ja hardloopschoenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

welshfan97 schreef:Knap dat je keerpunten kan Magrathea! Dat vind ik motorisch zo ingewikkeld... kon altijd helemaal gedesoriënteerd boven water.
ja hardloopschoenen
 Maar het gaat zoveel beter nu, is echt het proberen waard.
 Maar het gaat zoveel beter nu, is echt het proberen waard.  Ja maar daarbij zijn vaak onderwatercamera's zodat je eens kunt zien hoe het nu écht moet
 Ja maar daarbij zijn vaak onderwatercamera's zodat je eens kunt zien hoe het nu écht moet                                                         

..merk de voorkant van mijn armen weer goed .
 ..merk de voorkant van mijn armen weer goed .
 haha. Doen jullie altijd om de x slagen ademhalen of afentoe ook wat vaker/minder vaak? Weet ook nog niet goed tot hoe ver ik moet uit ademen, weet niet of t me ooit gaat lukken haha
 haha. Doen jullie altijd om de x slagen ademhalen of afentoe ook wat vaker/minder vaak? Weet ook nog niet goed tot hoe ver ik moet uit ademen, weet niet of t me ooit gaat lukken haha                                                         
 Maar tijdens sprinten houd ik het op het eind wat langer in, soms wel 8-9 slagen. Gewoon bij je laatste slag een flinke hap lucht nemen en dan je eindsprint inzetten, daarna kun je toch uithijgen.
 Maar tijdens sprinten houd ik het op het eind wat langer in, soms wel 8-9 slagen. Gewoon bij je laatste slag een flinke hap lucht nemen en dan je eindsprint inzetten, daarna kun je toch uithijgen. 

En dan gaat het vanzelf. Buiten adem raken hangt nu echt af van tempo.
 En dan gaat het vanzelf. Buiten adem raken hangt nu echt af van tempo.  Op het eind kon ik voorzichtig een beetje benen zwemmen, was wel gevoelig maar dat hou je dan. Snapte echt niet waar dat ineens vandaan kwam
 Op het eind kon ik voorzichtig een beetje benen zwemmen, was wel gevoelig maar dat hou je dan. Snapte echt niet waar dat ineens vandaan kwam                                                         

Ik merkte de volgende dag een significant andere spierpijn links dan rechts. Best logisch, je gebruikt andere spieren bij een ademslag. Dat had ik beter kunnen verdelen
 Ik merkte de volgende dag een significant andere spierpijn links dan rechts. Best logisch, je gebruikt andere spieren bij een ademslag. Dat had ik beter kunnen verdelen                                                         

oops
 oops                                                         
Magrathea schreef:
 , ik wilde er laatst al op reageren ....
  , ik wilde er laatst al op reageren ....  

Niet zo snel helaas, ik heb veel gewandeld tussendoor. Heb me er een klein beetje bij neer gelegd dat het vandaag gewoon niet zo hard ging
 Niet zo snel helaas, ik heb veel gewandeld tussendoor. Heb me er een klein beetje bij neer gelegd dat het vandaag gewoon niet zo hard ging  En in plaats daarvan lekker genoten van de omgeving. Het zonnetje brak nog even door en daardoor lag de polder er super mooi bij
 En in plaats daarvan lekker genoten van de omgeving. Het zonnetje brak nog even door en daardoor lag de polder er super mooi bij  

Ik plan mijn trainingen om het zwemmen heen en heb het vaak ook nog druk in het weekend dus de grotere afstanden lukken dan gewoon niet.
 Ik plan mijn trainingen om het zwemmen heen en heb het vaak ook nog druk in het weekend dus de grotere afstanden lukken dan gewoon niet.  Dat is waarschijnlijk nóg beter om mee te trainen (kijkende naar bovenstaande twee omrekenmodellen, je moet dan gewoon in dezelfde hartslagzone zitten
 Dat is waarschijnlijk nóg beter om mee te trainen (kijkende naar bovenstaande twee omrekenmodellen, je moet dan gewoon in dezelfde hartslagzone zitten  )
 )                                                         

#ikwilhemhebben
 #ikwilhemhebben                                                         

Maar dat komt komende of de week erna.
 Maar dat komt komende of de week erna.  
  Plus dit is verreweg de goedkoopste optie om lekker vaak te zwemmen.
 Plus dit is verreweg de goedkoopste optie om lekker vaak te zwemmen.  Daar valt denk ik wel veel te halen, ik weet nooit zo goed hoe ik gericht moet trainen, heb ook geen snelheidsmeter ofzo
 Daar valt denk ik wel veel te halen, ik weet nooit zo goed hoe ik gericht moet trainen, heb ook geen snelheidsmeter ofzo  (Ik ben echt wel een karige student trouwens hahaha) dus zo'n hartslagmeter helpt dan wel onwijs. Ook omdat het me echt vet irritant lijkt als je tegenwind hebt en dat het dan lijkt alsof je minder doet.
 (Ik ben echt wel een karige student trouwens hahaha) dus zo'n hartslagmeter helpt dan wel onwijs. Ook omdat het me echt vet irritant lijkt als je tegenwind hebt en dat het dan lijkt alsof je minder doet.                                                         
Magrathea schreef:Ik heb moeite een trainingsplan te vinden dat past in mijn leven

Mijn kamer is mini en een huiskamer hebben we ook niet.
 Mijn kamer is mini en een huiskamer hebben we ook niet.  )
 )                                                         
Magrathea schreef:Ik heb thuis ook niet echt ruimteMijn kamer is mini en een huiskamer hebben we ook niet.
Ja, 85% is zone 3 toch? (Ik pik wel eens iets op)

Mijn anaerobe drempel ligt namelijk nogal van het gemiddelde af. Mijn 85% is een hele lage zone 3 bijvoorbeeld
 Mijn anaerobe drempel ligt namelijk nogal van het gemiddelde af. Mijn 85% is een hele lage zone 3 bijvoorbeeld  Waar het voor de meeste mensen een hoge 4 is als je de Polar zones aanhoudt.
 Waar het voor de meeste mensen een hoge 4 is als je de Polar zones aanhoudt.
Eliine schreef:Let wel op dat ook je zones heel persoonlijk kunnen zijn.
Trouwens, 85% van HFmax vind ik geen lage zone.