Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:54

Heb gister weer een training van het schema gevolgd. Het wordt nu steeds een beetje pittiger. Het was ook nog vrij warm gisteravond, dus dat was even wennen. Jammer genoeg was de gps van mijn telefoon/runkeeper flink in de war. Er klopte niets van de snelheid en gelopen route. Maar goed, het schema is gevolgd en het ging best goed. Merk dat ik nu voldoende heb aan de wandelpauzes in het schema om weer op adem te komen en te beginnen aan de volgende interval. Donderdag hopelijk weer lopen, even afhankelijk van hoe mijn knie zich gedraagt na gister en de yoga van morgen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:22

Mijn weegschaal was ook lief vanmorgen. Ongeveer -5 tov aantal weken geleden. Bijna terug op mijn gewicht voordat ik eruit knalde met een overdosis werkstress. Nog even doorzetten! Vanavond mag ik weer!

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:44

Oeh knap hoor !

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:56

Goedbezig iedereen!

Net een rondje bos gelopen samen met een vriend. Net geen halfuurtje gelopen. Had zelf best verder gekund maar ook een beetje rekening houden met elkaar. Hopelijk donderdag weer!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:39

Moska; Volgens mij ligt het aan Runkeeper. Mijn tijd van vandaag sloeg nergens op, afstand wel redelijk. Hij gaf aan 7min/km, terwijl ik normaal 8:35/km loop. Kan nooit :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:44

benangelique schreef:
Hihihi mannen!

Zuchero, wat voor loop?

Ik heb net onverwacht 6 (!!) Km aan 1 stuk gelopen. 43 minuten dus 7 min/km. Sneller ging echt niet. Ik ging pas na 4 km lekker lopen, daarvoor wilde ik eigenlijk steeds stoppen :+
Ik wil gaan traplopen als extra training. Iemand die dat ook doet?

Niet vast, maar weleens een wedstrijd gedaan in traplopen, zeker naar boven is heel intensief maar denk ik een hele goede training om je hardlopen te versterken !

Normaal loop ik altijd duurloop maar als ik alle trainingschema's bekijk is het ook wel belangrijk wat interval te lopen, ik ging nu dus voor een snelle 2 km, met wandelstukken ertussen. 10 minute was het doe;, het werd 10.03, hahaha...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:21

Jullie zijn allemaal goed bezig zeg!

Ik heb gisteren weer gelopen na zeker 5 maanden niet gelopen te hebben. Heb 15 minuten aaneensluitend gerend en in totaal 2,11 km afgelegd :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:51

Bij onze bootcamples wordt er regelmatig trap gelopen tussendoor.
Dan vaak omhoog in grote stappen (1 tree overslaan) en terug gewoon in kleine stapjes. Dit omdat je dan ook je beenspieren flink moet gebruiken.

Wij wisselen vaak af in 2-tallen, de één loopt 3 tot 5 keer (steeds een keer vaker) trap op/af en de ander doet dan lunges, squats of opdrukken bijvoorbeeld.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:56

Steffiiy, nou dat van jou is anders ook niet niks! Ging t weer fijn?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:58

Amethyst_ schreef:
Steffiiy, nou dat van jou is anders ook niet niks! Ging t weer fijn?

Ja het ging wel aardig eigenlijk. Vanavond even baantjes zwemmen en dan morgen proberen 2,5 km te rennen.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:51

Daan_O schreef:
Knap dat jullie zo veel zijn afgevallen. Is dat ook de reden dat jullie zijn gaan lopen?

En 6km achter elkaar red ik voorlopig ook niet!

Hardlopen gaat mij wel redelijk makkelijk af moet ik zeggen, maar het zit ook wel in mijn genen denk :+ Zus die op topniveau heeft gelopen, vader heeft diverse marathons gelopen (binnen 3 uur) en ook hardlopende tantes en nichten in de familie.

Vanavond ga ik voor het eerst de afstand vergroten, van 2,7 naar 3,6km. Ben benieuwd hoe dat me af gaat :)

Ik ben aan het lopen begonnen omdat ik eigenlijk een 3e operatie aan mijn heup zou moeten ondergaan. Maar deze operatie is zwaar en heeft veel risico. De artsen opereren dus liever niet.
Nu heb ik besloten om mijn levensstijl te haan veranderen. En kijken of dit ook helpt voor mijn heup. Door eerdere operaties en mijn bot aandoening is bewegen naast mijn zware drukke baan in de zorg erg moeilijk. En ben ik veel te zwaar ( woog 107 kg).
Tot nu toe lukt het aardig goed. Maar loop/ wandel wel dagelijks met pijn. Maar ik ga gewoon door.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:57

Jeej! 4 km in 29 minuten gelopen! Dat is 8,3 km/uur! Meer zat er ook echt even niet in. Zo goed had ik volgens mij nog niet eerder gelopen. In ieder geval zeker niet over 4 km! Nog 11 dagen...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:47

Marall wat knap van je!! Ben je niet bang voor blessures als je dagelijks met pijn loopt?

Zucchero goed gedaan! Wat ga je over 11 dagen lopen (en het doel)?

Ik heb gisteravond weer gelopen. Ik was van plan voor het eerst een groter rondje te doen van 3,6 km ipv 2,7, maar mijn eten viel niet zo lekker. Ik had eigenlijk ook niet eerst moeten eten en daarna direct lopen maar dat kwam even zo uit. Toch maar het korte rondje gedaan, in 15.10 :)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:55

Nee ik ben niet bang voor blessures. Ik weet wat ik heb en wat er pijn doet. Ik hoop zo mijn spieren sterker te maken.

Eten voor je gaat lopen is inderdaad niet handig. Ik wacht altijd ff een uurtje.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:05

Doen jullie nog iets speciaals qua eten dan dat jullie afvallen? Ik ben echt nog geen gram kwijt, terwijl ik echt niet meer eet of anders dan voor dat ik met hardlopen begon

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:11

Moska schreef:
Doen jullie nog iets speciaals qua eten dan dat jullie afvallen? Ik ben echt nog geen gram kwijt, terwijl ik echt niet meer eet of anders dan voor dat ik met hardlopen begon

Hoelang ben je nu aan het lopen? Mijn ervaring is dat het even duurt als je begonnen bent met hardlopen voor je grammetjes kwijtraakt :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:14

Ik heb een kuur gevolgd om te ontzuren (ivm mijn BO) en eigenlijk daardoor ben ik al iets van 5 kg afgevallen. Ik mocht geen vlees, geen vis, hoegenaamd geen zuivel (wel geit, maar daar houd ik niet zo van), geen suiker, geen eten uit pakjes, geen blikgroenten, geen normale rijst of pasta en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn dieet bestond dus uit speltbrood, speltpasta, heeeeeeel veel groenten en fruit en noten. Heerlijk kunnen eten na wat wennen en dus lekker afgevallen. Ik zet nu gewoon door: niet snoepen en veel groenten en fruit.
Laatst bijgewerkt door Zucchero op 11-05-16 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:14

En als het gaat om vetverbranding kun je je hartslag in de gaten houden. Met een lagere hartslag verbrand je meer vet dan met een hoge.

Ik ben vanochtend weer geweest, voor het eerst vijf minuten aan een stuk gejogd. Was wel even heftig haha. Heb een oplossing voor mijn koude warming-up. Neem een makkelijk vestje mee, wat makkelijk uit kan en mee kan rennen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:30

SteffiiY schreef:
Moska schreef:

Hoelang ben je nu aan het lopen? Mijn ervaring is dat het even duurt als je begonnen bent met hardlopen voor je grammetjes kwijtraakt :)

Ben sinds november aan het opbouwen en sinds een week of 10 regelmatig aan het lopen, waarvan de laatste 6 weken via een schema en een loopklasje (min. twee keer per week, soms drie keer). Daarnaast doe ik nog aan yoga 1x per week en fiets ik sinds drie weken elke dag naar het werk (is maar klein stukje hoor, iets van 3,5 km). En heel af en toe rijd ik nu paard, maar dat mag geen naam hebben. Hopelijk binnenkort weer fanatieker.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:22

Jeej mijn inschrijving voor de night run in Helmond is de deur uit! Nu kan ik niet meer terug! :oo

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:09

Ik probeer gezond te eten wat inhoud 3x een normale maaltijd met tussen door fruit of bescuitje. Veel groente minder aardappel klein stukje mager vlees. Geen chips of grote koeken. Veel bewegen en krachttraining en lopen. Ik loop per dag zon 8 km ( lees door wandelen). Verder af en toe paard rijden( moet ik vaker doen) en poep scheppen.
De kilo's gaan er gelijkelijk af. En het is goed vol te houden.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:09

Douce schreef:
En als het gaat om vetverbranding kun je je hartslag in de gaten houden. Met een lagere hartslag verbrand je meer vet dan met een hoge.

Ik ben vanochtend weer geweest, voor het eerst vijf minuten aan een stuk gejogd. Was wel even heftig haha. Heb een oplossing voor mijn koude warming-up. Neem een makkelijk vestje mee, wat makkelijk uit kan en mee kan rennen.

Wat is een lage hartslag? Heb laatste een keer met een hartslagmeter gelopen en ik vroeg me eigenlijk af of dat ding wel spoorde. Mijn hartslag bleef heel lang rond de 90 hangen om vervolgens te stijgen naar uiteindelijk 160/170. Dat was dan op de stukken waarbij we een aantal minuten achterelkaar moesten rennen (5 min.). Op de korte stukjes rennen zat mijn hartslag steeds rond de 130/140. Misschien moet ik toch maar zo'n ding aanschaffen

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:10

Zuccero dat is weer een mooi doel om naar toe te werken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:25

@Moska: aha dat klinkt als genoeg beweging en qua voeding, wat eet je?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:26

Zucchero schreef:
Jeej mijn inschrijving voor de night run in Helmond is de deur uit! Nu kan ik niet meer terug! :oo

yeah! *\o/*