Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:04

Ik snijd aardappelen met de hand met een machine. Dus daarvan krijg je eelt en ovale ringen. _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:35

Met turnen gebruiken ze leertjes maar zelfs dan kunnen je handen nog goed open liggen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:53

MarlindeRooz schreef:
Ik snijd aardappelen met de hand met een machine. Dus daarvan krijg je eelt en ovale ringen. _O-

Ik ga iedere keer stuk om jouw aardappelverhalen :')

Ik ga denk ik even van die handschoentjes halen ergens, iemand heel toevallig een tip waar je fijne kunt halen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:53

Ik heb goedkope simpele van de Decathlon. €7,99

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:54

Lous schreef:

Da's al een fijne tip. Dank!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:47

Bedankt voor de tips! Ga eens kijken naar handschoentjes en anders maar gewoon accepteren.
Zit ook altijd al onder de blauwe plekken. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:17

Bij de action ook hele betaalbare handschoentjes!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:58

En handcreme werkt opzich ook wel.
Vind de handcreme van vaseline heel fijn. Trekt snel in waardoor ik geen gladde handen krijg

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:58

Nieuw deadliftrecord gehaald vandaag. *\o/* Heb een hele tijd vastgezeten door blessures, verhuizingen etc. dus heel blij dat het nu weer de goede kant op gaat!

Ik heb erover nagedacht om mijn turnleertjes te gebruiken tijdens het deadliften, maar aan de andere kant heeft eelt ook wel weer wat.

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:30

Sorry voor mijn belachelijk witte rug, heb er even een spoiler van gemaakt hoor hihi :') . Dat ik scheef bespierd was wist ik wel, maar had juist verwacht dat rechts beter was dan links. Maar ik pak nu sinds 3 weken roeien er bij. En wil aankomende week wat gewichtjes er bij pakken en hiermee langzaam wat opbouwen. Heb geen foto van 3 weken geleden, maar ik zie zelf wel verschil tussen nu en 3 weken geleden.
Spoiler:
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:33

Lous schreef:

Ik heb goedkope simpele van Ali, €1,50 := :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:35

Decathlon zit bij mij om de hoek :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:16

Ik heb gister dus deadlifts gedaan. En 1x voelde ik iets verkeerds gaan in mijn rug omdat ik mijn houding niet goed in de gaten had. Van de rest had ik geen last. En heb spierpijn daar waar het hoort.

Maar heb vandaag zo’n 10 uur gestaan en veel gebukt gelopen ook. Nou is dat normaal voor mij. (15.000 stappen). Maar heb nu echt enorme pijn in mijn onderrug. Echt uitstralend naar mijn benen. Ook Wat tintelen en staan en lopen doet pijn.

Is dat normaal na de eerste keer of? :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:39

Ik vind jullie foto's zo gaaf!!

Ik heb er een laten maken net...
Ben nog best ongelijk gespierd maar er begint wat op te komen al zeg ik het zelf!

Ook ff in spoiler, zodat ik niet prompt in beeld val :')

Spoiler:
Afbeelding

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:38

MarlindeRooz schreef:
Ik heb gister dus deadlifts gedaan. En 1x voelde ik iets verkeerds gaan in mijn rug omdat ik mijn houding niet goed in de gaten had. Van de rest had ik geen last. En heb spierpijn daar waar het hoort.

Maar heb vandaag zo’n 10 uur gestaan en veel gebukt gelopen ook. Nou is dat normaal voor mij. (15.000 stappen). Maar heb nu echt enorme pijn in mijn onderrug. Echt uitstralend naar mijn benen. Ook Wat tintelen en staan en lopen doet pijn.

Voelt het als spierpijn?

Ik had na de eerste keer deadliften echt gruwelijke spierpijn de tweede dag. Ik heb de hele dag bijna alleen maar op de bank tv gekeken omdat ik zoveel spierpijn had. :+ Het was gruwelijk, maar ik voelde dat het echt spierpijn was en dat het dus ws snel beter zou zijn. En dat was zo, de dag daarna was het zo goed als over.

En uitstralend naar je benen, is dat tot in je tenen? Beide benen? Constant of schietend? Voorkant, achterkant? Je hamstrings doen als het goed is ook veel werk van de deadlift, dus is het niet die spierpijn?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:45

Nee het is zeker weten geen spierpijn. Het is totaan mijn hakken. Beide benen. Hamstrings heb ik normale spierpijn.

Zolang ik niet op mijn benen sta wil het wel, en heb een beetje dove voeten. Maar eens moed verzamelen om te douchen en dan naar bed. Morgen weer een dag.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:53

MarlindeRooz schreef:
Nee het is zeker weten geen spierpijn. Het is totaan mijn hakken. Beide benen. Hamstrings heb ik normale spierpijn.

Zolang ik niet op mijn benen sta wil het wel, en heb een beetje dove voeten. Maar eens moed verzamelen om te douchen en dan naar bed. Morgen weer een dag.

O, dat klinkt dan zeker niet goed... -O- Even rust pakken en kijken hoe de vlag er mogen bijhangt. Hopelijk valt het mee!

Ben je met veel gewicht begonnen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:54

50... moet kunnen. Vond het ook niet zwaar.

Ja morgenvroeg moet het over zijn, ga met een vriendin mee op de menwagen. :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:03

Ik gebruik tegen de eelt van die leertjes. Zijn net turnleertjes maar dan zonder rolletje. Ik heb ze ook van stof, van Wodgrips, die zijn super fijn voor extra grip bij pull-ups ed. Ik moet zeggen dat de eelt opbouw bij mij best meevalt maar dat zal wel komen omdat ik vaak mijn handen moet wassen als slager zijnde :o

MarlindeRooz schreef:

Ik heb ook 1x zo'n vreselijke last van mijn rug gehad na het deadliften %) Ik heb toen 5 dagen bijna niks kunnen doen. Tintelingen en ik dacht echt dat ik he-le-maal vast zat. Achteraf gezien had ik teveel gewicht en vooral teveel herhalingen per set gedaan.

Afgelopen donderdag weer een pittig lesje gehad en daar geniet ik nu nog van na, pfff. Veel handstand lopen, powercleanen met dumbbells en als toetje sit-ups en air-squats. Ik heb een mooie gangsta-walk nu :')

Dit is mijn shape momenteel, ik heb even geen betere foto :o

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Noisy op 11-08-19 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:12

Klinkt als een zware training zeg... :=

Ik zit helaas vrijwel altijd vast in mijn schouders / rug. Mijn ex maakte mij altijd los maar dat is dus al 5 maand niet gebeurd he. :=
Sporten helpt gelukkig iets...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:20

Je kunt ook foam rollen, dat helpt ook

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:25

MarlindeRooz schreef:
50... moet kunnen. Vond het ook niet zwaar.

Ja morgenvroeg moet het over zijn, ga met een vriendin mee op de menwagen. :+

Hm precies, 50 klinkt niet als een vreemd startgewicht nee. Hoeveel reps deed je?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:43

Ik vind handschoentjes sowieso heel vervelend voor grip etc :)

Marlinde, klinkt niet echt lekker, misschien idd toch wat lichter pakken dan?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 01:56

@ Marlinde; ik vind 50 kg deadlift echt wel veel voor een eerste keer. Bij ons adviseren ze eerst met kettlebell, of losse stang en wanneer je de techniek goed onder de knie hebt pas gewicht te verhogen.

Hopelijk valt de pijn morgen mee.

Eulogie; jouw handen zien eruit als die van mijn dochter na een brugtraining, wanneer ze haar leertjes is vergeten.

Zij adviseert mij overigens om niks te gebruiken. Eelt hoort, blaren ook, het wordt op den duur beter zegt ze, dus daar luister ik braaf naar haha.

Als ik terug ben van vakantie zal ik ook eens foto's plaatsen van mijn spieren. Ik maak daar nooit foto's van, maar eigenlijk wel goed om progressie bij te houden. Ik maak ze wel van de voorkant eens per maand om mijn gewichtsverandering te zien (al is dat al een half jaar hetzelfde plaatje)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 05:31

Heb 3 setjes van 5 gedaan. Had juist gelezen niet te licht te pakken zodat je de techniek goed kan. Maar ik til zowat dagelijks zware dingen dus ik vond het niet echt zwaar gelukkig.

En voel me nu een stuk beter. Nog wel beetje een raar gevoel...