Meer lange meiden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Re: Meer lange meiden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:07

Groeipijn volgens mij ook nooit gehad. Heb wel veel striae helaas (ik noem het gewoon altijd stretch marks, vind striae zo'n raar woord)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:10

xniieeenke schreef:
ilsexxx schreef:
Ik was rond de 180-185 voorspeld maar ben vanaf mn 15e ongeveer al blijven steken op de 179. Ik ben in korte tijd wel mega snel gegroeid trouwens en had 's nachts altijd zo enorm veel last van groeipijnen dat ik wel kon gillen. Hebben jullie daar geen last van gehad? Echt pijn in de botten met name benen vooral

Ja. Echt, tot huilen aan toe. Was de laatste keer meten 1,72 en wordt in de komende 3 weken gemeten en gewogen op school, voor een gezondheids iets.

EDIT: ik heb een vraagje. Ik ben redelijk lang voor mijn leeftijd, maar ben niet echt zwaar. Het komt volgens kinder-BMI tests, en volwassen BMI tests, alles, er op neer dat ik licht ondergewicht heb. Voor mijn gevoel heb ik puddingbenen en mijn buik heeft een gekke vorm(vind ik, kan komen door t puberen dat ik onzeker word). Hoe kan het ooit dat dat er dan uitkomt?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je een puber bent dan is het logisch dat je lichaam nog niet in verhouding is. Dat trekt vanzelf wel weer bij naarmate je uitgegroeid bent hoor :j Of het is je bouw, dan moet je dat toch accepteren (of een sportschool pakken en jouw ergernissen strak trainen)
Het hoeft namelijk niet te betekenen als je licht ondergewicht hebt, dat heel je lichaam een en al gratenpakhuis moet zijn. Op de ene plek zit namelijk eenmaal meer 'vetjes' en is het anders verdeeld dan op de andere plek :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:12

Thanks! Mijn vader heeft een flinke buik, en mams de billen. Please, laat mijn ellende even derdeeld worden over mij en mijn zus ipv alles naar mij haha. Ben 13, laten we wachten tot mijn groeien klaar is.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:13

Ik heb ook erg last van groeipijn gehad. En had ook altijd ondergewicht, toen ik eenmaal aankwam was dit eerst ook niet in proportie.

Ohh je bent 13, komt wel goed!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:17

Ik heb ook niet echt groeipijn, wel striae (van die lelijke strepen) op m'n bovenbenen helaas.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:19

EskeGirl schreef:
Ik heb ook niet echt groeipijn, wel striae (van die lelijke strepen) op m'n bovenbenen helaas.

Ik echt super super klein beetje op m'n heupen.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:28

Striae heb ik héel lichtjes gehad, op mn dijen, maar die trokken vrij vlot weer weg, misschien een teken dat ik nu écht uitgegroeid ben? :Y)

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:03

Ik heb dan weer geen striae maar wel echt pijnlijke groeipijn gehad hoor, inderdaad ook tot aan huilen toe. Niet te harden was dat zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:38

amkeVH schreef:
Groeipijn volgens mij ook nooit gehad. Heb wel veel striae helaas (ik noem het gewoon altijd stretch marks, vind striae zo'n raar woord)

Hier ook heel veel stretch marks, ook van het groeien in de breedte :Y) En helaas wel heel veel en hele pijnlijke groeipijn gehad. Tijdens mijn groeispurt had mijn ene been een kleine voorsprong op mijn andere been, waar ik scoliose en een hele lastige knie aan over heb gehouden :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:41

friesam schreef:
Ik ben ook geremd met hormoon behandelingen en nu slechts 1.80 dit gebeurde al laatste jaren van de basisschool.

Mijn ouders zijn ook 1.70 en 1.72 maar m'n oma is 1.79 ( vrouw uit 1934 dus toen erg lang) en een oom van 1.94. Verder geen grote mensen in de familie.

Maar, waarom???
Je geeft aan geen hele lange mensen in je familie te hebben. Je ouders zijn aan de kleine kant.
Wat werd er voorspeld voor jouw lengte en waarom besloten jullie om over te gaan tot hormoonbehandelingen? Dat is niet niks. Neem aan dat er dan wel een goede reden voor is geweest?

Mijn oma was ook geen kleine vrouw, weet haar lengte niet. Mijn opa was wat kleiner. Maar de hele familie is lang, erg lang. En dit soort dingen zijn eigenlijk nooit geopperd.

Groeipijn heb ik wel gehad, maar nooit extreem. Ook geen straie van groeien, ja mijn borsten een beetje. En verder gewoon van te veel eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:05

Ik ben niet geremd omdat mijn ouders geen problemen zagen in hoe lang ik zou worden. Was geschat dat ik niet boven de 1.80 uit zou komen. I proved them wrong :Y)

Ergens heb ik vaak wel zoiets van ja.. Als ze me nou ff op 1.80 hadden laten steken ipv bijna 1.90 was mijn leven wel een stuk makkelijker geweest in veel opzichten, aan de andere kant boeit het me 9 van de 10 dagen niet veel dat ik zo lang ben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:14

Emmaa_ schreef:
Ik ben niet geremd omdat mijn ouders geen problemen zagen in hoe lang ik zou worden. Was geschat dat ik niet boven de 1.80 uit zou komen. I proved them wrong :Y)

Ergens heb ik vaak wel zoiets van ja.. Als ze me nou ff op 1.80 hadden laten steken ipv bijna 1.90 was mijn leven wel een stuk makkelijker geweest in veel opzichten, aan de andere kant boeit het me 9 van de 10 dagen niet veel dat ik zo lang ben.

Ik had het er net met m'n moeder ook over. Toch omdat ik het echt even zeker wilde weten.

Ik vind het niet erg hoor, ik bedoel, 1.86m is wel te overzien vergeleken met sommige mensen hier...
Maar achteraf is het wel raar, zeker als ik hier lees hoeveel mensen onderzocht zijn en sommige mensen ook daadwerkelijk werden behandeld. Friesam die al werd behandeld terwijl de voorspelling 180-185 was, dat vind ik wel bijzonder. Mijn hele familie is lang en niemand heeft er ooit over gesproken.
Niet dat ik dat zaak van mijn ouders vind ofzo... Maar ik vind het wel heel erg bijzonder.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:25

Ik was met mijn 13e 1,60.. 2 jaar later was ik 1,75 :+
Groeipijn heb ik vroeger veel gehad, echt killing was dat. Nu heb ik dat 's avonds soms nog.
Maar ik lees dat groeipijn eigenlijk vrijwel niks met de groei te maken heeft? Dat is wat mijn HA ook vaak zei :P
Striae heb ik ook, maar niet heel duidelijk

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:09

Ik heb nogsteeds groeipijn zo nu en dan :') wat een ellende is dat.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:12

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:16

jeeeeuh {:}

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 00:46

Aaah wat leuk! :D

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:28

Hoe zit t hier met de meeting? leek me toch wel een leuk idee!

En ik had nog n vraagje, want ik hoor wel veel geklaag over lange mannen vinden, waar ik me helemaal in kan vinden :')
Maar zijn er ook meiden hier die op vrouwen vallen? En wil je dan ook dat die evengroot/groter is, of mag die wel een heel stuk kleiner zijn?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:44

Zelf val ik niet op vrouwen, maar een lange vrouw die ik ken wel en die heeft het liefst iemand die evenlang of iets kleiner is :)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:58

Ik heb even advies nodig... Ik heb binnenkort een gala. Erg leuk allemaal maar ik moet in een jurk. Opzich ook geen ramp maar nu moet ik dus opzoek naar een mooie gala jurk. Iemand advies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:05

Wat is de dresscode? Moet het een lange jurk zijn?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:30

Emmaa_ schreef:
Wat is de dresscode? Moet het een lange jurk zijn?

White tie, dat weet ik niet.. Ik verwacht van wel want vorig jaar was dat wel zo. Dat maakt het extra lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:32

Hoe lang ben je precies? Ik kan met mijn 1.87 vaak genoeg jurken vinden die tot de grond komen!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:36

Emmaa_ schreef:
Hoe lang ben je precies? Ik kan met mijn 1.87 vaak genoeg jurken vinden die tot de grond komen!

Ik zoek blijkbaar verkeerd. Ik ben 1,88 en bij mij komen ze maximaal net tot boven m'n enkels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:41

Mijn advies is kijken bij Scandinavische winkels in ieder geval. Ik slaag bij winkels als de Monki altijd beter dan bij bijvoorbeeld de Zara!