Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Ik gebruikte na eerder een tekort aan D gehad te hebben afgelopen winter zelf dagelijks de druppels van Davitamon. Nou die helpen dus geen moer want na bloed prikken blijkt het nog veel te laag. Ik heb via recept nu van die rode capsules waarvan ik er 1 per maand moet in nemen. Colecalciferol 25000IE heet het. Heb recept tot 2020
Popstra schreef:Ik gebruikte na eerder een tekort aan D gehad te hebben afgelopen winter zelf dagelijks de druppels van Davitamon. Nou die helpen dus geen moer want na bloed prikken blijkt het nog veel te laag. Ik heb via recept nu van die rode capsules waarvan ik er 1 per maand moet in nemen. Colecalciferol 25000IE heet het. Heb recept tot 2020
Freya6 schreef:Elisa2 schreef:Welke zijn dat, die red pills?
Colecalciferol 25000IE, via dokter, enige wat werkt voor mij
Vajramani schreef:mag ik mij ook melden? Ik weet dus sinds deze week dat ik ook een vit. d tekort heb. Was eigenlijk behoorlijk verbaasd. Ben toch voldoende buiten (overdag). Ik kan wel heel slecht tegen de donkere dagen.
Om het verhaal kort te maken. Ik heb veel hoofdpijn, zeg maar 4-5 dagen per week. Elke winter moe/futloos, tot het voorjaar er aan kwam. Midden in de zomer bij volop zon als iedereen loopt te puffen ben ik op z'n best. Spierkrampen, lam gevoel. Nu had ik een tijd magnesium tabletten geslikt en de klachten verdwenen. Daarna bewust gestopt om te kijken of de klachten terug kwamen. Die kwamen na 2 week langzaam terug.
op naar de huisarts, verhaal uitgelegd en bloed laten prikken. Nu bleek dus alle waarden goed, magnesium, b12, kalium en waar het nog meer op getest was. Behalve Vit. D die had een waarde van 20.
Hij heeft mij wat voorgeschreven en kan dat morgen ophalen.
Maar zit nu toch met wat vragen.
- Zijn er ook mensen die na deze stoot hun vit. d op peil hebben kunnen houden.
- Is het eens een vit. d tekort, altijd een tekort.
- Laten jullie het bloed ook geregeld weer testen?
- En is dit dan als jullie wel of geen vit. d bij slikken?
Freya6 schreef:Als er ergens een defect in je darmen zit, of in je genen kan het een levenslang 'probleem' zijn. Lage vitamine D kan duiden op een auto immuun ziekte, maar kan ook puur aan je darmen liggen.