Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:02

Ik meet ook om de twee weken. Ik vind het juist heel erg fijn dat de tussenpozen zo kort zijn. Ik zet me dan in om twee weken lang te knallen en daardoor kan ik het makkelijker volhouden. Als ik om de vier week zou meten, dan ik denk ik de eerste paar dagen het moeilijk zou hebben, aangezien ik dan nog zo lang de tijd heb om mijn slechte eten weer te niet te doen..

Mijn vriend is zeker gezonder gaan eten! Zeker qua avondeten doet hij altijd mee (gelukkig maar, want dat vind ik het moeilijkst). Maar ik maak bijvoorbeeld ook zijn eten voor overdag klaar. Dan smeer ik gerust boterhammen met nutella of iets dergelijks. Ik vind het ook niet erg als hij wel chips eet, maar hij wel. Dus doet hij het als hij in de auto zit of bij vrienden is.
Hij sport ook meestal mee. Vind ik wel gezellig en soms ook wel handig. :+
Hij is dus vooral gezonder gaan leven en je ziet bij hem ook duidelijk verschil met zijn lichaam.

Wat ik wel lastig vind, is de familie. Ik krijg zo vaak de opmerking dat het zo gezellig is als je mee eet, dat één keertje wel mag, of even sporten overslaan.. Herkennen jullie dit?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:18

xdniesje tuurlijk dat zal iedereen wel herkennen maar dat is jouw keuze het is jouw lichaam en jouw leven dus doe wat je zelf wil. En ik ben niet gezelliger als ik even vaak in de bak chips graai als ome Henk.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:44

Ik zal straks even gauw een foto van mijn meetlijst posten. Zijn geen grote verschillen hoor, maar wel merkbaar!
Laatst 3 weken ertussen ipv 2 en dat was precies uiteindelijk de anderhalve week dat ik totaal niet gemotiveerd was. Dit zagen we direct terug in de cijfers. Niet dramatisch, maar toch!
Dus weer netjes na 2 weken meten en even knallen en goed op het eten letten :D

Verder blijft de motivatie redelijk hoog als ik elke 2 weken meet. Even app met mijn coach en juist het bootcampen 2x per week.

Ook het hardlopen met mijn hond is heerlijk, laatst 2x alleen geweest en dan merk ik meteen dat de motivatie minder is. Let ik meer op ademhaling en mijn benen.

Als ik met de hond ga let ik op haar en zijn we zo een aantal kilometer onderweg!

En Dnies, mijn familie is juist erg trots op waar ik nu op let. Voorheen een flinke suikerverslaving, rookte ik anderhalf pakje per dag en dronk ik alleen maar redbull en at ik alleen maar mars, snickers en het liefst friet of pizza :') Dit is compleet omgeslagen nu! (Al geniet ik echtttttt wel als ik weer een frietje eet hoor :D )

Je lichaam vullen of voeden... Dat is mijn standaard zinnetje tussen mijn oren nu als ik lekkere honger heb.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:58

xdniesje schreef:
Macro's bijhouden lijkt mij ook heel erg lastig en vervelend worden na een tijdje. Je moet dan zo bewust zijn wat en hoeveel je eet. Dan vind ik een schema toch een stukje fijner.

Loez, er zijn inderdaad weken die even minder goed gaan. Wat doet het met je motivatie? Bootcampen is wel heel erg leuk!

Ik ben net terug van een midweekje Centerparcs samen met mijn vriend. Normaal proppen wij ons helemaal vol tijdens onze vakantie. Koekje hier, frietje daar, pizza erbij :9 , ijsjes toe, nog meer koekjes en chips, toastjes... Nu streng aan het dieet + sporten. Zo moeilijk! Maar het eten is gelukt, sporten niet..

Heb jij al wel een wedstrijd op het oog, Tova?

Als het haalbaar is de Atlascup in oktober, maar eerst op zoek naar een coach en daarmee overleggen wat haalbaar is etc.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:06

Hier mijn overzicht van de afgelopen weken!
Gewicht maakt me weinig uit. Spiermassa wil ik graag omhoog hebben en vetpercentage uiteraard omlaag! Afbeelding

Daar Zie je dus bij de laatste keer dat er 3 weken tussen zaten en dat dat voor mijn motivatie niet denderend was haha

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:35

Wat grappig om te zien, Anneloes! Het is dat ik zelf niet zo'n schema heb, maar anders kon het er best wel op lijken :P
Een sportschool bij mijn ouders in de buurt biedt vetmetingen aan, ook voor niet-leden. Denk dat ik daar eens een huidplooimeting laat doorvoeren zodra ik bij mijn ouders op bezoek ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 03:08

Ik doe mijn vetmeting dagelijks zelf met een "Skulpt One" ($99 USD en ze claimen redelijk dicht in de buurt te komen van een DEXA scan) en de gegevens worden opgeslagen in hun app op mijn telefoon.

De voortgang van de afgelopen jaar:
Afbeelding

Duidelijk een bulk periode zichtbaar om vervolgens langzaam aan het vet% weer omlaag te brengen.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:39

Interessant apparaat, Enzino. Heb je zelf vergelijkingsmateriaal om enigszins aan te kunnen geven hoe precies deze waardes zijn? Bij mijn Omron BF511 heb ik zo mijn twijfel. Vet% ligt nu rond de 31%

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:09

Dat is idd leuk Enzino! Zelfde vraag als MW!

Ik wil eigenlijk Richting de 20% vet! Dan heb ik wel nog een hoop te doen maar heej, je moet een doel hebben toch? :D Heb wel een voorbeeld in mijn hoofd van hoe ik het wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:32

MoonWencke schreef:
Interessant apparaat, Enzino. Heb je zelf vergelijkingsmateriaal om enigszins aan te kunnen geven hoe precies deze waardes zijn? Bij mijn Omron BF511 heb ik zo mijn twijfel. Vet% ligt nu rond de 31%

Ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal. Hier in de buurt hebben ze alleen een DEXA-scan mogelijkheid voor botdichtheid maar niet voor vetpercentage. Online ben ik echter wel reviews tegengekomen van mensen die redelijk dicht bij hun DEXA-scan resultaten kwamen met dit apparaat.

Maar om eerlijk te zijn kan het precieze percentage me ook niet veel schelen. Het gaat vooral om de trent en als de waardes consequent zijn dan ben ik tevreden. Zelfs al zou je je precieze vet% weten dan zegt het nog steeds niet heel veel over hoe je eruit ziet, zie ook de volgende video van VitruvianPhysique:
https://www.youtube.com/watch?v=mrllUxAr1_g

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:59

Ik ben zo gemotiveerd na vandaag *\o/*
Meting gehad: 1% vet omlaag gegaan!

Hopen dat ik het zo vol kan houden, zou echt mooi zijn. Maar ach, we gaan het zien.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:18

Waar laten jullie dat meten? :) In de sportschool?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:19

Nee ik ga naar Health Advies Breda! :)

Edit: bij mijn sportschool kan je je wel laten meten, maar dat is een apparaat die alleen je bovenlijf meet. Bij HAB krijg ik echt een huidplooimeting en coaching.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:39

Ooo sorry trouwens voor het binnenvallen! Dacht dat dit het afval topic was. :') Bedankt iig!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:59

Haha het viel mij niet eens op want ik ben ook stiekeme meelezer van dat topic :=

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:51

Ik ben vandaag naar HAB geweest, ben benieuwd!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:34

Werecat schreef:

Leuk! Fijne coach toegewezen gekregen? :) heb je ook al een eerste meting gehad?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:22

Goed bezig cocodox! Je blijft dus bij je huidige eetschema? Lukte het nog om veel te eten?

Ik had gisteren ook mijn meting, training en poseerles.
Meting was goed en training ging ook prima. Maar het poseren... De backpose lukt mij gewoon niet. Zo frustrerend.
Gelukkig heb ik precies nog 8 weken.

Vandaag is de Isalacup. Is er iemand (die jullie kennen) aanwezig?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:22

Ja day ging prima xdniesje, alleen had ik er afgelopen vrijdag wat moeite mee omdat ik tegen half 3 ging sporten en half 5 terug was. Na het sporten neem ik dan een shake en een banaan, maar ik had ook mijn tussendoortje (2 rijstwafels pindakaas) nog niet genomen.. en ik begon al bijna met het koken van het avondeten. Ik heb de rijstwafels toen maar geskipped, maar heb daar gisteren ook als advies voor gekregen dat ik ze dan evt met jam (snelle khd) voor het sporten moet nemen mocht het weer zo'n timing zijn.

Opvallend was ook wel dat de weegschaal exact een kg zwaarder aangaf. Maar ik blijf nu tot de volgende meting deze schema's houden. Als dan blijkt dat m'n vet% minder dan 1% is gezakt krijg ik nieuwe schema's. Maar dat is dus afwachten.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:46

enzino schreef:
Maar om eerlijk te zijn kan het precieze percentage me ook niet veel schelen. Het gaat vooral om de trent en als de waardes consequent zijn dan ben ik tevreden.
Dat zie ik ook zo :) Hoop ik alleen maar dat ze bij mij daadwerkelijk enigszins consequent zijn.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:39

@xdniesje aan welke wedstrijd ga je mee doen? Wat is je fysiek op dit moment?
Vind het hele proces altijd interessant om te volgen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:53

Ik ga meedoen met de benelux fitness challenge in mei. Op dit moment heb ik geen foto van mijn fysiek. Heb echt een hekel aan foto's of filmpjes maken van mijzelf. Misschien dat ik deze week iets ga maken, is toch ook wel leuk voor later en om vooruitgang te zien.

Al vind ik het ook heel erg leuk om mensen te volgen, bijvoorbeeld via instagram :P

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:34

Cocodox schreef:
Werecat schreef:

Leuk! Fijne coach toegewezen gekregen? :) heb je ook al een eerste meting gehad?

Ik had een vrouw genaamd Odette, ze kwam echt heel fijn op me over. Leuk persoon. Ik ga nu mijn eetdagboek 3 dagen bijhouden en dan stuur ik mijn gegevens op. Ben echt ontzettend benieuwd.

Ik ben dan wel geen bodybuilder (misschien hoor ik dan niet echt in dit topic thuis) maar ik vind het wel ontzettend interessant. Vandaar dat ik lekker mee blijf lezen.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:46

Werecat, dat heb ik ook hoor :j ben ook geen bodybuilder maar vind het 'vormen van je lichaam' en wat daarbij komt kijken super interessant. Vandaar dat ik mij ook in dit topic begeef.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:12

Kan iemand verklaren waarom ik vanochtend zelfs 1,5 kg (weer een halve kg erbij dus) meer weeg dan de eerste meting, en dat terwijl m'n vetpercentage blijkbaar wel verlaagd is? Ik vind het maar vreemd -O- ben bang dat dit straks een stijgende lijn blijft, terwijl dat nooit spiermassa kan zijn. Ben ook niet in m'n periode ofzo.