Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:28

IK ben altijd al blij dat ik niet zomaar een ongelukje kan krijgen gezien ik geen seks heb met mannen :')

Het zou mooi zijn als je zelf mag beslissen over je lichaam. Het is toch jouw leven?

Ik vind kinderen ook heel vies, vooral als ze iets eten en dan met hun kleffe handjes naar van alles grijpen. Kan ze echt wel schattig vinden soms, vooral als ze lachen en ze zien er lief uit.
Aan huilende baby's in het openbaar heb ik echt een hekel, dat geluid gaat echt zo hard door je oren.

En iell die verschoningsverhalen haha :') Dat zou ik ook echt niet waarderen als iemand dat midden op een terras zou gaan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:58

Een complete hysterectomie zou ik toch niet aanraden. Daar zitten een hoop risico's aan, zoals bijvoorbeeld een blaasverzakking. Ik denk dat je daar niet op zit te wachten... Want dat zijn dingen die toch regelmatig voorkomen bij die ingreep.

Gewone sterilisatie moet wel kunnen vind ik. Ik bedoel, de enige die nergens iets in de weg gelegd wordt zijn diegene die natuurlijk zwanger kunnen worden. Of ze nou het brein hebben van een gestoomde garnaal of astrofysicus zijn... Kweek maar aan!
Maar diegene die bewust heel graag een kindje willen maar niet kunnen, of diegene die heel bewust niet willen? Die moeten smeken bij artsen, via een gigantisch netwerk van psychologen, door een hele (medische) mallemolen om dan vaak nog gewoon het deksel op de neus te krijgen.
Best schandalig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:09

Varekaj schreef:
Een complete hysterectomie zou ik toch niet aanraden. Daar zitten een hoop risico's aan, zoals bijvoorbeeld een blaasverzakking. Ik denk dat je daar niet op zit te wachten... Want dat zijn dingen die toch regelmatig voorkomen bij die ingreep.

Dat valt nog wel mee. Veel vrouwen die de ingreep ondergaan zitten op een leeftijd waarop verzakkingen sowieso ook al een groter risico vormen, vanwege hun leeftijd.
Bovendien helpt het erg om je revalidatie serieus te nemen en niet te snel weer allerlei zaken op te bouwen voordat je organen hun nieuwe plek in de buikholte hebben gevonden.
Bovendien hoor je altijd de verhalen waarin het mis gaat, maar dat er meer mensen zijn waarbij het allemaal prima verloopt, daar hoor je dan weer niemand over.

Verder heeft het ook een belangrijk voordeel: je wordt niet meer ongesteld. Maar: omdat ze normaal gesproken je eierstokken niet weg halen, raak je dus niet in de overgang, je behoudt een cyclus.
Natuurlijk is het een heftige ingreep, maar ik ben die bangmakerij ondertussen wel een beetje zat.

Ik heb de ingreep op medische gronden ondergaan, en meteen ook de meest heftige versie (verticale snede in de buik) maar ik ben echt heel blij dat ik het gedaan heb.

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:12

Ik zou het toch niet zo zien zitten. Ga dan liever voor een sterilisatie + mirena, dan heb je beide problemen getackeld :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:23

Ik heb mijn eierstokken laten verwijderen via een kijkoperatie.
Heb echt moeten banketstaaf als Brugman om het voor elkaar te krijgen want ze vonden me te jong, eerste keer dat ik het aanvroeg werd het dan ook afgewezen.
Tweede keer is de gynaecoloog in overleg gegaan met mijn internist en daarna akkoord gegaan.
Ik was met medicatie al in de overgang gebracht tgv hormoongevoelige borstkanker dus ik wist al wat de klachten konden zijn waar ik kans op had, wel hebben ze de lange termijn risico's een paar keer duidelijk verteld (osteoporose, alzheimer op jongere leeftijd, hoger risico op hart- en vaatziekten) en toen ik aangaf dat ik die risico's voor lief nam hebben ze me 6 weken later geopereerd.
Ik zal dus nooit meer menstrueren en ook niet meer in staat zijn om zelf een kind te krijgen (wel via bijv eiceldonatie oid, maar ik wil geen kinderen).
Mocht mijn baarmoeder tzt problemen gaan geven dan gaat die er ook uit.

Ik heb overigens voor verwijdering vd eierstokken gekozen omdat ik heel heftig reageer op (zelf aangemaakte) hormonen en na mijn borstkanker ook geen anticonceptie op basis van hormonen meer mag gebruiken, koperspiraal weigerden al mijn artsen en aangezien ik die cyclus toch al niet meer wilde is dit een mooie oplossing.

Voor een verzakte blaas kunnen ze overigens prima een matje maken, dat kan via een kijkoperatie. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:52

dakpan schreef:
Als je kinderen 'krijgt' ipv neemt, aan wie kan je ze dan teruggeven?

De Babydump natuurlijk!

En als je kinderen neemt, dam met je de gevangenis in :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:02

:')
Hilli schreef:
dakpan schreef:

De Babydump natuurlijk!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:15

Jullie gaan hard! :=

Ik denk dat ik deze vraag prima aan jullie kan stellen.

Stel; je broer heeft Kids. En is jarig, 40 dus wel een ding. (Jij bent 12 jaar jonger en kinderloos). Normaal worden verjaardag in de achtertuin gevierd. Iedereen neemt de Kids mee natuurlijk. Leuk.. zit je even voor de goede orde tussen. Uurtje of 1,5. Daarna dood moe naar huis (om allerlei redenen waaronder een burn out).
Maar nu willen ze het vieren in een grote betaalde speeltuin. Entree kosten en al. Dus betalen om daar te zitten hangen, tussen de mensen met kinderen. Compleet andere generatie en compleet andere interesses. Drankje en weer weg is wat vreemd.

Zou jij gaan? (Uit beleefdheid dan dus).

Ik heb hier écht geen behoefte aan. Klinkt bijzonder egoïstisch maar aan de andere kant komen zij al jaren niet op mijn verjaardag dus wat maakt het uit.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:16

lor1_1984 schreef:
Heb echt moeten banketstaaf als Brugman om het voor elkaar te krijgen want ze vonden me te jong, eerste keer dat ik het aanvroeg werd het dan ook afgewezen.
Tweede keer is de gynaecoloog in overleg gegaan met mijn internist en daarna akkoord gegaan.
Ik was met medicatie al in de overgang gebracht tgv hormoongevoelige borstkanker dus ik wist al wat de klachten konden zijn waar ik kans op had, wel hebben ze de lange termijn risico's een paar keer duidelijk verteld (osteoporose, alzheimer op jongere leeftijd, hoger risico op hart- en vaatziekten) en toen ik aangaf dat ik die risico's voor lief nam hebben ze me 6 weken later geopereerd.
Ik zal dus nooit meer menstrueren en ook niet meer in staat zijn om zelf een kind te krijgen (wel via bijv eiceldonatie oid, maar ik wil geen kinderen).

Ik heb overigens voor verwijdering vd eierstokken gekozen omdat ik heel heftig reageer op (zelf aangemaakte) hormonen en na mijn borstkanker ook geen anticonceptie op basis van hormonen meer mag gebruiken, koperspiraal weigerden al mijn artsen en aangezien ik die cyclus toch al niet meer wilde is dit een mooie oplossing.

Voor een verzakte blaas kunnen ze overigens prima een matje maken, dat kan via een kijkoperatie. :)

Goh, mij is juist verteld dat ik juist mijn eierstokken moet laten zitten omdat ik zo heftig reageer op hormonen. Maandelijks flinke migraine. Als ze mijn eierstokken verwijderen word je ineens in de overgang gedonderd waar je weer juist flinke hormoon gerelateerde klachten van kan krijgen..
Maar niet aan de orde als ik jou zo hoor?

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:16

Hilli schreef:
dakpan schreef:

De Babydump natuurlijk!

Oohh, dáár zijn die winkels voor. Had geen idee, ren er zo ongeveer altijd langs :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:18

Mendel schreef:
Jullie gaan hard! :=

Ik denk dat ik deze vraag prima aan jullie kan stellen.

Stel; je broer heeft Kids. En is jarig, 40 dus wel een ding. (Jij bent 12 jaar jonger en kinderloos). Normaal worden verjaardag in de achtertuin gevierd. Iedereen neemt de Kids mee natuurlijk. Leuk.. zit je even voor de goede orde tussen. Uurtje of 1,5. Daarna dood moe naar huis (om allerlei redenen waaronder een burn out).
Maar nu willen ze het vieren in een grote betaalde speeltuin. Entree kosten en al. Dus betalen om daar te zitten hangen, tussen de mensen met kinderen. Compleet andere generatie en compleet andere interesses. Drankje en weer weg is wat vreemd.

Zou jij gaan? (Uit beleefdheid dan dus).

Ik heb hier écht geen behoefte aan. Klinkt bijzonder egoïstisch maar aan de andere kant komen zij al jaren niet op mijn verjaardag dus wat maakt het uit.

Zeg gewoon dat je graag zijn 40e komt vieren, maar dat je dan op een ander moment lekker een bakkie koffie komt halen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:23

Hebben ze geen hond waar die dag op gepast moet worden?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:23

Mendel, precies wat goof zegt. Gewoon bij hem thuis een bakkie gaan doen! Ik zou zeker niet gaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:29

Mendel, ik zou ook niet gaan. No way... :')
Die koffie bij hem thuis later lijkt mij een prima alternatief :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:30

@ Mendel: hier gelijkaardige situatie (11j jonger en kinderloos), alleen kom ik goed overeen met mijn broer en ben ik ook nog eens meter van zijn kind. Dus ik zou wel gewoon gaan, dat is dan deels mijn kado voor hem.
Maar als het contact niet goed zou zijn, dan ging ik gewoon niet, stuurde wel een kaartje omdat het "een speciale" verjaardag is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:34

Maar sorry hoor, wie viert nu zijn 40ste verjaardag in een kinderspeeltuin?!?!?!
Dat vind ik ook een groot nadeel aan dat bijna al onze vrienden kinderen hebben. 'Volwassen' verjaardagen worden niet meer gevierd, allemaal op zaterdagmiddag of zondagmiddag -O-

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:59

Mendel, het is jouw eigen afweging. Wil je 'voor de lieve vrede' die ellende in gaan en op je kiezen bijten of trek je dat gewoon echt niet en zeg je af.. Voor beide is wat te zeggen.
Het voordeel van een speeltuin is overigens wel dat de kinderen zich in principe vermaken en dus minder een beroep doen op de volwassenen.
(weet ik veel, ik probeer er nog wat van te maken.. :') )

Overigens, wij vieren juist de 'grote mensen verjaardagen' zonder kinderen *\o/* Gezellig 's avonds een borrel als de kinderen op bed liggen, woeii!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:15

Ik zou niet gegaan zijn.
Of wel en dan vierde ik mijn verjaardag wel op stal
Kijken gie leuk mijn familie dat dan vindt .
Waarom moet bij sommige mensen toch alles om de koters draaien, bah..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:35

kohtje schreef:
_San87_ schreef:
Overigens ben ik (voor de derde keer) bezig met een sterilisatietraject. Hopelijk wordt mijn aanvraag deze keer wel gehonoreerd :).

Het liefst ga ik voor een hysterectomie, maar ik denk dat dat te hoog gegrepen is zonder zwaarwegende medische noodzaak.

Best heftig.
Een hysterectomie zeker. Sterilisatie valt mee :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:37

Majabeestje schreef:
_San87_ schreef:
Overigens ben ik (voor de derde keer) bezig met een sterilisatietraject. Hopelijk wordt mijn aanvraag deze keer wel gehonoreerd :).

Het liefst ga ik voor een hysterectomie, maar ik denk dat dat te hoog gegrepen is zonder zwaarwegende medische noodzaak.

Ik 'mocht' zelfs niet rond mijn 30e en inmiddels vervulde 'kinderwens' met 2 kinderen..
Belachelijk -O-

Heel erg belachelijk. Ik heb bij mijn tweede poging een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen, maar die is een paar dagen later ingetrokken...

Nu over een paar weken gesprek voor poging drie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:39

Varekaj schreef:

Gewone sterilisatie moet wel kunnen vind ik. Ik bedoel, de enige die nergens iets in de weg gelegd wordt zijn diegene die natuurlijk zwanger kunnen worden. Of ze nou het brein hebben van een gestoomde garnaal of astrofysicus zijn... Kweek maar aan!
Maar diegene die bewust heel graag een kindje willen maar niet kunnen, of diegene die heel bewust niet willen? Die moeten smeken bij artsen, via een gigantisch netwerk van psychologen, door een hele (medische) mallemolen om dan vaak nog gewoon het deksel op de neus te krijgen.
Best schandalig.
Een totale hysterectomie is wat anders dan een hysterectomie. Ik wil gaan voor baarmoeder en baarmoederhals verwijdering. Dan ben ik steriel en ook meteen van een pijnlijke ongesteldheid af en tackel ik meteen de kans op baarmoederhalskanker.

Maar ik weet dat mijn kansen daarop nihil zijn. Toch vind ik het raar dat er zo moeilijk over wordt gedaan. Helemaal als er met hele goede argumenten aangetoond wordt dat het geen een nachtje ijs is. Een sterilisatie moet op zijn minst kunnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:42

Magrathea schreef:
Ik zou het toch niet zo zien zitten. Ga dan liever voor een sterilisatie + mirena, dan heb je beide problemen getackeld :j

Uhm nee, de meeste vrouwen krijgen nog steeds gewoon hun ongesteldheid met mirena.
Ik zou de broedkast er ook uit willen. (eierstokken laten zitten.)

Mendel; ik zou niet gaan. Pretparken, kinderspeeltuinen zijn allemaal plekken die ik mijd als de pest. Geen burn out, wel hersenletsel en dus snel over prikkelt. Gelijkaardig "kwaaltje" dus.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-04-17 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:43

Majabeestje schreef:
lor1_1984 schreef:

Goh, mij is juist verteld dat ik juist mijn eierstokken moet laten zitten omdat ik zo heftig reageer op hormonen. Maandelijks flinke migraine. Als ze mijn eierstokken verwijderen word je ineens in de overgang gedonderd waar je weer juist flinke hormoon gerelateerde klachten van kan krijgen..
Maar niet aan de orde als ik jou zo hoor?

Opvliegers, slaapproblemen en geheugenproblemen ja, maar verder nergens last van (gehad). :)
Overigens ging het bij mij niet om migraine maar om psychische instabiliteit en had ik de 'mazzel' (geen mazzel maar heeft geholpen in dit geval) om hormoongevoelige borstkanker te krijgen waardoor het met medische indicatie wel kon maar deden ze eerst enorm moeilijk over mijn leeftijd omdat ik nog geen 30 was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:45

Overgang brengt nog wel meer problemen met zich mee dan alleen dat... Dat zijn slechts de "kwaaltjes". Brozere botten bv.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:49

Mijn vriend en ik zijn 28 en 27. Beide geen kinderwens, ik roep al sinds mijn 16de dat ik geen moeder wil worden.

Sinds we in een huis met 4 slaapkamers wonen, zijn de vragen en opmerkingen niet van de lucht. Best vervelend, dus ik laat dan meteen zien dat alle 4 de kamers al door onszelf bezet zijn! :D