Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Ik lees zolang je geen kinderen hebt heb je geen idee wat het hebben van een kind/kinderen voor impact heeft. Niet alleen voor je dagelijks leven, maar vooral voor je gevoel. Een kind is een onderdeel van jou, onlosmakelijk verbonden, zeker de eerste jaren. Als er iets is met je kind dan raakt dat je in je ziel. Als het dan ook nog iets is waar je geen controle over hebt dan is dat nog moeilijker.
Shadow0 schreef:zonnebloem18 schreef:Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Ik lees zolang je geen kinderen hebt heb je geen idee wat het hebben van een kind/kinderen voor impact heeft. Niet alleen voor je dagelijks leven, maar vooral voor je gevoel. Een kind is een onderdeel van jou, onlosmakelijk verbonden, zeker de eerste jaren. Als er iets is met je kind dan raakt dat je in je ziel. Als het dan ook nog iets is waar je geen controle over hebt dan is dat nog moeilijker.
In die beschrijving kan ik me helemaal vinden (nota bene als niet-moeder), maar volgens mij was dat niet wat er in eerste instantie geschreven werd. Dat kwam namelijk eerst voort uit 'niet-moeders kunnen nooit iets zinnigs zeggen want ze hebben geen kinderen en dus weten ze niks', en daarna 'moeders hebben een veel zwaarder leven dan niet-moeders'.
Dat zijn beide stellingen die heel begrijpelijk reactie oproepen.
Pas daarna werd het meer genuanceerd tot wat jij schrijft, maar daar is volgens mij ook niemand het echt mee oneens. Ik in elk geval niet. Ik weet absoluut niet welke impact het heeft om een kind te hebben, en kan het me zelfs nauwelijks voorstellen.
pmarena schreef:Opvoeden van kinderen of dieren dat werkt op een bepaalde manier en iemand zonder kinderen die het principe van opvoeden begrijpt, zal heus een heel goed plan van aanpak voor kunnen stellen
Duhelo schreef:Moderatoropmerking:ik wil er even op wijzen dat dit topic behoorlijk offtopic gaat.dit is niet de bedoeling dus graag terug naar het oorspronkelijke onderwerp.
idefix4 schreef:Dan heb ik nog 1 laatste tip, maar ik heb niet het gevoel dat ts geholpen wil worden. Volgens mij vindt ze de aandacht ervoor ook wel prettig?
idefix4 schreef:Ik heb iemand ingeschakeld voor mijn dochter die thuis is in de chinese geneeskunst. Die kijken verder dan lichamelijke klachten. Daar heeft mijn dochter ongelooflijk veel aan gehad. Het bracht op heel veel plekken rust, niet alleen met eten. Dochter is behandeld (en in sommige gevallen is het zelfs op te voeren bij de verzekeraar) en ze ging zienderogen vooruit. Maar uit privacy voor mijn kinderen ga ik daar niet over uitwijden op internet. Wie meer wil weten stuurt maar PB
tita schreef:@ farahdiba46 je kun je toch wel voorstellen dat een mens bijna hetzelfde leven leid als jij maar met kinderen het drukker heeft?
Als ik nu moe van mijn werk en paard kom plof ik op de bank en kook ik niet...of mijn partner doet het maar ik niet. Ik ben moe en wil niet.
Maar met een kind is het anders en als die dan dwars gaat liggen tijdens eten..... Is zonde van je laatste beetje energie.....
Na eten ben je nog niet klaar met je kind.
Ik denk dat werkende moeders het iid drukker hebben en zwaarder dan mensen zoals jij en niet altijd zin hebben om een strijd te moeten voeren
idefix4 schreef:Dan heb ik nog 1 laatste tip, maar ik heb niet het gevoel dat ts geholpen wil worden. Volgens mij vindt ze de aandacht ervoor ook wel prettig?
Ik heb iemand ingeschakeld voor mijn dochter die thuis is in de chinese geneeskunst. Die kijken verder dan lichamelijke klachten. Daar heeft mijn dochter ongelooflijk veel aan gehad. Het bracht op heel veel plekken rust, niet alleen met eten. Dochter is behandeld (en in sommige gevallen is het zelfs op te voeren bij de verzekeraar) en ze ging zienderogen vooruit. Maar uit privacy voor mijn kinderen ga ik daar niet over uitwijden op internet. Wie meer wil weten stuurt maar PB
Ayasha schreef:idefix4 schreef:Dan heb ik nog 1 laatste tip, maar ik heb niet het gevoel dat ts geholpen wil worden. Volgens mij vindt ze de aandacht ervoor ook wel prettig?
Ik heb iemand ingeschakeld voor mijn dochter die thuis is in de chinese geneeskunst. Die kijken verder dan lichamelijke klachten. Daar heeft mijn dochter ongelooflijk veel aan gehad. Het bracht op heel veel plekken rust, niet alleen met eten. Dochter is behandeld (en in sommige gevallen is het zelfs op te voeren bij de verzekeraar) en ze ging zienderogen vooruit. Maar uit privacy voor mijn kinderen ga ik daar niet over uitwijden op internet. Wie meer wil weten stuurt maar PB
Wat een BS. TS is er mee verder aan het gaan via een wetenschappelijk onderbouwde manier uitgevoerd door mensen die daar ook effectief voor gestudeerd hebben. Kind wordt dus geholpen en niet via "chinese geneeskunst" (wtf moet dat voorstellen?)
Zoolgangster; vermoeidheid van kinderen is de enige echte vermoeidheid?