Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:06

Ik maak het met slagroom en kruiden

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:12

Vandaag at ik pompoen met kip en Italiaanse kruiden en ui uit de oven met zelfgemaakte knoflooksaus.

Omdat we geen ontbijt (en tussendoortjes) op hebben, hebben we dit als toetje <3
Slagroom met mascarpone en aardbei/kers/framboos/blauwe bes

Afbeelding

Ook het toetje voor morgen ( chocomouse) is al gemaakt en de Thaise kippensoep als middag eten is ook al klaar :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:13

Wat voor kruiden?

Ik ken het nl alleen uit de pakjes, en wil het natuurlijk kha maken... Dus een geslaagd recept is zeeer welkom!

LoveUggs

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:41

Ik zit nu aan de courgette pasta met tonijn. Straks even boodschapjes halen voor de chocolade mousse voor morgen ochtend, en tussen de middag staat er eiersalade op het menu dus die kunnen we ook maken. Vandaag ook de zaden binnen gekregen om de zadencrackers te kunnen maken.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:28

Janine1990 schreef:
Wat voor kruiden?

Ik ken het nl alleen uit de pakjes, en wil het natuurlijk kha maken... Dus een geslaagd recept is zeeer welkom!

Je bedoeld de knoflooksaus of de Italiaanse kruiden?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:26

laura1987 schreef:
Janine1990 schreef:
Wat voor kruiden?

Je bedoeld de knoflooksaus of de Italiaanse kruiden?

Champignonsaus :P

Ik plaatste het en zag al dat het vaag werd :')

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:53

Janine1990 schreef:
Wat voor kruiden?

Ik maak het in de koekenpan. Aantal champignons heel fijn snijden. Aantal champignons ‘normaal’ in plakjes. Ik houd van champignons dus bij mij minimaal zo’n grote bak dus :o bakken in de pan, wat crème fraiche erbij, en met wat water dunner maken tot de gewenste dikte, alles dus samen in de koekenpan wat pruttelen en roeren. Ik houd wel van wat dikkere saus. Kruiden geen idee, ben wel benieuwd wat daarin geadviseerd wordt. Ik maak het zoals hierboven en dan de ene keer wel een zakje erbij, andere keer niet. Gaaf vooral om veel champignons. :+
Gebruik zo’n (half) zakje eigenlijk alleen hooguit voor een soort van bindmiddel. Maar daar zijn natuurlijk vast zat andere opties voor welke echt kha zijn. Voor de smaak hoef je het niet bijzonder te doen..
Edit; sorry voor mijn onsamenhangend bericht. Moe en wou toch even snel reageren. :=

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 13:34

Oh wat ziet dat toetje er lekker uit! <3

Ik had met mezelf afgesproken dat ik sowieso tot aan mijn kamp (ga twee weken jongeren trektocht begeleiden deze zomer) KHA zou eten. Echter had ik vorige week tijdens een etentje wat meer koolhydraten op en kreeg er zo'n buikpijn van dat ik dacht oliebol dit is niet handig.. Ik kan namelijk op kamp niet KHA eten. Dus ik ben deze week KHB aan het eten. En dan eigenlijk zit ik er nog wat boven. Dus eet nu bijvoorbeeld als lunch een boterham erbij. Merk dat de buikpijn nu al minder is na drie dagen.

Het voelt wel zonde. -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:23

Vervelend Caitlin! Maar met KHB kan je toch ook prima afvallen? Zeker als je dan je calorieën telt?

Ik heb kennelijk wel serieus geluk... Ik kan vol in de kh's en nergens last van :') Ook de dagen daarna op laag kh niet.

Ik heb een avocadosoep staan, om koud te eten... En straks een stukje zalmfilet op huid <3

Voor morgen ben ik volledig inspiloos :( En de rest van het weekend ook :(

Ik heb wel eergisteren mijn nieuwe doel gehaald, onder de 98 en een wedstrijd opgeven *\o/*

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:16

Gefeliciteerd Janine, altijd leuk een doel te halen!

Ik had vandaag gevulde paprika’s met een heleboel kaas en gehakt

Afbeelding

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:10

Ik had een toetje gemaakt. Was nog verrassend lekker :j :Y)

100ml slagroom
2tl cacaopoeder
Drupje zoetstof
1tl jam
Afbeelding

Gefeliciteerd met het behalen van je doel *\o/*

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:11

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:30

Denise_Storm schreef:
Deze worstenbroodjes zijn echt een aanrader!

[ [url=m/hddt15.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://ketocoaching.be/blogartikels/re ... nbroodjes/

Zien er lekker uit! Heb hem vast opgeslagen voor als ik daar aan toe ben :D :o
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe het nu precies allemaal moet zijn, alleen dat de kh onder de 5% per 100 gr moet zijn.. :=

Ik heb net citroen mousse gemaakt, lepel afgelikt := en wauw, ik had niet verwacht dat hij zó lekker zou zijn! Je verwacht wat zurigs, maar hij is vrij zoet met een licht zuur tintje. En ondanks dat ik het recept gevolgd heb, heb ik het idee dat het niet maar 1 portie is.. Mijn vriend en ik zouden makkelijk kunnen delen. :j

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:33

@loveUggs Doe jij ook de startgids van the new food?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:43

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben bezig met dieten nu 1.5 maand. De eerste maand ging goed met 4 kg er af, maar de laatste twee weken staat het helemaal stil terwijl ik blijft rond de 1200 calorieën per dag.

Omdat ik fasting doet, eet ik alleen lunch en diner. Lunch eet ik rijstwafels met Philadelphia en diner wat wij kiezen van hello fresh.

Vind het alleen heel apart dat the weegschaal helemaal stil staat.....

Het begon allemaal wanneer ik begon met de rijstwafels en Philadelphia, zou het daar aan kunnen liggen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:48

BellaSharon1 schreef:

Ja klopt :j

Thatgrumpyh schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben bezig met dieten nu 1.5 maand. De eerste maand ging goed met 4 kg er af, maar de laatste twee weken staat het helemaal stil terwijl ik blijft rond de 1200 calorieën per dag.

Omdat ik fasting doet, eet ik alleen lunch en diner. Lunch eet ik rijstwafels met Philadelphia en diner wat wij kiezen van hello fresh.

Het begon allemaal wanneer ik begon met de rijstwafels en Philadelphia, zou het daar aan kunnen liggen?

Als je kha doet, dan zijn de rijstewafels niet kha.
Maar wissel je in je ontbijt dan niet af?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:53

LoveUggs schreef:
BellaSharon1 schreef:

Ja klopt :j

Thatgrumpyh schreef:

Als je kha doet, dan zijn de rijstewafels niet kha.
Maar wissel je in je ontbijt dan niet af?

Ik heb nu een half jaar spelt crackers met kaas gegeten en nu word het verschijnlijk een half jaar met dit. Ben lui wat eten betreft ik doe keen keto of kha, kijk alleen naar de calorieën en dat ik minder binnen krijgt dan wat er uit gaat.

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:02

Ik zou je crackers en rijstewafels lekker skippen en gaan lunchen met salades of eitjes!

LoveUggs: hoe lang ben je nu bezig? Ik zit nu in week 4. Heb vandaag de boodschappen voor week 5 besteld

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:33

Ik zit pas in de eerste week :+
Maar ik moet nog een beetje inkomen met plannen. Zou morgen tussen de middag eigenlijk een flink omelet moeten eten, maar ik ben door mijn eieren heen. :+ heb nog 1 gekookt ei in de koelkast. Vanochtend had ik de chocolade mousse maar ik denk iets te veel zoetstof gebruikt :+ vond hem namelijk niet zo, maar hij vulde goed!

Ik merk echt, dat ondanks ik de maaltijden soms wat weinig vind als ik precies het recept volg, ik wel echt gevuld ben tot de volgende maaltijd. Ik krijg vaak pas tegen een uur of 16.30 echt een honger gevoel. Vandaag tijdens mijn laatste kwartiertje pauze op werk dus geen tussendoortje genomen want had geen honger. Dat heb ik dus om 17.00 geweten := aangezien ik alleen in mijn pauze wat mag eten, ga ik dat voortaan dus maar gewoon doen := zit wel de hele dag aan het water. Denk dat er zeker 3 a 4 liter per dag ingaat.

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 06:40

Ai dat is balen! Ik bestel gewoon een doos eieren van 30 stuks, dan heb ik altijd genoeg.
Ik heb in de eerste week zelfs gehad dat ik mijn lunch oversloeg omdat ik echt geen honger had en normaal heb ik altijd honger haha

De chocomouse is echt even variëren, ik had de eerste keer ook zo iets van blegh.. maar de 2e x was hij al stuk lekkerder, ik doe er nu ook beetje opgeklopte slagroom doorheen, dan is de structuur net wat voller

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:19

BellaSharon1 schreef:
Ai dat is balen! Ik bestel gewoon een doos eieren van 30 stuks, dan heb ik altijd genoeg.
Ik heb in de eerste week zelfs gehad dat ik mijn lunch oversloeg omdat ik echt geen honger had en normaal heb ik altijd honger haha

De chocomouse is echt even variëren, ik had de eerste keer ook zo iets van blegh.. maar de 2e x was hij al stuk lekkerder, ik doe er nu ook beetje opgeklopte slagroom doorheen, dan is de structuur net wat voller

Volgende keer ga ik met de choco mousse idd gewoon eens testen :+

Even een vraag.. Kan het zijn dat je hierdoor in het begin enorm aan de dunne raakt? (Zoja dan doe ik wat goed) :+ verder geen buikpijn oid, maar ontlasting is zegmaar niet normaal.. :+

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:03

LoveUggs schreef:
BellaSharon1 schreef:

Volgende keer ga ik met de choco mousse idd gewoon eens testen :+

Even een vraag.. Kan het zijn dat je hierdoor in het begin enorm aan de dunne raakt? (Zoja dan doe ik wat goed) :+ verder geen buikpijn oid, maar ontlasting is zegmaar niet normaal.. :+

Wees blij dat het aan de dunne is. Straks ben je blij als er überhaupt iets uit komt :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:43

Ik heb nog geen dag moeite gehad anders...

Behalve wanneer ik te veel suikervrije oliebol eet... En dat gebeurt zo nu en dan _O- Want die suikervervangers kunnen je darmen niet heel erg goed mee overweg zeg maar... :') En daarvan raak je enorm aan de dunne.

Dus als je veel dingen zoet met zoetstof, dan even uitkijken naar alteratieven. :j
Verder, als je moeite hebt met vezels eten, dan eens kijken of je iets met psylliumvezels kan, zodat je weer lekker kan kleien.

By the way... Ik ben nu in een goede 7,5 week, 7,5 kilo kwijt... Lijkt me niet heel veel meer dan een regulier dieet?
Hoeft van mij ook niet, ik vind dit vele malen makkelijker vol te houden!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:38

Nouja verder dan dat heb ik nergens last van :+ nu drink ik wel echt heel veel water maar je zou denken dat je dan meer moet plassen := vanochtend had ik een smoothie, tussen de middag de citroen mouse, en vanavond vis met sla. De mouse had ik over en heb ik op werk nog in de koelkast staan dus dat wordt morgen ook mijn lunch. En morgen ochtend weer de smoothie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:44

Maar heb je je smoothie aangezoet met zoetstof? En je mousse?
En wat voor sla heb je gegeten? Volgens mij zit er wel verschil in de hoeveelheid vezels...

Veel water drinken ga je inderdaad niet van aan de dunne... Maar als je aan de dunne bent is het volgens mij wel zo dat je lichaam de voedingsstoffen niet goed kan opnemen, dus zeker even goed in de gaten houden.