Bokt's januari Buikspierchallenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenia

Re: Bokt's januari Buikspierchallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:57

Dag 3 net gedaan. nog steeds geen last van spierpijn, de oefeningen (op plank na) gaan mij ook nog vrij makkelijk af, maar dat zal straks wel minder worden ben ik bang.. :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:23

Kesje schreef:
Kesje schreef:
Wel een vraagje: ik keek nog even naar het filmpje van de squats. Nu is het zo dat ik vanwege een afwijking en bijbehorende operaties mijn linkervoet absoluut niet plat op de grond kan houden als ik mijn knie buig. Dus als ik die squats doe ga ik op mijn tenen staan. Is dat erg? Heeft dat invloed?

O:)

Of het kwaad kan, dat niet :D Wel maak je het heel veel zwaarder voor jezelf. Doordat je op je tenen moet gaan staan krijg je direct een spieroefening voor je kuiten en enkels EN een evenwichtsoefening.
Dus ik zou even kijken hoe dat voor je bevalt! Persoonlijk lijkt het mij heel pittig, zeker omdat het maar aan 1 kant is en je dus een scheef uitgevoerde oefening krijgt.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:33

Dag 2 beginners net gedaan, en pfoe ik voel die Russische draai wel zeg! Vooral leuk nu in combinatie met de hik...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:40

Misschien dat ik ook zo half mee ga doen. Ik zou dan een dag doen na mijn eigen sportoefeningen.
Is het de bedoeling dat je bv dag1 1x doet of is het een soort van circuittraining en doe je het hele setje 4x?

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:44

Ik doe ook mee met de challenge! Gewoon die uit de OP, niet de beginnersvariant. Ik voel het gelukkig niet echt in mijn buik wat betreft spierpijn, alleen mijn bovenbenen door de squads :')

Heb net dag vier gedaan, en tot nu toe valt het me tot mijn grote verbazing best mee. Hopelijk blijft dat ook zo.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:49

Maandag begonnen met de beginnersvariant dag 1..
Dinsdag al een hoop spierpijn in mijn buikspieren dus niets gedaan :')
Vandaag dag 2 gedaan

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:55

Zo, dag 3 gedaan. Ook al naar de sportschool geweest vanochtend dus voel mijn spieren wel nu :D
Actief dagje vandaag want ga vanavond ook nog zwemmen.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:00

Ik wil graag mee doen met de beginners.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:13

Ah, dit topic had ik eerder moeten zien. Ik doe mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:57

Qua voeding pas ik eigenlijk niet bijzonder veel aan. Mijn vriend zit regelmatig in het buitenland voor periodes van 6 weken, en in die periodes let ik iets meer op. Wit brood wordt vervangen door volkoren/bruin/meergranen, frisdrank wordt vervagen door vruchtensap maar vooral heel veel thee, ik haal minder snoep en koekjes in huis. Ik eet alleen wel veel meer pasta. Twijfel of ik die niet beter kan vervangen door rijst. Vlees gaat ook sterk omlaag en ik grijp sneller een keer naar vis, of gewoon vegetarisch. Probeer vaker met olie te koken ipv boter en de frituur om de hoek mijden is ook wel eens een uitdaging :P

Hij kan perfect frisdrank in huis hebben, of chocolade/koekjes/chips/snoep en er dan afblijven. Of 1 handje/stukje en klaar. Dat kan ik niet. Ik hou me wel in als hij er is, maar eens hij weg is voor werk komt die troep er niet meer in :+

Vanavond dag 4 doen. Kijk er al naar uit eerlijk gezegd!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:03

_KiMbErLeY_ schreef:
Kesje schreef:
Wel een vraagje: ik keek nog even naar het filmpje van de squats. Nu is het zo dat ik vanwege een afwijking en bijbehorende operaties mijn linkervoet absoluut niet plat op de grond kan houden als ik mijn knie buig. Dus als ik die squats doe ga ik op mijn tenen staan. Is dat erg? Heeft dat invloed?

Sorry over je vraag heen gelezen :x
Ik kan me er bijna geen voorstelling van maken hoe je de beweging uitvoert, sorry :+ als je de squat in je billen/bovenbenen voelt en niet in je knie dan kun je wel doorgaan. Anders moet je even een filmpje of foto van jezelf maken.

Ik voel het behoorlijk in mijn bovenbenen, dus het zal wel goed zitten :P Hoe ik de oefening doe: Gewoon zoals er in de beschrijving staat, maar mijn hielen blijven niet op de grond.
Mijn buikspieren voel ik juist helemaal niet :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:32

Zo, 40 minuten crosstrainer en daarna nog dag 3 gedaan. Vanmiddag nog paardrijden en vanavond Jillian en dan vind ik wel dat ik actief genoeg geweest ben.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:54

Net twee vriezers ontdooit, dag 3 gedaan en straks nog anderhalf a twee uur stevig wandelen. Mag ook wel want ik heb een beetje uitgebreid geluncht...

Ik snap nu eindelijk de Russische draai geloof ik! Ik doe het met een kussen in mijn hand, is niet te belastend voor mijn hart en ik heb dan niet de neiging om de verkeerde houding aan te nemen.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:56

net dag 3 achter de rug, ik vind het eigenlijk best leuk om een klein moment van de dag hiermee bezig te zijn en ook het lezen van ieders ervaring geeft een extra push!

Ik heb me nog niet gemeten, maar ik ben 39 1,68m en rond de kerst 68kg O:) ik wil er tussen de 5 en 8 kg af gewoon omdat ik me er ff niet fijn bij voel.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:27

Dag 4: check

Pfoe het was niet makkelijk deze keer. Blij met de rustdag morgen :)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:35

Ik ben benieuwd naar de volgende 5 dagen. Al ben ik nog maar bij dag 2, haha :')

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:44

Ik heb net bij de lidl een fitnessmatje gehaald en meteen dag 1 van de beginners gedaan. Ik sport nauwelijks, loop veel met de hond en heb actief werk, maar daarnaast sport ik niet. Het schema van de beginners is voor mij perfect, ik voel tijdens de oefeningen mijn spieren goed en voel nu ook zeker mijn lage buikspieren, maar het is goed vol te houden en daarom houdt dit mijn motivatie hoog. Op naar dag 2!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:46

Ik heb dag 3 en 4 achter elkaar aan gedaan. Pff was wel even zwaar.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:58

Ik voel mijn spieren wel, maar heb geen spierpijn.
Alleen gisteravond op orkest werd het wel erg, geloof me, voor goed blazen heb je je ademsteun vanuit je buikspieren nodig,
dus mijn mede orkest genoten zaten af en toe wat verwonderd naar mijn moeilijke gezicht te kijken :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:50

Dag drie, check :D.

Komen de volgende sets gewoon in de OP te staan? Zowel beginners als gevorderd?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:59

omdat het me nogal makkelijk afgaat met sqauds doe ik er vanaf ook nog 60.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:02

Die spierpijn valt echt mee en dan doe ik de gevordenen ik voel alleen lichtjes steeds me buikspieren maar ben benieuwd hoe het straks is

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:22

Dag 3 gedaan! Yeah! Maar wel nog spierpijn... hoop dat ie weg wil gaan haha

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:30

Vlak voor het eten ook dag 3 gedaan :) Alleen wel hip thrusts (als je dat zo schijft) ipv squats met een 4kg dumbell. En 30 sec planking ipv 15 geloof ik :)

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:40

Ik ga vanaf vandaag ook mee doen. Heb vandaag in het ziekenhuis gehoord dat mijn heup niet is zoals het hoort te zijn en dat ik dat kan verbeteren als ik meer spieren ga trainen. Als het dan niet beter gaat na 6 maanden moet ik misschien geopereerd worden. Dus laten we hopen dat dit helpt :Y)

Dus dag 1 zit erop *\o/*