Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseTopShop schreef:Ik heb in hetzelfde schuitje als jij gezeten TS. Ik heb geen kinderwens. Nooit gehad en zal ook nooit gaan komen.
Mijn vriend is ook een stuk ouder dan ik en heeft ook absoluut geen kinderwens.
Ik heb altijd mijn baarmoeder willen laten verwijderen. Echter wordt dit onder de 30 jaar sowieso niet gedaan.
Ik ben nu 32 en wil het nog steeds. Maar alles eromheen houd mij tegen.
De operatie brengt aardig wat risico's met zich mee. Je komt in de overgang, etc.
Ik snap alleen niet waarom je het slikken van de pil zo'n issue vind. Ik doe dat echt al heel lang zonder problemen.
germie schreef:Tegen maandelijks ongemak neem ik al 26 jaar de pil. Gewoon doorslikken. En dus niet ongesteld. Heerlijk, werkt perfect voor mij. Ik snap dat je vindt dat je gewoon geholpen moet worden. Vind ik ook. Er is niets ergers dan ongesteld zijn en nooit een kinderwens gehad hebben en dus ook niet krijgen. Je moet dus net zo over sterilisatie als over abortus kunnen praten.
Maar kun je niet gewoon de grens over? is er daar niet een privekliniek die je wel wil helpen?
Ayasha schreef:germie schreef:Tegen maandelijks ongemak neem ik al 26 jaar de pil. Gewoon doorslikken. En dus niet ongesteld. Heerlijk, werkt perfect voor mij. Ik snap dat je vindt dat je gewoon geholpen moet worden. Vind ik ook. Er is niets ergers dan ongesteld zijn en nooit een kinderwens gehad hebben en dus ook niet krijgen. Je moet dus net zo over sterilisatie als over abortus kunnen praten.
Maar kun je niet gewoon de grens over? is er daar niet een privekliniek die je wel wil helpen?
Als je België bedoelt zou ik die hoop maar laten varen.
Evelienepien schreef:Puur omdat oa je botten ed zo broos worden dat je eigenlijk in de kracht van je leven dus een "gevaar" voor jezelf wordt. Je denkt nog vanalles gewoon te kunnen zonder dat je er bij stilstaat dat lichaam stuk ouder is en dus minder krachtig.
Lusitana schreef:Ze zeggen dat, omdat het bij mannen makkelijker omkeerbaar is. Bovendien kunnen ze sperma makkelijk op laten slaan. Dus er kunnen altijd nog kinderen komen.
Lusitana schreef:Ze zeggen dat, omdat het bij mannen makkelijker omkeerbaar is. Bovendien kunnen ze sperma makkelijk op laten slaan. Dus er kunnen altijd nog kinderen komen.
Lusitana schreef:En het is geen argument tegen sterilisatie bij vrouwen, @Meintje, maar wel iets om bij stil te staan als je je gaat kiezen bij wie het gedaan moet worden als stel