Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:07

Die groepen zijn eigenlijk echt niet goed.. Ik win vrijwel nooit en daar wordt ik dan chago van haha

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:04

Nieuweling meldt zich! :wave:

Mijn zoontje is vandaag 4 weken oud en ik wil graag een draagdoek aanschaffen. Ben al bij een consulente geweest voor het onder de knie krijgen van een knoop en heb daar ontdekt dat ik liever geen hele dikke doek wil en wel 1 die zacht is.

Ik heb er een paar op het oog, willen jullie eens mee kijken? En ik hoor het graag als er een doek bij zit die erg dik of stug is :) Andere ervaringen en tips natuurlijk ook welkom!

Ik heb de volgende op het oog:

https://www.musjes.com/dragen/draagdoek ... 82481.html

https://www.slingomama.nl/nl/yaro/3560- ... erald.html

https://littlefrog.shop/product-eng-387 ... ize-6.html

https://littlefrog.shop/product-eng-260 ... ize-6.html

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:12

De Lennylamb is 270 g/m2. Dat is wel wat dikker. De Yaro is 230 en de eerste Little Frog 240, die liggen jou dan beter denk ik. De onderste Little Frog is 190-210 g/m2 staat er, dat is nog dunner maar ik denk dat die ook eerder gaat snijden en vervelend zal worden als je zoontje groeit. :) Ken je Pure Baby Love trouwens al? Die zijn heel zacht en qua dikte precies wat je zoekt, zijn alleen wel effen doeken.

Oh en gefeliciteerd met je zoontje natuurlijk! *\o/*

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:16

Gefeliciteerd nog Corelli! En leuk dat je ook wil gaan dragen :D

De LL is wel de meest duurzame van het stel, Vwb gewicht van je zoontje en langer doordragen. Met een doek van minder dan 200 gram kon ik boven de 7 kg al niet meer prettig dragen := Onder de 270 komt er hier sowieso niet in, die gebruik ik gewoon niet, veel te dun -O-

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:20

Dani, Dank voor je reactie, daar heb ik wat aan! :j
Pure baby love heb ik door dit topic opgezocht inderdaad en lijkt super mooi ook, maar wel weer wat prijziger dan mijn andere opties..
Is het het prijsverschil waard vind je?

Britt, ook bedankt! Goed om ook te overwegen. Mijn consulente zei dan weer dat in de LL een beetje rek zit en dat hij 65 breed is ipv 70, wat misschien weer minder prettig kan zijn als mijn zoontje zwaarder wordt.. Je moet op veel dingen letten blijkbaar!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:06

Oh ik gebruik juist het liefst smallere doeken. Ik loop altijd te stoeien met de hoeveelheid stof van brede doeken }:0
Mijn favoriete merk is een van de smalste doekenmerken die er is en daar worden zelfs kleuters nog met gemak in gedragen hoor :D
Is echt je eigen voorkeur en wat je gewend bent.

Iets meer rek vraagt om iets secuurder knopen, maar is tegelijkertijd ook wel weer prettig met lopen, vind ik. Een beetje bounce voelt wat ontspannener, ofzo? Ook daarvoor geld weer, persoonlijke voorkeur.

Siri had zo’n zelfde Little Frog en heeft hem aan de kant gegooid omdat hij zo dun was en niet prettig aan te spannen en heeft vervolgens een jaar niet geknoopt volgens mij?
Dat zou ook jammer zijn. Ik vind wel dat prijs, tot op zekere hoogte, absoluut verschil maakt voor de kwaliteit van de doek.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:18

Ja die little frog die ik had was echt een ramp.
Was alleen te doen toen ze echt een mini was. Kon er niks mee..

Inmiddels weet ik gelukkig beter :’)..
Nu ook wel iets te verslaafd aan doeken kopen.

Ik hou ook van smalle doeken!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:26

Ik hou van mooie doeken hahaha. Lol.

Eerder graag dik maar nu wil ik juist dunne doeken!

Mijn nieuwe is echt een dunne maar heel erg sterk! Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:42

Ik hou juist van bredere doeken ivm mijn voorgeven. Ssc zijn vaak snel te klein daardoor, rugpand wordt te kort.
Mijn Ankalia gaat daarom de deur uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:03

Ik ben begonnen met doeken van Yaro en Little Frog. De Yaro vond ik fijner dragen, maar dat kwam meer door het patroontje wat erin zat waardoor ik het idee had dat hij iets meer grip had ofzo. Ik heb een draagzak van LennyLamb en die vind ik ook prima, maar geen ervaring wat betreft de doeken van LL.

Ik heb gister mijn DISO opgehaald <3 <3 <3 Net al even snel mee gedragen maar geen foto gemaakt want dl was boos omdat we net uit het zwembad kwamen en ze moe was en even niet kon slapen. Sliep ze eindelijk, kwam ik er achter dat het eigenlijk al etenstijd was en ik dus met een snelvaart naar huis moest voordat ze wakker zou worden := Iets te lang bij mijn nieuwe werk rond gehangen.
Mijn DISO draagt beter dan verwacht. Er zit 3% glitter in, dus ik had verwacht veel ‘last’ te krijgen van de glitters, maar ik moest en zou hem proberen en hij valt echt 1000% mee. Ik denk dat hij nooit meer weg gaat! <3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:31

Wat gaaf Ashley! Ben heel benieuwd naar een foto <3

Ik weet nog wel een Ankalia doek met paars roze (zelfde patroon als jouw drager) te koop, Keet? Of wil je geen vervanging van je SSC?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:00

Nee. Rugpanden worden snel te kort door mijn voorgevel. Dus hou het bij 1 doek en de Emeibaby. Rest gaat de deur uit

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:02

Oeh ik ga ook eens kijken in die dipgroepen. Ik heb helemaal geen nieuwe doeken nodig maar het is wel leuk. :))

Ik wil toch een draagjas, vind het maar niks om met zo'n blote hals te lopen nu het zo waait. En dan moet het nog winter worden. Nu nog bedenken welke 't moet worden en hoeveel geld ik er voor over heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:53

Dani, ik kan Angel Wings aanraden, alleen met buik dragen heb je alsnog een onbedekte hals := Pas met rugdragen kan je de voorkant helemaal dicht doen.

Afbeelding
Mijn DISO <3

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:13

Met een Greyse jas heb je geen blote hals. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:27

Mijn ene little frog is heerlijk, die is 320gr en mn indigo cube is iets dunner, met gewicht iets minder handig maar hij knoopt wel fijn.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:31

Ashleydk schreef:
Dani, ik kan Angel Wings aanraden, alleen met buik dragen heb je alsnog een onbedekte hals := Pas met rugdragen kan je de voorkant helemaal dicht doen.

[ [url=m/4qCdFo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn DISO <3

Mooooooi!

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:32

Afbeelding
Wij hebben ook een nieuwe liefde!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:45

Heel mooi Ashley! <3

Vind het echt een lekker kleurtje Siri!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:04

Die Angel Wings vind ik niet mooi, haha. :D En die blote hals is wel een probleem, ik ben een koukleum met een hekel aan sjaals. :)) Ik twijfel nu tussen een softshell van Greyse of Mamalila of de Liliputi. Die laatste schijnt warmer te zijn maar is ook een stuk duurder. Vraag me af of zo'n softshell in de winter warm genoeg zal zijn, ik ben bang van niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:17

Ashleydk schreef:

[ [url=m/4qCdFo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn DISO <3

Vind er niks aan :evaw:

Britt

Dragend wel, vind ik. Die kleintjes zijn echt straalkacheltjes. Zonder kind is het een ander verhaal, dan is hij vrij dun idd.
Ik vond de Mamalila niet zo mooi, dus ga nu voor de Greyse. Ook ivm de veelzijdigheid met inserts, etc.

Urbanus

(Grapje, hij is prachtig!!!)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:53

_Siri schreef:
[ [url=m/4XKblQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben ook een nieuwe liefde!

Mooi, welke is dit?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:58

Britt schreef:
Dragend wel, vind ik. Die kleintjes zijn echt straalkacheltjes. Zonder kind is het een ander verhaal, dan is hij vrij dun idd.
Ik vond de Mamalila niet zo mooi, dus ga nu voor de Greyse. Ook ivm de veelzijdigheid met inserts, etc.

En als je er gewoon een lekkere trui onder doet? Kan hij dan wel?
Weet je toevallig ook een beetje hoe de maat valt? Ik heb gemiddeld maat 38 van bovenkleding. En waar is hij te bestellen? Alleen via Greyse.com?

Ik vind het eruit zien als een mooie jas, maar wel veel geld om te bestellen als hij weer retour moet voor de maat.