Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:11

week 1 zit erop en tot nu toe is het een makkie, ben helemaal verbaasd :D
Heb ook geen honger momenten oid, geen flauw gevoel....vreemde toestand :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:00

Vanmorgen wel wat flauw gevoeld maar tot 11.45 kunnen rekken.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:07

Ik vind het echt lastig volhouden als ik thuis ben en niet zoveel te doen heb..: haha

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:19

Germie, ik denk dat het meer een kwestie is van wat je eet dan hoeveel. Als je bijv gewend bent aan veel koolhydraten dan stijgt en dipt je suikerspiegel elke keer waardoor je steeds honger hebt. Je kunt dan beter overgaan op groente, fruit, eiwitten en vetten...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:53

FennaK schreef:
Ik vind het echt lastig volhouden als ik thuis ben en niet zoveel te doen heb..: haha

Ja dan is het ook echt lastiger, merk ik zelf ook.

Gisteren wel netjes in mijn tijdvak gegeten, maar niet opgelet op wat.
Vandaag weer even netjes in de gaten houden wát ik eet :o

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:54

ik moet toegeven dat ik het lastig vind om aan mijn calorieën te komen. de momenten van vasten gaan me goed af, maar ik moet echt opletten dat ik wel voldoende binnen blijf krijgen. het moet namelijk wel gezond blijven ipv mezelf letterlijk uithongeren.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:39

Sinds ik dit doe heb ik eigenlijk nooit calorieën bijgehouden of zo. Je eet lunch en avondeten en dan is het prima toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:40

Bloodymary schreef:
Sinds ik dit doe heb ik eigenlijk nooit calorieën bijgehouden of zo. Je eet lunch en avondeten en dan is het prima toch.

Idd, je moet wel heel gek doen als je dan ver over je calorieën komt :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:42

FennaK afleiding werkt idd prima

BlackBeautyZ dat is zeker niet de bedoeling! Probeer gezonde keuzes te maken (zie de tip van Nadir)

Naar aanleiding van mijn berichten mbt de hoeveelheid calorieën die ik zou mogen nuttigen om af te vallen en de reacties daarop, heb ik goed nagedacht en kritisch naar mijn leef- eet/drink patroon gekeken en besloten om mij niet te gaan focussen op het wegen en tellen. Dat ga ik toch niet volhouden en ik wil er niet obsessief mee bezig zijn. Maar gekeken naar bepaalde gewoontes die anders kunnen en volgens mij lukt dat redelijk. Ik voel mij er iig goed bij

Ik focus mij meer op de vast periode ook omdat ik van bepaalde hardnekkige ontstekingen af wil en ik maar bepaalde wisselingen/veranderingen qua eten en drinken die vol te houden zijn en uiteraard blijven bewegen en sporten.

We gaan het beleven ;-)

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:54

Relaxed schreef:
Bloodymary schreef:

Idd, je moet wel heel gek doen als je dan ver over je calorieën komt :j

houden jullie dan de calorie hoogte aan om af te vallen of de caloriebehoefte die je nodig hebt om het zelfde te blijven? eten jullie tussen de lunch en avond eten niks meer?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:09

Meestal niet nee. Heel soms als ik ergens iets aangeboden krijg een koekje of zo. Ik eet alleen wanneer ik honger heb en als ik om 13.00 goed geluncht heb, dan heb ik echt geen honger voor 19.00 uur. Ik let dus helemaal niet op calorieën verder met deze methode. Omdat ik weet dat ik toch wel minder eet. Maar ik eet ook gewoon waar ik zin in heb. En meestal is dat als avondeten iets met pasta of rijst. Kijk eigenlijk nergens naar, eet ook gewoon friet en drink alcohol in het weekend. Maar ben door dit eigenlijk niets doen wel 10 kilo afgevallen afgelopen jaar.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:00

Ik zou ook graag meelezen/praten.
Gisteren begonnen, het ging mij goed af, gegeten tussen 12.00 en 20.00, op de valreep om 20.00 nog wel een glas warme chocolademelk gehad en wat kale crackers omdat ik 18.00 als laatste gegeten had i.v.m. sporten. Helemaal niks meer eten na het sporten zag ik niet zitten, bang voor honger vanochtend?
Vandaag is het tot nu ook goed gegaan, vanmorgen wel een wat rammelde buik rond 11 uur, maar normaal heb ik dat ook zo rond die tijd...

Voor morgen moet ik kijken hoe ik het savonds ga doen, rond 9 uur ben ik pas terug van het sporten, maar om 18u heb ik het avond eten al op. Ik ben vooral bang denk ik om honger te krijgen, terwijl het waarschijnlijk wel mee valt?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:52

ik sport op woensdagavond om 6 uur, heb dan wel tijd genoeg om voor die tijd normaal te eten. 1e keer helemaal geen last gehad daarna, ook niet 's ochtends. Hopelijk gaat dat morgen weer zo :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 21:33

Yesterday schreef:
Gisteren begonnen, het ging mij goed af, gegeten tussen 12.00 en 20.00, op de valreep om 20.00 nog wel een glas warme chocolademelk gehad en wat kale crackers omdat ik 18.00 als laatste gegeten had i.v.m. sporten. Helemaal niks meer eten na het sporten zag ik niet zitten, bang voor honger vanochtend?
Vandaag is het tot nu ook goed gegaan, vanmorgen wel een wat rammelde buik rond 11 uur, maar normaal heb ik dat ook zo rond die tijd...

Voor morgen moet ik kijken hoe ik het savonds ga doen, rond 9 uur ben ik pas terug van het sporten, maar om 18u heb ik het avond eten al op. Ik ben vooral bang denk ik om honger te krijgen, terwijl het waarschijnlijk wel mee valt?

Gewoon een keer proberen niet te eten?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 21:33

Ik heb zin in chips....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:37

PSvanLot schreef:
Ik heb zin in chips....

:')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:40

Oh ik wil wel echt altijd na sporten eten. Maar is bij mij ook nodig voor progressie.

Kun je niet na sporten eten en je window wat opschuiven eventueel?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:40

Yesterday schreef:

Hongergevoel verdwijnt weer, wees niet bang. Het is geen lineaire stijgende lijn maar komt meer in golven :j

Ik vond het juist heel bevrijdend merken dat je niet omvalt maar dat je gewoon door kan gaan :)) je raakt er snel aan gewend hoor. Je lichaam past zich snel aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:43

Ik vind t prettig om Idd te merken dat ik echt wel smorgens kan functioneren zonder eten.
Toch twijfel ik ergens wel, het is zo “ tegen je gevoel in”.
Altijd geleerd te ontbijten zeg maar..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 21:45

Splinter schreef:
PSvanLot schreef:
Ik heb zin in chips....

:')

En koek....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:49

Anoniem schreef:
Ik vind t prettig om Idd te merken dat ik echt wel smorgens kan functioneren zonder eten.
Toch twijfel ik ergens wel, het is zo “ tegen je gevoel in”.
Altijd geleerd te ontbijten zeg maar..

Ja ik werd vroeger altijd gedwongen te ontbijten maar het is bij mij nooit een gewoonte geworden. Dus voor mij is het natuurlijk om niet te ontbijten . Het is maar net idd wat je is aangeleerd :j

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:52

Eulogy schreef:
Oh ik wil wel echt altijd na sporten eten. Maar is bij mij ook nodig voor progressie.

Kun je niet na sporten eten en je window wat opschuiven eventueel?

Verschuiven zou een optie kunnen zijn, maar doordat ik met patiënten werk, kan ik niet heel gemakkelijk mijn eetmomenten aanpassen. Om 12 uur heb ik standaard pauze, tussendoor is er niet altijd ruimte om te eten. Als ik een gaatje heb in mijn agenda zou het kunnen, alleen dat weet ik pas zeker op het moment van het tijdstip dat het gat er is. Dus zou even uitproberen zijn de komende dagen/weken. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 21:56

En je raam wat vergroten Yesterday?

Ik heb sinds dit jaar op school pas om 11.00 eerste pauze, dat is wel echt ideaal!
Eet nu om 11:00-13:00-18:00.
Pak ergens tussen 13:00-18:00 wat lekkers. Soms teveel...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:00

Ah, dat is inderdaad lastig. Inderdaad misschien op die dagen wat vergroten?

Ik eet vaak rond 9 uur mijn laatste maaltijd. Dat is na trainen en eerder ben ik ook niet thuis :+ Maar eet dan wel pas rond 1 uur/half 2. Ben niet onwijs strikt daarin.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 22:06

In het weekend kan ik prima later eten. Ook al ben ik er om 0800 uit. Maar in de pauze op school eten al mijn collega's, dan is het best moeilijk.