Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 11:32

Die gebruik ik sinds een paar weken, werkt bij mijn haar erg goed. Kruidvat, jumbo, ah en Etos verkopen het in elk geval.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:32

hoogendroog schreef:
Aha, bedankt! Is er dan een co wash met proteine die ik gewoon in de winkel (etos, kruidvat) kan vinden?

Milde haver conditioner van garnier
Heb hem gekocht pas maar kan er niet tegen

C_arola

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 11:33

Jammer dat je er niet tegen kan, ik heb er juist een rustige hoofdhuid door gekregen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:36

Zie nu ook na posten dat je hem al genoemd had

Ik ben ook echt geen goeie graadmeter voor producten hoor
Ben overgevoelig voor van alles en nog wat dus veel reguliere verzorgingsproducten een no go maakt

Maar tis idd wel een goeie optie voor proteïne bij de drogist

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 11:48

Wat vervelend dat je zo overgevoelig bent voor producten, maakt het extra moeilijk om de juiste producten te vinden denk ik.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:49

Syoss curl me, CG en is met proteïne en ik gok in de supermarkt en bij verschillende drogisten te koop. Zag hem in elk geval bij de Kruidvat langs komen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 11:52

Die heb ik in het begin geprobeerd maar daar ben ik niet mee verder gegaan omdat ik hier las dat veel mensen haaruitval daarvan kregen. Ik kreeg dit ook na het beginnen met de Syoss producten en dat wordt nu eindelijk wat minder. Weet niet of het daarmee te maken heeft maar ik ga daar niet meer mee beginnen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:26

Ik ga zo de bewoonde wereld in, om de Garnier te kopen. Ben benieuwd hoe deze bevalt! Syoss heb ik nooit fijn gevonden, ben ik bang. Een tijdje gebruikt (toen ik nog niet GC proof was), maar inderdaad: haaruitval. Sinds ik Petal Fresh shampoo heel al en toe gebruik en voor de rest mijn haar met conditioner was, heb ik nauwelijks nog haren in de borstel zitten!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:46

Petal fresh is juist wel met proteïne, er zit kokos of aloë Vera in volgens mij. Ik heb die namelijk expres niet gekocht om die reden.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:49

Ahh, goed om te weten, wilde zelf misschien als mijn dr. organic producten op zijn het uitproberen, maar ik denk dat ik gewoon bij dr. organic blijf, dat bevalt me hartstikke goed dus heb in principe ook geen echte reden om te moeten switchen.

Petal Fresh kan als proteïne reageren maar er zit geen echte proteïne in als ik het zo goed begrijp wat ik elke keer tegenkom over deze producten.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:50

Ik ben half half begonnen, heb inmiddels microvezel handdoek en de k3 conditioner. Maar ik heb wat moeite met mijn niet cg producten weg te gooien, aangezien daar echt nog veel inzet. Meerdere mensen last van? :+

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:56

Ik zou het persoonlijk gewoon half om half gebruiken, bij mij heeft me dat ook geholpen om niet meteen in een gat te vallen, wat ik veel las op de CG Facebook, waardoor mijn haar eigenlijk goed bleef zitten tijdens het helemaal omswitschen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 12:56

Ikwashier schreef:
Ik ben half half begonnen, heb inmiddels microvezel handdoek en de k3 conditioner. Maar ik heb wat moeite met mijn niet cg producten weg te gooien, aangezien daar echt nog veel inzet. Meerdere mensen last van? :+

Had ik ook, ik heb ze daarom weggegeven aan een kennis, zij geeft het weer door aan haar tiener dochters. Ik vond het namelijk zonde om het allemaal weg te gooien.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:15

Goeie tips! Weggeven vind ik ook geen probleem inderdaad. Eerst nog even alle bestanden goed doorlezen op die facebook. Ben er wel redelijk over uit wat mijn haar eigenschappen zijn (2C), alleen die elasticiteit proef nog. Verder is bij mij de porositeit ook aardig tegenstrijdig. Voel geen tot weinig bobbeltjes tijdens de slip&slide proef maar mijn haar is wel binnen 2 uur droog. Maar ik gok dat mijn porositeit laag is, omdat ik ook snel build up ervaar. (Naja, in ieder geval met niet CG producten dan :').) Nu nog de juiste producten aanschaffen! Waar zitten jullie in het land? Noord, oost, zuid of west? Wil ook graag een keer naar een krullenkapper. Ik zit in Drenthe, dus Appingedam is voor mij een optie :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:21

Ik heb ook mijn niet CG producten nog liggen onder mn bed ;) (ligt een doos met mijn verzorgings-voorraad). Mocht het allemaal toch niet mijn ding zijn, dan kan ik ze altijd weer pakken en anders kunnen ze altijd nog weggegeven worden.
Ik ben nu een maandje bezig met Aloe vera van de Action, Styling gel van de Action en als leave in de K3 conditioner. Soms als masker de paarse pot van de Action. Ben nog niet helemaal altijd tevreden, maar besteed er ook niet altijd evenveel aandacht aan, daar kan het ook prima aan liggen natuurlijk :P.
Ik kom ook uit het Noorden, Groningen in mijn geval.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:55

Ikwashier, waar zit je in Drenthe? In ZO weet ik er nog wel één, mijn haar is er echt beter van gaan krullen, met name bovenop waar het eerder altijd 'stijl' verliep tot de krullen kwamen.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:04

Ik woon in Hoogeveen maar ik heb nu (nog) een OV, studeer in Groningen. Dus kan veel kanten op! Welke weet je in ZO?

@Sting ik heb eerder ook nooit veel tijd aan mijn haar besteed, nu merk ik pas hoeveel meer krullen ik zelf kan creëren! Dat is wel leuk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:31

Petal fresh heeft voor zover ik weet geen proteïne. Syoss krijg ik ook haaruitval van. Vreemd dat zoiets nog in de handel is als iedereen dst heeft?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:38

Citaat:
En WAAROM dan niet? Jij weet er kennelijk meer van en ik leer graag, dus vertel?

Inderdaad zoals Sonja zegt: Maar op de CG Facebook vond ik een foto van een Hema conditioner(want Hema begint zelf niet aan ingrediënten online knallen)
Maar daar zit sowieso isopropyl alcohol in en die is niet CG

Hetzelfde geldt voor de ''CG'' producten van Kruidvat en Albert Heijn (beide nieuwe lijnen). Ze zeggen dat het CG is, maar is niet waar.

Die website die genoemd wordt, klopt vaakt, maar is ook niet altijd volledig en juist. Let daar dus op...

Daarom is zelf checken altijd heel belangrijk en niet geloven wat de verkoper zegt. Ik zal een foto plaatsen voor een handige checklist.

Afbeelding

In de Garnier Milde Haver zit inderdaad proteïne. Er is ook een krulcreme van Andrelon (happy curls) die CG is én proteine bevat.

Afbeelding

Hier de link naar de FB pagina: hier is zooooveel informatie en ervaringen te vinden. Ook veel tips, trucs en (te) gekke uitvindingen (glijmiddels als anti pluis bijvoorbeeld!): https://www.facebook.com/groups/Curly.CG.methode/?tn-str=*F
Als die het zo niet doet, zoek dan even op: Curly Forever (haarverzorging volgens CG Methode)

Voor de niet FB gebruikers onder ons: Bij twijfels over bepaalde producten: je mag altijd een PB sturen, dan check ik op FB of er iets bekend is over het product.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:15

Denise, dank voor je uitgebreide antwoord!!! Ik heb echter geen facebook, dus ik moet het gewoon met de info van Bokt doen en wat ik zoal op internet kan vinden. De Garnier wilde haver is inmiddels aangeschaft!

Edit: ik zie in mijn badkamer dat ik in het bezit ben van de Andrelon krullen creme. Ik heb het ooit gekocht, maar nog nooit gebruikt. Ik co wash mijn haar en ga dan met half nat haar naar bed. Fohnen wil ik niet (ben ik met dat mega lange haar van mij iets te lang mee bezig). Kun je die creme er ook in doen en dan gewoon gaan slapen?
Laatst bijgewerkt door hoogendroog op 04-10-18 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:19

En Garnier loving blends avocado masker ?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:06

hoogendroog schreef:
Denise, dank voor je uitgebreide antwoord!!! Ik heb echter geen facebook, dus ik moet het gewoon met de info van Bokt doen en wat ik zoal op internet kan vinden. De Garnier wilde haver is inmiddels aangeschaft!

Edit: ik zie in mijn badkamer dat ik in het bezit ben van de Andrelon krullen creme. Ik heb het ooit gekocht, maar nog nooit gebruikt. Ik co wash mijn haar en ga dan met half nat haar naar bed. Fohnen wil ik niet (ben ik met dat mega lange haar van mij iets te lang mee bezig). Kun je die creme er ook in doen en dan gewoon gaan slapen?

Geen dank :D Het is onwijs zoeken, maar ik word er steeds handiger in. Op deze manier lees ik ook veel informatie ;)

Ik heb de crème van Andrelon nog niet gebruikt. Ik lees ook veel verschillende ervaringen: de een gebruikt het oo nat haar en is razend enthousiast. De ander krijgt er heel vet en sliertig haar van.

Mijn ervaring met Andrelon crèmes (al voor de CG) is dat ik het het beste op droog haar kan gebruiken en niet teveel gebruiken. Maar dat is dus even experimenteren en ontdekken wat jouw haar prettig vindt!

Maris schreef:
En Garnier loving blends avocado masker ?

Volgens mij mag die:
Afbeelding

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:42

Due heb ik heel lang gebruikt, maar ik heb golvend/wavy hair. En die is eigenlijk te zwaar voor mijn haar. Ik heb 'm altijd gebruikt voordat ik volgens de CG methode ben gaan handelen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:03

Ik bedoelde eigenlijk niet de Hair food ( die wilde ik eigenlijk ) maar de lijn van loving blends van Garnier.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:13

Ik zie hem er niet tussen staan, heb je misschien de ingrediënten lijst?