No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:17

Gisteren één chocolaatje op... :o Ik had ze meegenomen uit Berlijn voor met de familie en het is zo zonde anders om er niets van te eten... in ieder geval zijn ze nu op! Komt niks meer bij! :D

Wat ik ongeveer eet op een dag:

-Havermout met blauwe bessen
-tussendoor bakje joghurt met ook iets van bessen
-lunch een salade met iets van tonijn
-tussendoor (ik kies tussen 's middags en 's avonds) Amandelen
-avondeten iets met veel groenten. Ik eet niet tot héél weinig vlees.

Diane_

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:20

Dat klinkt goed Resistance! Vult de salade als lunch ook genoeg? Ik kan me voorstellen dat je van alleen sla, tonijn en nog wat kleine dingen niet erg vol raakt? Of heb je daar ook nog andere vullende ingrediënten in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:23

Hier helaas ontbijt uiteindelijk moeten overslaan, is wat tussen gekomen. Net gegeten, had als lunch bruin brood met american (zelfs daar zit wat suiker in {:)-:( ) En in de saus zat ook wat suiker maar het was wel een magere saus. Zo moeilijk om iets te vinden zonder suikers. Maar had in de winkel een pak koeken mee en die heb ik wel terug gelegd voor ik afrekende dus dat kan er al niet meer in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:29

Diane_ schreef:
Dat klinkt goed Resistance! Vult de salade als lunch ook genoeg? Ik kan me voorstellen dat je van alleen sla, tonijn en nog wat kleine dingen niet erg vol raakt? Of heb je daar ook nog andere vullende ingrediënten in?

Voor mij vult dat wel goed ja! Als ik veel honger heb keil ik er nog wat kikkererwten door. :j Sowieso eet ik ook vaak een kikkererwtensalade met wat tomaatjes, rucola, zilveruitjes, augurkjes en wat feta. Heel lekker, en makkelijk te maken! :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:55

Dag twee gaat redelijk. Vanmorgen gestart met brood en kaas, lunch hetzelfde. Door een conflict stiekem gezondigd met een Winegum (iets met emotie eten) :’(

Maar we gaan weer door. Vanavond staat roerbak met verse groente, kip en kruiden op het menu. Ik merk inderdaad ook dat ik meer honger heb. Vooral rond 3/4 uur en in de avond rond 8/9 uur. Tijden waar ik normaal wel een koekje bij de thee neem oid. Hopen dat dit snel mindert!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:06

Pfoe ik vind het echt wel heel lastig hoor! Ik mis sowieso alle zoete troep wel, maar de hoofdpijn begint nu ook op te zetten en ik heb amper energie om het ene been voor de andere te zetten. Ik wil alleen maar zitten.. helaas gewoon de hele dag werken..

Ik heb net wel gezondigd met een glas magere chocomelk. Super slecht maar ik hoopte er enige energie uit te halen. En om dan toch mijn patroon van slecht eten te doorbreken, liever iets slechts drinken.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:14

_suus19_ schreef:
Pfoe ik vind het echt wel heel lastig hoor! Ik mis sowieso alle zoete troep wel, maar de hoofdpijn begint nu ook op te zetten en ik heb amper energie om het ene been voor de andere te zetten. Ik wil alleen maar zitten.. helaas gewoon de hele dag werken..

Ik heb net wel gezondigd met een glas magere chocomelk. Super slecht maar ik hoopte er enige energie uit te halen. En om dan toch mijn patroon van slecht eten te doorbreken, liever iets slechts drinken.

Even doorzetten! Hoort erbij dit gevoel, als je nu doorzet zul je zien dat je super veel energie gaat krijgen na deze periode!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:17

Wat een leuk topic!
Jullie motiveren elkaar en iedereen helpt elkaar.

Ik doe ook een beetje mee, ongeveer 3 jaar terug dronk ik veel frisdrank, energy drink en nam ik mega veel tussendoortjes in de vorm van koeken.
Hier ben ik toen mee gestopt in het extreme, dus geen suiker meer in de thee, frisdrank alleen 1 glas in het weekend en geen 'ongezonde' tussendoortjes meer. Na die periode heb ik het eigenlijk redelijk volgehouden.
Merk alleen nu ik in mijn eerste jaar op het HBO zit, en dus meer op school zit ik geneigd ben om allemaal lekkere dingen mee te nemen naar school |(
Dus dit topic is een goede stok achter de deur om hier weer vanaf te komen.

In het weekend eet ik gewoon lekker waar ik zin heb, maar wel met mate.
Doordeweeks probeer ik echt zo min mogelijk 'ongezonde' tussendoortjes te eten.
Veelal neem ik dan fruit mee of stukjes komkommer uit de koelkast (smaakt lekker fris en helpt tegen het snackgevoel).
Verder eet ik yoghurt en brood en eten we vrij divers thuis met het avondeten :')

Ik ben benieuwd hoe het iedereen vergaat! *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:25

Nirvana_ schreef:
SusanH schreef:
Nirvana wil je geen suikervervangers gebruiken? Optimel heeft ook vanilleyoghurt.

Ligt eraan welke. Als het van die zoetstoffen zijn als in Light drinken zit, die hoef ik echt niet :+
Die Optimel vanilleyoghurt, wat zit daarin?

Er zit wel aspartaam in idd. Maar wat is de reden dat je dat niet wil? Vindt je de smaak niet lekker? Of wil je liever geen aspartaam binnen krijgen. Dat het schadelijk zou zijn is allang achterhaald iig. Of je moet er echt liters per dag van consumeren.

Arla heeft ook yoghurt met een smaakje alleen gezoet met natuurlijke suiker uit vruchten. Geen vanille yoghurt maar oa aardbei en bosvruchten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:43

Poep, zat een zakje wortels te eten, zitten daar suikers in :').

Heb het zakje wel moeten delen met mijn huisgenoten trouwens :+.
Toen ik er 1 op at zaten er 2 Flappies op schoot om ze af te pakken...

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:46

Hier gaat het vandaag nog erg goed!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:49

Dag 2 en het gaat me goed af moet ik zeggen. Vanmorgen met mijn twee dochters naar een speel/eetgelegenheid geweest en daar wilden ze een stuk carrot cake. Ding was huuuge en hebben ze ook niet opgegeten, maar ik heb het restje ervan ook laten staan. Was wel zonde, maar ik wilde er echt niet aan.

Vanmiddag nog even een broodbakmachine ophalen. Die tip las ik hier in het topic. Thanks.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:50

Collega is vandaag jarig en die wil volgende week trakteren, ik heb gezegd dat ik geen gebakje hoef. Goed van mij *\o/*

Volgens mij is hier iedereen goed bezig!! :D

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 15:51

SusanH schreef:
Er zit wel aspartaam in idd. Maar wat is de reden dat je dat niet wil? Vindt je de smaak niet lekker? Of wil je liever geen aspartaam binnen krijgen. Dat het schadelijk zou zijn is allang achterhaald iig. Of je moet er echt liters per dag van consumeren.

Arla heeft ook yoghurt met een smaakje alleen gezoet met natuurlijke suiker uit vruchten. Geen vanille yoghurt maar oa aardbei en bosvruchten.

Ik vind het echt een hele vieze nasmaak geven :+ in yoghurt nog niet geprobeerd, maar huiver al bij de gedachte aan bijv light Fanta. Proef het ook direct als ik van tevoren niet weet of het normal of light is.
Arla ga ik eens naar kijken!

Het gaat hier ook best prima! Heb al 3 uur een mandarijn naast me liggen voor als ik trek heb, maar ben tot nu toe alleen maar aan het klooien met 't ding :') Vandaag 3 volkoren boterhammen met worst op, that's it. Groentes komen vanavond weer aan bod :+

Succes Suus! You can do it!
Yonker & Arzil ook super goed bezig :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:53

Es_ther schreef:

Haha wat lief!! :D
In wortels zitten alleen natuurlijke suikers toch? Of wil je die ook niet eten?

Yonker: goed gedaan! :j

Nirvana: dat is weinig! Super knap *\o/*
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 02-11-17 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:53

Kennen jullie trouwens de website sugarchallenge.nl?
Zij hebben ook boeken voor suikervrij eten en programma’s om je levenswijze te veranderen in suikervrij eten.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 15:56

Ik kwam er trouwens wel achter dat ik nog een bak Mona double chocolate heb staan en een chocolade suikerwafel :') shoot. Geloof dat ik ze maar weg ga geven, weggooien is zonde :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:59

_suus19_ schreef:
Es_ther schreef:

Haha wat lief!! :D
In wortels zitten alleen natuurlijke suikers toch? Of wil je die ook niet eten?

Yonker: goed gedaan! :j

Nirvana: dat is weinig! Super knap *\o/*

Dat eet ik wel hoor, anders wordt het voor mij wel erg lastig haha!
Ik heb het vooral met drinken en snacks. Ipv koekje worteltjes fruit.

En gewoon veel water en thee drinken. Al had vriendlief 6 flessen spa rood gehaald en een boel citroenen.. Ik gok dat ie zelf citroenwater gaat maken haha :+.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:02

Iedereen is goed bezig lees ik! Ik heb vandaag nog helemaal geen suikers gehad, geraffineerde dan. Het gaat me nu goed af merk ik :)

Het recept voor de bananen koekjes:
3 rijpe bananen
150 gram havermout
50 gram noten
40 gram rozijnen
30 gram kokosolie

Ik moet zeggen dat de noten en rozijnen misschien iets meer of minder waren. Maar dit is een richtlijn.

Bananen prakken, dan alle andere ingrediënten erbij doen en goed door elkaar mengen. De kokosolie moet wel vloeibaar zijn, dus even verwarmen.
Dan met 2 lepels bolletjes maken en een beetje platdrukken. Ik heb een hetelucht oven, die verwarmt op 180 graden en dan een kwartier ongeveer er in.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:08

Hier ook een lastige dag, als ik werk of druk ben kan ik er goed vanaf blijven. Vandaag echter de hele dag in de studieboeken. Dan verlang ik zo naar suikers en snoepjes. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:13

1 voordeel: je valt wel erg lekker af van zo'n maandje geen suiker! :7

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:15

Resistance schreef:
Diane_ schreef:

Voor mij vult dat wel goed ja! Als ik veel honger heb keil ik er nog wat kikkererwten door. :j Sowieso eet ik ook vaak een kikkererwtensalade met wat tomaatjes, rucola, zilveruitjes, augurkjes en wat feta. Heel lekker, en makkelijk te maken! :)

Dat klinkt lekker! Heb je het recept of gooi je gewoon die ingrediënten door elkaar?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:17

Ik ben net even in de appie geweest. Wat is het lastig om iets te vinden waar niet veel suiker in zit zeg :=
Ik heb een zak chips gehaald, daar zit niet heel veel suiker in en ik weet van mezelf dat ik daar niet een hele zak van leeg eet.

Ik heb ook Sprite gehaald. Hier zit helemaal geen suiker meer in en vind ik erg lekker

Heb nu een late lunch met een lunchsalade met witte kaas en hummus. Erg lekker!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:19

Hier gaat het nog niet zo goed trouwens, gisteren tot 7 uur op kantoor gezeten en nu vakantie.. Maar dit topic motiveert me wel!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:29

Hier nu zo'n 3? weken suikerarm/suikerloos en ben super happy! Ben energieker, heb het idee dat ik meer uit mijn trainingen kan halen en ben geconcentreerder *\o/*