Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joltsje schreef:wat een vervelende situatie ts.
ik ga wel met mijn voorgangers mee. ik denk dat niemand dit wil. er is gewoon veel gebeurd. het is jammer dat het nu zo loopt.
we horen nu jou kant van het verhaal.
als buitenstaander kun je het ook zien als
man heeft een relatie, gaat bij vrouw weg en krijgt een nieuwe relatie met een veel jongere vrouw.
deze vrouw wil de man voor zichzelf. hij moet kiezen tussen haar en zijn kinderen.
voor mijzelf zouden kinderen altijd voorgaan. zo'n keuze zou voor mij dus ook betekenen dat de relatie over is.
opa worden is ook speciaal, maar hij mag er niet blij mee zijn. mag niet er over praten etc. tuurlijk zeg je wel dat het wel mag, maar het is nooit echt leuk.
dus misschien is hij een slappe zak, maar misschien wil hij ook wel helemaal niet kiezen
lieveli schreef:Ik denk dat het allemaal al veel te verziekt is om te lijmen. Gun ze idd het contact met hun zusje en hun vader en laat het erbij. En ook ik heb toch wel medelijden met die meiden, een stiefmoeder van je eigen leeftijd... Alsof je in GTST woont.
japielover schreef:lieveli schreef:Ik denk dat het allemaal al veel te verziekt is om te lijmen. Gun ze idd het contact met hun zusje en hun vader en laat het erbij. En ook ik heb toch wel medelijden met die meiden, een stiefmoeder van je eigen leeftijd... Alsof je in GTST woont.
normaal zit ik onder een meelees steen maar ik vraag me serieus af waarom medeleiden omdat iemand van hun leeftijd is??
mijn vader heeft ook een nieuwe partner en die is net zo oud als ik.
en het zal me werkelijk roesten dat het zo is.
het aller aller belangrijkste vind ik dat hij gelukkig is.
Dat hij iemand heeft om zijn leven,geluk en liefde mee te delen en hoe oud die dan is zal me echt jeuken.
Cayenne schreef:Ik heb ergens ook wel medelijden met de dames. Zoals lieveli zegt is het wel hun zusje.
En er zitten natuurlijk twee kanten aan dit verhaal. Ik vind het heel heftig om hun het contact te ontnemen en dat zal een eventuele oplossing in de toekomst ook zeker niet helpen.
grijs_wolkje schreef:ik ontneem niemand iets inderdaad. En het is ook een vreemde situatie, een zoveel jonger iemand, alleen kent liefde geen leeftijd. Er is ook vaak gezegd dat het helemaal prima is zolang pa maar gelukkig is, maar dat is het dus blijkbaar niet.
De pnd.. iemand zei hier laatst dat het dat misschien helemaal niet is maar een inzinking van de opgelopen spanningen en dat de geboorte van baby de problemen onder een loep heeft geplaatst. Daar ben ik het denk ik mee eens, dit was uiteindelijk onvermijdelijk. Dat icm onverwerkte trauma's en gevoeligheid voor depressies.. Heeft geleid tot deze depressie. Ik denk dus niet dat het een pnd is, maar de oplossing zal hetzelfde zijn, medicatie en therapie.
Uit elkaars vaarwater blijven, amen! Iemand vroeg of ze christenen zijn, dat zijn die meiden niet. Ik heb gesproken met iemand van de kerk en die zei ook, als het al 10 jaar duurt gaat het waarschijnlijk niet beter worden. Christen zijn betekend niet over je heen laten lopen, alles maar pikken en de lieve vrede bewaren, helemaal niet na 10 jaar proberen. Het is dan loslaten, het overdragen aan God en blijven bidden voor die meiden. En dat doen we, iedere dag. Iedereen heeft recht op zoveel mogelijk geluk in het leven, op een veilige omgeving, fijne mensen om je heen. Als ik niet tot een van de fijne mensen behoor, dan blijf ik weg, dat is beter voor mezelf ook. Het creëren van een veilig Jeruzalem, een veilig thuis, is belangrijk voor ons meisje en dat doe ik/doen we
grijs_wolkje schreef:ik ontneem niemand iets inderdaad. En het is ook een vreemde situatie, een zoveel jonger iemand, alleen kent liefde geen leeftijd. Er is ook vaak gezegd dat het helemaal prima is zolang pa maar gelukkig is, maar dat is het dus blijkbaar niet.
De pnd.. iemand zei hier laatst dat het dat misschien helemaal niet is maar een inzinking van de opgelopen spanningen en dat de geboorte van baby de problemen onder een loep heeft geplaatst. Daar ben ik het denk ik mee eens, dit was uiteindelijk onvermijdelijk. Dat icm onverwerkte trauma's en gevoeligheid voor depressies.. Heeft geleid tot deze depressie. Ik denk dus niet dat het een pnd is, maar de oplossing zal hetzelfde zijn, medicatie en therapie.
Uit elkaars vaarwater blijven, amen! Iemand vroeg of ze christenen zijn, dat zijn die meiden niet. Ik heb gesproken met iemand van de kerk en die zei ook, als het al 10 jaar duurt gaat het waarschijnlijk niet beter worden. Christen zijn betekend niet over je heen laten lopen, alles maar pikken en de lieve vrede bewaren, helemaal niet na 10 jaar proberen. Het is dan loslaten, het overdragen aan God en blijven bidden voor die meiden. En dat doen we, iedere dag. Iedereen heeft recht op zoveel mogelijk geluk in het leven, op een veilige omgeving, fijne mensen om je heen. Als ik niet tot een van de fijne mensen behoor, dan blijf ik weg, dat is beter voor mezelf ook. Het creëren van een veilig Jeruzalem, een veilig thuis, is belangrijk voor ons meisje en dat doe ik/doen we.
Hoe voel ik me? Ergens opgelucht dat ik een grote bron van stress heb weggenomen maar ik blijf het jammer vinden. Ik geniet van mijn grote trots, ik heb geen last meer van gedachtes als: 'waarom wilde ik persé moeder worden, laat me met rust, waarom huil je en wanneer houdt je op?!'
Ik troost haar met al mijn liefde, geef haar mijn volledige aandacht, maak haar haartjes mooi met strikjes, staartjes en bloemen. Ga met haar wandelen, heb vanmorgen zelfs de buurvrouw uitgenodigd mee naar het tuincentrum te gaan vanmiddag. Ze is zo'n lief kindje, zo tevreden en zacht met haar lekkere dikke armpjes en bolle wangen. Als ik aan haar denk, laait het vlammetje in mijn hart op en verspreid een warmte waar ik van kan gaan huilen. Huilen van geluk.