ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:28

Even laten zien. Flebitis moet je gelijk aanpakken. Neem ook je temperatuur alvast op.

Meelezer meldt zich dus.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:38

Valt wel mee, gaat over het algemeen vanzelf over.
Ik zou het even aankijken

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 09:42

pien_2010 schreef:
Even laten zien. Flebitis moet je gelijk aanpakken. Neem ook je temperatuur alvast op.

Meelezer meldt zich dus.

Ja was vorige week donderdag naar de huisarts er voor geweest (ook omdat dit weer een trigger kan zijn om koorts te krijgen, dus wilde ik voorkomen)

Toen kreeg ik advies 5 dagen naproxen 250 mg 3 x daags, koelen en dan moest het wel beter gaan. De volgende stap zou antibiotica zijn namelijk. Maar dat durft mijn huisarts me niet zomaar te geven ivm dit ziek zijn gedoe.

Ik wilde het eigenlijk nog een dagje aankijken, zodat ik morgen op dag “5” zat en als dan weer erger is een afspraak maken. Vind het zo gek dat waar mijn infuus heeft gezeten heel erg rustig geneesd en het vooral bij mijn gewricht zo rood word. Ik weet wel dat een van mijn bloedkweken positief was door contaminatie (oftewel besmetting vanuit buitenaf) met een typische huidbacterie. Ik hoop dat die daar nu niet zit te wroeten.

Mijn temperatuur moet ik van de infectioloog 3x daags bijhouden. Vanmorgen was ik 37,1. Dus voor mijn doen keurig :)

pien_2010

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:51

Dan zou ik het ook nog even aankijken. Dat had ik niet door dat je donderdag nog bij de huisarts geweest was en een advies voor 5 dagen hebt gehad.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:38

Als het op dag 4 nog zo achteruit gaat onder naproxen zou ik bellen. En gezien je stollingsstatus en de locatie boven de insteek van het infuus zou ik er een echo van laten maken om een tromboflebitis uit te sluiten. Maar ik ben natuurlijk wel een neuroot ;)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 11:52

gomir schreef:
Als het op dag 4 nog zo achteruit gaat onder naproxen zou ik bellen. En gezien je stollingsstatus en de locatie boven de insteek van het infuus zou ik er een echo van laten maken om een tromboflebitis uit te sluiten. Maar ik ben natuurlijk wel een neuroot ;)

Het is allemaal een beetje lastig met elkaar idd. Ik kan tussen 8-10 normaliter bellen voor een afspraak. Dus dat word morgen vroeg even bellen.

Haha neuroot, maar wel een die ik wel erg serieus neem.

Ik ben zelf bang dat ze die bacterie die ze in de bloedkweek ook hebben gevonden nu zit te woekeren onder mijn huid en dat ik dus wondroos aan het ontwikkelen ben (kan er nog wel bij) of idd toch een trombose arm.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 11:55

Afbeelding

Rechts was hoe mijn arm donderdag was toen ik het bij de dokter heb laten controleren en links is nu.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:55

Ik zou niet pas morgen bellen hoor. Dan maar poep hebben aan de officiele tijden. Wondroos moet je best rap bijzijn, (helaas ervaring mee, ben een ster in ontwikkelen van wondroos na insectenbeten of allergische reacties), aderontstekingen oplopen na infusen en trombose wil je ook niet even mee wachten (idem helaas aan been, en pas weer verdenkingen) kan toch dodelijk zijn als het verkeerd uitpakt.

Alle opties vergen snel ingrijpen om verergeren te voorkomen -O-

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:29

Gewoon even bellen om te overleggen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 15:17

Hmmm ga zo toch maar even overleggen.

Het word namelijk nu wel heel snel veel dikker Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:19

Top, nou kom maar met die antibioticakuur. {:)-:(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:20

Dan ook snel doen, want het is al 14.30 uur.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 15:23

Moet toch nog even afwachten tot morgen. Heb nog geen koorts.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:48

Sjonge, alsof dit vannacht ineens een grote verandering zal doormaken..

Ik vind het onwijs poedersuiker voor je! Blijf in jezelf geloven, dat is het belangrijkste nu wat je voor jezelf kunt doen.
Heb je alternatief al wat ter verlichting geprobeerd? Met dit soort vage klachten (bijv blaasontsteking gevoel, lastig poepen, snel maagzuur gevoel, oppervlakkig ademen en andere vage ongemakken etc etc) kan een osteopaat vaak wat ademruimte geven. Dat verdien je wel..terwijl de zoektocht doorgaat regulier.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 20:38

Hannanas schreef:
Sjonge, alsof dit vannacht ineens een grote verandering zal doormaken..

Ik vind het onwijs poedersuiker voor je! Blijf in jezelf geloven, dat is het belangrijkste nu wat je voor jezelf kunt doen.
Heb je alternatief al wat ter verlichting geprobeerd? Met dit soort vage klachten (bijv blaasontsteking gevoel, lastig poepen, snel maagzuur gevoel, oppervlakkig ademen en andere vage ongemakken etc etc) kan een osteopaat vaak wat ademruimte geven. Dat verdien je wel..terwijl de zoektocht doorgaat regulier.

Dat zou kunnen natuurlijk. Word namelijk steeds roder en dikker. Ik hoop morgen wakker te worden dat alles weg is :)

Afbeelding

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:36

Zou toch de huisartspost bellen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:49

Henniie schreef:
Zou toch de huisartspost bellen

Mee eens!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 11:17

Ik sliep al. Ik heb een afspraak gemaakt. Om 14:30 aan de beurt

Roodheid uitbreiding valt mee gelukkig. Wel staat mijn hele arm in de fik. Ook heb ik sinds vandaag een donkerder puntje in het rode gebied. Afbeelding

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:31

Jeetje zit je echt niet mee TS, sterkte en beterschap nogmaals!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:07

Benieuwd of ze er wat aan doen. Ik heb ook een aderontsteking gehad doordat mn infuus snachts drooggevallen was en daar deden ze niets aan. Wel veel last van gehad.

Beterschap. :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:16

Ik denk ook niet dat het nodig is er iets aan te doen. Gaat meestal vanzelf over. Je hebt geen koorts oid en het is niet erger geworden.
Ik bedoel het niet vervelend maar als je voor elk dingetje naar de arts gaat gaan ze reageren zoals ze pas al deden...toen de arts zei dat je je gezonde verstand moest gebruiken.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:27

tokedri schreef:
Ik denk ook niet dat het nodig is er iets aan te doen. Gaat meestal vanzelf over. Je hebt geen koorts oid en het is niet erger geworden.
Ik bedoel het niet vervelend maar als je voor elk dingetje naar de arts gaat gaan ze reageren zoals ze pas al deden...toen de arts zei dat je je gezonde verstand moest gebruiken.

Ik vind dat t in een paar dagen tijd wel echt erger geworden is...

Als je de foto's van gister naast elkaar zet zie ik wel degelijk reden tot zorg...

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 14:48

Dit was vorige week toen ik het heb laten beoordelen door de dokter
Afbeelding
Afbeelding

Dit is vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels heb ik verhoging en begin ik mij knap belabberd te voelen.

Het zou flebitis/wondroos etc kunnen zijn. Maar ik zit ook in mijn hoofd dat het een uiting van mijn ziektebeeld zou kunnen zijn. Bij autoinflammatie zie je vaak huid ontstekingen. Alleen heb ik dat nog niet eerder gehad en weet ik dus niet of het zo is.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 14:51

tokedri schreef:

Ik ga eerder te weinig naar de dokter dan teveel. Ik ben een keiharde voor mijzelf en mijn omgeving moet mij dwingen om goed op mijzelf te passen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:14

Op basis van je foto's niet je huisarts maar terugkoppelen richting de ziekenhuis arts.