Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:33

Goof schreef:
Laurora schreef:
Douchen heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan, voelt zó vies aan.... en ik kan me echt in de verste verte niet voorstellen dat je je elke dag zou willen douchen,

Ik heb dit inderdaad al meer gelezen in dit topic. Omdat ik me zelf niet kan voorstellen dat je het vies vindt aanvoelen ben ik echt benieuwd wat je dan voelt of ervaart?
Zijn het de stralen water? Zwem je bijvoorbeeld wel? Of ga je dan wel in bad ofzo? Of is het uberhaupt het gevoel van omringend water ofzo?

Ik kan me op zich ergens nog wel voorstellen dat mensen een "verzopen kat" gevoel hebben zeg maar en dat een vies gevoel vinden. Maar ben ook wel benieuwd :j

Anoniem

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:37

Ik vind douchen op zich niet vies maar ik kan er 's morgens echt niet onder vandaan komen, douche dus ook altijd 's avonds. Vooral in de winter vind ik het zo enorm akelig dat ik lekker warm onder de douche sta en dat ik dan de kou in moet.. En ik heb 's morgens altijd behoorlijk wat haast en vind het super vervelend om een panty of BH aan te trekken als ik net onder de douche vandaan kom :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:39

Waarom ik oa weinig douche (zal niet zeggen dat ik er een hekel aan heb)

-kost tijd
-moet ik wéér staan terwijl ik dat al de hele dag doe en blij ben als ik s'avonds zit
-het gevoel van water op m'n gezicht vind ik soms benauwend
-als je er onder vandaan komt is het hartstikke koud

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:45

Goof schreef:
Laurora schreef:
Douchen heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan, voelt zó vies aan.... en ik kan me echt in de verste verte niet voorstellen dat je je elke dag zou willen douchen,

Ik heb dit inderdaad al meer gelezen in dit topic. Omdat ik me zelf niet kan voorstellen dat je het vies vindt aanvoelen ben ik echt benieuwd wat je dan voelt of ervaart?
Zijn het de stralen water? Zwem je bijvoorbeeld wel? Of ga je dan wel in bad ofzo? Of is het uberhaupt het gevoel van omringend water ofzo?

Ik weet niet precies, het is moeilijk uit te leggen.
Het gevoel om door en door nat te zijn. Of dat nou van het zweet, zwemmen, regen, badderen of douchen is, het voelt gewoon naar. Ik plak, mn haar gaat klitten, en daarnaast heb ik het gevoel dat ik een soort beschermlaagje af was, waardoor vuil en viezigheid direct aan mijn huid blijft plakken. Ik heb ook het gevoel niet echt droog te worden, mn lichaam blijft plakken en ongeveer een halfuur na het douchen krijg ik het gruwelijk koud, wat niet meer ophoud tot ik 's avonds op bed ga liggen.
Als ik me met een washandje was, dringt het water niet door tot in mijn lichaam zeg maar....
Het gevoel van de stralen heb ik overigens geen problemen mee, sterker nog, hoe harder de stralen, hoe fijner.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:45

En zo is het voor iedereen weer anders, ik kan dus niet begrijpen dat mensen zichzelf graag elke dag met een washandje wassen als er ook een douche is. Vind dat gevoel zo naar! En het is me veel te ruw. Of ik heb gewoon geen goede washandjes. Ach, als iedereen maar doet waar ie zelf blij van wordt toch! :D

Ik ben trouwens ook wel eens te lui om te staan onder de douche maar wij hebben daar een speciaal krukje voor. Jeetje wat ben ik erg :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:46

Je hoeft bij het douchen natuurlijk helemaal geen water op je gezicht te krijgen. Kwestie van de douchekop instellen zodat hij op je borst richt, of even anders gaan staan, of de douchekop in de hand nemen.
Bij het haar wassen kun je de douchekop in de hand nemen en zo sturen dat het alleen over je haar gaat.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:49

Memories schreef:
Ik ben trouwens ook wel eens te lui om te staan onder de douche maar wij hebben daar een speciaal krukje voor. Jeetje wat ben ik erg :')

Da's helemaal niet raar hoor, dat doe ik ook! Mn moeder moppert elke keer weer dat ze over dat ding struikelt als ze wil gaan douchen _O- _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:53

Selka schreef:
Es_ther, dat vind ik mooi. "als ik zeg dat ie stinkt" :D

We hebben beloofd altijd eerlijk te zijn, dus dan zeg ik dat :+.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:57

In mijn studentenhuis hebben we slechte waterdruk én een waterbesparende douchekop. Als ik daar mijn haar wel wassen duurt het wel een kwartier en het blijft gewoon koud omdat er maar zo weinig water uit komt en het grootste deel van je lijf niet nat wordt.

Ik word pas blij van douchen bij een lekkere warme en harde straal.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:12

Zelf heb ik het niet willen douchen/ zwemmen/ baden al vanaf kleins af aan vertelde mijn moeder. Krijsen als ik er onder moest en gewoon niet gaan. Of er naast gaan staan. Kan ik me niks meer van herinneren eigenlijk. Ze zegt dat er vroeger niks traumatisch is gebeurd :? O en als tiener zag ze het aan mijn haar natuurlijk maar daar wist ik wat op. Gewoon mijn lange haar naar voren en dan naar voren buigen en zo haar wassen. Nu vind ik het vreselijk dat ik het zo deed maarja |o

Ga nu dus wel serieus gewoon onder de douche omdat ik lekkere geuren van rituals enzo koop of van bath and body works. Dat helpt mij serieus om te gaan. Soms als het heeeel koud is heb ik wel de neiging om net zoals vroeger te doen. Kan er niks aan doen eigenlijk :=

Zwemmen als het heeeel warm is wil ik dan weer wel. In dubai eigenlijk in een week ook maar 1 of 2 keer gezwommen. Lekker boekje lezen in/uit de zon doe je mij veel meer plezier mee.

wassen doe ik elke dag met washandje. dan krijg ik het ook veeeel minder koud dan tijdens het douchen. Ik ben gewoon raar :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:16

Iedereen is raar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:17

Iloveiswan schreef:
Zelf heb ik het niet willen douchen/ zwemmen/ baden al vanaf kleins af aan vertelde mijn moeder. Krijsen als ik er onder moest en gewoon niet gaan. Of er naast gaan staan. Kan ik me niks meer van herinneren eigenlijk. Ze zegt dat er vroeger niks traumatisch is gebeurd :? O en als tiener zag ze het aan mijn haar natuurlijk maar daar wist ik wat op. Gewoon mijn lange haar naar voren en dan naar voren buigen en zo haar wassen. Nu vind ik het vreselijk dat ik het zo deed maarja |o

Ga nu dus wel serieus gewoon onder de douche omdat ik lekkere geuren van rituals enzo koop of van bath and body works. Dat helpt mij serieus om te gaan. Soms als het heeeel koud is heb ik wel de neiging om net zoals vroeger te doen. Kan er niks aan doen eigenlijk :=

Zwemmen als het heeeel warm is wil ik dan weer wel. In dubai eigenlijk in een week ook maar 1 of 2 keer gezwommen. Lekker boekje lezen in/uit de zon doe je mij veel meer plezier mee.

wassen doe ik elke dag met washandje. dan krijg ik het ook veeeel minder koud dan tijdens het douchen. Ik ben gewoon raar :j

Haha dat doe ik soms ook weleens als ik geen zin heb, hoor. :D Dat is het fijne aan een bad!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:43

Mijn man mág niet eens elke dag douchen... (zeer problematische huid).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:08

Qimm schreef:
Iedereen is raar!

Iedere gek heeft zijn gebrek wordt er bij ons dan geroepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:40

Sure_lee schreef:
Ik ben ook wel benieuwd inderdaad hoe het gaat met de hygiene down under als je niet iedere dag onder de douche gaat.
Ik stop niks in mijn mond wat niet fris ruikt....en mijn partner heeft ook graag een net gewassen ***je

Ik douche sowieso voordat ik m'n semi-vriend zie. Altijd.

Ik vind douchen trouwens wel enorm fijn; lekkere geurtjes, daarna fijne huidolie, etc...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:44

Resistance schreef:
Ik vind douchen trouwens wel enorm fijn; lekkere geurtjes, daarna fijne huidolie, etc...

:j
Ik word daar ook altijd heel relaxt van. Vind het ook echt even quality time. Tijd voor mij, vestand op 0, even genieten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:53

Daar hou ik ook van ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:56

Ik heb een topic gemaakt over "wat is jouw doucheritueel"! :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:00

Grappig om te lezen dat er mensen zijn die een hekel aan douchen hebben. Dat heb ik wel met in bad gaan. Daarom geen bad hier in huis, brrrrrr. Op de eerste plaats lig je in je eigen vuiligheid te dobberen (dus moet je je daarna alsnog douchen/afspoelen) en moet je - omdat het anders zonde is van al dat water - ook nog verplicht blijven liggen (en geduld op dat gebied heb ik totaal niet). :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:01

Sure_lee schreef:
Ik ben ook wel benieuwd inderdaad hoe het gaat met de hygiene down under als je niet iedere dag onder de douche gaat.
Ik stop niks in mijn mond wat niet fris ruikt....en mijn partner heeft ook graag een net gewassen ***je

Je kunt natuurlijk plaatstelijk wassen, daarvoor hoef je niet onder de douche.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:12

Haha over diegene met krukje ik zit altijd onder de douche, dat staan daar word ik heel moe van met een warme straal op me rug.

En ik heb nu de rituals adventkalender dus allemaal lekkere geurtjes en scrub om te gebruiken.

Ik heb serieus met douchen aan dit topic gedacht. Iedereen doet het op zijn manier en had daar eigenlijk nog nooit bij stil gestaan hoe verschillend iedereen doucht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:13

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:33

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die een hekel heeft aan douchen, het kost alleen maar tijd die ik amper heb, daarnaast is het ijs koud en krijg ik overal jeuk na het douchen, wat weer als gevolg heeft dat ik uitslag krijg :+ ook vind ik nat haar echt heel heel erg vies en koud voelen en dan weer 4 uur uittrekken voordat het goed droog is, daar heb ik totaal geen geduld voor.
Wel vind ik het altijd lekker als ik eindelijk klaar ben met douchen en mijn haar goed droog is en lekker zacht voelt, maar dat hele ritueel dat je moet doorstaan om tot dat eindresultaat te komen -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:33

Elke avond. Ik heb een zgn. 5 minuten zandloper om de douchetijd in te korten. Die draai ik altijd 2 keer om. Het schijnt dat mensen gemiddeld 8 minuten douchen. Ik haal zeker de 10-12 wel. Behalve in het zwembad, dan is het water te koud.

Ik vind een bad helemaal niets. Het idee dat een ander er ook met z'n blote reet in ligt. En dan koelt dat water toch snel af. Eigenlijk moet je continu waterverversing hebben om het lekker op temperatuur te houden. Nee, ik hou het op douchen. :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:39

Ik lees hier allemaal mensen die de badkamer zo koud vinden, dat is toch gewoon op te lossen?

Ik heb zon heel klein elektrisch kacheltje wat binnen een minuut de badkamer lekker verwarmt. Zonder dat ding doe ik helemaal niks in de badkamer :')

En toen ik op m’n studentenkamer woonde en de badkamer echt alleen de douche was deed ik heel kort van te voren alvast de douche aanzetten zodat het even warm kon worden.