Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 01:07

Je hebt precies niks gezegd eigenlijk... en tot nu toe heeft niemand jou een "complotwappie" genoemd, dat zeg je steeds zelf.
Ook vroeg er niemand meer naar je bronnen omdat je die toch niet deelt (of hebt?)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 01:26

Persoonlijk denk ik dat complottheorie aanhangers geen informatie delen omdat ze eigenlijk geen complottheorie aanhangers zijn. Ik denk dat het ondercover communisten zijn. Het voornaamste doel is angst zaaien zodat we de overheid en het economische systeem niet meer vertrouwen, al ons geld van de bank halen en in een sok bewaren. Hierdoor vallen alle banken om: de mascotte van kapitalisme. Wake up sheeple.

Nee maar eerlijk, wat is je doel precies Loriene? Je waarschuwt maar kunt geen inhoud delen. Wil je ons daadwerkelijk verlichten en kennis bijbrengen of alleen angst zaaien?

*back to bed*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 02:27

Danique_G schreef:
Persoonlijk denk ik dat complottheorie aanhangers geen informatie delen omdat ze eigenlijk geen complottheorie aanhangers zijn. Ik denk dat het ondercover communisten zijn. Het voornaamste doel is angst zaaien zodat we de overheid en het economische systeem niet meer vertrouwen, al ons geld van de bank halen en in een sok bewaren. Hierdoor vallen alle banken om: de mascotte van kapitalisme. Wake up sheeple.

Nee maar eerlijk, wat is je doel precies Loriene? Je waarschuwt maar kunt geen inhoud delen. Wil je ons daadwerkelijk verlichten en kennis bijbrengen of alleen angst zaaien?

*back to bed*

Eens, je zou denken dat al alles fout is je zoveel mogelijke mensen aan je kant wilt hebben je dan niet zegt zoek zelf maar bronnen op nee dan wil je mensen overtuigen om het ook te gaan geloven.

Kinke

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:53

Maar in het ziekenhuis hebben ze dan dus als doel om je ziek te maken?
Al die artsen, verpleging, wie dan ook, ze willen je helemaal niet beter maken?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:02

loriene schreef:
Jullie denken dat ik een complotwappie ben maar dat ben ik niet. Dom ben ik ook niet. Verder zeg ik er niets over. Gewoon doen wat de overheid zegt en het vaccin nemen. Wij nemen hem zeker niet. Verder heb ik hier wel genoeg gezegd. Voor degenen die twijfelen denk goed na.

Je bent vreselijk irritant in dit topic. Het is een interessant topic, waar iedereen vrij zn mening geeft. Jij dwaalt continu af met one liners die totaal niets toevoegen aan dit topic. Niemand zegt dat je dom bent, maar ga je berichten eens na en vraag jezelf eens af wat je bijdrage is aan deze discussie.

Je bent er meerdere keren al op gewezen. Als je daadwerkelijk niet dom bent, blijf dan on topic, onderbouw je mening en draag wat bij aan de discussie zodat anderen er ook wat aan hebben. Je laat alles in het midden, geeft geen antwoorden en dan ben je verbaasd over hoe anderen reageren?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:18

Janneke2 schreef:
En ik denk dat de huisartsen niet zitten te wachten op extra werk in de vorm van pokkenbriefjes voor corona entingen uitschrijven...

Die inentingsboekjes zijn er toch al lang? Als ik mijn vaccin ga halen laat ik de covid enting bij schrijven. Reuze handig. Vorige week dacht ik nog dat ik tetanus bij moet halen volgend jaar. Niet dus is pas in 2016 gehad zag iK in mijn boekje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:31

Ik weet niet hoe de jouwe uit ziet, maar die van mij en mijn dochter staat afgezien van de stickers enkel handgeschreven een naam op. Dat is puur voor eigen administratie dus, geen bewijs.
Wat de UK bedacht had met de freedom pass is dat het in feite gekoppeld is aan je ID, voor iedere willekeurige ticketcontrolleur in te zien dus, no way.

Ik verwacht eigenlijk ook niet dat het gaat gebeuren, veel te complex en in strijd met de wet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:37

Afbeelding

De ziekenhuis bacterie (mrsa) is niet best als je die hebt. Daar kun je enorm ziek van zijn dat te maken heeft met resistentie voor antibiotica.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:39

Kinke schreef:
Maar in het ziekenhuis hebben ze dan dus als doel om je ziek te maken?
Al die artsen, verpleging, wie dan ook, ze willen je helemaal niet beter maken?

Ja, want alleen aan gezonde mensen verdienen ze niks. Zieke mensen leveren geld op. FOLLOW THE MONEY. Ziekenhuizen zijn gevaarlijk, voor alles waar ze je vanaf helpen krijg je een nieuw virus mee naar huis.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:43

Ik zou zulke prive informatie niet even hier op bokt plaatsen Pien, dat valt onder medisch geheim. Maar jouw boekje is dus ook gewoon heel simpel te faken zoals bij iedereen het geval is. Dat is gewoon iets voor eigen gebruik, geen bewijs.

Anderzijds schijnt er al een app te zijn waarbij je je volledige medische geschiedenis inclusief bloedgroep en allergieen op social media kan plaatsen, dus blijkbaar zijn er ook best veel mensen die het niet kan schelen wat er allemaal te downloaden is over jezelf.
Ieder zijn ding natuurlijk, niet voor mij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:45

Ik heb geen boekje, althans ik heb het nog nooit gezien. Wanneer krijg je zoiets dan? Misschien heeft mn moeder het nog wel vanuit mijn kindertijd...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:46

Je kunt met je Digid ook je medische geschiedenis ophalen bij huisarts en ziekenhuis
Dus wat mij betreft noteren ze het daar en kan ik het als het moet altijd laten zien

En die boekjes zujn er hier alleen voor kinderen toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:48

Jessix schreef:
Ik heb geen boekje, althans ik heb het nog nooit gezien. Wanneer krijg je zoiets dan? Misschien heeft mn moeder het nog wel vanuit mijn kindertijd...

Ik heb hem sinds ik naar Zuid Afrika ging en daar vaccins voor nodig had. Sindsdien worden reisprikken daarin bijgehouden. Is een boekje van de GGD.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:48

Ik weet nog niet of ik de prik wil.

Normale griepprik haal ik nooit. Weet ook niet eens of ik die krijg omdat ik buiten de risicogroep val.

Wil sowieso eerst weten wat dat vaccin doet. Maar ik hoor ook bij de laatste groep die aan de beurt zo zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:50

Jessix schreef:

Ik ook niet :D
Ik kom uit de tijd van het inentingskaartje voor de kinderen.
Ding is zo verfrommeld dat er niks meer leesbaar is.
Gaat ook al een halve eeuw mee :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:54

Pandora2 schreef:
Ik ook niet :D
Ik kom uit de tijd van het inentingskaartje voor de kinderen.
Ding is zo verfrommeld dat er niks meer leesbaar is.
Gaat ook al een halve eeuw mee :')

Ik ben volgens mij alleen tegen de pokken geënt verder al die rottige kinderziektes doorgemaakt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:57

Mijn dochter heeft ook gewoon een kartonnen kaart, net als ik. Die van mij is ooit door een konijn gevonden dus daar is een groot stuk vanaf gegeten :Y)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:07

Deze heb ik in ieder geval:

Afbeelding

Daar staan ook mijn andere vaccinaties in. Datum, sticker en stempel met handtekening.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:35

Ik heb nog nooit een vaccin of iets dergelijks gehad dus ook niet zo'n boekje.

Hoop trouwens ook niet zo'n ding te krjigen, ga ik geheid kwijt raken of vergeten haha.
In de digitale wereld, kan dit toch ook gewoon digitaal geregeld worden hoop ik.

Daarnaast hoop ik nog steeds dat er geen onderscheid gemaakt gaat worden in bv evenementen ed onder mensen die wel of niet geënt zijn. Want alles leuk en aardig, maar het moet wel vrijblijvend blijven om je te laten vaccineren, en als er consequenties aanzitten met vliegen/concerten enz dan is de vrijblijvendheid in het gedrang.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:48

Nog nooit zo'n boekje gezien. Ik ken alleen het boekje van het consultatiebureau. Maar goed, wij maken dan ook nooit verre reizen. Dus dat zal wel de reden zijn dat ik het niet ken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:19

Leuk om zo'n boekje te zien, ik wist niet eens dat ze bestonden!

Ik hoop ook dat het niet verplicht gaat worden denk ik, voor mijzelf maakt het niet zo veel uit want ik kàn mijzelf laten vaccineren, die keuze heb ik. Waar ik eerder aan denk is aan de groep mensen voor wie de inenting wordt afgeraden, zoals tot nu toe mensen met bepaalde allergien, welke risico lopen om door zo'n inenting in het ziekenhuis te belanden. Die groep mensen kan je met goed fatsoen imo niet dwingen om zulke narigheid te moeten doorstaan, ook die mensen hebben het recht op een veilig bestaan en het recht om mee te kunnen doen met leuke dingen.

Zijn er inmiddels al Bokkers die zich hebben laten inenten? Ik meen dat ik dat eerder had zien staan maar ik weet niet meer wie dat waren, dat ze afgelopen week de keuze al moesten maken. Hoe is het met jullie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:21

ik neem aan dat zelfs als er een verplichting komt, dat er een uitzondering komt obv medische indicatie. En ook daar weer, de praktische kant is vrij ingewikkeld. Want hoe ga je dat bewijzen?

Volgens mij moesten mensen het alleen nog doorgeven ivm bestellingen. Er zijn in NL nog geen entingen beschikbaar dus denk niet dat er al mensen gevaccineerd zijn.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:29

Dit is dan de inhoud van het boekje, ik heb de GGD stempel er uitgehaald ivm naam van de medewerkers.

Afbeelding

Voor de gele koorts vaccinatie is er een aparte pagina. Voor internationaal reizen hoop ik dat ie gewoon toegevoegd kan worden.

Voor binnen Nederland hoop ik op een digitale oplossing. Lijkt me handiger dan iets op papier. Ik kan me nog herinneren dat ik op stap ging met een roze papiertje, die leed daar wel onder :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:32

En Follow the Money... ja, prima. Er is inderdaad een hoop verdorvenheid in de maatschappij en helaas, helaas zorgt geld ervoor dat dingen stroperig gaan en ik vind het ronduit stom dat alles om geld moet gaan.
Maar daarnaast zijn er ook heel veel mensen met daadwerkelijk een goed hart die het beste willen voor anderen en de maatschappij. En die mensen vind je ook júist in de zorg. In een heleboel essentiéle beroepen. Dus nee, ik geloof er niks van dat die mensen je niet beter willen maken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:03

Dilan93 schreef:
Ik weet nog niet of ik de prik wil.

Normale griepprik haal ik nooit. Weet ook niet eens of ik die krijg omdat ik buiten de risicogroep val.

Wil sowieso eerst weten wat dat vaccin doet. Maar ik hoor ook bij de laatste groep die aan de beurt zo zijn.

Voor de griepprik geldt (influenza virus) : of je wordt uitgenodigd door je huisarts, of je kunt het ding 'zelf tegen betaling laten zetten' (wat mijn fysiotherapeut doet).

Het corona vaccin is her en der besproken in dit topic : het vaccin van pfizer 'heeft het spike eiwit nagemaakt' (dit type virus heet corona omdat het een beetje op een kroon lijkt: een bol met spijkers, spike in plaatselijk jargon)
krijg je het vaccin in je lijf dan kan het zijn dat je je een beetje "grieperig" voelt - je immuunsysteem gaat aan het werk om te leren een deel van het corona virus 'de nek om te draaien'.
(Het leren doe je dus met een nagebouwd deel van het virus.)
Doel is dat de 'geheugen cellen van het immuunsysteem' daarna precies weten wat te doen als je tegen de echte killer aanloopt.