Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:57

Mijn MeLuna heeft een ringetje, werkt prima zo :) Ik had eerst moeite met het verwijderen, maar ik denk dat ik nu min of meer beet heb hoe het hoort. Het voelt allemaal nog wat pijnlijk aan, maar ik hoop dat dat tegen de volgende keer beter is.

Gisteren was mijn zwaarste dag, en toen was hij na 3-4 u helemaal vol en zelfs al een beetje aan het lekken. Ik moet hem dus wel vaak genoeg legen. En opletten dat ik bij het verwijderen geen bloedbad aanricht :=

J0anieke

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:57

Okee... ik heb m nu ingebracht en na 5x proberen zit die er eindelijk ontvouwen in, echter wel heel erg ondiep.. weet niet of ik m nou nog dieper moet doen..
Misschien was de sporty wel beter geweest voor mij.. :+

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:09

Als hij onderaan niet uitsteekt, zit hij diep genoeg ;)

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:36

Nou ik ben aan de beurt hoor :P Ik heb m erin, dat ging eigenlijk bijna vanzelf. Eruit wordt een beetje gedoe denk ik, ik kom er nauwelijks bij, hij gaat zelf hoog zitten 8-)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:56

Ik voelde m zitten, dus zat denk ik niet diep genoeg.. Nu wel opnieuw ingebracht en ik denk dat die nu goed zit. Ik voel overigens wel dat er aan één kant een deukje zit, maar hij is wel ontvouwd en in denk dat er ook vacuüm is, kan dat deukje kloppen? Ik bedoel, het zal toch niet perfect rond zijn daarbinnen? :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:57

Joanieke schreef:
Ik voelde m zitten, dus zat denk ik niet diep genoeg.. Nu wel opnieuw ingebracht en ik denk dat die nu goed zit. Ik voel overigens wel dat er aan één kant een deukje zit, maar hij is wel ontvouwd en in denk dat er ook vacuüm is, kan dat deukje kloppen? Ik bedoel, het zal toch niet perfect rond zijn daarbinnen? :')

ik heb ook een deukje maar nog niets gelekt dus het zal wel horen denk ik. :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:00

Oh nou, ben benieuwd! Ik ben helaas ( _O- ) nog niet ongesteld geworden, maar meestal denk ik dan altijd dat ik een test moet halen en de volgende dag vloei ik als een gek.. Vannacht hou ik m in iedergeval in en dan zie ik het morgen vroeg wel

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:16

Iemand ervaring met de Femmecup? Ik zie een beetje door de bomen bos niet meer, en toen las ik dit op de site van cutecotton:
Citaat:
Tanja is 28, gemiddeld gebouwd, heeft een normale spierspanning, nooit last van irritaties en ze heeft vooral ook geen zin om al te lang na te denken over welke cup het beste bij haar past. We adviseren haar een Femmecup, onze One Size Fits Most cup.

Vooral dat laatste is wel herkenbaar :') Zijn er dus mensen met de Femmecup? En hoe bevalt die?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:17

Pffff, nou het werken met cup in viel wat uhm, tegen. Ik moest hem eruit halen in mijn pauze want hij Was aan het lekken ... Maar we hebben geen fonteintjes op dat punt en allemaal collega's op twee armlengtes afstand aan het lunchen...
Ik met mijn waterfles onder de arm naar binnen, de cup vangen, uitvegen, opstaan (en hopen dat je niet teveel lekt) en die cup uitspoelen boven het toilet. Wat resulteerde in een natte bril, die weer schoon poetsen en proberen relaxed de cup weer in te brengen...
Ik dacht eerst dat hij wel goed zat maar bij het weglopen zat ie toch niet helemaal lekker maar durfde niet terug naar de wc met alle collega's voor de deur...
Dus naar mijn bus gelopen (natuurlijk andere kant van het station) met mijn billen samen geknepen omdat ik bang Was dat de cup eruit zou vallen.
Snel naar mijn eindpunt gesjeesd om wat tijd over te houden (wanneer je je afvraagt waarom je bus weleens te vroeg of te laat is, hij wordt bestuurd door gewone mensen met gewone probleempjes :x) en daar het ding weer ingebracht.
De rest van de dag zat hij goed.

Enfin, op wat opstart probleempjes na ben ik toch wel erg fan hoor :) volgende rode week gaat het vast alweer beter :x

Ik weet trouwens nog niet of ik morgen durf te toeteren met de cup in, vrees dat ik hem er zo uit duw;)

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:45

Hahahaha Corine! _O- dat zag ik zo voor me!

Ik heb een femmecup Foaly, net voor t eerst in. Ik merk er nix van, hoop alleen dat ik m er morgenochtend weer gewoon uitkrijg zonder een nijptang te hoeven gebruiken :+

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:03

Foaly schreef:
Iemand ervaring met de Femmecup? Ik zie een beetje door de bomen bos niet meer, en toen las ik dit op de site van cutecotton:
Citaat:
Tanja is 28, gemiddeld gebouwd, heeft een normale spierspanning, nooit last van irritaties en ze heeft vooral ook geen zin om al te lang na te denken over welke cup het beste bij haar past. We adviseren haar een Femmecup, onze One Size Fits Most cup.

Vooral dat laatste is wel herkenbaar :') Zijn er dus mensen met de Femmecup? En hoe bevalt die?

Deze heb ik! En ik zag inderdaad ook door de bomen het bos niet meer haha.
Maar moet zeggen dat hij super goed bevalt! :D
Ik heb eigenlijk weinig gemerkt dat ik ongesteld was (al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik deze maand minder heb gebloed dan dat ik normaal doe).
Dus ja voor mij is het wel een aanrader :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:33

corine1981 schreef:
Pffff, nou het werken met cup in viel wat uhm, tegen. Ik moest hem eruit halen in mijn pauze want hij Was aan het lekken ... Maar we hebben geen fonteintjes op dat punt en allemaal collega's op twee armlengtes afstand aan het lunchen...
Ik met mijn waterfles onder de arm naar binnen, de cup vangen, uitvegen, opstaan (en hopen dat je niet teveel lekt) en die cup uitspoelen boven het toilet. Wat resulteerde in een natte bril, die weer schoon poetsen en proberen relaxed de cup weer in te brengen...
Ik dacht eerst dat hij wel goed zat maar bij het weglopen zat ie toch niet helemaal lekker maar durfde niet terug naar de wc met alle collega's voor de deur...
Dus naar mijn bus gelopen (natuurlijk andere kant van het station) met mijn billen samen geknepen omdat ik bang Was dat de cup eruit zou vallen.
Snel naar mijn eindpunt gesjeesd om wat tijd over te houden (wanneer je je afvraagt waarom je bus weleens te vroeg of te laat is, hij wordt bestuurd door gewone mensen met gewone probleempjes :x) en daar het ding weer ingebracht.
De rest van de dag zat hij goed.

Enfin, op wat opstart probleempjes na ben ik toch wel erg fan hoor :) volgende rode week gaat het vast alweer beter :x

Ik weet trouwens nog niet of ik morgen durf te toeteren met de cup in, vrees dat ik hem er zo uit duw;)

Oohh corine ik wil jou als buschauffeur :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:43

Nou ik ben om! :D
Nu dan eindelijk omgesteld en ik was zo benieuwd dat ik rond 11 maar ben gaan kijken of er wat in zat, en zat wat in.. _O- Ook geen druppel gelekt en kreeg m er snel weer goed in (hoop ik tenminste..). Ik moet wel de S-vouw gebruiken, bij de C-vouw ontvouwd die niet..

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:04

Ik ben ook om :P nu ik ff handiger ben in erin en uit krijgen, is t zoieso fijner dan tampons en maandverband! *\o/*

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:19

Ha ha, nou ik had weer één bende vandaag, veel lekkage en hij zat niet lekker... Vanmiddag dacht ik ik knal een tampon in, Had ik ze niet meer bij me.. En mijn flesje water stond in de bus :( :(
Toch weer ingedaan en toen zat hij goed, maar echt hoger dan zou moeten volgens mij, maar anders kruipt hij vanzelf wel die kant op...

Ik weet niet of dit wel de cup is, morgen cutecotton maar eens bellen of iets anders nog een optie is, ik heb zelf het idee dat hij niet stevig genoeg ontvouwt ofzo, ik heb wat overactieve spieren daar denk ik

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:41

corine welke heb je? Ik heb ook een vrij hoge spierspanning in mijn bekkenbodem, maar met de MeLuna sporty heb ik nog geen lekken gehad. Het kan ook even zoeken zijn naar de juiste manier om hem in te brengen, met de ene methode ontvouwt hij makkelijker dan met de andere :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:18

Ik heb de mamicup...

Nu een tampon in want ben op de toeterclub, heb geen zin in lekkages:o

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:18

Ik heb de yuuki gisteren binnengekregen. Wat een groot en stevig ding is dat eigenlijjk... dat dat lekker kan zitten kan ik NU nog niet geloven :+

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:23

Waar bestellen jullie ze? wil ook graag bestellen en kan ik meteen proberen.. rode week komt er weer bijna aan

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:25

Ik ga denk bij cutecotton bestellen
Lees ik prutsmuts veel goede over , ook qua advies

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:28

cutecotton zal zich wel afvragen, waarom ze de laatste 2 weken zo veel bestellingen binnen krijgen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:49

Ik vind zelf de lunette echt ideaal... Heb ook de sckooncup en daar lek ik op zware dagen nog wel eens mee door. Met de lunette nergens last van :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:51

bridgetF schreef:
cutecotton zal zich wel afvragen, waarom ze de laatste 2 weken zo veel bestellingen binnen krijgen.

En mailtjes en telefoontjes.. _O-

Ik ben gisteravond en vannacht toch doorgelekt.. Beide keren had de cup denk ik geen vacuüm getrokken.. Dan is het toch wel een bloedbad aan je vingers! :+ Ik had het gelukkig wel zo snel door dat het niet door mn hele onderbroek is gegaan. :') Volgensmij zit die nu wel weer goed. Heb voor de zekerheid weer een plastic zakje en een tampon in mn broekzak gedaan..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:07

Ik twijfel ook nog over mijne. Soms zit hij goed, soms zit hij te laag (vooral met C-vouw gaat hij te snel open) En gister zakte hij gewoon heel langzaam omlaag (over ca 8 uur) ... en dat terwijl ik niet/nauwelijks (restschade van het eruit halen) lek..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:36

Marijkeeee schreef:
Waar bestellen jullie ze? wil ook graag bestellen en kan ik meteen proberen.. rode week komt er weer bijna aan

Bij menstruatiecup.nl heb ik besteld.