik reageerde daar op sureido en die had het over de studenten op de uni, daarom ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:03

Gini schreef:
Denken dat volwassenen geen feestjes organiseren is best wel naïef en onrechtvaardig.
De buurvrouw van de stal waar ik met mijn paard sta, heeft vorige week iedere avond m.u.v. zaterdag een feestje gehouden. Was bijna ludiek te noemen om op de tonen van "I will survive" te rijden. Maar de situatie is ernstig, dus daarom toch niet ludiek. Gastvrouw van dienst is echt al dik de 50 voorbij.

Zeg ik ergens dat volwassenen dat niet doen dan Gini, het zou wel fijn zijn als je me geen woorden in de mond legt. Naief en onrechtvaardig, wie ik? -O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:05

DuoPenotti schreef:
sureido schreef:

Maar ik denk dat er wel een oplossing kan zijn waardoor het ze wel interesseert. De manier hoe je nu praat is in ieder geval geen oplossing.

Tevens zeg ik dit: niet eens naar de universiteit dus daar gaat het helemaal niet om. Hetzelfde voor jeugd die thuis zit van school

Dus heb het niet alleen over de studenten van de universiteit maar alle studenten < voortaan heten mbo’ers ook studenten toch? :+

Ik zeg alleen dat voor die groep zo’n mail van de uni misschien zou kunnen werken. Of van de Hogeschool dan.
Bij mijn vereniging zitten ook mbo’ers en hbo’ers. Dus ik heb het niet alleen over de Universiteit maar alle jeugd. Sorry als dat verwarring heeft veroorzaakt.

@Ann: oh ja, scheer iedere student maar over een kam.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:05

DuoPenotti schreef:
Maar daar ben ik het wel mee eens SP
Maar zeggen ze weten het niet, nee dat geloof ik niet.
En je opa en oma een knuffel willen geven en eventueel die regel overtreden vind ik van andere orde dan met 30 man in een keet gaan zitten zuipen.

Daar zit denk ik wel een verschil in ook.

Het zijn vaak andere jongeren die in keten zuipen. Maar die wonen vaak thuis of net op hun zelf en hebben dus hun contacten. Gaan van de keet naar huis, naar werk, naar vrienden etc. Want bijv in de bouw gaat meeste wel door.

Studenten wonen vaak in studentenhuizen en binnen hun eigen huis, is contact vermijden heel lastig.

Sommigen wilden juist niet naar huis, om verspreiding te voorkomen.

Dara zijn er ook veel, die dan in hun huis gaan zitten zuipen en feesten, maar wel minimaal contact hebben buiten hun studentenhuis.

Ik weet enkelen die vroeg toch terug zijn gegaan en dan wel met de vrienden mee doen. Maar dat was voor hun toen nog onduidelijk. Hoelang het ging duren, gaat het erger worden? Veranderen maatregelen? Niemand kon echt koffiedik kijken.

Dat is ook wat je hoort en mis lijkt te gaan in Nederland. De meesten zeggen toch; was gelijk hard en duidelijk geweest. Ze missen vooral vooruitzichten.

Als ik de verhalen op sm voorbij zie komen, denk ik echt dat mensen echt bang worden. En als je heel eenzijdig gaat zitten lezen en luisteren, ga je dat vast allemaal geloven. Waarom ook niet?

Mensen willen gewoon iets geloven en ergens aan vasthouden. De 1 zegt; even doorbijten en zijn we er vanaf.
De ander zegt; allemaal onzin, we moeten door. Die zien weer de andere kant waar ze zich niet bij neer kunnen leggen.

In mijn ogen heeft de corona tot nu toe alleen maar mensen tegen elkaar op gezet en daar wordt niemand wijzer van denk ik.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:06

Laten we wel wezen, voor de meeste echte jongeren verloopt het ook nog steeds als een griepje. Er zijn vooralsnog 4 mensen onder de 24 jaar overleden aan covid (allemaal man). Als er staat er liggen ook best wat jonge mensen op de IC/ in het ziekenhuis dat gaat dat vrijwel altijd om mensen van boven de 35-40 jaar, niet om twintigers. Het gaat vooral om het risico dat jongere andere besmetten, die wel ernstige klachten krijgen. Zij passen zich dus aan voor andere, terwijl de kans straks heel groot is dat er heel moeilijk een baan te vinden is om het nog maar niet te hebben over de huizenmarkt, die zo ook op geen enkele manier verbeterd.

En toch zie ik jongeren zich over het algemeen ook netter gedragen dan 60/70 plussers. Ik moet mijn oma ook iedere keer weer uitleggen dat ze afstand moet houden (ja juist bij familie, nee ik weet niet zeker of ik geen covid heb). Ergens snap ik dat ook weer wel, ik denk dat sommige het toch minder meekrijgen, negeren of gewoon niet helemaal meer bij de tijd zijn. En een gedeelte denkt ook liever corona dan mijn laatste levensjaren in eenzaamheid doorbrengen. Kan ik me ook iets bij voorstellen en zolang ze dan geen gebruik maken van zorg heb ik er ook niet eens zo zeer een probleem mee.
Het is alleen wel heel frusterend om te zien. Toen ik afgelopen weekend acht!! 70 plussers op een supersmal bospad tegen kwam, zonder enige afstand en er ook niemand maar een pas aan de kant ging voor ons had ik ook de neiging om te zeggen, van joehoe, leuk dat jullie al met pensioen zijn maar wij moeten nog even en helpen heel de economie naar de *** voor jullie gezondheid. Fijn als je het dan zelf ook serieus neemt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:15

Mindim schreef:
Gini schreef:

Zeg ik ergens dat volwassenen dat niet doen dan Gini, het zou wel fijn zijn als je me geen woorden in de mond legt. Naief en onrechtvaardig, wie ik? -O-

Ik spreek niemand rechtstreeks aan, dus nee, ik leg je geen woorden in de mond. Waarom voel je je aangesproken?