Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:13

Van een blaasontsteking kun je erg verward raken. Ik zou daar zeker achteraan gaan. Echt zo sneu zoveel pijn, bah, ik hoop echt dat het snel opgelost gaat worden. Hou je taai :(:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:18

Annenas schreef:
Een volle blaas kan overigens ook voor verwardheid zorgen.. TS ik vind het echt heel onverstandig van je dat als het ziekenhuis zegt dat je 5x (dacht ik?) moet katheriseren en goed moet drinken dat je als het niet lukt denkt “laat maar, volgende keer weer proberen” en je uiteindelijk maar 2x katheriseert. Als het niet lukt -> thuiszorg bellen!! Die blaas moet leeg, en je moet echt een hoop meer gaan drinken! Het is niet dat je nu minder drinkt je minder moet katheriseren, want je droogt zo gewoon uit. Het is een klote situatie, dat begrijp ik, maar houd je er alsjeblieft aan wat het ziekenhuis zegt ipv de situatie nog meer klote te laten worden op deze manier..
Ik bedoel dit overigens niet boos/aanvallend of wat dan ook, maar hoop dat je er echt wat mee gaat doen.

Hier ga ik mee, vind het inmiddels een zorgwekkende situatie

MissBmx

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:49

TS ga toch terug naar het ziekenhuis. Dit is geen doen en je wordt nog verward ook, dat is niet goed. 2x per dag katheteriseren is te weinig en mag je niet doen.
Zet dan de thuiszorg desnoods op standaard 5x per dag dan weet je zeker dat er iemand komt en hoef je niet om hulp te vragen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:22

Ts je kunt zó in de war raken van blaasontsteking, neem wat men hier zegt serieus hoor want echt het klopt.
Ik slik tramadol, maar ben gevoelig voor blaasonsteking die ik door de tramadol soms gewoon te laat voel.
Dan zijn mijn symptomen eerste instantie vóór ik de wc niet meer af kan dus dat ik out of the blue helemaal van mijn padje ben en warrig wordt.
Echt dat ik denk: hé?! Waar komt dít nou vandaan joh?
Om dan een uur later gewoon flink aardbeienlimonade te plassen en een innige band te hebben met de wc, dubbelgevouwen van ellende.
Je slikt nog pijnstillers toch?
Als dat nog zo is vind ik niet dat je kunt oordelen over of je blaas goed voelt ja of nee, oxycodon had je eerder las ik en dat is erg sterk spul.
Zeker gaan overleggen hoor dit. :(:)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:00

TS besef je je wel dat je het door je eigenwijze gedrag echt niet beter maakt, waardoor het allemaal nog veel langer duurt? Waarom hou je je niet aan het advies van het ziekenhuis? 5 keer per dag katheteriseren, voldoende drinken. Het is toch niet gek dat je niet vooruit gaat als je het advies van het ziekenhuis niet volgt?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:15

Patiënten zijn soms ook net mensen en ik begrijp héél goed dat TS het moeilijk vind om zich aan het advies te houden van het ziekenhuis, 5x per dag katheteriseren is nogal wat en voldoende drinken... heel eerlijk, het gros van de mensen drinkt te weinig.
Het is belangrijk om te doen, maar ik snap heel goed dat het haar niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:41

Verward raken duidt ook op nierproblemen en dan de afvoer van afvalstoffen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:47

Of gewoon al van de fentanyl, vind het echt heel zwaar voor het probleem.
Maar je had toch een flip flow, dus heel de dagen bed liggen met een katheter en heel de zak gedoe heb je dan ook niet.

Kan je eventueel second opinie in belgie krijgen?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:43

Ik heb geen tips maar ik vind het belachelijk dat ze je zo laten aan modderen.

Dikke knuffel en sterkte :*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:31

Charaz schreef:
Patiënten zijn soms ook net mensen en ik begrijp héél goed dat TS het moeilijk vind om zich aan het advies te houden van het ziekenhuis, 5x per dag katheteriseren is nogal wat en voldoende drinken... heel eerlijk, het gros van de mensen drinkt te weinig.
Het is belangrijk om te doen, maar ik snap heel goed dat het haar niet lukt.

Inderdaad. Als je weet dat het voor een x-aantal dagen is en je dan van het probleem af bent. Nu heeft ze gewoon totaal geen idee hoe het er over een week of over een maand voor staat en ik kan me voorstellen dat de moed in haar schoenen zakt.
Daarbij doet het ook erg zeer en dan ben je toch al geneigd het uit te stellen.

Ik vind het al knap dat ze het zelf doet. Ik ben 34, tweemaal bevallen en ik zou er toch niet aan moeten denken zelf te katheteriseren. Het laten doen lijkt me al vreselijk.

Ik vind het ook belachelijk dat ze haar zo makkelijk weg sturen. Ik snap niet waarom er geen behandeling/therapie gestart wordt. Ook als het psychisch is en met de spanning van de bekkenbodem te maken heeft, zou je toch verwachten dat ze dit gaan onderzoeken en een actieve behandeling in gang zetten? Juist als dit psychisch is gaat dit toch niet vanzelf over? Dan is het toch juist belangrijk dat ze met een bekkenbodem fysio actief aan de slag gaat?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:49

Ik vind ook dat ze niet erg adequaat door pakken. Ik hoop dat er iemand is die op zijn strepen gaat staan zodat er wat vaart achter gezet word. Je moet er toch niet aan denken dat dit nog een maand of langer gaat duren?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:58

TS, :(:) voor jou.
Ik hoop dat je nu goede zorg krijgt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:09

Cayenne schreef:
Ik vind ook dat ze niet erg adequaat door pakken. Ik hoop dat er iemand is die op zijn strepen gaat staan zodat er wat vaart achter gezet word. Je moet er toch niet aan denken dat dit nog een maand of langer gaat duren?

Vind ik ook! Dit probleem speelt denk ik al gauw een 2,5 maand inmiddels. Ik zie niet hoe dit probleem zich vanzelf op moet lossen als ze enkel moet katheteriseren en er verder niets gebeurd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:56

Het is een beetje jammer dat het ziekenhuis zo hamert op psychisch. Mijn inziens wordt dat onderdeel de laatste jaren teveel op een voetstuk geplaatst.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:15

Ik riep het weken eerder al...dat gaat zo niets opleveren.

Mensen kunnen echt niet ineens van 2.5 maand niet kunnen ineens wel. Zonder dat daar training voor plaats vind.

De urinebuis is daarnaast ook geïrriteerd door al dat katheteriseren en er zijn pijn klachten waardoor ze voordurend aan de pijnmedicatie zit....

Daarnaast maar 2x je blaas ledigen is en slecht voor je blaaszenuwen en grote kans op stuwing in de nieren. Met permanente blaas en/of nier beschadigingen tot gevolg.

Hoe zit het met die suprapub? je zei dat de arts daar laatst over sprak?...is dat geen optie?

Hoe het nu gaat is ook geen lange termijn oplossing.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:02

Ik voel met je mee ts.
Ik heb eergister een noodoperatie gehad en sindsdien iets problemen met water laten.
Het duurt lang voordat ik kan ontspannen en dan het kan loslaten.
Ik doe mijn best om veel te drinken zodat het hopelijk snel weer normaal is

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:53

hagelslag schreef:
Ik voel met je mee ts.
Ik heb eergister een noodoperatie gehad en sindsdien iets problemen met water laten.
Het duurt lang voordat ik kan ontspannen en dan het kan loslaten.
Ik doe mijn best om veel te drinken zodat het hopelijk snel weer normaal is

Ja tis ook vreselijk vooral voor zo'n jonge meid. Maar ik heb het idee dat TS zelf het niet altijd even handig aanpakt. (bv te weinig drinken, te weinig katheteriseren.....) ik kan het wel begrijpen maar tis ontzettend slecht voor je blaas en nieren en levert straks alleen maar meer nadeel dan voordeel op.

En ze wil hopelijk geen zwaar uitgerekte blaas die geen enkele zenuwprikkel meer doorlaat en voor altijd aan de katheter zit.

De arts had het over een SP...ga daar eens verder over in gesprek. Nee een SP is ook niet alles, maar nog steeds niet zelf kunnen katheteriseren en dus maar 2x het op een dag doen..helpt je ook niet te genezen.

Ik denk wel dat de SP een tijdelijke oplossing voor je is. Immers dan ben je zelf 1000% in controle. Je hoeft nergens meer een slangetje in te steken alleen een zakje aan te sluiten, je plasbuis krijgt rust (en dus herstel) en omdat je zelf in controle bent en dus niet afhankelijk meer bent van hulp van de thuis zorg. Wellicht krijg je dan ook meer rust en ontspanning in je hoofd....

l

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:57

Ik hoop dat het oké gaat. Ze heeft al anderhalve dag geen update meer geplaatst. En ik vond de laatste toch wel zorgwekkend.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:07

Ik "hoop" dat TS in het ziekenhuis ligt met voortdurende zorg, hulp en ondersteuning, zowel fysiek als mentaal en slechte wifi.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 20:12

Sorry voor mijn late reactie, het was niet mijn bedoeling om iemand ongerust te maken!

Ik ben thuis en het gaat goed. Of nouja, het gaat ''goed'' :) Gisteren de continentieverpleegkundige gesproken, super eerlijk geweest en ze vond ook dat het niet goed ging zo... Maargoed, dat wist ik zelf natuurlijk ook wel. Ze vroeg wat ik wil, maarja ik wil maar 1 ding en verder weet ik het gewoon niet meer... Dus ze heeft de thuiszorg gebeld en die komt nu 5 keer per dag. Probeer dan eerst zelf met iemand van de thuiszorg erbij en als het me niet lukt, dan nemen ze het over.

Ik probeer meer te drinken. Maar word er gewoon zenuwachtig van... Vanochtend 600 ml, begin van de middag 600 ml, eind van de middag 1200 ml, begin van de avond 800 ml.... %)

Ik gebruik trouwens ondertussen op Paracetamol na geen pijnstillers meer.. Heb nog wel Xylocaine spray, maar dat gebruik ik weinig. Is een beetje alsof je je grote teen verdoofd, wanneer je een kies gaat trekken..
Van de andere pijnstillers werd ik heel moe, lag de hele dag te slapen en met katheteriseren blijft het gewoon veel pijn doen. Dus arts vond het beter daarmee te stoppen..

Suprapubische katheter gaat het niet worden.. Als de pijn van de verblijfskatheter alleen in m'n plasbuis had gezeten, dan hadden ze dat nog wel willen doen. Maar ik krijg blaaskrampen door het ballonnetje en dat word niet opgelost met een suprapubische katheter... En om nou zo'n katheter te plaatsen en hem er al snel weer uit moeten halen ivm blaaskramp...
Zal echt zelf moeten katheteriseren..

Waarom ik het advies van het ziekenhuis niet opvolg.. Niet omdat het me niet zou boeien als m'n nieren er aan gaan, m'n blaas beschadigd etc, dat zou ik natuurlijk verschrikkelijk vinden. Maar tegelijkertijd geeft het katheteriseren en de onzekerheid me zoveel stress, dat ik afentoe wel denk; Ik doe het gewoon niet meer.. Als het dan weer wat beter gaat denk ik ook echt wel; Wat ben je toch ongelofelijk stom, zo maak je het alleen maar erger. Maar afentoe is het gewoon zo moeilijk..

Ik heb nog geen contact opgenomen met de huisarts over de psycholoog. Dacht toen ik uit het ziekenhuis kwam, daar wacht ik heel even mee, eerst even tot rust komen thuis.. En nu ben ik al een week thuis. Tijd gaat zo snel :\

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:17

*knuffel*

Waarom gelijk drie liter? Das wel heel veel in 1x toch? Zou ik ook een drama vinden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:19

TS, je hoeft het niet alleen te doen. Vraag om steun en hulp. Juist voor de dingen die je spannend vindt.
Laat je moeder of een goede vriendin of de wijkverpleegkundige je berichten eens lezen en bespreek het. Vraag haar om je te begeleiden/helpen. Maak samen een plan en ga stappen zetten.
Veel sterkte. Je kunt het.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 20:44

Bedankt!

Ik heb niet zoveel vrienden. De vriendin die ik wel heb, die weet hier wel vanaf, maar hier kan ze me niet echt mee helpen. Heb wel iemand anders waar ik mee kan praten, maar diegene zie ik heel weinig. Vanmiddag toevallig stuk gewandeld met haar en ondertussen gepraat, maar spreek haar begin Oktober weer. Vind het ook fijner om te praten met iemand die er verder niks mee te maken heeft zegmaar. Tegen mensen dichtbij me, maak ik alles mooier dan het is, niet eens echt bewust...

Zie dat ik het weer niet zo handig heb omschreven. Die ML's was hoeveel er in m'n blaas zat. Kan me niet voorstellen dat ik zoveel gedronken heb := Maargoed zal toch ergens vandaan moeten komen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:48

:(:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:58

Oh joh, ik dacht dat dat de ml was die je jezelf dwong te drinken. Ik dacht al. :oo

Maar dat is zeker flink ja! Jemig!