Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:53

Goedemorgen!
Zo weer een nieuwe dag!
Lijstje voor vandaag:
O: Herbalife shake
T: gekookt ei kip bouillon
L: Herbalife shake
T: diepvriesfruit + banaan
A: saucijs met ????

Avond eten blijft altijd moeilijk, gister is het slavink met stokbrood geworden.
Vandaag ben ik ook om 10 over 6 thuis en moet ik om half 7 weer op stal zijn, vind het dan altijd lastig wat ik 'zo snel' moet maken

vibabu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:59

Kan je niet een grote pan soep maken en die invriezen? avond van te voren haal je het er uit en volgende dag warm je het op?
Doe ik trouwens ook met stamppotten. Heb altijd over wat ik invries. Als ik dan eens minder tijd heb dan eet ik gewoon iets uit de vriezer.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:01

Stral schreef:
gisteren:
O: yakult
T: cracottes
L: herbalife shake
T: /
A: stukje varkensvlees met spek rond + kleine kipsaté + brocoli
T: 3 clementines

Vandaag wordt lastig... Of toch vanochtend: geen ontbijt genomen en blijkbaar was er minder fruit in huis dan ik dacht om mee te nemen:
O: yakult
T: 2 clementines
L: salade kopen in winkel
T: iets van cracotte of rijstwafel of fruit
A: nog een salade, ook nog te kopen
B: 2 paarden rijden

Vriend is nu boodschappen gaan doen dus vanaf morgen weer meer ontbijtdingen in huis hoop ik! En zaterdag ga ik skyr halen.
Die herbalifeshake neem ik zo af en toe, staat toch thuis bij mijn moeder (=gratis) en 't was dat of boterhammen met kaas.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:07

Ik heb gister nog een uur zumba gedaan en een uur yoga, lekker even sporten.

Mijn lijstje vandaag:

O: Shake met magere melk
T: 150 g meloen
L: 3vkbh kruidenkaas light
T: Appel, komkommer, wortel
A: ?? Ik denk spaghetti, maar de saus zit nog in de vriezer en dat zijn nog 4 porties. Op de een of andere manier moet ik die doormiddenhakken.
T: 200 ml magere perzik yoghurt
B: 3 kwartier wandelen

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:18

Lijstje van vandaag;

L: 2 meergranen wraps, half blikje tonijn, halve ui, 50gr 30+ kaas + 1 rode paprika
T: 300gr komkommer, 2 tomaten, 1 banaan, 2 appels
A: blikje tonijn in olijfolie + 1 gekookt ei + 16gr rijsttoastjes
T: 225gr skyr + whey shake

1482 kcal
160gr carbs, 34gr vet, 135gr eiwit

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:40

Lijstje van vandaag:

O: 450 gram skyr, 3 rijstwafels, roomboter en vlokken
t: x
L: 450 gram skyr, 2 rijstwafels, rosbief en gekookt ei
T: x
A: magere beefburger, brocolli en rauwkost

Vandaag een rittenkaart voor endermologie behandelingen gekocht. Dan kan ik mijn plaatselijke vetophopingen aanpakken!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:52

Ik ga vanmiddag ook even bij de supermarkt kijken of ze skyr hebben :) ben benieuwd hoe het smaakt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:53

Dragan2008 schreef:
Ik ga vanmiddag ook even bij de supermarkt kijken of ze skyr hebben :) ben benieuwd hoe het smaakt

Ben ik ook! Had er nog nooit van gehoord voor ik het zag staan in dit topic. Gisteren gehaald en ik ga het zo proberen bij mijn ontbijt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:58

Mjetterd schreef:
Dragan2008 schreef:

Ben ik ook! Had er nog nooit van gehoord voor ik het zag staan in dit topic. Gisteren gehaald en ik ga het zo proberen bij mijn ontbijt.

Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ben op de standaard yoghurt uit de supermarkt niet zo dol. Maar nieuwe dingen proberen is altijd leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:24

Mijn gepland lijstje voor vandaag:

O:/
L: 250 gram yoghurt met 1 banaan
T: Denk 1 beschuitje
A: Tortilla's <3 Zal het proberen om het bij 1 te houden, maar ze zijn zo overheerlijk dat ik er meestal 2 eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:28

O: 2 havermoutpannenkoeken met verse aardbeien
T: nog te bedenken
L: 275 gr skyr
A: zalm met gewokte groenten
B: 15 km fietsen, half uur wandelen, uur sporten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:29

Ik vind hem best lekker. Lijkt een beetje op Griekse yoghurt maar dan nog iets dikker. en iets minder zuur denk ik. Al vind ik yoghurt al snel te zuur. Ik doe er dan ook een beetje honing doorheen. Jammer is alleen dat ze geen skyr hebben bij de AH bij mij om de hoek. Of ik moet een stukje verder lopen naar de dekamarkt, meteen goed voor de beweging :) Die kwarktaart is trouwens een hele maaltijd! zit er flink vol van. Heb gister de helft van het recept gemaakt en ipv in een taartvorm in schaaltjes gemaakt. Alles afgewogen dus weet precies wat er in zit en kan ik makkelijk mee naar m'n werk nemen.

Mijn lijstje:
O: Skyr met lijnzaad, frambozen en een beetje honing
T: 3 tomaatjes, 1 stuk vezelrijke kwarktaart
L: 2 bh met margarine en kipfilet, runderrollade of runderrookvlees
T: ik heb 3 mandarijnen en nog 2 tomaatjes
A: Gevulde paparika met gehakt en misschien een beetje orzo er doorheen.
T: Ligt er aan hoe ik in koolhydraten zit, anders een banaan of een mandarijn.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:31

Die kwarktaart ga ik denk ik dit weekend ook maken! Ziet er echt heel lekker uit. Moet alleen even een geschikte vorm vinden want al mij bakspullen en springvormen liggen thuis. Zou je hem kunnen invriezen?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:33

vibabu schreef:
Ik vind hem best lekker. Lijkt een beetje op Griekse yoghurt maar dan nog iets dikker. en iets minder zuur denk ik. Al vind ik yoghurt al snel te zuur. Ik doe er dan ook een beetje honing doorheen.

Ik heb het net gegeten en ben redelijk enthousiast, vind het ook te zuur om zo te eten dus heb er wat bessensap door heen gedaan en dan vind het wel lekker :). Maar ben sowieso niet zo gek op yoghurt/kwark en krijg het altijd moeilijk weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:36

Is denk ik ook een deel gewenning, ik vond gewone kwark eerst veel te zuur, maar inmiddels vind ik het lekker, zonder er iets door te gaan. De skyr vind ik echt ontzettend lekker, vooral de framboos-cranberry :9

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:38

ik had gister mn tussendoortje laten zitten en in de avond een bakje yoghurt genomen ,vond ik fijner dan wat ik gepland had.\

Lijtje voor vandaag:
O-Yoghurt met granola
T- X
L- 3 glutenvrije crackers met kalkoenfilet
T- banaan of ik ga een smoothie maken ( even kijken waar ik zin in heb en wat we in huis hebben)
A- Nog geen idee, broertje moet trainen dus denk dat we iets eten wat hij daarna kan opwarmen..

Had het eerste uur gym en we gingen basketballen dus deed een keer fanatiek mee en ja hoor bal kwam zo hard op mn vinger dat hij nu helemaal dik, blauw/paars is en het doet zoveel pijn.. Doe ik een keer fanatiek mee met schoolgym :( :( :(
Als het om 12 uur nog zo is ga ik even de dokter bellen, ga niet graag naar de dokter maarja dat is het advies van mijn gym docent..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:39

ik ga ook is kijken naar die kwarktaart hihi.

zojuist ook even mijn BMR berekend, Vind het wel lastig in te schatten qua beweging.
heb nu Gemiddeld (3-5 keer per week gedaan) maar ik rij eigenlijk vrijwel elke dag mijn paard en loop veel op mijn werk.
Volgens de site zou ik er 97 dagen over doen om 4 kilo af te vallen en zou ik 2038 kcl mogen hebben.
ik vind het wat veel, MFP (ja die is te laag) geeft aan 1600, dus ik denk dat ik er mooi tussen ga zitten met 1800.

Mijn lijstje van vandaag:
O: 150 gram magere yoghurt met een manderijn, halve appel en halve peer. Klein beetje agave siroop.
100 ml magere chocomelk.
T: andere helft van appel en peer.
L: 2 geroosterde witte boterhammen met tomaat en een gekookt ei.
T: Snack a Jack ?
A: 30 gram knoflook spelt spaghetti, 250 gram roerbak groente, 100 gram rundervink.
T: ja heel slecht, maar zo lekker :') 12 vlinderkaas stukjes (280 kcl)

Verder veel aanmaaklimonade en thee :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:40

Ik ben zelf stapelgek op Skyr! 50 gram eiwitten per pot, krijg je met een goede eiwitshake zelfs niet voor elkaar :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:44

xJitskee schreef:
Is denk ik ook een deel gewenning, ik vond gewone kwark eerst veel te zuur, maar inmiddels vind ik het lekker, zonder er iets door te gaan. De skyr vind ik echt ontzettend lekker, vooral de framboos-cranberry :9

Hoeveel smaken zijn er eigenlijk? Hier in de winkel hadden ze alleen normaal en framboos-cranberry. Die laatste heb ik dan ook maar genomen :D.
Als ik morgen tijd heb ga ik misschien wel de kwarktaart maken.
Vanmiddag les geven op de manege en vanavond weer mijzelf uitleven bij kickboksen. Heerlijke sport vind ik dat *\o/*.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:50

In de magere kwark van de lidl zit ook veel eiwit, maar heel iets minder dan de skyr en veel goedkoper.. ik ben al niet zo gek op zuivel (lactose intolerantie) en dan weegt de prijskwaliteit van skyr niet op... maak nog even de bak op morgen en dan klaar.. Ik heb trouwens vaak yoghurt van biogarde (roer) niet zoveel eiwit als de kwark maar daar word ik niet beroerd van. Ik heb trouwens Skyr honing, maar dan smaakt dan toch wat chemischer ofzo :P (heb normaal altijd wat verse honing door de naturel yogurt of kwark en dat is veel lekkerder)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:00

Ik meng ook vaak een halfje Skyr met bv magere kwark. Of Optimel kwark met gewone kwark!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:02

_lauraaa_ schreef:

A: Tortilla's <3 Zal het proberen om het bij 1 te houden, maar ze zijn zo overheerlijk dat ik er meestal 2 eet.

Jeetje dat is wel heel erg weinig.. denk dat je zelfs bij 2 tortilla's nog heel laag zit dus je kan er makkelijk 2 nemen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:08

Heb 1 keer bij mam de skyr met honing geproefd , niet mijn ding :P

Misschien de gewone wel lekker , ben niet echt idolaat van honing

O : 2 beschuitjes (mam kwam met boeren beschuit aan met granen en zaden erg jum) met gekookt ei
L : 2 bh met appelstroop
T : ?
A : roerbakgroente met kip en bamisliertjes

Alles nog op losse schroeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:15

xNavatu schreef:
_lauraaa_ schreef:

Jeetje dat is wel heel erg weinig.. denk dat je zelfs bij 2 tortilla's nog heel laag zit dus je kan er makkelijk 2 nemen :P

Nou, zeg dat wel... Logisch dat de kilo's eraf vliegen met zo'n karig eetpatroon :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:15

xNavatu schreef:
_lauraaa_ schreef:

Alleen de lege tortilla's zijn al 200 kcal per stuk :P tel daar nog eens het vlees bij, de groente, champignons, saus, sla +dressing :P
Denk dat ik dan makkelijk aan mijn kcal kom.