misbruik of??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:50

Hoenuverder schreef:
Dank je maikeltje, voor je lange post.
Je hebt ergens zeker gelijk, 100% zekerheid heb ik niet en zal ik naar alle waarschijnlijkheid zeker op korte termijn niet gaan krijgen.

Maar wat moet ik dan zeggen, of doen?
Die mensen hebben jaren op mijn kind gepast, en van het een op andere moment is dat over EN wil ik geen contact meer.
Daar zal toch iets van uitleg over moeten komen.

Waarom moet daar uitleg om gegeven worden?
Ik wil helemaal geen contact meer is imo genoeg.
Jij hoeft niet voor hen te zorgen, maar voor je kind en voor jezelf.
Ik denk dat uitleg geven ten koste gaat van jezelf en daarom zou ik het zo doen.
Hun probleem als ze het niet genoeg vinden en uitleg willen, jij hebt problemen genoeg (hoogst waarschijnlijk door hen)

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 20:09

@1810Naomi, de mensen hebben niets gevraagd nadat ik haar daar opgehaald had met bloed in dr broekje.
Er is enkel op de dag zelf nog telefonisch contact geweest, waarbij ik het oppervlakkig heb gehouden.
Wel heb ik toen na enkele weken aan mijn vriendinnen door gegeven dat ik mijn dochter op advies van school en jp bij mij zou houden en niet uit logeren zou gaan oid.
Dit zal vast wel bij die mensen ook terecht zijn gekomen.

@belle_boef, de gedragsveranderingen heb ik al eens aangekaart, maar dat werd min of meer van tafel geveegd dat ze daar iig nooit zo was als ik beschreef.

@secricible, tja, het is dubbel wat dat betreft, lieg ik dan blijft ee voor mij behoorlijk wat vragen over, vertel ik enkel de feiten dan zullen ze zich toch beschuldigd voelen.
Heel moeilijk!

@riddershow, dat lijkt mij ook, echter hoor ik wel van 3-en dat mijn dochter gemist word en dat ik maar op de koffie moet komen enz.
Vind ik ook vreemd, want normaal is er altijd veel openheid tussen de mensen en de 3-en in dit verhaal.
Echter weten de 3-en blijkbaar ook niets van die betreffende dag.

@sneeuwpop, je hebt pb.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:11

Hebben die mensen dan naderhand nergens meer naar gevraagd? (Hoe het gaat überhaupt)
Zelfs als er niks gebeurd zou zijn dan vraag je als oppas toch Hoe het met je oppaskindje gaat nadat ze met bloed naar huis is gegaan?
Alleen al dat gebrek aan betrokkenheid zou voor mij voldoende zijn om haar daar niet meer te laten logeren.
Nu heb je heel wat meer reden maar ik vind ook dat je je niet hoeft te verantwoorden.

balance
Moderator Over Paarden

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 00:38

Ik vind het fijn dat je steun vindt in dit topic TS. Ik denk dat het beter is in dit geval om alleen een gesprek om -ja, het hoge woord mag er uit- verdachten te houden dan dat er derden bij zijn. Dat kan altijd nog. Het zou dubbel zo naar worden als ze gaan proberen de derden 'aan hun kant te krijgen'. Schiet niemand iets mee op.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 07:23

@nikass, alleen op de dag zelf is er na het bezoek aan de hap contact geweest, verder is nergens meer naar gevraagd.
Vind ik ook vreemd, want voorheen werd zeer regelmatig gebeld hoe t met mn dochter was en wanneer ze weer langs zou komen.
Maar, het kan ook zijn dat ze me de rust gunnen welke ik gevraagd heb aan de derden in dit verhaal.
Het kan van alles zijn, ik vind het zeker vreemd.

@balance, ik vind hier zeker steun en goede tips.
Daar ben ik echt heel blij mee.
Ik zou een gesprek met de personen zelf willen, en daarna de derden/vrienden inlichten daar er een sterke band is tussen die personen en vrienden/derden van me.

Update mbt de onderzoeken van de kinderpsycholoog: mijn dochter heeft geen stoornissen als autisme/adhd/odd enz.
Wel is ze bovengemiddeld intelligent en op sommige vlakken gaat ze richting begaafd.
Wat wel zorgelijk is en waar ze speltherapie voor gaat krijgen is dat ze in haar hoofdje veel te vol zit en zich op volwassen niveau zorgen maakt.
Uit de tekeningen die ze gemaakt heeft kon opgemaakt worden dat ze een klein en een groot trauma meegemaakt heeft, maar dat ze dat blokkeert.
Haar destijds extreme gedrag kon ook verklaard worden: houd mama onvoorwaardelijk van mij?
Het afzetten tegen degene waar je het meest van houd dus.
Het is alleen niet heel duidelijk geworden waarom ze zich zo afzette, behalve dat ze kampte met angst en een onveilig gevoel.
Maar voor wat of wie?
Nu kan ik daar wel mijn conclusies aan verbinden, maar het is nog steeds geen bewijs oid.

Op korte termijn heb ik een gesprek met de kinderpsycholoog over hoe en wat ik ga doen met de betreffende mensen, ik loop er op vast en dat zal ook nadelige gevolgen hebben voor mijn dochter als dit nog langer duurt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:56

Heb je de uitkomst ook met je dochter besproken?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:07

Ts hoe gaat het nu?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:46

Onwijs heftig allemaal ik wil je heel erg veel sterkte wensen en hoop dat je wat meer zekerheid hebt gekregen. Maar je moeder gevoel is vaak wel goed....

Het lijkt me vreselijk moeilijk als je het zelf tegen die mensen verteld maar ergens ook super stoer en dat is misschien ook een stukje verwerking voor je om de reactie te kunnen zien. Maar wat is wijsheid daarin jeetje lastig zeg.

Vind dat je het onwijs knap aanpakt allemaal ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je dochter er geen last van krijgt later.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:48

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:33

xTammyy schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het er mee staat TS.
Lees al een tijdje stilletjes mee, maar zag net dit nieuws bericht:
http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/teke ... k-priester
Moest meteen aan dit topic denken :(:)

Dat is ook wat ik dacht toen ik dat artikel zag (even uit mijn meeleesmodus).
Hoe gaat het TS?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:50

Hoe is het met jou/jullie TS?

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 18:43

Storm schreef:
Heb je de uitkomst ook met je dochter besproken?

Nee, heb ik nog niet gedaan.
Eerst nog maar wat meer rust, ritme en regelmaat creëren, want ik weet zeker dat ze best van de leg zal zijn wanneer ik de uitslagen met haar ga bespreken.

Mloei schreef:
Ts hoe gaat het nu?

Het gaat, nog steeds, goed tussen mij en mijn dochter.
Ze stelt zich meer open en ik kan haar ook daadwerkelijk helpen met sommige dingen waar zij tegenaan loopt.
Met mijzelf gaat het op en af, maar meer op gelukkig.
Die maanden geen contact met die mensen, en contact op een laag pitje met mijn vriendinnen hebben me wel goed gedaan.

HouVanUtopia schreef:
Onwijs heftig allemaal ik wil je heel erg veel sterkte wensen en hoop dat je wat meer zekerheid hebt gekregen. Maar je moeder gevoel is vaak wel goed....

Het lijkt me vreselijk moeilijk als je het zelf tegen die mensen verteld maar ergens ook super stoer en dat is misschien ook een stukje verwerking voor je om de reactie te kunnen zien. Maar wat is wijsheid daarin jeetje lastig zeg.

Vind dat je het onwijs knap aanpakt allemaal ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je dochter er geen last van krijgt later.

Gesprek met de kinderpsycholoog heb ik inmiddels gehad, heb wat tips en tricks meegekregen wat betreft de boze buitjes van mijn dochter, en dat ik op de goede weg ben.
Tevens doorgesproken wat ik tegen de betreffende mensen kan zeggen, en wat ik tegen mijn vriendinnen kan zeggen.
Wel de feiten benoemen(vreemd gedrag, verwonding), mijn gevoel (voel me er niet fijn bij) mag ook uitgesproken worden, maar mijn gedachtes houd ik voor me.
Dit gaat nog heel moeilijk worden, en weet nog niet wie ik bij dat gesprek aanwezig wil hebben (iemand die heel dicht bij me staat, of juist een onafhankelijke derde)
Ik hoop dat het ook een stukje verwerking zal zijn.

xTammyy schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het er mee staat TS.
Lees al een tijdje stilletjes mee, maar zag net dit nieuws bericht:
http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/teke ... k-priester
Moest meteen aan dit topic denken :(:)

Ik heb dat stuk ook gelezen en werd er goed ziek van |(

@gowlan, @_passoaJus: het gaat goed, zie mijn reactie op Mloei hierboven.

Ik moet nog steeds wat pb's beantwoorden, maar kom er helaas niet aan toe.
Helaas zit ik zelf wat in de lappenmand, dus lang achter de pc of op mijn telefoon zitten is niet te doen.
Voor degenen die het vreemd of niet verstandig vinden dat ik ook vriendinnen in wil lichten, stuur gerust een pb, want het is een tikje gecompliceerder dan hier in het topic is beschreven.

Verder gaat mijn dochter over 3 weken nogmaals naar de kinderpsycholoog voor rouwverwerking, daar ze toch nog wel wat zit met de dood van een opa.(wat overigens niet een van de trauma's is)
Waarschijnlijk is er eind november, begin december een plekje vrij voor mijn dochter om met speltherapie te starten.
Tevens heb ik mijn dochter voor meerdere knutsel- en bewegingscursussen opgegeven, dat vind ze ontzettend leuk en doet haar ook zichtbaar goed.

Op school gaat het qua resultaten erg goed, al is ze snel van de leg wanneer ze een x aantal sommen/woorden niet binnen een bepaalde tijd af heeft gekregen.
Dat is best sneu, want alles wat ze maakt doet ze wel foutloos.
Maar dat is ook een stukje "in het koppie zit het prima, het omzetten naar doen is wat lastiger", daar gaat ze ook hulp bij krijgen dus ik zie het allemaal positief in.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:38

Hey ts, hoe gaat het nu met jou en je dochter?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:59

Hai ts. Ik denk regelmatig aan jullie. Hoe gaat het?

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 20:30

Het gaat nog steeds goed, wel met afentoe wat mindere momenten uiteraard.
Met mijn dochter gaat het met ups en downs, en ik ben aan het kijken of een andere school haar misschien wat de goede kant op kan helpen.
Ze is best perfectionistisch en streberig, maar kan slecht omgaan met tijdsdruk.
Het zou zonde zijn als ze in de put raakt omdat ze niet mee kan komen, terwijl ze slim genoeg is.
Thuis gaat het erg goed, ze heeft dr buitjes nog wel maar lang niet meer zo vaak en zeker niet meer zo heftig.
De echte woede en de "ik haat je, ik haat mijn leven" is al lang niet meer voor gekomen.
Aankomende week heeft ze nog een individueel gesprek met de kinderpsych, als voorbereiding op de speltherapie.
Tevens heb ik haar op een sportclub gedaan, waarbij ze 1x per week zich lekker uit kan leven.

Grootste obstakel nu is helaas nog het gesprek met die mensen, en ik baal van mezelf dat ik daar nog niet aan toe ben gekomen.
Mn energie is heel laag, en ik ben elke avond echt bekaf en ga vrijwel tegelijkertijd met dochter naar bed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:55

Hoef je niet van te balen, ergens is het misschien allemaal wel duidelijk. Ze hebben nooit meer geinformeerd waarom je dochter er niet meer komt. En mocht je toch naar ze toe gaan dan is het denke ik gewoon een simpel verhaal houden over het feit dat je het vermoeden hebt dat je dochter niet veilig is bij hun. Dat ze erg verandert is nu ze niet meer bij hun komt en je dat zo laat. Laat je niet uit de tent lokken door iets te zeggen wat je helaas niet kunt bewijzen want ongetwijfeld zal de "dader" je aanvallen. Je kunt het ook gewoon laten wezen en gelukkig zijn met hoe het nu met je dochter gaat. Ben wel benieuwd of die mensen nog meer oppaskinderen hebben want dan heb je wel een morele plicht te vervullen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:37

Heftig hoor, kan me ook voorstellen dat dit alles er niet voor zorgt dat je energie level omhoog gaat.

Misschien idee om dat gesprek niet meer uit te stellen, dan heb je het maar gehad, kan me voorstellen dat het ruimte geeft.
Neem iemand mee die je vertrouwd en die je back up geeft, soms kan een onafhankelijke de beter.

En er blijven gewoon 2 mogelijkheden, of ze/hij/zij is schuldig en ze drukken hun neus.
Of ze zijn onschuldig maar geven je de ruimte of vinden het erg lastig het ter sprake te brengen.

Een groot en een klein trauma, op welk vlak?

Wel erg goed om je dochter lijfelijke spelen te laten doen, als dit waar is, helpt haar dat enorm.
Speltherapie is super!!!
Juist voor hoogbegaafde kinderen!
En een deel van haar gedrag kan natuurlijk ook door jou komen, kinderen voelen haarfijn aan dat er iets heftigs speelt.

Sterkte!!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:15

Is het gesprek een must?

Wat is het beste voor je dochter en jou?

Gaat het gesprek er voor zorgen dat jij jet beter kunt verwerken? Of dat je dochter het gevoel krijgt serieus genomen te worden? Dan niet meer uitstellen en gewoon doen.

Is bet gesprek alleen maar omdat het hoort. Of omdat je hoopt dat ze gaan bekennen? Denk er nog wens goed over na.

Zelf geef je al aan dat ze weinig interesse tonen. Terwijl je dochter daar altijd kwam etc.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:57

Ik denk dat er gewoon dingen gezegd moeten worden en kijken wat de reactie is. Soms moet je dingen uitspreken omdat ze anders voor altijd in je hoofd blijven zitten.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 07:58

bigone schreef:
Hoef je niet van te balen, ergens is het misschien allemaal wel duidelijk. Ze hebben nooit meer geinformeerd waarom je dochter er niet meer komt. En mocht je toch naar ze toe gaan dan is het denke ik gewoon een simpel verhaal houden over het feit dat je het vermoeden hebt dat je dochter niet veilig is bij hun. Dat ze erg verandert is nu ze niet meer bij hun komt en je dat zo laat. Laat je niet uit de tent lokken door iets te zeggen wat je helaas niet kunt bewijzen want ongetwijfeld zal de "dader" je aanvallen. Je kunt het ook gewoon laten wezen en gelukkig zijn met hoe het nu met je dochter gaat. Ben wel benieuwd of die mensen nog meer oppaskinderen hebben want dan heb je wel een morele plicht te vervullen.

Het gesprek moet er echt komen, daar er via een 3e is gevraagd of we nog het grote kinderfeest willen vieren bij hun.
Daarnaast zullen zij in de toekomst waarschijnlijk wel op kinderen gaan passen.

Het is inderdaad belangrijk dat ik me niet uit de tent laat lokken, en daarvoor moet ik echt iemand mee nemen.
Heb contact opgenomen met de jp, of zij nog een tip had over wie ik het best mee kan nemen.
Enerzijds zou ik graag een vriendin mee willen nemen die buiten de vriendengroep staat maar hier wel van weet, maar ik weet niet of dat slim is.

A3a1 schreef:
Heftig hoor, kan me ook voorstellen dat dit alles er niet voor zorgt dat je energie level omhoog gaat.

Misschien idee om dat gesprek niet meer uit te stellen, dan heb je het maar gehad, kan me voorstellen dat het ruimte geeft.
Neem iemand mee die je vertrouwd en die je back up geeft, soms kan een onafhankelijke de beter.

En er blijven gewoon 2 mogelijkheden, of ze/hij/zij is schuldig en ze drukken hun neus.
Of ze zijn onschuldig maar geven je de ruimte of vinden het erg lastig het ter sprake te brengen.

Een groot en een klein trauma, op welk vlak?

Wel erg goed om je dochter lijfelijke spelen te laten doen, als dit waar is, helpt haar dat enorm.
Speltherapie is super!!!
Juist voor hoogbegaafde kinderen!
En een deel van haar gedrag kan natuurlijk ook door jou komen, kinderen voelen haarfijn aan dat er iets heftigs speelt.

Sterkte!!

Zie mijn reactie hierboven.

Er zijn idd de 2 mogelijkheden die je aanhaalt, al vind ik optie 2 niet bij hun passen maar ik kan niks uitsluiten.

Het kleine trauma zou van langer geleden zijn, en al herstellende.
Het grote trauma is vrij recent.
Ik heb nagedacht en de kinderpsych heeft natuurlijk mijn zwangerschap en ons leven in kaart gebracht, waarbij ik op 2 trauma's zou komen (overlijden van een opa, verbroken relatie van mij)
Maar dit waren dingen die in dezelfde periode, nu 2jr geleden, zijn gebeurd en volgens de kinderpsych zouden dat niet de trauma's zijn die ze heeft laten zien in haar tekeningen.
Dus tja, dan kom ik toch weer uit op mogelijk misbruik (3jr geleden en dit jaar)

Mijn dochter heeft afgelopen week nog een gesprek gehad met de kinderpsych, in aanloop van de speltherapie en om haar te helpen met rouwverwerking van de dood van een opa, want ook al zou dat niet het trauma zijn bleek wel dat mijn dochter daar wat problemen mee heeft.

Een deel van het gedrag van mijn dochter kwam/komt zeker door mij, precies wat je zegt voelt ze haarfijn aan dat er iets is, maar omdat ik daar niet echt met haar over praat weet zij niet goed wat ze ermee moet.
Volgende week gaan de kinderpsych en ik samen aan mijn dochter vertellen dat ze niet meer naar de oppas mag, en waarom ik tot dat besluit ben gekomen.
Dat zal wel moeilijk zijn, en ik bereid me ook voor op een paar moeilijke dagen of zelfs weken, maar ik moet haar meer duidelijkheid geven.

Joltsje schreef:
Is het gesprek een must?

Wat is het beste voor je dochter en jou?

Gaat het gesprek er voor zorgen dat jij jet beter kunt verwerken? Of dat je dochter het gevoel krijgt serieus genomen te worden? Dan niet meer uitstellen en gewoon doen.

Is bet gesprek alleen maar omdat het hoort. Of omdat je hoopt dat ze gaan bekennen? Denk er nog wens goed over na.

Zelf geef je al aan dat ze weinig interesse tonen. Terwijl je dochter daar altijd kwam etc.

Het gesprek is een must in de zin dat ik duidelijkheid zal moeten scheppen naar alle partijen.
Een bekentenis hoeft niet, zal ik waarschijnlijk ook niet krijgen en er is altijd nog een grijs gebied in dit verhaal.
Echter moet ik het doen voor mezelf en voor eventuele volgende oppaskinderen.
Daarom moet ik ook met enkele derden in gesprek hierover.
Daarnaast zal het voor mij een stukje verwerking en afsluiting zijn.

Het blijft inderdaad zo dat er al 5mnd geen contact is geweest, en dat is echt heel vreemd.
Verder zie mijn reactie's eerder in deze post.

Storm schreef:
Ik denk dat er gewoon dingen gezegd moeten worden en kijken wat de reactie is. Soms moet je dingen uitspreken omdat ze anders voor altijd in je hoofd blijven zitten.

Dit inderdaad.
En hoe moeilijk ook, het moet.
Duidelijkheid voor alle partijen, en het af kunnen sluiten voor mij en verder volledig kunnen focussen op mijn dochter.
Ik blijf er toch elke dag nog mee bezig, en dat is niet goed voor mij maar ook niet voor mijn dochter en onze band samen, daar zij echt wel aanvoelt dat er iets is waar ik me zorgen over maak.
Het is wel zo dat het echt niet afgelopen is na dat gesprek, maar wel een stap verder in de verwerking.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:59

Heftig van die trauma's, hopelijk krijg je ooit nog te horen wat het nu precies is (geweest).

Korte opmerking mijnerzijds, je gaf aan dat je volgende week met je dochter gaat praten over het feit dat ze niet meer naar die mensen gaat. En dat je daardoor weer een paar moeilijke dagen of weken verwacht. Probeer die gedachte los te laten. Zodat je niet onbewust je dochter teveel ruimte gaat geven en je daardoor juist dus die moeilijke periode ingaat.

Heel veel sterkte. En hopelijk krijgen zowel jij als je dochter snel rust.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 08:33

Heb het onderzoeksrapport nog eens nagelezen, en de trauma's zouden in verband staan met sexuele ervaringen.
Ik verwacht dat mijn dochter moeilijk gaat worden na het gesprek volgende week, maar anderzijds denk ik ook "we zien wel" en probeer ik er zonder verwachtingen in te gaan.
Gister vroeg mijn dochter wel waarom we niet meer naar die mensen gaan, en heb toen wel verteld dat we dat na het weekend wel uit zullen leggen.
Dit nam ze gelukkig goed op.

Nu zit ik nog met een dilemma, en dat is dat een 3e partij graag af wil spreken.(omdat ik aangegeven had rust te willen ivm moeilijke periode. Diegene zegt er te willen zijn voor mij)
Diegene staat dicht bij de oppassers, en vrij dicht bij mij.
Ik neig er naar om af te spreken en een en ander te vertellen zonder details/verwijten/vermoedens.
Diegene heeft imo recht op meer informatie.
Maar dat zou dan zijn voordat ik met de oppassers heb gesproken, daar dat gesprek nog gepland moet worden ivm een onafhankelijk persoon die ik erbij wil hebben (van veilig thuis).

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:51

Ik zou dat niet doen gezien zij ook dicht bij de oppassers staat. Er gaat dan hoe dan ook informatie die kant op komen en denk dat het beter is als de eerste informatie vanuit jou komt en niet via via

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:12

Daar ben ik het wel mee eens. Anders schiet je gesprek met de oppas zijn doel voorbij. Aan de eerste reactie en de lichaamstaal kun je heel veel informatie halen. Dat blijft uit als ze voorbereid zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:41

Denk dat als je idd dat gesprek met de oppassers wil hebben je die beter eerst kunt doen
Zou tegen die derde aangeven dat je het heel fijn vind dat ze er voor je willen zijn
Je hier ook zeker gebruik van wil maken , maar dat je eerst nog even iets moet afhandelen ?

(Gewoon mijn idee er bij )

Nog steeds hier de mening dat je het geweldig doet , supermama :(:)