Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:20

Euhhhh dat is juist goed tpch dat het een zo langdurig onderzoek is geweest. Kinderen die geboren zijn in 1999 zijn dus jaaaaaren gevolgd. Dat geeft een hele goede kijk in hun volledige ontwikkeling.

Het is niet een onderzoek van een jaar wat in 1993 heeft plaatsgevonden en in 1993 stopte 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:26

_lautje_ schreef:
Euhhhh dat is juist goed tpch dat het een zo langdurig onderzoek is geweest. Kinderen die geboren zijn in 1999 zijn dus jaaaaaren gevolgd. Dat geeft een hele goede kijk in hun volledige ontwikkeling.

Het is niet een onderzoek van een jaar wat in 1993 heeft plaatsgevonden en in 1993 stopte 8)7

En als ik naar hetzelfde product bij dezelfde leeftijdscategorie kijk dan is het niet goed 8)7
Kunnen jullie nog krommer gaan praten of is dit de max?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:32

IMANDRA schreef:
Klopt hoor Sec. Ik zou graag de perfecte manier vinden om antivaxxers aan te spreken, maar volgens mij bestaat die niet. Ga je netjes discussiëren dan komen ze met onbetrouwbare bronnen en noemende jouw bronnen onbetrouwbaar. Ga je uitlachen springen ze in hun harnas (zoals bij memes etc). Wil je informeren noemen ze je informatie gesponsord door big Pharma of weet ik veel wie. Je wint het nooit, en dat is nu juist zo makkelijk.
Ik snap dat verplichten mensen in het harnas jaagt, maar ik vrees dat het op dit punt in de tijd wel een van de effectiefste methoden is. En dan ook echt consequenties geven wanneer mensen zich dus niet aan de wet houden. Misschien dat niet alleen verplichten als in 'iedereen moet zich enten volgens de wet' een viable idee is, maar bijv. ook de kinderbijslag/zorgtoeslag/kinderopvang/noem het maar op af laten hangen van of een kind gevaccineerd is of niet (dan hebben ze wel de vrijheid om te kiezen maar komt het hun -letterlijk- duur te staan).

Ik snap je nuance op zich wel, maar zo heb je voorbeelden in elke industrie. Het grote gros van de onderzoeken is gewoon netjes gedaan en zo ook te herleiden. Nu heb ik geen inhoudelijke kennis over voedsel, maar denk dat die causale relaties wel lastiger aan te tonen zijn (dus wellicht makkelijker 'anders te interpreteren')? Of valt dat mee?

@Karl66: Zeker. Ik heb oprecht moeite gedaan, maar vind alleen blogjes, stichting vaccinvrij en ninefornews (niet echt betrouwbare bronnen).

@[naam]: Oké, er is een rechtszaak. Dus? Er is voor zover ik zie nog geen uitspraak, geen conclusie, niks. Je kan een rechtszaak aanspannen voor de gekste dingen, als je er maar geld in blijft pompen. Zeker in Amerika. Dus dat er een rechtszaak is wilt niks zeggen helaas. Ook niet dat die zo lang doorloopt. En 'zo veel negatieve aandacht'? Zoals ik zei, de enige bronnen die ik vond waren onbetrouwbare bronnen. Dus die negatieve aandacht zal wel meevallen. Tel daarbij op dat rechters waarschijnlijk geen inhoudelijke medische kennis hebben (dus, ook geen kennis van wetenschappelijke procedures of interpreteren van resultaten) en beide kanten net zo veel experts in kunnen zetten die waarschijnlijk precies roepen wat die kant wil horen, en zo'n rechtszaak kan lang doorlopen.
Dat het lang duurt wil overigens niet per se zeggen dat het onderzoek per definitie frauduleus is: als er openheid van zaken is geweest (zoals de rechter in het artikel schijnbaar bevolen heeft) zou échte fraude redelijk snel boven water moeten zijn, denk je niet?

Ook:
"The relators – virologists Krahling and Wlochowski – claim that over the years the effectiveness of the Jeryl Lynn mumps vaccine declined because of its repeated passage through eggs. Initially, it was over 95%; to continue the license, say the relators, Merck had to convince the FDA that the effectiveness stayed at a similar rate over the years.

It’s not quite clear what this is based on, since the FDA does approve vaccines with lower effectiveness than 95%, and in its response, Merck highlights that there was no such absolute number it had to reach."

Zoals ik het kan lezen is de zaak vooral onduidelijk en niet super duidelijk fraude.

Edit: ik ben overigens nog aan het lezen, lang artikel.

https://childhealthsafety.files.wordpre ... s-ocrd.pdf

Hier vind je de aanklacht.
Die vind je uiteraard niet op de site van de fabrikant of van het RIVM.
Helaas de originele onderzoeksresultaten ook niet. Dus er is nu een behoorlijk geheimzinnig product op de markt waarvan al jarenlang het meest belangrijke wat er over te weten valt verduisterd wordt gehouden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:46

Wow je snapt het dus echt niet....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:47

Anoniem schreef:

Helaas de originele onderzoeksresultaten ook niet. Dus er is nu een behoorlijk geheimzinnig product op de markt waarvan al jarenlang het meest belangrijke wat er over te weten valt verduisterd wordt gehouden.

Feit blijft dat er nog niet is bewezen of er fraude is gepleegd, geheimzinnig product of niet. Je wéét niet wat en of er iets verduisterd wordt gehouden. In de eerdere link die je gaf gaven ze al aan dat het waarschijnlijker was dat de dalende werking niet aan het vaccin zelf lag maar dat men op volwassen leeftijd niet meer beschermd was (weet even de term niet meer). Een booster zou dat oplossen, aldus het artikel. Niks frauduleus.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:55

IMANDRA schreef:
@sec: maar armen moeten net zo goed vaccineren. Klopt wat je zegt, maar in dit scenario heb je in ieder geval al een groot deel wat wel vaccineert. Ik vind verplichten ook beter (want dan krijg je iedereen mee).
En je verplicht mensen iets wat in hun optiek schadelijk is. Of het daadwerkelijk schadelijk is is een tweede. Vind ik een groot verschil. Nogmaals: goed informeren is beter maar bij gebrek aan een juiste methode is verplichten effectiever. We hoeven niet rekening te houden met elke mening, zeker niet wanneer die mening zo haaks staat op de algemene consensus in de wetenschap. Een autogordel is verplicht, maar we hoeven in de wetgeving geen rekening te houden met mensen die niet in de werking van gordels geloven.
Bovendien zeg je dat je het niet over je hart kan verkrijgen om mensen te verplichten om iets te doen wat in hun optiek schade aanbrengt aan hun kind. Maar wat denk je van de schade die het ongevaccineerde kind kan lopen? Of die het ongevaccineerde kind ánderen kan aandoen? Is dat ongevaccineerde kind (wat door de ouder vrijwillig niet is gevaccineerd) belangrijker dan een kind wat niet gevaccineerd kán worden door een aandoening, maar waarvan de ouders het wel zo graag zouden willen? Ik snap je punt hoor, maar waar trek je de lijn? Als iemand van mening is dat een kind níet slaan schadelijk is, moeten we dat maar toestaan omdat die ouder zich anders rot zou voelen? Als een ouder van mening is dat groenten en fruit schadelijk zouden zijn voor een kind?

Ja, dus armen zullen daardoor gaan vaccineren. Maar voor mijn gevoel ontstaat er dan een tweedeling door wat je verdient en daar heb ik heel veel moeite mee. Dan gewoon geen gezeik en iedereen verplichten.

En ik weet dat het in hun optiek is en ik vind het bullshit, maar het is wel een feit dat zij er op die manier naar kijken. En ik vind het gewoon een te heftige verplichting naar iemand. Dus ik had liever gezien dat men eerder naar goede structurele oplossingen had gezocht. Nu er een (in mijn ogen) direct gevaar is voor mijn kind, weet ik niet wat ik vind en wat ik zou willen. Want wat je zegt klopt, ik (als provaccer) ben van mening dat zij nu mijn kind kunnen schaden. Maar is mijn kind belangrijker dan hun kind? Voor mij is het duidelijk want hun mening is kul, en mijn mening is de waarheid, maar zo werkt dit niet in mijn ogen.

W.b. Je 2 voorbeelden. Slaan is een directe schade aan het kind, dus die lijkt me duidelijk.
Geen groente en fruit, tja. Ken jij ouders die we verplichten hun kinderen gezond te laten eten? Ken jij kinderen die uit huis zijn geplaatst omdat ouders ze geen groente geven? Nee dus, omdat ze een risico lopen op ziektes, en niet direct geschaadt worden. Pas als ze 5x scheurbuik hebben gehad zal jeugdzorg eens gaan nadenken over dossier. Ik denk zelfs dat de kans op slechte gezondheid door een slechte eetstijl groter is dan door niet vaccineren. Ik heb gesproken met jeugdzorg over kinderen met structurele hele ernstige obesitas, ze kunnnen er helemaal niks mee omdat er geen direct gevaar is voor het kind.
Met vaccinaties is gewoon het hele probleem dat ze eerst een risico lopen (dus niet direct geschaad worden), maar daarna ook een risico zijn voor andere kinderen. En daarom is het een klotediscussie. Bescherm ik mijn kind, hebben zij het gevoel hun kind te moeten schaden. Beschermen zij hun kind, heb ik het gevoel dat mijn kind geschaad wordt.

_lautje_ schreef:
Net als gescheiden enten. Er is een hele legitieme reden om juist vombinatievaccins te geven. Minder adjuvant nodig in de prik zelf en de door de combinatie wordt de werking van het vaccin versterkt.
Daarnaast minder prikmomenten. Het is puur dat mensen het gevoel hebben combinatie is veel dus eng. Maar daar is geen wetenschappelijke grond voor. Sterker nog juist kritische mensen zouden heel erg voor combinatievaccins moeten zijn aangezien ze vooral angst hebben voor ‘die rotzooi die er in zit (adjudanten)’.

Maar is gescheiden enten dan echt zoveel slechter dan het alternatief (enerzijds niet enten, anderzijds mensen dwingen hun kinderen te laten enten terwijl zij het gevoel hebben daarmee hun kinderen direct te schaden)? Het kind gaat niet dood van een paar extra prikken en ook niet van wat meer hulpstoffen. Als dat mensen over de streep trekt, wat is er dan in hemelsnaam op tegen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:59

Ohhh er is niks op tegen. Maar als een vaccin niet verkrijgbaar is, vind ik het bizar om dan de keuze te maken dan maar niet. Zeker als logisch gezien een combinatievaccin zelfs minder ingrijpend is voor een kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:21

Onder het mom van pro-fessioneel goedpraten...
Hoe gaan we dit verklaren?

https://www.rivm.nl/sites/default/files ... gen27w.csv

In week 14 van 2019 hadden we de hysterische mazelen uitbraak van het gigantische aantal van 4 patiënten.
Dit was uiteraard de schuld van alle niet vaccinerende mensen.

De weken daarna hoorden we niets meer, ook niet hoe het de patiënten was gegaan in het verloop van de ziekte.
Was het niet goed afgelopen dan had dat gegarandeerd groot uitgemeten in de kranten gestaan, dus laten we allen blij zijn dat het stilzwijgend goed is afgelopen.

De weken na deze 4 mazelen besmettingen echter... kwamen er wekelijks nieuwe besmette patiënten bij!
Nieuwe mazelen gevallen waar wij allemaal niet over geïnformeerd werden :wow: :wow:
(Zie de link)

Wat is er dan aan de hand met die wekelijkse nieuwe mazelengevallen die blijkbaar geen bedreiging vormen voor de gezondheid van onze ongevaccineerde baby's?
Dat deze nieuwe gevallen geen aanzet vormen voor een nieuwe epidemie in Nederland?
Dat er geen woord over gerept wordt...???
Zijn het misschien gevaccineerde mensen die toch de mazelen hebben gekregen :)*

Blijkbaar heb je 2 soorten mazelen, de belangrijke en de niet belangrijke. Of zoals Lautje het graag noemt, de indrukwekkende en de weinig indrukwekkende.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:29

Maar dat gevoel is dus fout. Die mening klopt niet. Dat iemand een andere mening heeft die niet strookt met feiten maakt niet uit. Iemand iets slechts laten doen omdat je diegene niet op de genen wilt trappen is natuurlijk onzin. Vind ik. Heftige verplichting of niet, je red er wel levens mee.

Wat je zegt over groenten en voeding vind ik best erg, het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om in te grijpen in zo’n situatie.

@repelsteel: gevaccineerden kunnen inderdaad de ziekte krijgen. Wel is de kans hierop veel minder, is deze vorm veel minder ernstig en heeft de ziekte hierdoor minder kans te verspreiden.
Overigens zou hetzelfde gebeuren bij iemand die ‘immuun’ is door het hebben van échte mazelen. Je bent niet levenslang vrij van mazelen, er blijft altijd de kans dat je het weer krijgt.
Ik zie in je link echter wel dat de ‘epidemie’ afneemt. Eerst 4, dan 2, dan 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:34

IMANDRA schreef:
@[naam]: gevaccineerden kunnen inderdaad de ziekte krijgen. Wel is de kans hierop veel minder, is deze vorm veel minder ernstig en heeft de ziekte hierdoor minder kans te verspreiden.
Overigens zou hetzelfde gebeuren bij iemand die ‘immuun’ is door het hebben van échte mazelen. Je bent niet levenslang vrij van mazelen, er blijft altijd de kans dat je het weer krijgt.

Is dit wat je hebt gelezen? Want ik heb het andersom meegemaakt.
Ik kreeg, niet gevaccineerd, mazelen en wist dat niet eens. Ik moest er via titerbepaling achter komen dat ik mazelen had gehad.
Mijn neefje, wel gevaccineerd, kreeg toch mazelen en was er doodziek van.
Wat dat betreft klopt wat je leest ook niet altijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:40

Vooral die laatste zin doet er toe. Zowel voor tegen als voorstanders .

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:46

Anoniem schreef:

Dat je geen resultaten van een Amerikaanse aanklacht op een Nederlandse informatieve site kan vinden is niet raar, dat is superlogisch. Je laat het een stuk spannender klinken dan het is - "verduisteren van informatie", "geheimzinnig product"... In de praktijk is er door 2 oud medewerkers van Merck een rechtszaak aangespannen en is er inderdaad nog helemaal niks geconcludeerd. Roepen dat er dingen verduisterd worden is dus pure stemmingmakerij.

@IMANDRA helemaal eens... ik zou ook graag weten hoe dan wel. Er wordt geroepen om transparantie over de bijwerkingen maar die is er gewoon - je kan hier: https://www.lareb.nl/nl/pages/jaarrapporten-vaccins/ bijvoorbeeld de jaarrapporten van bijwerkingen bekijken en downloaden. Deze gaan tot 2011 en het Lareb is een onafhankelijke organisatie. Ik zou ook echt niet weten hoe dan wel. Als mensen niet vatbaar zijn voor statistiek en liever Facebook geloven dan blijft het heel lastig.

Als er meer voorlichting nodig is of gespreid vaccineren helpt om twijfelaars over de streep te helpen, prima. Het kost ons een beetje meer en het gespreid vaccineren is aantoonbaar niet zinnig (en daarbij lijkt het me extra vervelend voor een kindje om nóg vaker zo'n prik te moeten) maar als het helpt - doen. Ik kan me wel ontzettend goed voorstellen dat het echt niet leuk is om niet serieus genomen te worden als je met twijfels aan tafel bij de arts zit. Van mij mogen artsen daar ook in getraind worden zodat ze goed -en eerlijk- kunnen geven op de meeste vragen.

Dat in Amerika famaceutische bedrijven die vaccins niet kunnen worden aangeklaagd vond ik wel interessant om te lezen trouwens, ik heb hier even op gegoogled (dus ben expert nu) en vond onder andere dit artikel:
https://www.theatlantic.com/health/arch ... am/589354/

Samengevat: Bedrijven kunnen wel degelijk worden aangeklaagd maar de overheid betaalt de claims. Toen men zo na 1970 op grote schaal ging vaccineren waren er net als nu en met ieder medicijn bijwerkingen. Een meisje kreeg bijvoorbeeld polio van het poliovaccin. Dit was een extreme uitzonderinggsituatie maar de kosten van deze en andere rechtszaken liepen al snel hoog op (een medische claim in Amerika kan al snel meer dan 10 miljoen dollar kosten). Dit maakte het, samen met de enorme kosten voor het ontwikkelen van vaccins voor bedrijven nogal onaantrekkelijk om nog vaccins te produceren. De overheid stond voor de keuze om óf de vaccins door te laten ontwikkelen en zelf de verantwoordelijkheid van de claims op zich te nemen óf de meest (kosten)efficiente manier om veelvoorkomende ziektes en bijbehorende ellende te voorkomen aan hun neus voorbij te laten gaan. In het kader van "wij compenseren de eventuele schade for the greater good" is het programma in het leven geroepen. In 1988 werd voor het eerst uitgekeerd.

Als ik het artikel mag geloven wordt 77% van de zaken gecompenseerd. Er wordt vaak een deal onderhandeld en er wordt een soort tabel gehanteerd voor de bijwerkingen en de bijbehorende claim. Autisme staat overigens niet op dit tabel.

TheAntlantic schreef:
As such, it estimates that approximately 70 percent of its payments are the result of a negotiated settlement “in which HHS has not concluded, based upon review of the evidence, that the alleged vaccine caused the alleged injury.”

Bij zo'n 70% van die zaken wordt niet bewezen dat de bijwerkingen daadwerkelijk door vaccinaties zijn veroorzaakt, en daaruit volgt:

TheAtlantic schreef:
Working from the estimate that 70 percent of the awards are not clearly attributable to vaccines, the payments estimate a rate of injury or illness caused by vaccination at about one in 4.5 million.

Ofwel - bij 1 op de 4,5 miljoen vaccinaties is er vastgesteld dat er iets aan de vaccinatie is overgehouden. 1 op de 4,5 miljoen - laat dat cijfer even op je inwerken! Het risico op dood bij mazelen is al 1 op de 10.000!

Ik vond het zelf een heel interessant iets. De sitatie in Amerika is overigens niet te vergelijken met die in Nederland.

Hier:
https://en.wikipedia.org/wiki/National_ ... on_Program
en hier: https://www.benefits.gov/benefit/641 meer info.
Laatst bijgewerkt door nps op 11-06-19 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:49

Anoniem schreef:
IMANDRA schreef:
@repelsteel: gevaccineerden kunnen inderdaad de ziekte krijgen. Wel is de kans hierop veel minder, is deze vorm veel minder ernstig en heeft de ziekte hierdoor minder kans te verspreiden.

Is dit wat je hebt gelezen? Want ik heb het andersom meegemaakt.
Ik kreeg, niet gevaccineerd, mazelen en wist dat niet eens. Ik moest er via titerbepaling achter komen dat ik mazelen had gehad.
Mijn neefje, wel gevaccineerd, kreeg toch mazelen en was er doodziek van.
Wat dat betreft klopt wat je leest ook niet altijd.

Want die N=2 is zo betrouwbaar... Statistisch en wetenschappelijk gezien zal een ongevaccineerd iemand veel zieker worden dan een gevaccineerde (als die laatste het al krijgt). Veel zieker = veel meer bijwerkingen. Levenslange consequenties, of zelfs dood tot gevolg. Is iedereen gevaccineerd, kan de ziekte zich amper tot niet verspreiden en wordt deze uitgeroeid. Dát is het belang van vaccineren. Zodat mensen die zich niet kunnen vaccineren niet ziek worden (door groepsimmuniteit) én de ziekte amper tot niet meer voor zal komen.

@tmr001: interessant! Dat (ernstige) bijwerkingen van vaccins zeer zeldzaam zijn wist ik, maar dit is toch interessant om te zien!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:49

IMANDRA schreef:
Maar dat gevoel is dus fout. Die mening klopt niet. Dat iemand een andere mening heeft die niet strookt met feiten maakt niet uit. Iemand iets slechts laten doen omdat je diegene niet op de genen wilt trappen is natuurlijk onzin. Vind ik. Heftige verplichting of niet, je red er wel levens mee.

Wat je zegt over groenten en voeding vind ik best erg, het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om in te grijpen in zo’n situatie.

Ik zie in je link echter wel dat de ‘epidemie’ afneemt. Eerst 4, dan 2, dan 1.

Gevoel is nooit fout. Alleen de achterliggende ratio erachter is onzin. Dat maakt het gevoel niet minder echt. En als het enigzins mogelijk is om recht te doen aan dat gevoel vind ik dat we daar alles aan moeten doen. Zeker als het over gezondheid, lichaam en dan vooral dat van je kind gaat.
Het feit dat spinnen in nederland onschuldig zijn, maakt mijn gevoel (angst) niet minder echt. Als iemand dan zegt dat mijn gevoel nergens op slaat en dat ik die spin gewoon moet oppakken, word ik niet minder bang en voel ik me al helemaal niet gehoord.
En dan heb ik het maar over een spin. Niet over een stof in mijn baby spuiten.

Tmr, interessante info. Thanks!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:54

bigone schreef:

Vooral voor tegenstanders, aangezien zij hun informatie vaak van twijfelachtige sites halen. Voorstanders halen hun informatie vaak van sites zoals het Lareb of RIVM, instanties die betrouwbaarder zijn dan 'ninefornews' bijv.

@Sec: Klopt, maar als het de keuze is tussen de huidige situatie en verplichten kies ik dan toch voor verplichten, omdat je daar statistisch gezien de meeste mensen mee red. Is er een ideale situatie waarbij we met de juiste methode van informatie verschaffen deze mensen zonder verplichting kunnen overhalen, dan zou ik daar uiteraard voor gaan. Maar voor nu, bij gebrek aan deze methode? Ja, verplichten is nu het beste.
Ik ben ook bang voor spinnen, maar accepteer wel dat ze niet schadelijk zijn in Nederland. Ondanks dat ik bang ben voor spinnen, zou ik ze wel over mijn kind laten spuiten (of over mijn eigen arm laten kruipen) als dat me aldus een dokter zou beschermen tegen een ziekte of iets anders (beetje gekke zin/uitleg maar je snapt me haha :)) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:59

IMANDRA schreef:
[naam] schreef:

Feit blijft dat er nog niet is bewezen of er fraude is gepleegd, geheimzinnig product of niet. Je wéét niet wat en of er iets verduisterd wordt gehouden. In de eerdere link die je gaf gaven ze al aan dat het waarschijnlijker was dat de dalende werking niet aan het vaccin zelf lag maar dat men op volwassen leeftijd niet meer beschermd was (weet even de term niet meer). Een booster zou dat oplossen, aldus het artikel. Niks frauduleus.

Als die sceptical raptor aangehaald en geloofd kan worden dan kan dat met vaccinvrij ook.

https://stichtingvaccinvrij.nl/stop-met ... oplossing/

Sinds 2010 loopt er een rechtszaak tegen Merck, die is aangespannen door twee van hun eigen virologen welke Merck betichten van fraude vanwege het vervalsen van cijfers betreffende de werkzaamheid van het BMR-vaccin.
Dit zou vermeld moeten worden in iedere discussie over het vaccinatiebeleid betreffende de BMR. Bewijs van vervalsing van wat voor onderdeel van de BMR dan ook, had de FDA (Food and Drug Administration) ertoe moeten bewegen om de licentie in te trekken, of op zijn minst op te schorten. De rechtszaak loopt nu al 9 jaar en het bewijsmateriaal is blijkbaar overtuigend genoeg om te voorkomen dat Merck de zaak kan laten seponeren. Sterker nog, in het Reuters artikel wordt de beschuldiging geuit dat Merck de zaak tegenwerkte. Dit zou ook voorpaginanieuws moeten zijn.

https://www.reuters.com/article/health- ... W820150604

Instead of answering the question, the letter said, Merck has been consistently evasive, using “cut-and-paste” answers saying it cannot run a new clinical trial to determine the current efficacy, and providing only data from 50 years ago.

Dat zit je nu dus in je kind te spuiten. Omstreden zooi gebaseerd op onderzoeksresultaten die 50 jaar oud zijn.
:Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:15

Anoniem schreef:
IMANDRA schreef:

Als die sceptical raptor aangehaald en geloofd kan worden dan kan dat met vaccinvrij ook.

https://stichtingvaccinvrij.nl/stop-met ... oplossing/

Sinds 2010 loopt er een rechtszaak tegen Merck, die is aangespannen door twee van hun eigen virologen welke Merck betichten van fraude vanwege het vervalsen van cijfers betreffende de werkzaamheid van het BMR-vaccin.
Dit zou vermeld moeten worden in iedere discussie over het vaccinatiebeleid betreffende de BMR. Bewijs van vervalsing van wat voor onderdeel van de BMR dan ook, had de FDA (Food and Drug Administration) ertoe moeten bewegen om de licentie in te trekken, of op zijn minst op te schorten. De rechtszaak loopt nu al 9 jaar en het bewijsmateriaal is blijkbaar overtuigend genoeg om te voorkomen dat Merck de zaak kan laten seponeren. Sterker nog, in het Reuters artikel wordt de beschuldiging geuit dat Merck de zaak tegenwerkte. Dit zou ook voorpaginanieuws moeten zijn.

https://www.reuters.com/article/health- ... W820150604

Instead of answering the question, the letter said, Merck has been consistently evasive, using “cut-and-paste” answers saying it cannot run a new clinical trial to determine the current efficacy, and providing only data from 50 years ago.

Dat zit je nu dus in je kind te spuiten. Omstreden zooi gebaseerd op onderzoeksresultaten die 50 jaar oud zijn.
:Y)

En er staat eronder (bij skepticalraptor) dat dit (de quote die je aanhaalt) hoogstwaarschijnlijk een case is van een PR oorlog. Niet iets wat je kan aanhalen voor bewijs van een van de twee kanten. Net als de stonewalling tactiek. Dat hoeft niks te betekenen behalve het uitstellen of voorkomen van de rechtszaak, daar hoeft geen fraude ter grondslag aan te liggen.

Stichting vaccinvrij noem ik niet betrouwbaar. Zij doen net alsof Andrew Wakefield een of andere freedomfighter is die door de ‘media en co’ is beschuldigd voor iets wat hij niet heeft gedaan.

Ik zeg overigens nergens of ik SR betrouwbaar vind of niet. Reageer enkel op de link die jij van hun hebt gedeeld.

Dat smug ‘ :Y) ‘ is dus niet nodig.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:26

Reuters doet alleen verslag van de beschuldiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:27

50 jaar oude meuk komt de fabrikant mee aanzetten, 50 jaar oud :wow:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:51

IMANDRA schreef:
bigone schreef:

Vooral voor tegenstanders, aangezien zij hun informatie vaak van twijfelachtige sites halen. Voorstanders halen hun informatie vaak van sites zoals het Lareb of RIVM, instanties die betrouwbaarder zijn dan 'ninefornews' bijv.

@Sec: Klopt, maar als het de keuze is tussen de huidige situatie en verplichten kies ik dan toch voor verplichten, omdat je daar statistisch gezien de meeste mensen mee red. Is er een ideale situatie waarbij we met de juiste methode van informatie verschaffen deze mensen zonder verplichting kunnen overhalen, dan zou ik daar uiteraard voor gaan. Maar voor nu, bij gebrek aan deze methode? Ja, verplichten is nu het beste.
Ik ben ook bang voor spinnen, maar accepteer wel dat ze niet schadelijk zijn in Nederland. Ondanks dat ik bang ben voor spinnen, zou ik ze wel over mijn kind laten spuiten (of over mijn eigen arm laten kruipen) als dat me aldus een dokter zou beschermen tegen een ziekte of iets anders (beetje gekke zin/uitleg maar je snapt me haha :)) ).

Haha ja, maar ik gebruikte de metafoor alleen om aan te duiden dat een angst die irrationeel is net zo angstig kan zijn. Antivaxxers geloven niet dat die spinnen onschuldig zijn dus je vergelijking gaat op die manier niet op :D die hebben meer het idee dat je ze vraagt een giftige spin die mogelijk kan bijten over hun kind te laten lopen om te voorkomen dat ze mogelijk een ziekte oplopen (waarvan ze twijfels hebben of die ernstig is). En op die manier gezien vraag ik me af of je die spinnen nog over ze heen zou laten lopen, ook als andere mensen roepen dat ze onschadelijk zijn.

En wat betreft dat eerste, ik weet dat je gelijk hebt. De situatie is nu te heikel om nog aan goede gesprekken en aangepaste vaccines te beginnen. Voor het van de grond af is is het risico te groot op epidemieën.
Maar ik merk dat ik nijdig wordt dat ik dan een kant moet kiezen. Alsof ik moet kiezen tussen de klok van opa of het fotoboek van oma redden omdat mijn huis in de fik staat, alleen omdat een ander geen brandmelders heeft opgehangen.

Anderszijds, hoe schadelijk zijn de mazelen binnen de nederlandse gezondheidszorg? Rechtvaardigd dat het afnemen van zelfbeschikking over je lijf, of beter gezegd dat van mijn kind? In hoeverre kunnen we accepteren dat er mensen in het zkh komen met de mazelen terwijl we alternatieve paden op touw zetten, als die mensen er zonder gevolgen vanaf komen en we in NL de mazelen voldoende kunnen bestrijden om doden te voorkomen?

Je merkt, ik vind het een rotdiscussie :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:25

secricible schreef:
IMANDRA schreef:

Haha ja, maar ik gebruikte de metafoor alleen om aan te duiden dat een angst die irrationeel is net zo angstig kan zijn. Antivaxxers geloven niet dat die spinnen onschuldig zijn dus je vergelijking gaat op die manier niet op :D die hebben meer het idee dat je ze vraagt een giftige spin die mogelijk kan bijten over hun kind te laten lopen om te voorkomen dat ze mogelijk een ziekte oplopen (waarvan ze twijfels hebben of die ernstig is). En op die manier gezien vraag ik me af of je die spinnen nog over ze heen zou laten lopen, ook als andere mensen roepen dat ze onschadelijk zijn.

En wat betreft dat eerste, ik weet dat je gelijk hebt. De situatie is nu te heikel om nog aan goede gesprekken en aangepaste vaccines te beginnen. Voor het van de grond af is is het risico te groot op epidemieën.
Maar ik merk dat ik nijdig wordt dat ik dan een kant moet kiezen. Alsof ik moet kiezen tussen de klok van opa of het fotoboek van oma redden omdat mijn huis in de fik staat, alleen omdat een ander geen brandmelders heeft opgehangen.

Anderszijds, hoe schadelijk zijn de mazelen binnen de nederlandse gezondheidszorg? Rechtvaardigd dat het afnemen van zelfbeschikking over je lijf, of beter gezegd dat van mijn kind? In hoeverre kunnen we accepteren dat er mensen in het zkh komen met de mazelen terwijl we alternatieve paden op touw zetten, als die mensen er zonder gevolgen vanaf komen en we in NL de mazelen voldoende kunnen bestrijden om doden te voorkomen?

Je merkt, ik vind het een rotdiscussie :o

Haha het is ook een rotdiscussie! Verplichten is nooit fijn, zeker niet wanneer je men zo in het harnas jaagt ermee. Een open en eerlijk gesprek zou mooi zijn om te kijken hoe we de ander op de juiste manier kunnen overtuigen. Helaas ervaren zij (en dat hebben wij ook, ook al hebben we wetenschap aan onze kant) cognitieve dissonantie. Er wordt iets verteld wat niet in je wereldbeeld past dus je verwerpt het en springt gelijk op de kast, als het ware. Want je zou je manier van denken helemaal om moeten gooien als de ander gelijk heeft, en aangezien dat veel (mentale) moeite kost doet men dat liever niet. Men wil het niet inzien. Denk dat dat ook is waarom deze discussies zo heftig kunnen oplopen. En als je beide op de kast zit is het lastig elkaar een hand te geven :))

Volgens mij is het zelfs binnen de Nederlandse gezondheidszorg veiliger om gevaccineerd en de kans op bijwerkingen te riskeren dan om de ziekte door te lopen en daar de bijwerkingen van te riskeren. Want die gezondheidszorg geldt natuurlijk ook voor de bijwerkingen van een vaccin. Maar goed, voor mensen die het andersom geloven is het lastig. Ik geloof ook oprecht dat ze het beste willen voor hun kinderen, maar ze gebruiken de verkeerde bronnen om zich te informeren. Maar hoe leg je ze dat uit op een manier waarop ze zich niet aangevallen voelen op hun geloof? Dat is ontzettend lastig.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-06-19 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:26

Ik zou wel gecharmeerd zijn van een onderzoek waarbij niet gevaccineerde kinderen, waar er met de dramatisch lage vaccinatie graad toch voldoende van te vinden moeten zijn, en gevaccineerde kinderen over een periode van 0 tot 18.

Waarbij het dan niet alleen gaat over bijwerkingen maar over aandoeningen van aller aard.

Hierbij kunnen wat mij betreft dan ook voeding en leefomstandigheden meegenomen worden...

Want als het niet gaat over directe vaccinatie schade dan is ook nog helemaal niet duidelijk wat het inspuiten van zut heeft bij een nog open bloed/brein barriere en op de verdere ontwikkeling van het immunsysteem of ontwikkeling in het algemeen.

Om dat nu sec aan vaccinatie toe te schrijven is kort door de bocht en ik ben dan ook zo‘n typje dat niet geloofd dat onze gezondheid waar dan ook bij een instantie op de eerste plek staat ;-).

Maar bij onszelf ook niet anders zouden veel meer mensen biologisch eten, met grote regelmaat vegetarisch eten, geen suiker nemen etc.

Als mijn gezondheid en dat van mijn kind hangt aan het al dan niet krijgen van een vaccinatie is het einde ook zoek...

Schokkend is het dat je je kind wel dik mag voeren, nooit kunt laten bewegen, cola mag laten drinken (goed punt!!)...maar als het om vaccineren gaat moeten we verplichten...wat een onzin.

Ik denk dat we beter erop verplichten dat moeders natuurlijk bevallen zonder angst en poespas, een borstvoedingspercentage van meer dan 95% voor minstens een jaar en dat moeder of vader betaald de eerste 3 jaar bij hun kind kunnen blijven zodat deze niet naar de opvang met alle aanwezige virussen hoeft te gaan....

Dat zou nog eens een verplichting zijn ;-)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:34

Joepie, behalve een mazelenepidemie ook een verhoging van baby en moedersterfte bij geboorte >;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:36

Qerty schreef:
Joepie, behalve een mazelenepidemie ook een verhoging van baby en moedersterfte bij geboorte >;)

Want?

Sommige dingen zijn inderdaad nodig. Maar pijnstilling tijdens de bevalling niet noodzakelijk.
Hier ook pro borstvoeding.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:37

Ff op telefoon want lig op bed dus kan de mefaquotes niet aan :D

Imandra: jij vergelijkt (gedwongen) enten met de ziekte doorlopen. Ik deel je mening dat enten dan wint.
Maar ik bedoelde het recht op zelfbeschikking te vergelijken met het risico dat anderen de ziekte doorlopen. Voor mij wint dan nu zelfbeschikking nog omdat het risico klein is. Maar daalt de vaccinatiegraad, stijgt het risico en zal er ergens een punt komen dat zelfbeschikking niet meer opweegt (en dus dat enten verplichten er tegen opweegt).

Wat mij betreft hoeven we pro en anti elkaar ook geen hand te geven en beide pro te worden. Anti zou alleen net wat minder anti moeten worden zodat ze (gedeeltelijk, aangepast of schoorvoetend) enten.

Máxima, het punt is dat je kind dik laten worden risico is voor 1 kind. Niet enten wordt gezien als risico voor alle kinderen en daarmee de volksgezondheid.

W.b. Je onderzoek klinkt het mooi maar voor bijvoorbeeld diabetes en autisme is dat gedaan en toch blijven die aannames bestaan...

En natuurlijk bevallen verplichten? Ehm... hoe zie je dat voor je? "Sorry, ik laat u alleen om te sterven, een keizersnede is verboden, succes ermee!" Wat heeft pijnstilling met ziektes te maken?
En om bv te te stimuleren tot 95% en een jaar, dan vraag je een cultuurkentering, dat lijkt me echt een utopie in het huidige NL.