Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lon schreef:@MarliesR, even gegoogled: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/265358/n ... ziekenhuis . De meneer die in het artikel genoemd wordt schrijft op Facebook dat zorgverleners hem rechtstreeks of via https://www.makers4all.eu/ kunnen benaderen voor mondmaskerclips.
Iris82 schreef:https://www.thingiverse.com/thing:4249113
Dit is Thingiverse. Hier kun je printable files krijgen voor 3D printers. Deze link leidt naar een file waarmee iedereen met een 3D printer de clip kan uploaden en zelf maken.
MarliesR schreef:Mijn zusje werkt als psycholoog in een verpleeghuis. Ze hebben twee locaties en op 1 ervan loopt het echt helemaal uit de hand. 36 medewerkers besmet en onder de bewoners ook al 23 overlijdens en nog steeds veel mensen besmet of verdacht. Ook enorme tekorten aan PBS.
Zij draagt nu ook de hele dag een mondkapje met van die elastieken. Ik had via o.a. Reddit al gezien dat mensen van die beschermstukjes maakten om de oren te ontzien met een 3D printer. Weet 1 van jullie toevallig of die hier in NL ook te krijgen zijn danwel hoe je zoiets noemt?
[ [url=m/7TWer8.png]Afbeelding[/url] ]
Blacky94 schreef:Wij moesten tot vorige week ook met de 'gewone' chirurgisch maskers werken. Ik sta ook op een covid-19 afdeling. En inderdaad bij bepaalde technieken of patiënten moesten we een FFP2 masker + helm op.Wij werken juist ook veel met FFP1/chirurgische maskers. FFP2 alleen bij aërosole handelingen/beademing/tracheostomas etc.
Hier wordt nu toch ook langzaam wel iets teruggeschaald. Afdeling 2 positief gaat van 22 naar 15 bedden, een paar poli's willen ze weer langzaam aan opstarten en ook de chirurgie-afdeling willen ze geloof ik weer een halve afdeling van openen. Ik ben benieuwd..
Astorga schreef:Ik weet dat bij Buurtzorg de zorgverleners zelfgemaakte maskers gebruiken om hun cliënten te beschermen.
In het ziekenhuis worden geen maskers gebruikt bij de gewone patiënten zonder (symptomen van) COVID. Gezien de schaarste van beschermingsmiddelen vind ik dat terecht.
Blacky94 schreef:Wij werken juist ook veel met FFP1/chirurgische maskers. FFP2 alleen bij aërosole handelingen/beademing/tracheostomas etc.
Hier wordt nu toch ook langzaam wel iets teruggeschaald. Afdeling 2 positief gaat van 22 naar 15 bedden, een paar poli's willen ze weer langzaam aan opstarten en ook de chirurgie-afdeling willen ze geloof ik weer een halve afdeling van openen. Ik ben benieuwd..
Barbabientje schreef:Ja hier hetzelfde. Alles met FFP1/chirurgisch, behalve bij aerosole handelingen enz.
Maar goed, alle ziekenhuizen hebben weer hun eigen protocol, dus tja wat is goed/slecht?
Astorga schreef:Barbabientje schreef:Ja hier hetzelfde. Alles met FFP1/chirurgisch, behalve bij aerosole handelingen enz.
Maar goed, alle ziekenhuizen hebben weer hun eigen protocol, dus tja wat is goed/slecht?
Alleen is FFP1 iets heel anders dan een chirurgisch masker. Dus je antwoord zegt me nog niet zoveel. Zeker omdat ik niet weet of je met COVID-patiënten werkt of op een niet-besmette plek.