Flroriske, dat kan allemaal wel wezen, maar het is wel zo dat wij vroeger een heel ander systeem hadden en het echt qua kosten de spuigaten uitloopt voor heel veel mensen. Er zal links of rechts echt iets moeten veranderen, want elk jaar duurder worden kan niet zo door blijven gaan. Het is al een heel groot financieel probleem bij mensen. Dan krijg je vanzelf ook dat mensen balen dat ze iets niet vergoed krijgen, maar wel meebetalen aan zaken die ze zelf nooit gaan gebruiken.
Verder snap ik hoe het werkt en hebben wij met een eigen zaak altijd meer dan genoeg betaald zonder ooit ziek te zijn. Nu ik ziek ben geworden in 1999 ben ik tegenwoordig een behoorlijke kostenpost thuis.
Maar goed, we zijn overgestapt en merken het wel weer. Volgend jaar weer een nieuwe kans als het niet bevalt.
Ik ben gistermiddag ook overgestapt. Ik switch meestal tussen Zilveren Kruis en VGZ. Beiden bevallen mij heel goed, vergoeden snel wat ze beloven en vergoeden (wel met de duurdere pakketten) dat wat ik nodig heb. Elk jaar overstappen loont voor mij wel, omdat de teller dan weer op 0 begint wat betreft de eenmalige vergoeding over meerdere jaren. Nu heb ik alleen de verkeerde collectiviteit gekozen, oeps. Ik las dat de collectiviteitskorting via je werkgever vervalt als je er niet meer werkzaam bent. Logisch. Nu is de kans vrij groot dat het dit jaar ophoudt en 170 euro pm betalen zonder inkomen, zie ik niet zo zitten.. Maar blijkbaar is dat een geoorloofde reden om zodra dat gebeurt alsnog over te stappen. Dus durf ik de collectiviteitskorting via mijn werkgever wel te kiezen, maar ik was te snel, dus heb de knhs aangeklikt. Gelukkig is Zilveren Kruis zo vriendelijk om me dat te wijzigen. En of ik dan als het op mijn werk ophoudt alsnog overstap naar collectiviteit via de knhs of dan toch weer terugga naar VGZ, zie ik dan wel weer.
Faline
Geplaatst: 02-01-18 02:07
Celiien schreef:
Nee, je mag je oude zorgverzekering opzeggen tot 31 dec 23.59. Een nieuwe afsluiten mag tot 1 februari
Scheelt dat dan ook een maand betalen? ...alleen je mag niet onverzekerd rondlopen toch?
Anyway, ik heb uiteindelijk via de gemeente collectief bij de Friesland een leuk pakket kunnen kiezen. Ruime dekking en een hele leuke korting! Zit nu op 134 in de maand, andere vergelijkbare pakketten bij andere maatschappijen of zonder korting bij dezelfde waren toch minimaal 20 euro of meer duurder per maand!
KarmaChansy
Geplaatst: 02-01-18 03:26
De verzekering gaat sowieso in met terugwerkende kracht. De declaratie's van bv een huisarts zal in feb dubbel gedaan worden. Een ziekenhuis werkt met een dbc dus wordt ook niet gelijk ingezonden.
Ik ben weer terug-gestapt. DSW gebeld vandaag (direct aan de lijn, doorverwezen naar de juiste persoon, 1 minuut moeten wachten. Dat gaat bij andere verzekeraars wel anders..). Revalidatie wordt gewoon vergoed, of het nou een 1e of 5e traject is. De aanvraag duurt misschien wat langer dan andere verzekeraars (geen contract, wel restitutiepolis) en ze willen wel kijken of het gegrond is (op zich logisch). Dus er is volgens hun niks aan de hand. Ik heb mijn revalidatie er nog niet over gesproken maar stel dat het toch niet kan dan ga ik er wel werk van maken. Want het is in de polisvoorwaarden niet terug te vinden en telefonisch is het me verteld dat het gewoon kan.
Boras
Geplaatst: 02-01-18 23:40
Dat antwoord zou mij allerminst gerust hebben gesteld en tevreden hebben gestemd.
Macs
Geplaatst: 02-01-18 23:41
Boras schreef:
Dat antwoord zou mij allerminst gerust hebben gesteld en tevreden hebben gestemd.
Hoezo dan?
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Geplaatst: 03-01-18 00:08
Macs schreef:
Boras schreef:
Hoezo dan?
Omdat de verzekering gaat kijken of het wel gegrond is. Maar dat bepaald een verzekeraar niet, dat doet jouw behandelend arts.
Wij zijn dus naar DSW overgestapt, maar twijfel een beetje na wat negatieve verhalen op hun eigen fb pagina. Aan de andere kant, heeft iedereen wel ontevreden klanten, dus we hopen er maar het beste van. Het is maar een jaartje.
Macs
Geplaatst: 03-01-18 00:22
janderegelaa schreef:
Macs schreef:
Hoezo dan?
Omdat de verzekering gaat kijken of het wel gegrond is. Maar dat bepaald een verzekeraar niet, dat doet jouw behandelend arts.
Nou ze kijken of er een verwijzing is en of de revalidatie het nodig vindt, verder niet geloof ik.