Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:53

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:18

Ik denk écht dat het persoonlijk ligt.
Welke genen combi's heb je, hoe reageer je op medicijnen, wat kan je lichaam verwerken en wat niet. En dat allemaal in een gezond goed werkend lichaam.
En dát staat in de kinderschoenen.
En dát kan de reacties van baby's en kinderen al een heel end verklaren.

En zo kom je op een nuance:
Niet VOOR of TEGEN vaccineren.
Niet vaccineren is altijd bocht.
Maar: inderdaad, men kán problemen krijgen door vaccineren.

Pas goed op met baby's die een te kort tongriempje hadden/hebben. Veelal zie je bij die kinderen / mensen een mthfr mutatie. Dat is maar 1 radar in de klok, maar je methyleert dan wel anders.

Heeft men hier zich al wat verdiept? In de SNP's. In cytochroom P450 (en dat zijn er een hoop).
Het is zo'n oneindige discussie tussen "slecht als je nie vaccineert want gevaarlijke ziekten en groepsimmuniteit" versus "van vaccineren wordt men ziek ik vaccineer totaal niet". Daar kom je niet uit. Iedereen begrijp het nut van vaccineren. Maar nuance is echt nodig. Er worden kinderen, mensen, dieren ziek. Laten we dan meer op zoek gaan naar de reden, de oorzaak. Ipv alleen hameren op de druppel/vaccinatie die de emmer doet overlopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 16:01

Interessant Hannanas, daar ga ik me eens in verdiepen, zegt me helemaal niets. Bedankt voor de info :)

Heb je zo voor de grap al wat info? Zeker dat tongriempje als indicator voor andere "foutjes" vind ik interessant :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:17

maava schreef:
134.000 kinder levens. Nog steeds zon onschuldig dingetje?

"Maar dat gebeurt daar en niet hier dus het is onzin." Het gebeurt hier niet meer omdat zo veel mensen zich vaccineren. :)

Dat heeft natuurlijk ook met omgevingsfactoren te maken, zoals ondervoeding, gebrek aan hygiëne en schoon drinkwater.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:36

Hannanas schreef:
Ik denk écht dat het persoonlijk ligt.
Welke genen combi's heb je, hoe reageer je op medicijnen, wat kan je lichaam verwerken en wat niet. En dat allemaal in een gezond goed werkend lichaam.
En dát staat in de kinderschoenen.
En dát kan de reacties van baby's en kinderen al een heel end verklaren.

En zo kom je op een nuance:
Niet VOOR of TEGEN vaccineren.
Niet vaccineren is altijd bocht.
Maar: inderdaad, men kán problemen krijgen door vaccineren.

Pas goed op met baby's die een te kort tongriempje hadden/hebben. Veelal zie je bij die kinderen / mensen een mthfr mutatie. Dat is maar 1 radar in de klok, maar je methyleert dan wel anders.

Heeft men hier zich al wat verdiept? In de SNP's. In cytochroom P450 (en dat zijn er een hoop).
Het is zo'n oneindige discussie tussen "slecht als je nie vaccineert want gevaarlijke ziekten en groepsimmuniteit" versus "van vaccineren wordt men ziek ik vaccineer totaal niet". Daar kom je niet uit. Iedereen begrijp het nut van vaccineren. Maar nuance is echt nodig. Er worden kinderen, mensen, dieren ziek. Laten we dan meer op zoek gaan naar de reden, de oorzaak. Ipv alleen hameren op de druppel/vaccinatie die de emmer doet overlopen.

Goede toevoeging. Alleen al aan SNP's (en alle andere merkers/hoe het tegenwoordig heet) kan je zó veel aflezen. Een mens zit zo onvoorstelbaar ingewikkeld in elkaar, waarom reageert de een anders dan de ander? Het moet toch ergens aan liggen. Ook CYP450 speelt een grote rol in de afbraak van stoffen, onder andere medicatie. Dit is bij iedereen weer anders.

Ik heb er heel toevallig net een cursus genetica en farmacologie op zitten, dus het komt me inderdaad bekend voor. Het is safe to say dat bijna niemand het zelfde zal reageren op iets. Uiteindelijk krijg je misschien het zelfde resultaat, maar ging het allemaal ook volgens het boekje?

Ik weet vrijwel niks, dat weet ik wél. Dus hoe weet iedereen die hier zo anti-vax is, waarom het zo slecht is? Zijn er ook mensen die hier jaren voor geleerd hebben, die anti zijn? Kunnen zij precies uitleggen wáár in het lichaam het fout gaat? Wat er uiteindelijk van je gemiddelde maaltijd over blijft daar zouden de meeste mensen ook al over gaan schreeuwen. Klinkt allemaal heel eng, maar is het vaak niet.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:48

Nikass schreef:
maava schreef:
134.000 kinder levens. Nog steeds zon onschuldig dingetje?

"Maar dat gebeurt daar en niet hier dus het is onzin." Het gebeurt hier niet meer omdat zo veel mensen zich vaccineren. :)

Dat heeft natuurlijk ook met omgevingsfactoren te maken, zoals ondervoeding, gebrek aan hygiëne en schoon drinkwater.

Deze levens zijn verloren door de mazelen, niet alleen maar ondervoeding etc. Wanneer je zelf niet gezond bent heb je idd meer kans om door een virus besmet te raken, maar 134.000 levens. Die kunnen voorkomen worden door vaccinaties en medische zorg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 18:48

Je kan eigenlijk elke vraag van het ene "kamp" beantwoorden met dezelfde tegenvraag....dat maakt het zo lastig :)

Wat ook niet helpt is om kritische prikkers meteen "anti-vaxxers" te noemen want lang niet iedereen die zijn bedenkingen heeft bij de veiligheid van de prikschema's heeft helemaal niet gevaccineerd :)

Dus om je vraag te beantwoorden: Hoe weet iedereen die zo pro is, waarom het "goed" is?
Volgens het kritische kamp praten ze gewoon domweg de CDC / RIVM na. Of de dokters die het CDC / RIVM napraten....die hun info weer simpelweg van de producenten hebben.

Het kritische kamp baseert zich op verschillende medici die de diepte in gegaan zijn met onderzoek naar de vraag hoe het toch kan dat ze steeds meer vaccinatie-schade zien. Daarvan kun je er vast zonder al te veel moeite een paar vinden via Google, of via een paar linkjes die ik heb geplaatst vind je ook al wat :)

Juist de kritische beweging beseft maar al te goed dat er nog zoveel is dat we niet weten van het menselijk lichaam en het immuunsysteem :j Samen met de slechte ervarings-verhalen uit de praktijk voelt het daarom aan als een gok om zaken in te spuiten die met voortschrijdend inzicht heel goed wel eens veel meer zouden kunnen doen dan alleen dat wat de producent noemt...

Mooie opmerking om even over na te denken die ik voorbij hoorde komen is wel dat ze in omschrijving van medicatie als werking datgene kunnen noemen waarvoor ze het medicijn willen verkopen. Maar dat ze de andere werkingen dan "bijwerkingen" noemen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 18:49

maava schreef:
Deze levens zijn verloren door de mazelen, niet alleen maar ondervoeding etc. Wanneer je zelf niet gezond bent heb je idd meer kans om door een virus besmet te raken, maar 134.000 levens. Die kunnen voorkomen worden door vaccinaties en medische zorg.

Dikke kans dat heel veel daarvan (ook?) prima voorkomen kunnen worden door hygiëne en schoon drinkwater...en dat daarmee niet slechts dat ene probleem de mazelen aangepakt wordt....

Die gezondsheidzorg is een groot goed, goed begeleiden van een kinderziekte is ook heel veel waard om complicaties te voorkomen :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:09

maava schreef:

Hoewel ik absoluut niet tegen deze vaccinaties ben -juist omdat deze zwakkere kinderen weinig weerstand kunnen bieden aan welke ziekte dan ook- vrees ik dat daarmee bepaald niet gegarandeerd wordt dat deze kinderen volwassen worden. Simpelweg omdat er heel veel kindersterfte is in derde wereld landen, dat niet alleen te wijten is aan kinderziektes die voorkomen kunnen worden door vaccinaties.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:31

pmarena schreef:
Dus om je vraag te beantwoorden: Hoe weet iedereen die zo pro is, waarom het "goed" is?
Volgens het kritische kamp praten ze gewoon domweg de CDC / RIVM na. Of de dokters die het CDC / RIVM napraten....die hun info weer simpelweg van de producenten hebben.

Het kritische kamp baseert zich op verschillende medici die de diepte in gegaan zijn met onderzoek naar de vraag hoe het toch kan dat ze steeds meer vaccinatie-schade zien. Daarvan kun je er vast zonder al te veel moeite een paar vinden via Google, of via een paar linkjes die ik heb geplaatst vind je ook al wat :)

Juist de kritische beweging beseft maar al te goed dat er nog zoveel is dat we niet weten van het menselijk lichaam en het immuunsysteem :j Samen met de slechte ervarings-verhalen uit de praktijk voelt het daarom aan als een gok om zaken in te spuiten die met voortschrijdend inzicht heel goed wel eens veel meer zouden kunnen doen dan alleen dat wat de producent noemt...

Tjeempie Pmamera, ik volg jou echt niet. Dus help me even verder..
Iedereen die 'kritisch' is komt er achter dat het vaccinatie programma een groot complot is van list en bedrog en degenen die vooralsnog niet voldoende onderbouwing kunnen vinden om het programma in twijfel te trekken zijn mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en niet stil staan bij de complexiteit van het menselijk lichaam?

Ik zie het anders. Ik ben kritisch, maar niet zo arrogant dat ik denk het beter te weten dan de wetenschap.
Daarbij word ik graag uitgedaagd om over dit soort dingen na te denken en sta echt open voor de andere kant. Maar in deze discussie word ik als niet-kritische vaccinatie groupie een beetje met een kluitje in het riet gestuurd met onderstaande nadenk suggestie:

pmarena schreef:
Mooie opmerking om even over na te denken die ik voorbij hoorde komen is wel dat ze in omschrijving van medicatie als werking datgene kunnen noemen waarvoor ze het medicijn willen verkopen. Maar dat ze de andere werkingen dan "bijwerkingen" noemen :P
Laatst bijgewerkt door Qerty op 11-11-16 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:32

pmarena schreef:
maava schreef:

Dikke kans dat heel veel daarvan (ook?) prima voorkomen kunnen worden door hygiëne en schoon drinkwater...en dat daarmee niet slechts dat ene probleem de mazelen aangepakt wordt aangepakt.

Het mazelen virus verspreid zich via de lucht. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:51

pmarena schreef:
maava schreef:

Dikke kans dat heel veel daarvan (ook?) prima voorkomen kunnen worden door hygiëne en schoon drinkwater...en dat daarmee niet slechts dat ene probleem de mazelen aangepakt wordt....

Die gezondsheidzorg is een groot goed, goed begeleiden van een kinderziekte is ook heel veel waard om complicaties te voorkomen :)

Heb je het filmpje gekeken wat eerder gepost werd? Ten eerste, mazelen verspreidt zich via de lucht. Ten tweede, het is niet zozeer mazelen zelf wat het probleem is (hoewel erg vervelend) maar de bij-effecten die het veroorzaakt, correct me if I'm wrong. Een baby van een half jaar wil je echt niet opzadelen met een longontsteking... En die gezondheidszorg (die adviseert te vaccineren maar die vooralsnog een groot goed is :+ ) heeft nog steeds geen geneesmiddel voor virussen. Virussen moet je uitzieken, daar kun je niks tegen doen. Je kunt echt niet voorkomen dat er niemand hoest in de omgeving van een kind, en een dag of vier voor je daadwerkelijk ziek wordt ben je al besmettelijk voor anderen. Thuisblijven als je ziek bent heeft dus weinig zin, de schade is dan al gedaan.

Verder ben ik het natuurlijk met je eens dat schoon drinkwater en goede hygiëne van belang zijn, maar die gaan de ziekte niet uitroeien. (Polio bijvoorbeeld ging zich juist beter verspreiden toen sanitair beter werd, weet even niet meer hoe dat zat)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:14

Dat filmpje heb ik al meetdere keren in beide topics geplaatst, maar zo te horen kijkt niemand het. -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:22

maava schreef:
Dat filmpje heb ik al meetdere keren in beide topics geplaatst, maar zo te horen kijkt niemand het. -O-

Ik wel! *\o/*

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:25

Ik ook hoor! Maar ik had er gewoon niets op aan te merken ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:27

Magrathea schreef:
(Polio bijvoorbeeld ging zich juist beter verspreiden toen sanitair beter werd, weet even niet meer hoe dat zat)

Polio zit in darmen en ontlasting van de mens, dus toen de hele stad gewoon op de singels poepte, waren mensen er vaker mee in aanraking.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:31

Nee heb het filmpje inderdaad niet gekeken. Vind de toon tegen de mensen die niet vaccineren niet tof :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 21:06

Dat is de steeds terugkerende simpele denkfout die mensen maken om de kritische prikkers af te zeiken :j

Niemand zegt dat door schoner drinkwater / meer hygiëne enzo bepaalde ziektes die qua verspreiding weinig met hygiëne te maken hebben, niet meer doorgegeven worden.

Men zegt dat de MENSEN simpelweg in hun geheel gezonder en sterker zijn door die betere omstandigheden. Waardoor ze veel minder vatbaar zijn voor ziektes :)*

Dat is dus meteen weer 1 van de duidelijkste verschillen tussen de pro en kritische groep:

De pro vaccin groep wil het liefste elke ziekte weg proberen te vaccineren.
Met het risico dat het lichaam in zijn geheel daar een opdonder voor krijgt, dat nemen mensen dan blijkbaar voor lief "want de ziektes zijn veel enger en gevaarlijker".

Terwijl kritische prikkers het lichaam van hun kinderen liever zo gezond en sterk mogelijk willen laten opgroeien met het laten rijpen van het immuunsysteem zoals de natuur bedoelt heeft, zodat alles nog op volle sterkte is als er eens iets langskomt dat je ziek probeert te maken. Niet alleen de ziektes waartegen men kan vaccineren, maar àlles.

Pro vaccin mensen denken dat ze hun kind de beste kansen geven tegen ziektes door wel te vaccineren. En vaak dan liefst zo vroeg mogelijk zodat ze zo vroeg mogelijk "beschermd" zijn.

Terwijl kritische mensen veel verder denken dan die paar ziektes waartegen je kan vaccineren.
Die vinden de mogelijke voordelen van de vaccinaties (zo jong - zo vaak achter elkaar) niet opwegen tegen de mogelijke nadelen.

Pasteur versus Béchamp zeg maar :)*

Tja als je de gedachtegang niet snapt dan snap je het niet...maar dan hoef je het nog niet belachelijk te maken toch ;)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-11-16 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:09

Ik vind het niet zo fijn om als onwetende dinosaurus neergezet te worden omdat ik wel volledig vaccineert.

Als ik jou post lees komt het over alsof wel vaccineerders maar iets "denken " en de andere groep het " weet "

Het is niet omdat iemand wel vaccineerd dat die daar niet hebben over nagedacht hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:11

Maar de gedachtegang klopt niet :) gezondere en sterkere mensen zijn net zo vatbaar; als in dat ze evenveel kans hebben het virus op te lopen.
Een vaccinatie verzwakt je immuunsysteem niet en de kans op een opdonder is heel klein; kleiner dan dat je een ziekte oploopt.

Bovendien is het hele idee van vaccineren dat de gezonde sterkere kinderen de zwakkere kinderen ook beschermen door de groepsimmuniteit...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 21:15

Dromertje: dat zeg ik: als je over vaccinaties een voor en tegen kamp hebt, dan hoef je voor ieders argumenten maar een paar woorden te veranderen om er een tegen-argument van te maken.

Wat jij zegt is namelijk exact wat de pro groep van de kritische groep denkt: dat "wij' maar iets denken en dat jullie het weten want "de wetenschap" heeft het bewezen :P

Terwijl "de wetenschap" of de experts nu juist ook heel verdeeld zijn.
En dan reken ik de gemiddelde dokter even niet als expert want ondanks dat die super veel geleerd hebben en super waardevol zijn, zal die zich niet bijzonder in de keerzijde van vaccins verdiept hebben, daarvoor hebben ze teveel aan hun hoofd.

Juist die dokters die zich in het onderwerp vastgebeten hebben en zijn gaan graven naar meer info, niet slechts de conclusies napraten van elkaar maar daadwerkelijk de onderzoeken er bij pakken en door pluizen waardoor ze tot de kern van de zaak komen. Dàt vind ik een expert.

En zo kiest een ieder zijn eigen experts. Uiteindelijk zal niemand hier zelf met virussen en babies stoeien maar gewoonweg een kant kiezen die hem / haar het meeste aanspreekt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 21:19

verootjoo schreef:
Maar de gedachtegang klopt niet :) gezondere en sterkere mensen zijn net zo vatbaar; als in dat ze evenveel kans hebben het virus op te lopen.
Een vaccinatie verzwakt je immuunsysteem niet en de kans op een opdonder is heel klein; kleiner dan dat je een ziekte oploopt.

Bovendien is het hele idee van vaccineren dat de gezonde sterkere kinderen de zwakkere kinderen ook beschermen door de groepsimmuniteit...

Dat is jouw mening / geloof, die absoluut niet iedereen deelt :)

Daarom: als groepen tegenover elkaar vinden we elkaars bron van informatie onbetrouwbaar.
Daardoor kom je er nooit uit. En vinden we elkaar goedgelovig en naïef.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:21

Klopt... Over 50jaar als we weer de ellende van die ouderwetse ziektes ziek zal iedereen wel weer willen vaccineren :=

En dan spreken we van 'vroeger toen er nog gevaccineerd werd...'

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:23

Iemand die jij een expert vind omdat die zegt wat jij wilt horen, is voor mij echt geen goede dokter.

Een echte wetenschapper bouwt zijn bevindingen op met wetenschappelijke bewijzen, niet van subjectieve ondervinden van mensen die bepaalde dingen merken die misschien evengoed hadden voorgekomen omdat ze niet door de vaccinaties kwamen maar wel door een onderliggend probleem.

Dat jij elke dokter wantrouwt die een andere mening heeft, betekend niet dat die "gewone" dokter geen gelijk heeft of het niet weet. Er zijn genoeg experten die ook zich hebben ingelezen.
Het is niet omdat een wetenschapper wel kan bewijzen dat vaccinatie werkt, je dat kan afdoen als niet grondig onderzocht.
Voor mij is een expert dus iemand die zich baseerd op feiten, bewijzen, die zijn objectief, een verhaal, ervaringen niet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:29

Tsja en de experts die ik ken, die ook echt hebben gewerkt in vaccinatie wereld, die viroloog zijn, juist die mensen zijn zeer pro vaccinatie....

Tot nu toe zijn de experts die wat anders beweren zeer zwaar in de minderheid. En vaak worden sommige experts aangehaald alszijnde kritisch op vaccineren, maar zien ze dat zelf anders.
Laatst las ik ook over een (ik geloof) viroloog die als kritisch op vaccineren werd aangehaald en delen van zijn onderzoek werden geciteerd. Echter werd hij totaal verkeerd geciteerd en zoals hij zei 'ze begrijpen er niks van'.
Zal eens kijken of ik het terug kan vinden :)

De broer van Liselot is ook viroloog (ja dan weet je echt meer van vaccineren dan de gemiddelde huisarts) en die zegt ook doen.

Je kan ook alleen willen luisteren naar iets wat aansluit bij je onderbuik gevoel, of je kan met een open blik naar meerdere visies kijken en accepteren dat je
1. Niet de kennis en opleiding hebt om alles te begrijpen
2. Een beetje vertrouwen hebben in de medische wereld die er echt niet op uit is je kind ziek te maken
3. Ook te denken aan je kwetsbare mede mens.