Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigger

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:38

Mooi topic. Ik ga dit volgen..
Onze zoon is geboren als meisje. Hij is nu 9.. toen hij 7 was hebben we de sociale transitie doorgezet. Dit in samenwerking met het vumc en school.
Wij zijn super trots op hem en het voelt goed hem te laten zijn wie hij is..
Wij zijn ervan overtuigt dat ondanks alles nog kan veranderen in zijn pubertijd het voor hem fijner is om te kunnen zijn wie hij wil zijn, dan jaren iemand te moeten zijn en je te gedragen zoals verwacht wordt.

Voor mij dus interessant om te lezen hoe het jou vergaat hiraeth..
dank voor je openheid..

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:00

Ik lees hier al een tijdje mee uit nieuwsgierigheid. Interessant om een inkijkje te krijgen wat er allemaal bij komt kijken.

En ik heb toevallig gehoord van coming out day! Ik kreeg via de nieuwsbrief van onze Universiteit (UvA) een berichtje dat ze het erkennen en steunen. Ik kan me best voorstellen dat het nét dat ene duwtje in de rug kan zijn voor mensen wat ze nodig hadden. Blij verrast dat de UvA dit doet.

Ik ben natuurlijk benieuwd hoe het gegaan is (later?) vandaag :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 18:20

Dankjewel voor je post Tigger! Ook jij bent welkom om aanvullingen te doen in het topic of om me te PB-en wanneer je wil. :j

Het ging best goed! Er waren een paar mensen die er echt niets van snapten en een paar mensen die zeiden: "Joh, dit had ik wel zien aankomen." De docent was ook echt vét trots en vond het supervet, maar dat vond ik awkward worden dus ik zei echt letterlijk: "Ok, en kunnen we het nu over de rest van de uitzending hebben?" :')

Maar altijd fijn om te zien hoe rustig mensen eigenlijk blijven onder dit soort 'raar' nieuws. Geeft toch hoop!

Mochten mensen die hier meelezen het item willen zien kunnen die een PB sturen. Ik heb helaas geen reactie van het publiek er op kunnen krijgen omdat dat technisch niet mogelijk was (te donker), dus het is echt even alleen het stukje dat is 'uitgezonden'. Oh enne, het is echt reteslecht en het was overbelicht en toen heeft een man van techniek me geholpen dus nu zit er een soort seaworld-blauw filter over. :o Heb in ieder geval wel weer veel geleerd, maar ik blijf een radioman. :')

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:48

Wat fijn dat het goed is gegaan! Super stoer van je dat je het ook echt zo op je eigen manier gedaan hebt +:)+ 8-)
Ik ben heel benieuwd naar je filmpje :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:29

Sorry TS, maar ik gniffel en ik huiver tegelijk.. Je bent echt typisch een vent. :+

Die van mij koopt ook altijd prachtige kleren, dure merken. En loopt er dan alsnog als een ‘zwerver’ bij. Want of hij trekt zijn werkkleding aan, of hij vernield zijn nieuwe vest van €150,- door ermee te gaan klussen. :+

Ik heb geen enkel beetje twijfel over jouw geslacht. Tjah.. Eens een vent, altijd een vent. *\o/* }>

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 14:39

Balou_k schreef:
Sorry TS, maar ik gniffel en ik huiver tegelijk.. Je bent echt typisch een vent. :+

Die van mij koopt ook altijd prachtige kleren, dure merken. En loopt er dan alsnog als een ‘zwerver’ bij. Want of hij trekt zijn werkkleding aan, of hij vernield zijn nieuwe vest van €150,- door ermee te gaan klussen. :+

:')

Ik heb wel wat advies opgestoken van Queer Eye, dus misschien is er nog hoop. :D
(hoewel ik dol ben op slapen en vaak genoeg nét iets langer blijf liggen dan handig is en vervolgens dus als een soort ekster de deur uit ga. :'))

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:14

Hiraeth schreef:
Balou_k schreef:

:')

Ik heb wel wat advies opgestoken van Queer Eye, dus misschien is er nog hoop. :D
(hoewel ik dol ben op slapen en vaak genoeg nét iets langer blijf liggen dan handig is en vervolgens dus als een soort ekster de deur uit ga. :'))

Ik denk niet dat hij dat wilt kijken. Maar mocht het jou nu helpen om er als een hunk bij te lopen ga ik het toch eens proberen. :+

julhan99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:04

Al lezendeweg kom ik de 80/20 afhakers/doorzettersregel tegen. Kan iemand mij vertellen wat dat inhoud? Ik kan me toch niet voorstellen dat 80% afhaakt?

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:15

Daar ben ik ooit eens een filmpje over tegengekomen, ik heb het even opgezocht:

https://vimeo.com/132256588

Ik heb geen idee meer waar ik het gezien heb, maar het komt oorspronkelijk van deze blog af blijkbaar:
https://gendermom.wordpress.com/2014/06 ... ange-back/

Geen idee hoe betrouwbaar het is, maar het klinkt redelijk plausibel? (ofwel, ik heb geen zin en tijd in uitgebreid research doen naar de bronnen achter dit filmpje/deze blog :P )

Edit: Het was wel verrekte lastig om het opnieuw te vinden, ik vond in eerste instanties vooral een hoop sites die dat 80% onderzoek ondersteunden voordat ik dat ene filmpje vond waar ik naar op zoek was. Verder weet ik hier weinig over dus ik weet ook niet of het wel of niet waar is.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 12:15

Ik heb volgende week dinsdag eindelijk mijn intake bij het gender team zelf! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 Ik ben de wachtlijst door!!!! :D

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:20

Oh super! Succes!
Hoe snel gaat het feestje wanneer je eenmaal intake hebt gehad? Dan ook nog lange wachttijden of valt dat mee?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:22

Wat fijn!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:22

Ah wat een goed nieuws zeg! *\o/* :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:27

Whoop whoop!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:41

Hiraeth schreef:
Ik heb volgende week dinsdag eindelijk mijn intake bij het gender team zelf! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 Ik ben de wachtlijst door!!!! :D

Ja ik zag het, top!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:47

super! *\o/* nog meer goed nieuws hier. Morgen (hopelijk) m'n laatste puberteitsremmers prik, 13 december krijg ik te horen of ik aan de Testosteron mag! *\o/*

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:48

Wat een mooie updates! :):)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:51

Meerdere positieve ontwikkelingen, spannend en allemaal van harte gefeliciteerd :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:22

Joho, het gaat gebeuren!

Spannend maar leuk.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:37

Whohoow! *\o/*

Ik moet nog een maandje tot ik de wachtlijst door ben volgens mijn berekening (tenzij het allemaal langer duurt, wat naar mijn idee redelijk waarschijnlijk is :P )

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:42

Wat fijn!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:47

Wat fijn, succes met de volgende stap +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:22

Super goede berichten!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:30

Top!!!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 19:47

vikawiek schreef:
super! *\o/* nog meer goed nieuws hier. Morgen (hopelijk) m'n laatste puberteitsremmers prik, 13 december krijg ik te horen of ik aan de Testosteron mag! *\o/*

Tof man! Laat even weten of je goed of slecht bericht hebt tegen die tijd! :D

_roodvos_ schreef:
Ik moet nog een maandje tot ik de wachtlijst door ben volgens mijn berekening (tenzij het allemaal langer duurt, wat naar mijn idee redelijk waarschijnlijk is :P )

Ik had het geluk dat er een uitvaller was. Ik werd gebeld of ik kon op 27 november en ik heb geeneens in mijn agenda gekeken, ik zei gewoon gelijk: "Ja hoor!" :D

11 januari heb ik mijn volgende afspraak. Het is nu de bedoeling dat ik eerst elke maand een gesprek heb en aan de hand van mijn wensen en de dingen die naar voren komen gaan ze intern overleggen over wat het beste is voor me. Daarnaast moeten ze ook nog bevestigen dat ik er wel echt geschikt voor ben etc. etc.

Zo kreeg ik de vraag of ik vanwege mijn verleden met gepest zijn niet onderbewust op zoek was naar een groep om bij te horen. Toen heb ik misschien iets te geïrriteerd gezegd dat ik de trans community misschien wel de irritantste community vind op het internet. :o (Het is een groep met logischerwijs best veel frustraties en die worden me vaak iets te erg geuit) Dat was dus duidelijk. :+ Sowieso vind ik al dat gezwets over mijn verleden niet echt relevant, want ik heb het geheugen van een goudvis en ben zeker sinds mijn 16e zo'n ander persoon geworden. Ik ben nu juist de persoon die makkelijk op mensen afstapt en gezellig met vreemde mensen een kroeg in stap in de UK. Maar hoe dan ook, natuurlijk hebben ze een compleet verslag nodig om een beeld te vormen.

Ik was wel het hele gesprek afgeleid door de auto's die langsreden, dus ik heb toch mijn mannelijkheid bewezen op één of andere manier. :')

Ze zei dat het zo'n 5-6 gesprekken duurt voordat ze alles weten. Met één gesprek per maand kan ik het topic dus nog mooi even uitrekken. :+

December wordt trouwens sowieso een super maand. Mijn partner komt langs (hij komt uit de US, volgens mij heb ik 't daar al over gehad) en we gaan o.a naar Berlijn en Innsbrück.

Nog even een losse update, maar ik had in de nacht voor mijn gesprek een soort mini-crisis waarin ik ging nadenken over alternatieve namen die ik kon gebruiken. Ik gebruik nu op twitter Gilles om te kijken of dat me een beetje aanstaat. Mijn eigen naam is best wel neutraal, maar de eerste vraag die ik krijg als ik uit de kast kom is telkens: "Ga je je naam veranderen?" en eh... tja.. Dat geeft me niet veel vertrouwen. Er zijn alleen dus echt gewoon GEEN leuke Germaanse namen met een G. Gewoon. Niet. Geen leuke Nederlandse, Duitse, Engelse en Scandinavische namen waarvan ik denk: "Ja!" Dus eh.. dan maar Frans. :+ Ik weet nog niet of ik dit ga aanhouden, maar ik beschouw twitter altijd als mijn wetenschappelijke steekproef... Dusseh, wie weet bevalt het me wel gewoon. :D

Het heeft wel iets genants als je dus om 2 uur 's nachts op babynamensites zit te kijken. Alsof je een huisdier een naam moet geven, alleen ben je dan zelf het huisdier. :')

(Sorry als het wat warrig is, maar ik heb tentamens en ik probeer ook nog te leren tussentijds en ik wilde jullie ook niet te lang in het duister laten zitten.)