Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:46

Oei das een flinke plek! Goed dat je het toch nog hebt laten checken!

Mijn pony is 2,5/3 jaar geleden toen hij schrok naar voren gesprongen en klapte zo tegen mijn bovenbeen aan met 1 van zijn hoeven. (Ik stond voor hem) Die plek werd uiteindelijk gewoon zwart. Na een week toch maar langs hap geweest en had ik mijn spier gescheurd en waren mijn zenuwen helemaal kapot.
Heb er 3 jaar later nog geen gevoel in :o

Heb helaas de foto’s niet meer denk ik

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:31

kiwiwitje schreef:
Eigenlijk moet je zo even een uurtje oid in de zon gaan zitten. Leuk effect als je dan de tape eraf mag halen :')

Maar fijn dat t wat steun geeft. Want die zwelling zal je qua gewicht ook wel voelen..

Volgens mijn fysio zal de genezing onder het tape het snelst gaan en heb ik volgende week waarschijnlijk al een mooi appeltaart patroon in de blauwe plek staan. Ze zorgt dat ze dan alvast nieuwe reepjes tape geknipt heeft en dan kan het patroon snel en efficiënt aangepast worden om de andere (nu niet door tape bedekte) delen te tapen. Ik ben heel benieuwd, zal wel vragen of ze er een foto van wil maken als het tape er net af is. Zolang ik dit hematoom heb kan ik toch niet de volledige manueel therapie voor mijn rug/nek ondergaan, want ik kan geen enkele druk op die heup verdragen, dus dan kunnen we het beste wat van de tijd besteden aan mijn heup.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:05

Wel fijn dat ze zo mee denken. Zeker een foto maken }:)
Denk dat alle ondersteuning met dit welkom is. Want t is toch wel een flinke zwelling geworden. Snap wel dat je daar weinig druk kan verdragen..

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:20

Mooi kunstwerk! Tape in de zon is geinig idd. Ik heb tape voor hooikoorts dus altijd mooie witte strepen op rug en borst :')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:24

Oooo, daphara.... nu kan ik niet achterblijven! Ik ben half mei omvergelopen met paarden buitenzetten, waarbij er eentje op mijn onderbeen is gaan staan. Flinke zak gevuld met bloed, waarschijnlijk door beschadigd botvlies.
Afbeelding
Het geklots van dat hematoom vond ik erg pijnlijk, gelukkig had ik nog een verse rol veterinary gamgee en een bandage...

Afbeelding
Na een paar dagen begon het charmant te kleuren en richting enkel te zakken...
Afbeelding
De fysio heeft er lymfetape op geplakt
Afbeelding
En daarmee moet je uit de zon blijven!
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:00

wittepit schreef:
Oooo, daphara.... nu kan ik niet achterblijven! Ik ben half mei omvergelopen met paarden buitenzetten, waarbij er eentje op mijn onderbeen is gaan staan. Flinke zak gevuld met bloed, waarschijnlijk door beschadigd botvlies.
[ [url=m/D8wBkC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het geklots van dat hematoom vond ik erg pijnlijk, gelukkig had ik nog een verse rol veterinary gamgee en een bandage...

[ [url=m/0Xqt8C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na een paar dagen begon het charmant te kleuren en richting enkel te zakken...
[ [url=m/RhdXyS.jpg]Afbeelding[/url] ]
De fysio heeft er lymfetape op geplakt
[ [url=m/QAGI1X.jpg]Afbeelding[/url] ]
En daarmee moet je uit de zon blijven!
[ [url=m/52fchS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh, jij hebt er ook een mooi kunstwerk van gemaakt zeg! Leuk hè om een paard uit de wei te halen?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:02

Het is inmiddels zo dat als ik een k en een u intyp op mijn telefoon deze er automatisch k.u.t.paarden van maakt :)
Maar verder vind ik ze nog wel lief hoor

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:04

wittepit schreef:
Het is inmiddels zo dat als ik een k en een u intyp op mijn telefoon deze er automatisch k.u.t.paarden van maakt :)

_O-

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:11

Herkenbaar? :D

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:06

*\o/* k.u. paarden... tsja zeg dat...

Mijn val heeft minder kleur opgeleverd dan verwacht

Afbeelding

Oeps sorry dit is niet het blauwe plekken topic -O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:03

Ik zit met mijn “appeltaart regenboog baby” ook niet in het blauwe plekken topic, maakt toch niet uit, verwonding is verwonding, mijn huid is alleen niet echt stuk, behalve mini schaafwond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:10

Appeltaart regenboog baby _O- _O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:12

Daphara schreef:
Ik zit met mijn “appeltaart regenboog baby” ook niet in het blauwe plekken topic, maakt toch niet uit, verwonding is verwonding, mijn huid is alleen niet echt stuk, behalve mini schaafwond.

Weet je al of het een jongetje of een meisje is? Of genderneutraal vanwege de regenboog? :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:16

DideH schreef:
Daphara schreef:

Weet je al of het een jongetje of een meisje is? Of genderneutraal vanwege de regenboog? :D

Ik mis wel de rozijntjes.. :Y)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:04

DideH schreef:
Daphara schreef:

Maakt mij niets uit, zolang het maar een korte zwangerschap gezond is! :+

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:07

Fijn dat je fysio zo meedenkt in de zwangerschap van je appeltaart-regenboogbaby!

Ik ben doktersassistente. Vorige week 3 spoedjes gehad met flinke wonden. 1 persoo met gezicht op fietsstuur, snee van cm of 5 die ik gelijmd heb, meisje van onder de 10 die met glas water in hand flauwviel, en glas in hand/op grond in stukken viel waardoor 2 hele diepe sneden in hand en pols (uiteindelijk doorgestuurd naar plastisch chirurg) en iemand die de onderste punt autodeur in scheenbeen kreeg waarbij een lap vel loshing.

Allemaal wonden voor dit topic maar kan er uiteraard geen foto's van maken. Vind wonden uiterst interessant, en lees hier graag mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:10

Joh, de volgende keer gewoon zeggen: Als ik foto’s mag maken voor bokt.nl krijg je een heel prettig roesje.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:41

wittepit schreef:

Ik ga stuk hierom, zo waar :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:04

My cat is an asshole... oke hij schrok van een geluid en probeerde weg te springen, maar zn nagel zat echt in mijn vel op die linkerplek. Er zit nu ook gewoon een gat:')

Afbeelding

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:12

Afbeelding

Langs de wand geschaafd tijdens het schoonmaken. Fijn, zo’n spachtelputz wand -O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:05

Pfieuw, niet over je tattoo :=
Littekens en tattoos zijn geen vrienden.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:10

Afbeelding

Morgen na 2 weken eindelijk de hechtingen eruit!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 21:11

Bubblewrap schreef:
Pfieuw, niet over je tattoo :=
Littekens en tattoos zijn geen vrienden.

Nee inderdaad. Heb mijn arm vorig jaar verbrand toen ik van een glijbaan ging in het zwembad, mooi litteken in m’n tattoo :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:16

xxxmh schreef:
[ [url=m/zabjLr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er ook eens een paar laten verwijderen en één in mijn pols moest operatief onder narcose verwijderd worden, omdat die op een gevaarlijke plek zat. Die is gelukkig nooit meer teruggekomen! Rotdingen!

Ik keek trouwens net naar mijn heupen, maar ik wijk nog steeds behoorlijk uit naar rechts. :j
Nou ja niets aan te doen.

Het gaat wel steeds beter, heup is al minder blauw en de zwelling is geen zware bal meer, maar meer een halve meloen erbij op mijn heup.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:26

Daphara schreef:
xxxmh schreef:
[ [url=m/zabjLr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er ook eens een paar laten verwijderen en één in mijn pols moest operatief onder narcose verwijderd worden, omdat die op een gevaarlijke plek zat. Die is gelukkig nooit meer teruggekomen! Rotdingen!

Ik keek trouwens net naar mijn heupen, maar ik wijk nog steeds behoorlijk uit naar rechts. :j
Nou ja niets aan te doen.

Het gaat wel steeds beter, heup is al minder blauw en de zwelling is geen zware bal meer, maar meer een halve meloen erbij op mijn heup.

[ [url=m/mhHbQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe is het met de appeltaart :')