Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:06

Ik heb gisteren nog 2 strips van het echte merk mee gekregen en 6 strips van een Duits merk. Die ik altijd heb is er nog niet.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:15

Vandaag kreeg ik eindelijk een e-mail dat ze klaar liggen bij de apotheek...jullie inmiddels ook weer allemaal voorzien van de oude vertrouwde?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:34

Mijn variant bleek altijd al goed leverbaar te zijn geweest, toen ik vorige week weer voor de halfjaarlijkse portie langs ging. Ik slik de Microgynon 20 (de merkloze variant dan).

Overigens wil mijn apotheek me niet voor een jaar meegeven, in verband met de houdbaarheid van de pil? Ofzo? Nou ja, ik haal dus altijd voor een half jaar, kost me een tientje. Dikke prima.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:50

Ik heb voor een half jaar gekregen ipv voor een jaar zoals normaal. Apotheek gaf aan dat het leveringsprobleem nog steeds niet helemaal is opgelost.

Wat ik trouwens raar vond is dat ik laatst 1 strip heb gekregen en daar iets van 7,- voor heb moeten betalen (zag ik van de week pas door afschrijving door zorgverzekering). Nu moet ik 9,- ongeveer betalen voor een halfjaar. Apotheek gaf aan dat ze iets van 6,- leveringskosten berekenen. Het gaat niet om mega bedragen dus het is niet een hele grote ramp. Maar stel dit was nog tijden doorgegaan en je haalt een jaar lang steeds per maand a 7,- dat is ruim 80,-. Normaliter betaal ik iets van 12,- voor een jaar. Ging dit bij jullie ook zo? Ik moest dus echt bellen voor nieuwe, er was geen sprake van een "nalevering" zoals ik hier bij sommigen lees.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:19

Ik heb idd hetzelfde moest steeds nieuwe bestellen en idd ook elke keer bijna een bedrag dokken waar ik normaal half jaar voor krijg. Officiel moet ik nog 2 strips te goed hebben. Krijg altijd 6maanden mee en de eerste keer kreeg ik 1 strip en de 2e keer 3 van ander merk. En bij die 2e keer nam ze mijn herhaal recept in. Maar gezien de problemen over zijn maar ff bestellen in de hoop mijn eigen weer te krijgen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:29

Ik verbaasde mij daar inderdaad ook over, kon elke maand 1 strip ophalen en moest daar inderdaad elke keer weer die 6 euro voor betalen terwijl ik normaal voor een jaar 24 euro ofzo kwijt was.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:00

Lijkt wel alsof ze er een voordeeltje uit proberen te halen. Ik heb wel voor een jaar meegekregen. Het stomme was wel dat ik niks te horen heb gekregen. Je wil ook niet elke dag er heen bellen om ze lastig te vallen. Dus braaf 2 weken gewacht alvorens weer te bellen. Ja... dat ligt hier allang klaar hoor!
Dus ik zeg, heb ik iets gemist, een telefoontje of een email? Nee hoor, veel teveel werk om iedereen te informeren dat het er is, we wachten gewoon totdat ze ons weer bellen. Maar goed, ik ben weer voorzien. Hopelijk is het probleem over een jaar dan wel opgelost.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:21

Ondanks de mediaberichten is Stederil nog steeds niet te krijgen. Bah.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:06

germie schreef:
Ondanks de mediaberichten is Stederil nog steeds niet te krijgen. Bah.

Ben bang dat het nog wel even duurt heb net even op website groothandel gekeken en daar staat nog steeds tijdelijk niet leverbaar door leverancier. Hoop voor je dat het nog wel terug komt is een merk wat niet vaak gaat. Dus is dan altijd de vraag of leverancier het nog de moeite vindt om te maken.
Anders de fabrikant info@pfizer.nl eens een mail sturen of die meer info voor je hebben. Heel soms hebben die nog een kleine voorraad en willen ze als je verhaal uitlegt naar jou apotheek sturen. naar jou zelf mag niet.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:28

Ik heb woensdag mijn laatste pil genomen.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn lichaam er op gaan reageren. En wat ik er van ga vinden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:11

Ik heb anderhalve week voor mij als mijn zusje het lichtgroene-donkergroene doosje besteld... Verwachte leverdatum is eind januari... Ik ben benieuwd... Heb nog maar 1 stripje liggen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:08

Ik had dinsdag besteld en er werd verteld dat Stederil niet leverbaar was. Nu opgehaald en wat lag er klaar: Stederil :D Ikke blij, kan weer 4 maanden vooruit.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:31

Hier nu microgynon van bayer ook weer leverbaar. Godzijdank

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:58

Had ook besteld vorige week omdat weer leverbaar zou zijn kwam ze weer met duitse dingen aanzette. Dus vroeg waarom ik die kreeg terwijl microgynon al weer gewoon leverbaar is. Zegt ze ja maar die moeten we bestellen dus blijkbaar willen ze dat niet ofzo. Met hoop moeite zou voor me bestellen dus zo ff bellen of het al binnen is.

Edit hij is binnen zei ze dus straks ff ophalen gelukkig weer mijn eigen pil.