4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:00

Okay, helder, bedankt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:26

Welkom Oryani! Goed uitgelegd Lino! Ik houd de verbranding van mn fitbit ook nooit aan (al ziet t er wel altijd leuk uit), die zit bij mij echt te hoog qua verbranding.

Oehhh Lino, jouw avondeten <3

Beterschap Casperzazoe

Maaike, denk dat t meeste wel genoemd is. Bij zo'n inspanning zou ik ook zeker kijken naar wat eiwitrijke tussendoortjes

Frummels, goed bezig jij!!

Ik heb gisteren voor het eerste weer gesport, onder begeleiding een sportschema gemaakt. Heel blij mee, ze heeft echt goed gekeken wat bij mij past. Zijn 2 circuitjes met tussendoor (kort) cardio, en daarna nog wat krachtapparaten. Doordat t elkaar snel opvolgt is het uitdagend voor me, en het is lekker pittig. En nu: spierpijn %) :') Kon net bijna de trap niet meer opkomen haha.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:24

Heerlijk lijstje Frummels! Is die vegetarische shoarma lekker? Goed bezig!

Maaike, havermoutrepen zijn heel lekker en best prima qua voedingswaarden. Niet supergezond, maar ik denk fijn voor zo'n wedstrijd. Ik heb ze van het merk bolletje en er zijn verschillende smaken. Heel lekker.

Beterschap casperzazoe!

Mjwb, heb je genoeg aan dat lijstje? Natuurlijk wel veel kcal, maar ik zou alsnog omvallen denk ik haha.

Welkom Oryani!

Lekker lijstje Lino!

Gisteren niet helemaal goed gedragen. 's Ochtends bij mijn opa en oma koekje op ipv gezond tussendoortje en 's avonds popcorn in de bios. Nog over gedacht om niks te nemen, maar bios staat voor mij wel in verband met popcorn haha. Dus toch maar lekker genoten.
O: kwark met krokante muesli noten en een peer. (288)
T: koekje met chocola. (95)
L: krieltjes, wokgroente chinees, kipdijfilet gebakken in olijfolie. Yofresh dressing. (555)
T: yoghurt Griekse stijl 10% vet met abrikozen fruitspread. (148)
A: basic couscous met olijfolie extra vergine, zongedroogde tomaatjes, komkommer en feta kaas. Paar zwart witjes en honingdrop. (353)
T: zoete popcorn. (531)
B: 5000 stappen.
Totaal kcal: 1969.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:11

Lau: Wat heerlijk die spierpijn :D Succes haha.

Kimmie: Ik vind deze vega shoarma lekkerder dan echte shoarma. Andere vleesvervangers vind ik vaak een vreemde smaak hebben, maar deze is echt goed! En de burgers van Beyond vind ik ook heel lekker.
Lekker lijstje heb je vandaag!

Oryani: Welkom!En goede uitleg van Lino inderdaad.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:15

Welkom Oryani!

Wat een lekkere lijstjes! Ik heb al een paar avondeten opgeslagen als ideeën voor volgende week.

Popcorn hoort gewoon bij de bios Kimmie, fijn dat je er van genoten hebt!
Ik had een hele drukke dag met bijna geen tijd voor eten, maar ik heb het ook niet gemist. De gnocchi was erg goed gelukt!:
Afbeelding

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:48

Wat ziet dat er goed uit :9

Mag ik suggesties vragen voor een tussendoortje dat lang een vol gevoel geeft zonder te ‘slecht’ te zijn als je op je eten let? Ik heb nog een mandarijntje liggen, maar daarvan krijg ik bijvoorbeeld zo weer trek.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:55

Ik vind dat kwark met wat muesli altijd goed vult , of een cracker met hartig beleg zoals een gekookt eitje.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:44

mjwb: klinkt ook erg lekker!

Oryani: ik kies zelf altijd voor magere kwark, een eiwitshake of 2 of 3 gekookte eieren als tussendoortje. Dat zijn de weinige dingen waarvan ik niet nog meer trek krijg :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:49

Mijn go to tussendoortje die vult zijn 2 gekookte eieren, tonijn in water uit blik met beetje mayonaise of Huttenkase met honing.
Alle drie veel eiwitten dus lang vullend. Alle drie ook mogelijk om op cracker of iets dergelijks te doen als je dat liever hebt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:53

Vinden jullie een gekookt eitje zo lekker of heb je dat gewoon leren eten omdat het gezond is en vol met eiwitten zit? :') vind het lekker maar dan wel op een broodje met een dot mayo.
Ik heb echt cravings vandaag.. helemaal chaggerijnig omdat we geen Oreo chocolade in huis hebben en nu heb ik ook zin een broodje ei _O-
Ben toch maar even gaan sporten want ohhh ik ben opgeblazen vandaag, bah bah, maar cardio was echt te zwaar. Komende dagen maar even uit zieken en thuis wat oefeningen doen en dan volgende week weer vol goede moed.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:10

Ik meld me ook! Ben niet te dik, maar wel al een tijdje bezig met fanatieker sporten (krachttraining) en kcal tellen. Ik wil graag gespierder en strakker worden. Zit nu op een punt dat ik wat meer moet gaan eten voor spieropbouw, maar tegelijk ook strak wil blijven/worden. Dus zit nu in een testfase wat voor eetschema daar goed bij past.

Als voorbeeld mijn lijstje van gisteren:
O: Yakult plus en 40gr havermout met water, blokje 99% chocolade, kersen en een el lijnzaad
T: mandarijn en Kelloggs reep
L: 2 boterhammen en 1 cracker met kipfilet en oude kaas
T: 200gr magere kwark
A: spelt met kastanjechampignons, spinazie, creme fraiche light en pesto
T: eiwitreep, 2 protein bites

B: 2 paarden gereden en drie kwartier krachttraining

Om gelijk in te haken op een vullend tussendoortje, ik neem vaak cottage cheese op een roggecracker van de ah. De crackers zijn maar 32 kcal en cottage cheese zit vol eiwitten waardoor het lekker vult!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:20

casperzazoe schreef:
Vinden jullie een gekookt eitje zo lekker of heb je dat gewoon leren eten omdat het gezond is en vol met eiwitten zit? :') vind het lekker maar dan wel op een broodje met een dot mayo.
Ik heb echt cravings vandaag.. helemaal chaggerijnig omdat we geen Oreo chocolade in huis hebben en nu heb ik ook zin een broodje ei _O-
Ben toch maar even gaan sporten want ohhh ik ben opgeblazen vandaag, bah bah, maar cardio was echt te zwaar. Komende dagen maar even uit zieken en thuis wat oefeningen doen en dan volgende week weer vol goede moed.

Ik eet al sinds ik klein ben gewoon los gekookte eieren. Die hadden wij bij het ontbijt op zondag etc. met zo een setje van een eierhouder en een lepel.
Op brood vind ik niet lekker en met mayo al helemaal niet haha. Met avocado erbij vind ik gekookt ei wel lekker op een geroosterde boterham :9
Rustig aan hoor als je ziek bent :(:)

@m9ara: Welkom! Lekker lijstje had je gisteren.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:32

Thanks voor de tips! Ik heb snelsnel een eitje gekookt en nu mee naar de paarden, haha. Andere tips gaan op de boodschappenlijst.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:02

Ik vind gekookte eieren echt heerlijk. Klein beetje zout er op en lekker ‘uit het vuistje’. Als weekendsnack wil ik er nog wel eens rookvlees omheen wikkelen.

Welkom M9ara! Leuk nog iemand die fanatiek traint en daar ook op eet :D ben je al slank of wil je nog flink kilo’s vet kwijt?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:41

Oh ik hou ook van gekookte eieren! Ik kook er meestal 6 tegelijk zodat ik een paar dagen tussendoor gewoon een eitje kan pakken. Wel met wat aromat eroverheen <<)

Zijn er meer mensen ziek zwak en misselijk? Zat net in de trein terug naar huis en ben me toch een partij ingestort. Was al een beetje verbaasd dat iedereen om me heen ziek werd en ik vrolijk door bleef hobbelen, maar helaas :')
Welkom Mara! Leuk inderdaad, er zijn hier zeker wat meer lotgenoten die veel krachttraining doen en daar ook op eten (:

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:44

Ik ben zwaar verbaasd dat ik nog niet ziek ben geweest dit jaar! Heb slechte weerstand en pak normaal elke griepgolf mee :') maar tot nu toe gaat het erg goed. (Klopt gelijk af)

Beterschap voor iedereen die wel ziek zwak en misselijk is

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:12

linoleum schreef:
Ik vind gekookte eieren echt heerlijk. Klein beetje zout er op en lekker ‘uit het vuistje’. Als weekendsnack wil ik er nog wel eens rookvlees omheen wikkelen.

Welkom M9ara! Leuk nog iemand die fanatiek traint en daar ook op eet :D ben je al slank of wil je nog flink kilo’s vet kwijt?

Ik ben al wel slank. Een paar weken geleden was mijn vetpercentage geloof ik 21% ongeveer. Maar wil nog wel wat zakken om er echt strak uit te zien! Leuke uitdaging :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:17

Even snel tussendoor, kan iemand een site aanraden waar lekkere vega lunch gerechten op staan?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:10

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:25

Vandaag heb ik voor het eerst bloemkoolrijst gebruikt bij het avondeten, viel me goed mee!

O: havermout met amandelmelk, rozijnen, walnoten
T: skyr met een botergalet, 1 praline, 4 kerstomaten
L: 100g meergranenbrood met Sojami noot (Vegan kaas met noten)
T: mandarijntje, mueslireep, 10g walnoten, eiwitshake, hardgekookt ei
A: bloemkoolrijst, currysaus, quornstukjes
T: stuk fondant chocolade en 10g rozijnen
Totaal: 1876 kcal
Activiteiten: uurtje krachtoefeningen, 12 km gefietst

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:09

Ik hou van bloemkoolrijst! Vooral door de nasi, yum! Goede manier ook om de kinderen ongemerkt wat extra groenten te voeren :Y)

O: 150gr optimel kwark met lijnzaad, havermout en rozijnen. Volkoren cracotte met runderrookvlees
T: sinaasappel, doosje rozijnen (mn coach is dol op rozijnen geloof ik :+ )
L: 3 volkoren boterhammen, 2 met fricandeau en 1 met runderrookvlees, beker optimel
T: banaan, komkommer
A: andijvie, gekookte aardappel (denk dat ik daar een stamppotje van maak), tartaartje
T: 2 volkoren soepstengels, 4 dadels

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:27

Ik ga aankomende week voor het eerst bloemkoolrijst proberen. Ben heel benieuwd.
Verder lees ik van onder mijn steen mee. Mijn keto-lijstjes zijn niet erg representatief voor de meesten hier :')

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:40

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan voor een tip over de bloemkoolrijst. Als Ik bloemkoolrijst verwerk voor een curry of nasi, dan kook ik het gewoon zoals op de verpakking staat. Je hebt dan tenslotte vaak nog iets van saus of andere ingrediënten die de bloemkool smaak geeft. Maar van gewoon bloemkoolrijst naast een stukje vis of vlees vond ik altijd zo smakeloos, tot ik onlangs dit recept ‘ontdekte’:
https://chickslovefood.com/recept/bloem ... -met-zalm/

Hierbij wordt de bloemkool gewokt met ui en knoflook en vooral de knoflook maakt het zoveel lekkerder, eet dit recept nu bijna elke week haha.
Ik gebruik daarnaast ook graag courgetti en pompoenlasagnebladeren om wat te verminderen in kcal :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:41

Een goede tip is ook om de bloemkoolrijst niet te koken maar te bakken in een pan sowieso. Gekookte bloemkool is imo niet het beste wat er bestaat maar als je het bakt houdt het een iets betere structurele integriteit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:05