Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:31

germie schreef:
Ik ken ook iemand die met een mondkapje oploopt. Even goede vrienden hoor, zolang ze mij het maar niet opleggen zeg ik dan. Maar ik kijk er verder niet raar van op.

Ik heb helaas geen goede stoel voor thuiswerken, ik doe het op een 14 inch laptop op de bank. Moet echt geregeld opstaan.

Je werkgever is verplicht om voor goede stoelen te zorgen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:44

Dit is wel een nuttig schema trouwens:
Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:46

Wat naar voor je moeder, Cayenne. Wij kregen gisteren mondkapjes van de gemeente, wel simpele hoor. Blijkbaar wil de regering ze hier buitenshuis toch verplichten nu.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:48

Avelienvd schreef:
Hier nu met recht een poedersuiker.
Een vriendin is overleden. En we zullen niet naar de uitvaart kunnen.

Heel erg veel sterkte :(:) wat ontzettend rot dat je niet naar de uitvaart kan... moet er niet aan denken. Dikke knuffel :(:)

Cayenne schreef:
Mijn moeder zit ook een beetje in de put omdat ze ons al tijden niet heeft gezien. Zo rot om dat te horen! :(
Ze heeft een longaandoening en doet uit pure voorzorg haar boodschappen met mondkapje, maar ze wordt gewoon uitgelachen en belachelijk gemaakt >;)

Ja idioot dat mensen zo smoezen :roll: liep hier van de week ook iemand met een mondkapje en handschoentjes in de supermarkt, mensen kijken dan gelijk zo afkeurend. Laat iedereen lekker in z’n waarde denk ik dan...

Goed schema idd, bedankt voor het delen :)

———

Ik vind het heel moeilijk op het moment dat ik m’n ouders niet kan zien. Had het eerder al in het topic gezet maar m’n vader heeft kanker wat we sinds een week of 2 weten. Vandaag kreeg ik een appje dat hij nu een sonde heeft omdat hij niet goed meer kan eten. Als de behandelingen gaan beginnen wordt dat alleen maar moeilijker. Over 1,5 week beginnen ze met chemo en bestralingen (hij moet 35 bestralingen in 7 weken, dus 5x per week) dus is echt super heftig. En dan kan ik ‘m niet eens even een dikke knuffel gaan brengen -O-
Gelukkig kunnen we natuurlijk wel FaceTimen! Dat doen we dan ook regelmatig :D Met m’n moeder dan, en dan komt hij vaak wel even gedag zeggen.

Afgelopen week ook een goed gesprek gehad met m’n psycholoog, EMDR kan helaas niet doorgaan maar het is wel fijn om haar regelmatig te spreken. Ondanks dat het wel jammer is van de progressie die we aan het boeken waren, in het begin waren die behandelingen echt een gevecht die steeds in tranen eindigde :') maargoed dat is van later zorg.

Opzich heb ik m’n weg nu wel redelijk gevonden. Ik probeer nu om de dag a 2 dagen naar de supermarkt te gaan op een rustig moment. Dat gaat best goed, bijna geen paniekaanvallen meer :) het werkt voor mij echt heel goed om geen nieuws te kijken en niet teveel in het algemene corona topic te lezen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:51

germie schreef:
MoniqueT schreef:
Germie vindt zelf dat ze geen struggles heeft hoor. Er is al heel veel hulp aangeboden, ideeën aan de hand gedaan, voorbeelden gegeven. Niet nodig.

Ik heb geen zielenknijpers nodig. Ik ben pas weer de oude als alles voorbij is. Er is niets of niemand die mij kan opvrolijken.
Verder is dit topic voor je gevoelens. Die schrijf ik hier gewoon neer. Je mag je kennelijk niet klote voelen.

Ik ben zelf zo iemand die jij 'zielenknijper' noemt. Mij helemaal prima dat jij geen hulp behoeft en gelukkig kan ik mensen op mijn werk die wel behoefte hebben aan hulp ondersteunen. Ook bij een psycholoog mag je je overigens rot voelen en is er juist alle ruimte voor je gevoel. Wat ik jammer vind, is dat je het respect wat je van een ander eist om hoe jij bent (wat erg sterk is), niet naar een ander laat zien. Fijn dat jij geen hulp nodig hebt, maar anderen hebben dat wel. Ik vind het jammer dat je vrij denigrerend lijkt te zijn over mijn beroepsgroep.

Ik ben erg trots op alle Nederlanders die zich van hun liefdevolle kant laten zien in deze crisis, of dat nou hulpverleners zijn of mensen die anderszins iets moois bijdragen. Zo ook in dit topic hoe bokkers elkaar verder steunen. <3

Veel sterkte voor iedereen met zorgen, die iemand zijn verloren of anderszins niet fijn in hun vel zitten!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:54

Warboel, het lijkt me echt mega heftig dat je nu niet fysiek bij je vader kunt zijn in een tijd dat je hem juist zo wilt steunen.
Maar hij weet vast dat je iedere minuut van de dag aan hem denkt en ik hoop dat dat toch wat troost brengt voor jullie beiden :(:) En dat hij natuurlijk zo weinig mogelijk bijwerkingen krijgt en zich snel beter voelt.
Fijn dat het FaceTimen wel lukt!

en Dobby, mooi gezegd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:12

Goed gezegd, Dobby.

Warboel, knuffel voor jou!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:52

Warboel, jeetje... ik wil je een dikke digitale knuffel geven. Wat een rot situatie..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:53

Sterkte Warboel!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:11

Heel veel sterkte Warboel!

Ik kom dit topic binnenvallen, sorry!
Korte samenvatting: ik ben een niet stabiel persoon (nooit geweest) met een partner die langdurige (psychische) zorg krijgt.
Zijn dagbesteding is gestopt vanwege corona en zijn angsten nemen toe.

Ik werk in het onderwijs (mbo) en ben eind vorig jaar bij een psychologe geweest. Onze tweede afspraak was ik ziek, daarna was zij ziek en ze zou bellen wanneer ze weer beter was... niks meer gehoord en dat neem ik haar niet kwalijk gezien de situatie waar we allemaal nu in zitten.

Mijn vader heeft kanker en zijn laatste chemo krijgt hij niet vanwege corona. Hij heeft een vorm van beenmergkanker (waldenström) waarvan je niet geneest, maar wel succesvol voor behandeld kan worden als het over levensverlenging gaat. Ik mag niet naar hem toe. De boodschappen van mijn ouders moeten (op advies van oncologie) 48 uur in de schuur opgeslagen worden voordat mijn ouders ze mogen pakken om op de bergen...

Mijn lieve oma is 94, een enorm sociaal dier maar woont in Brabant en niemand mag meer bij haar binnen komen behalve mijn oom en haar zorg.

Alle deadlines van mijn opleiding heb ik laten verlopen (mijn eigen studenten gaan voor!!!) dus de herkansing is 1 juli...

Ik maak 60uur per week nu online, en ik ben mezelf een beetje kwijt... ik hoop dat ik hier mag meepraten? Ik ben niet vaak online, maar ik heb echt een klankbord nodig...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:13

Dat is nogal een verhaal Amy. Het zit echt nergens mee voor je :(:) Zou die bokt whatsapp group niet wat voor je zijn?

Germie, toen iedereen thuis moest werken ben ik naar mijn werk gereden, heb mijn 2 monitoren, dockingstation, toetsenbord, muis en ook mijn bureaustoel ingeladen en thuis neergezet.
Er zijn echt andere opties dan erover klagen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:18

Sizzle schreef:
Dat is nogal een verhaal Amy. Het zit echt nergens mee voor je :(:) Zou die bokt whatsapp group niet wat voor je zijn?

Germie, toen iedereen thuis moest werken ben ik naar mijn werk gereden, heb mijn 2 monitoren, dockingstation, toetsenbord, muis en ook mijn bureaustoel ingeladen en thuis neergezet.

Weet ik niet. Mijn strategie is om er niet steeds mee bezig te zijn en een whatsapp groep zorgt er toch voor dat ik op momenten dat ik er niet mee bezig wil zijn (mijn kop in het zand steek) ik er toch mee geconfronteerd word zegmaar. + dat dit redelijk anoniem is en whatsapp ook wel eens ‘per ongeluk’ door mijn vriend kan worden meegelezen...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:20

Gewoon hier je hart luchten, Amy!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:20

Ja dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Soms is de beste manier gewoon kop vooruit en gaan. Sterkte.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:21

Heftig Amy. Allereerst heel veel sterkte! Ten tweede, ja, natuurlijk ben je welkom! En ten derde: is er de mogelijkheid om af en toe een paar van die zestig uur terug te pakken? Je kunt in je eentje de wereld niet redden en jij telt ook!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:24

Sizzle schreef:

Ik klaag er niet over, maar is een constatering. Anderen hebben kennelijk wel van alles gekregen. Ik heb ook geen bureau thuis. Dus het gaat ook niet zo gemakkelijk dan denk ik.
We kunnen wel headsets krijgen. Daar is wel over gesproken. De werkplek meenemen gaat niet, we hebben geen vaste werkplekken. Het verschilt dus ook wel wat. Misschien eens vragen, maar ja, waar zet ik een bureau neer? Ik wil nog wel proberen mijn laptop aan mijn oude 23 inch scherm te koppelen, maar dat is een oud scherm zonder hdmi. Als het tot 28 april duurt ga ik het wel redden denk ik met mijn bankzitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:26

Ik zit aan een tuin tafel te werken. Gaat prima.
In onze buurt hebben mensen zonder extra tafel gewoon elkaar gevraagt of iemand nog iets had staan.
En jawel, het klinkt erg als klagen. Sommige zaken kun je niets aan doen. Dit is echter iets wat gewoon op te lossen is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:49

Ah Warboel, wat moeilijk zo hem niet op die manier te kunnen steunen :(:) Ik hoop heel hard met je mee dat hij hier goed doorheen komt en dat je hem hierna zoveel kan knuffelen dat hij er gek van wordt haha.

Amyll, jeetje, wat heb jij veel op je bordje gekregen :(:) Vergeet jezelf niet, jij bent ook belangrijk. Wellicht kan je toch zelf weer contact opnemen met de psycholoog?
En ook zeker je opleiding even op de hoogte stellen.. de 60 uur die je maakt is dat voor je baan of opleiding? Of combi wellicht?
Sterkte :(:)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:55

Een knuffel voor jou, Amy. Wat heb jij een lastig pakket zo.. :(:) wat rot dat je papa de laatste chemo niet kan krijgen door deze rot crisis!

Zou je eventueel kunnen beeldbellen met oma? Sneu voor haar dat ze nu zo geïsoleerd is ook..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:45

Jemig amy :(:) wat heftig allemaal

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:55

AmyII schreef:
Sizzle schreef:

Weet ik niet. Mijn strategie is om er niet steeds mee bezig te zijn en een whatsapp groep zorgt er toch voor dat ik op momenten dat ik er niet mee bezig wil zijn (mijn kop in het zand steek) ik er toch mee geconfronteerd word zegmaar. + dat dit redelijk anoniem is en whatsapp ook wel eens ‘per ongeluk’ door mijn vriend kan worden meegelezen...

De whatsapp groep is echt ontzettend grappig, het gaat nauwelijks over corona.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 00:46

Pfoe AmyII, jij en je familie krijgen ook heel veel op je bordje :\ Heel veel sterkte!
en 60 uur is wel heul veel, zeker in deze tijd. Pas aub goed op jezelf :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 02:27

germie schreef:
Sizzle schreef:

Ik klaag er niet over, maar is een constatering. Anderen hebben kennelijk wel van alles gekregen. Ik heb ook geen bureau thuis. Dus het gaat ook niet zo gemakkelijk dan denk ik.
We kunnen wel headsets krijgen. Daar is wel over gesproken. De werkplek meenemen gaat niet, we hebben geen vaste werkplekken. Het verschilt dus ook wel wat. Misschien eens vragen, maar ja, waar zet ik een bureau neer? Ik wil nog wel proberen mijn laptop aan mijn oude 23 inch scherm te koppelen, maar dat is een oud scherm zonder hdmi. Als het tot 28 april duurt ga ik het wel redden denk ik met mijn bankzitten.

Één los toetsenbord kost weinig en helpt zeker om je houding te verbeteren. Dan kun je ook de laptop schuin neerzetten.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:54

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:24

Knuffel voor iedereen :(:).

Ik merk dat ik een iets korter lontje heb dan normaal. Ben ook aan het afstuderen, wat normaal 3 dagen kantoor is en 2 thuis, dus ik zie m’n collega’s vest veel. En nu ineens helemaal thuis. Vriend werkt ook thuis gelukkig, dus daar wel gezelschap aan, maar je mist tijdens je werkdag toch de koffie momentjes, collega’s die even buurten etc. Merk ook dat ik door thuiswerken onzekerder wordt. Voor mijn studie ben je veel met de gebruikers bezig, maar nu moet het allemaal digitaal.
Ik ga wel meer naar pony, daar is nu wel meer tijd voor :).