Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Ik las dit: 'anti-vaxxers currently getting a demo of a vaccine free world.'
bigone schreef:Jan , olie op het vuur maar geweldig!!!!
spotless schreef:Dat is mij ook al een paar keer door het hoofd geschoten de laaste tijd. Hopelijk "leren" ze er wat van (maar ik denk het niet....)
bigone schreef:De vergelijking gaat misschien enig sinds mank maar ik snap de opmerking van Jan wel en er zit zeker een kern van waarheid in.
bigone schreef:We zijn een poos verder en ook vanochtend was er een geleerde die zei dat de anti vaxxers nu een kijkje krijgen in een wereld waar geen vaccins zouden zijn. Ik ben het daar mee eens, los van het feit dat dit een nieuwe ziekte is , mazelen, de pest en al die anderen waren dat ooit ook. En ook voor mensen die wel vaccineren maar geen uitbraken van bvb polio en mazelen en kinkhoest hebben mee gemaakt worden nu gesterkt in hun mening dat vaccineren wel verstandig is. En best wel benieuwd hoe mensen die fel tegen vaccineren zijn er nu over denken, zouden zij zichzelf laten vaccineren tegen covid 19 om bvb de ziekte niet aan hun ouders door te geven, of hun kinderen zodat die veilig bij opa en oma kunnen komen. Of blijft alles bij hetzelfde en vertrouwen ze op hun “ gezonde weerstand “ .
bigone schreef:We zijn een poos verder en ook vanochtend was er een geleerde die zei dat de anti vaxxers nu een kijkje krijgen in een wereld waar geen vaccins zouden zijn. Ik ben het daar mee eens, los van het feit dat dit een nieuwe ziekte is , mazelen, de pest en al die anderen waren dat ooit ook. En ook voor mensen die wel vaccineren maar geen uitbraken van bvb polio en mazelen en kinkhoest hebben mee gemaakt worden nu gesterkt in hun mening dat vaccineren wel verstandig is. En best wel benieuwd hoe mensen die fel tegen vaccineren zijn er nu over denken, zouden zij zichzelf laten vaccineren tegen covid 19 om bvb de ziekte niet aan hun ouders door te geven, of hun kinderen zodat die veilig bij opa en oma kunnen komen. Of blijft alles bij hetzelfde en vertrouwen ze op hun “ gezonde weerstand “ .
pien_2010 schreef:bigone schreef:We zijn een poos verder en ook vanochtend was er een geleerde die zei dat de anti vaxxers nu een kijkje krijgen in een wereld waar geen vaccins zouden zijn. Ik ben het daar mee eens, los van het feit dat dit een nieuwe ziekte is , mazelen, de pest en al die anderen waren dat ooit ook. En ook voor mensen die wel vaccineren maar geen uitbraken van bvb polio en mazelen en kinkhoest hebben mee gemaakt worden nu gesterkt in hun mening dat vaccineren wel verstandig is. En best wel benieuwd hoe mensen die fel tegen vaccineren zijn er nu over denken, zouden zij zichzelf laten vaccineren tegen covid 19 om bvb de ziekte niet aan hun ouders door te geven, of hun kinderen zodat die veilig bij opa en oma kunnen komen. Of blijft alles bij hetzelfde en vertrouwen ze op hun “ gezonde weerstand “ .
Antwoord op je vraag ook al ben ik geen anti vaccer, ja ik laat me vaccineren zsm als het kan.
Wat betreft de link van deze pandemi naar hoe de wereld er uit zou zien als.....als verhaal, vergelijking tegen anti vaccers vind ik het totaal onvergelijkbaar, onwaar en zum kotsen dat die vergelijking gemaakt wordt notabene door een wetenschapper. Ik heb hierover al in het corona topic mijn zegje gedaan en voor mijn eigen gemoedsrust ga ik nu dit topic ontstippen, want word hier alleen maar heel heel boos over.
Magrathea schreef:Daarom ook "een kijkje". Dus: als je dit al erg vindt, bedenk je even dat mazelen nog 10x erger is.
Karl66 schreef:Er worden op dit moment niet voor niets zendmasten in de brand gestoken, omdat deze hele situatie de schuld van 5G is. Als je heilig ervan overtuigd bent dat vaccineren slecht is, dan ga je vanzelf op zoek naar redenen waarom vaccineren niet de oplossing is. Dat maakt dit soort complottheorieën zo aantrekkelijk voor sommige mensen. Het is een manier om met de cognitieve dissonantie om te gaan, waar veel antivaxxers last van hebben.
IMANDRA schreef:Ik vrees dat Corona geen goede weergave is voor een wereld zonder vaccinaties. Daar lijkt het te mild voor. Ik wil absoluut niet teniet doen dat er mensen door doodgaan of ernstig ziek worden, maar over het algemeen hebben gezonde mensen hele milde klachten dus kan het door anti-vaxxers af worden gedaan als zijnde ‘als je gezond leeft is er niks aan de hand’. Wat natuurlijk onzin is, moge dat duidelijk zijn.
Ik snap de vergelijking wel maar ik vrees dat dit niet ‘erg genoeg’ is om de echt hardcore anti-vaxxers te laten realiseren dat vaccinaties nodig zijn. Bovendien zijn ze van mening dat vaccinaties zelf ook hele erge dingen veroorzaken.
Nogmaals: Corona is alsnog een heftige ziekte en wil ab-so-luut niet te luchtig doen erover en doen alsof het niks is.
@Pien: Kan je uitleggen waarom je precies boos wordt door die vergelijking?
Karl66 schreef:Alleen creëer je niet de situatie van voor '76 als je de antivaxxers hun zin geeft, maar een situatie die vergelijkbaar is met Samoa.