Jadeleigh263 schreef:Misschien interessant voor mensen om te zien, is wel een link via FB, maar hier wordt simpel uitgelegd welke 4 mogelijkheden er zijn om het coronavirus te bestrijden, hoelang het kan duren voor dat het is ontwikkeld en wat eventueel de gevolgen er van kunnen zijn.
1. Vaccin met virus deeltjes
2. Een medicijn ontwerpen wat het virus en/of de host cell aanpakt, zodat het virus niet kan repliceren in de cel of waarbij de gastheercel in apoptose (geprogrammeerde celdood) gaat en fagocyten (witte bloedcellen) worden geactiveerd die de geïnfecteerde cellen opruimen
3 het testen van bestaande medicijnen op het virus, aangezien verschillende virussen vaak overeenkomst hebben in hun genoom structuur
4. (Methode waar ik zelf de meeste kennis van heb, en ook mee gewerkt heb, maar dan met andere cellen) genetische aanpassing met CRISPR van de T-cellen en deze na modificatie injecteren in de mens, zodat deze cellen het virus herkennen en doden.
Voor de mensen die het niet weten, CRISPR, is een mutatiesysteem wat gevonden is in veel bacteriën. Dit systeem kan knippen in DNA, waardoor het mogelijk is om stukken DNA te verwijderen, toe te voegen of te vervangen.
https://www.facebook.com/ScienceNatureP ... /?vh=e&d=n
Hele interessante post vind ik dit, waarvoor dank.
Op dit moment herkent het lichaam het corona virus niet. Daar zit de knijp, althans zo begrijp ik het. Toch denk ik dat een goed immuunsysteem belangrijk is want de oplossingen 1 t/m 4 zijn er voorlopig nog niet.
Dat is wel een vraag voor mezelf dat ik heb, wanneer gaat het lichaam de witte bloedcellen (soldaatjes noemde mijn vader die vroeger

) in zetten en gaan ze het virus bestrijden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het lichaam wacht tot de longontsteking daar is en de mensen zo goed als dood. Vind ik niet logisch.
Tevens vraag ik me af, als deze ziekte al wat langer rondwaart, wanneer is het lichaam dan zo ver dat het dit virus wel als vijandelijk gaat herkennen. Hoe lang moeten we daar op wachten?
Totdat iedereen de ziekte gehad heeft, waardoor kinderen en kleinkinderen immuunsysteem de indringer als vijandig?
Wat me namelijk opvalt, en dat vind ik erg teleurstellend, nergens bij eventuele hulp wordt gesproken bijvoorbeeld over versterken van je eigen immuunsysteem en hoe je dat eventueel kan aanpakken. Ik denk zelf namelijk, dat op kort termijn daar een belangrijke sleutel ligt om de ziekte goed door te komen.
Wij hebben in ieder geval van Borion twee pijpjes gehaald (voor mijn man en mij één), dat als we naar Nederland gaan en de ziekte breekt daar uit→ we gaan naar de grote steden, we gelijk het achterover kunnen slaan want het is Echinacea angustifolia 9ch en dat zou met spoed een enorme broost geven aan je immuunsysteem zodra je dit inneemt en ook langere tijd werkzaam zijn.
Ik denk namelijk dat het lichaam al eerder te maken gehad zal hebben met ziektes die het niet kende en toch toen op een gegeven moment ook in actie zal zijn gekomen.
Het verbaasd me dat aan die weerstand (kan ook regulier in mijn ogen) weinig aandacht wordt besteed want met mijn eenvoudige boerenverstand denk ik dat je daar iets kunt halen op kort termijn.
PS: Ik schrijf dit niet om weer een hele antibrichade over me heen te krijgen vanwege de homeopathie (take it or leave it, leven en laten leven)→ want dat geloof ik onderhand allemaal wel, maar ik schrijf het wel op, omdat ik in Frankrijk woon en hier in alle farmacie gewoon reclame wordt gemaakt nu voor dit middeltje (kost hier 2 euro) daar het winter is en mensen vaak toch wat minder weerstand hebben. Hier in de reguliere apotheken is men gewend om naast reguliere medicatie ook homeopathische medicatie te adviseren daar het veel meer geïntegreerd is vergeleken met Nederland → ook bij de reguliere artsen.