Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:02

Supervixen schreef:
Ik ben benieuwd hoe je verdere training gaat verlopen winged.
Ik had niet echt een schema voor de halve, gewoon steeds wat verder opbouwen en een paar wedstrijden van 15/16km van tevoren.

Pff morgen de stuwwalloop en het wordt 30 graden. Ben heel blij dat ik maar 5km ga doen :')

Loopt hier iemand wel eens met een trailrugzakje? Ik wil er eentje gaan aanschaffen om een liter water mee te kunnen nemen, maar ik zie door de bomen het bos niet.

Ik weet niet of je het al gelezen hebt, maar de Stuwwaltrail is afgelast (vanwege de hitte)! Ik zag het voorbij komen op Facebook.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:02

Plien91 schreef:
Mooi schema Alet, veel succes met trainen! You can do it!
Ik zie trouwens dat je drie dagen achter elkaar traint (zo-ma-di), heb je daar tussendoor niet liever een rustdag?

Wbt telefoon meenemen: je hebt van die hoesjes die je om je arm doet, dan zit je telefoon beschermd en je kunt hem wel bedienen. Is dat een optie?

Dit weekend wordt het inderdaad warm. Ik ga morgen wel gewoon een lange duurloop doen, beetje warmtehardheid kweken voor de halve marathon van 29 juli :=

Waar kun je die hoesjes kopen?

Ik vind het idd ook wel verstandig om toch met warme tempraturen te trainen. Op wedstrijd in de zomer is het ook warm.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:05

AmoorM schreef:
Plien91 schreef:
Mooi schema Alet, veel succes met trainen! You can do it!
Ik zie trouwens dat je drie dagen achter elkaar traint (zo-ma-di), heb je daar tussendoor niet liever een rustdag?

Wbt telefoon meenemen: je hebt van die hoesjes die je om je arm doet, dan zit je telefoon beschermd en je kunt hem wel bedienen. Is dat een optie?

Dit weekend wordt het inderdaad warm. Ik ga morgen wel gewoon een lange duurloop doen, beetje warmtehardheid kweken voor de halve marathon van 29 juli :=

Waar kun je die hoesjes kopen?

Ik vind het idd ook wel verstandig om toch met warme tempraturen te trainen. Op wedstrijd in de zomer is het ook warm.

Ik heb er voor mijn vriend ooit een bij Perry gekocht. Maar ik zie dat hema ze ook wel heeft. Dit soort hoesjes bedoel ik: http://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-ka ... -(39609039)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:27

Winged schreef:
HWN: waarom je oncomfortabele schoenen?

Zijn mijn nieuwste schoenen, maar had de indruk dat de rechterschoen te klein/nauw was. Het vreemde is: deze keer zaten ze als gegoten, was ook blij dat ik die aan had, omdat mijn 2 andere paren neutraal zijn, en deze zijn meer ondersteunend (antipronatie), was wel aan te raden voor mijn voet. Dus hopelijk ben ik er nu aan gewend, heb ik na korting nog 140 euro betaald als ik me niet vergis, dus zou wel willen dat ze kunnen dienst doen.

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:17

Ik ben helaas alweer uit de race,
Eerst een gekneusde knie daarna opnieuw opgebouwd maar helaas nu een blessure aan mijn scheenbeen :(

Winged

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:57

Auw Myrtheaben... Welke blessure?

Hwn: Ah vandaar. Ik ga binnenkort even terug naar de hardloopwinkel, kijken of zij een oplossing hebben voor mijn problem (blaren)

mbt de rustdagen: klopt hoor. Alleen zijn het tempo lopen 1 en 2 die op elkaar volgen. Daarom is het wel goed te doen. Zijn niet de meest intensieve trainingen. Die zijn donderdags/vrijdags.

Ik heb trouwens al 2 jaar een flipbelt. Ding zit nog steeds perfect en kan er alles in kwijt. Kan er echt niet meer zonder en is ideal voor sleutels, telefoon, pasjes etc.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:02

Qua blaren zweer ik bij de sokken van Nike. En zonder wasverzachter uitwassen! Anders gaan ze alsnog "glijden" omdat ze lekker zacht zijn en dat veroorzaakt bij mij direct blaren :n.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:40

Kreeg net een mailtje dat mijn loop van morgen niet doorgaat vanwege de warmte. Jammer maar misschien ook wel verstandig.

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:08

[quote="Winged"]Auw Myrtheaben... Welke blessure?

Shin splints,weet niet of het ook een nederlandse benaming heeft.
Maar moet als het goed is over een paar weken zo goed als over zijn maar moet dan weer rustig gaan opbouwen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:11

Veel voorkomende hardloopblessure. Tipje: Laat je kuiten en bovenbenen ook even losmaken bij de sportmasseur.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:53

Wat een hitte! Jammer dat er wedstrijden zijn afgelast maar wel verstandig denk.

Ik heb vanmorgen vroeg al gelopen en had het toen al hartstikke warm. Vlotte 10km gelopen in 51.30.

Ik heb ook een flipbelt, op zich heel handig maar met name tijdens interval schuift hij wel omhoog, wat ik irritant vind. Maar wel handig idd met telefoon en sleutels.

Winged ik liep ook blaren, nu met nieuwe schoenen en nieuwe sokken niet meer. Eerst met oude sokken nog wel maar nu ik X-socks heb niet meer. Ik merk ook duidelijk kwaliteitsverschil, deze zijn echt aan te raden! Wel duur, 18 per paar maar ze waren (zijn?) in de aanbieding dehardloopwinkel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:57

Zijn die xsocks erg dun? Ik zoek ook nog steeds de perfecte sokken. Ik wil wat dikkere. Zo'n flipbelt schuift bij mij ook omhoog. Ik ga morgen even kijken bij de decathlon voor wat hardloopspul. Was er vorig jaar maar vond het toen wat teleurstellend. Denk dat ik morgenochtend vroeg ook even een rondje pak.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:16

Ik vind de x socks juist juist helemaal niets. Veel te veel oneffenheden die als de sokken eenmaal een aantal keren gewassen zijn gaan irriteren.
Ik ben onlangs overgestapt op teensokken van injinji in de hoop blaren en blauwe teennagels op ultra afstanden te voorkomen. En ik moet zeggen tot nu toe ben ik zeer enthousiast. Laatst de zesuursloop zonder blaartje of blauwe teennagel.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:45

Supervixen schreef:
Ik ben benieuwd hoe je verdere training gaat verlopen winged.
Ik had niet echt een schema voor de halve, gewoon steeds wat verder opbouwen en een paar wedstrijden van 15/16km van tevoren.

Pff morgen de stuwwalloop en het wordt 30 graden. Ben heel blij dat ik maar 5km ga doen :')

Loopt hier iemand wel eens met een trailrugzakje? Ik wil er eentje gaan aanschaffen om een liter water mee te kunnen nemen, maar ik zie door de bomen het bos niet.

Ik heb er drie. Een kleine compacte camelbak. Maar de 1 1/2 liter die daar in kon was op termijn te weinig. Een nathan racevest met waterzak maar in mijn zoektocht naar nog iets beters ben ik op een racevest met waterzak van salomon uitgekomen. Voordeel is dat daar behalve de waterzak op de rug ook flessen voorin meekunnen. En uit een fles drink je toch gemakkelijker/sneller dan uit een slang al lopende. Verder heeft de laatste ook veel meer mogelijkheden om andere spullen mee te nemen die je voor ultra trails nodig hebt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:32

Ik heb nu van die tenen hardloopsokken... En daar komen de blaren na een kilometer of 10. Ipv 3 dus dat is al een vooruitgang :P De x-jes kan ik weinig mee. Al gehad. Denk dat ik nog teveel schuif in de schoen... :+

51.30! Jeetje!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:42

Bikkels hier hoor, met deze hitte :oo Daan_O wauw mooie tijd!!

Ik loop niet met deze warmte, kan er al niet goed tegen, laat staan ook nog hardlopen :')

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:46

Ik heb gister een poging gedaan maar ging lekker dus maar rustig naar huis gewandeld. Vanavond om half 10 gegaan en dat was nog aardig te doen met een windje erbij. Maar zo overdag loop ik ook zeker niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 00:44

Greetje mijn voorkeur gaat ook uit naar salomon. Alleen de maten??? Daar ben ik nog mee aan het puzzelen. Kan niet echt duidelijke maattabellen vinden. Heb je die van jou in een winkel gekocht of online?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:16

ik heb die van mijn online gekocht en op de gok xs/s En dat bleek voor mij perfect. heb van shirts altijd maat s.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:11

Vandaag bij de decathlon wezen kijken en ze hadden wel een fijne rugzak, maar je kon niks aan de voorkant erin doen en dat leek me wel onhandig. Nu eerst maar even voor een gordel gekozen met bidon van een halve liter achterop. Even kijken of dat te doen is, mijn zusje en ik denken er nog over om een tripje naar een trailrunshop te maken.
Vanmorgen om 8 uur een klein rondje van 40 minuten gelopen, daarna vond ik het echt te warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:33

Supervixen schreef:
Kreeg net een mailtje dat mijn loop van morgen niet doorgaat vanwege de warmte. Jammer maar misschien ook wel verstandig.

Het was gisteren ook wel erg warm. Vandaag volgens mij iets minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:39

Wedstrijddag! 15:00 uur starten, lekker met die warmte. Maar gaan het gewoon proberen! :o
Hierna weer 2 wedstrijden gepland;18 juni in Nieuw Buinen de Mooi Ruinen run 5 km en 24 juni in Gees-Meppen de Runforestfun 8 km. Kennen jullie deze wedstrijden?

Het telefoon hoesje is gelukt! Kijken hoe dat loopt vanmiddag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:20

Succes amoorm. Goed blijven drinken.

Ik ben net voor het eerst bij het fitnesscentrum geweest. Heb mijn paard verkocht dus dit is een nieuwe uitdaging.
Mijn spierkracht was goed alleen de buikspieren waren nogal zwak. Dat heb ik blijkbaar gecompenseerd, want de rugspieren zijn erg sterk.
Ik heb een mooi schema gekregen om mijn vetpercentage wat te verminderen en spieren op te bouwen. Verder heb ik op 5 juli een hardlooptest. Ben heel benieuwd!
Ik word begeleid door een trainer die ook hardloopt en hardlooptrainingen geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:36

Supervixen schreef:
Succes amoorm. Goed blijven drinken.

Ik ben net voor het eerst bij het fitnesscentrum geweest. Heb mijn paard verkocht dus dit is een nieuwe uitdaging.
Mijn spierkracht was goed alleen de buikspieren waren nogal zwak. Dat heb ik blijkbaar gecompenseerd, want de rugspieren zijn erg sterk.
Ik heb een mooi schema gekregen om mijn vetpercentage wat te verminderen en spieren op te bouwen. Verder heb ik op 5 juli een hardlooptest. Ben heel benieuwd!
Ik word begeleid door een trainer die ook hardloopt en hardlooptrainingen geeft.

Oh waarom heb je je paard verkocht? Als ik vragen mag. Ik hou veel van hardlopen, maar zou mijn paard er niet voor weg doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:40

Ik heb het gered! Niet z'n snelle tijd, maar heb hem in 1x uitgelopen!
Het was echt warm en zwaar, maar er was echt super veel water onderweg!

Het was wel echt super druk! Achter mij ging een meisje onderuit, ze wou mij voorbij en moest over een steen, maar dat lukte niet helemaal. Gelukkig had ze begeleiding bij zich. (juf of moeder) Volgens mij had ze ook niets ernstigs en kon ze gewoon doorlopen. Stoppen jullie in dit soort situaties? Ik heb er niet echt over na gedacht en ben door gelopen. Wel een paar keer om gekeken of het echt goed ging. Maar voel me wel een beetje banketstaaf nu. :=

Zelf later bij de laatste kmters even door mijn enkel gegaan, paar huppel pasjes en daarna ging het wel weer! 18 juni de volgende! Nu werken aan de snelheid..