Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:53

Over uitslapen gesproken... Ik ben vandaag pas om half 1 wakker geworden. Was om 9 uur ook al even wakker, maar ik dacht, slaap nog even verder. Ik voelde me toen al rot, dus ik had al een vermoeden dat dit een mindere dag ging worden, maar t is zeer zwaar bedroevend hoe ik me voel.
Maandag een dieptepunt gehad, zo diep ben ik nog niet geweest deze depressie, maar ik zit er nu ook alweer in de buurt. Ben daarnij ook een beetje ziekjes, dus dat werkt ook niet mee.

Ik heb het idee dat ik inmiddels niet meer een lichte depressie heb, maar dat ik wegzak in een zwaardere depressie...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:46

Joolien schreef:
Over uitslapen gesproken... Ik ben vandaag pas om half 1 wakker geworden. Was om 9 uur ook al even wakker, maar ik dacht, slaap nog even verder. Ik voelde me toen al rot, dus ik had al een vermoeden dat dit een mindere dag ging worden, maar t is zeer zwaar bedroevend hoe ik me voel.
Maandag een dieptepunt gehad, zo diep ben ik nog niet geweest deze depressie, maar ik zit er nu ook alweer in de buurt. Ben daarnij ook een beetje ziekjes, dus dat werkt ook niet mee.

Ik heb het idee dat ik inmiddels niet meer een lichte depressie heb, maar dat ik wegzak in een zwaardere depressie...

:(:) courage!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:17

Sterkte Jolien!

En bewaak je grenzen goed! Wat nu niet kan, kan niet - punt, uit.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:43

Wel heerlijk het uitslapen zou ik soms ook wel weer willen. Maar wel balen dat erger wordt inplaats minder,

Eindelijk knap ik beetje op :) vandaag eerst me nieuwe laarzen gehaald *myself een xtje verwend*

En in de avond toch een ritje gedaan ondanks ik me zo somber voelde en liefste in bed wilde liggen en niks meer doen, wilde ik toch me laarzen testen dus eenmaal op me paard kreeg ik lef hem door te pakken heb 3 uur gereden en 20 km en stapte af en voelde me helemaal trost en vrolijk hoop meer zulke dagen te krijgen heb gelijk meer vechtlust Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:34

Lijkt me leuk dat buitenritje. Baal er altijd van dat ik het niet durf. Maybe one day :)

Gisteren baalde ik als een stekker, 13u op het werk gezeten, wou toch nog naar paard gaan, maar paard had er helemaal geen zin in. One of those days zeker waar alles net even niet mee zit ><

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:25

Joolien hoe gaat het nu? Lig je in bed omdat je er niet uit wil en somber bent of omdat je moe bent?
Ben je onder begeleiding van een psychiater? Als je voelt dat je echt heel erg afglijd zou ik snel hulp inschakelen.
Wil je heel veel sterkte wensen, depressie is echt een kelote ziekte.

MachoPablo wat goed! En een hele lange rit gemaakt, mooi je nieuwe laarzen :j.

The Cat, zie maar zo: je bent wel naar je paard geweest. Dat is ook al weer iets positiefs!

Ik heb gister een uurtje in het bos gewandeld, ben wel blij dat ik in zo'n prachtige omgeving woon (Veluwe). Vanmiddag even naar paard, al vind ik het behoorlijk koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:37

Vandaag was ik er om 8 uur uit, want ik moest om 9 uur op stal zijn voor de hoefsmid. Dan heel even denk ik dat ik me goed voel, maar ik kan nog weinig hebben. Vanavond dus ook geen tentamen...

Rationeel houd ik mezelf wel boven water hoor, en ik ga geen gekke dingen doen. Het is gewoon hard knokken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:08

Hier ook een keiharde terugval, veroorzaakt door incidenten op het werk (waar ik verder niet op in wil/kan gaan). Ik vind het moeilijk hoor, wil niets liever dan de hele dag in bed liggen. Voel dat mn lichaam eten wil, maar heb absoluut geen trek..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:06

Dankjewel, :)
Ja was een reden om er op uit te gaan, en dan ken ik ineens heel erg genieten :) Ik vind buitenritten zelf erg leuk maar durf vaak niet alleen op pad te gaan dus wacht tot er iemand x mee kan ;)
Morgen 2 dagen Equiday worden 2 zware dagen :( maar ik moet van mezelf ^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:08

Ahhhh t ging 2 weken echt beter en nu echt weer poedersuiker :/ hoofdpijn janken niet naar werk durven. The whole package. Wat een poederzooi!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:24

Stom he. Hier ook een dip.
Iom de psych besloten om de dosering van de antidepressiva toch nog iets te verhogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:36

Balen Pimaude, sterkte. Maar hey, het is niet anders, niet tegen vechten, laat het er maar zijn.

Tiggs, heb je dat met de psychiater of de psycholoog besproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:47

As dinsdag de intake bij dimence gelukkig! En de 27ste het behandelplan horen. Pfff. Hoe houden jullie t vol?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:55

Mag ik mij hier ook melden? Stiekem lees ik al een tijdje mee maar durfte ik zelf niet te reageren.

Ik sta al vanaf zomer 2015 op de wachtlijst en heb alleen nog maar met een svper gepsroken. Ik dacht dat het best goed ging naar omstandigheden maar ik zit nu in Finland en ben best veel alleen en het begint al donkerder te worden. Ik merk dat ik het toch niet helemaal red of dat ik gewoon bang ben dat ik het niet red.

Waarschijnlijk zal ik hier niet zoveel plaatsen maar als.jullie het goed vinden blijf ik meelezen.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 17:48

geerte schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Stiekem lees ik al een tijdje mee maar durfte ik zelf niet te reageren.

Ik sta al vanaf zomer 2015 op de wachtlijst en heb alleen nog maar met een svper gepsroken. Ik dacht dat het best goed ging naar omstandigheden maar ik zit nu in Finland en ben best veel alleen en het begint al donkerder te worden. Ik merk dat ik het toch niet helemaal red of dat ik gewoon bang ben dat ik het niet red.

Waarschijnlijk zal ik hier niet zoveel plaatsen maar als.jullie het goed vinden blijf ik meelezen.

Misschien helpt af en toe je hart luchten hier al, mag altijd!
Ben je in Finland voor werk of stage? Of woon je er?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:29

Ik ben hier voor mijn minor, half december ga ik weer terug. Ik ga morgen maar naar de apotheek om vitamine D te halen, misschien helpt dat een beetje.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:47

Sterkte Jolien en de rest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:07

Thanks, maar ik ben weer blij, ik zit lekker op mijn werk en op een andere werkplek dan normaal, en dat vind ik zo leuk he. En wat ben ik blij dat ik gewoon kan werken, was echt bang dat ik voor langere tijd eruit zou liggen, maar niet dus. De depressie heeft me nog niet verslagen *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:45

@Jolien: met beide, maar de beslissing is iom de psychiater genomen.

Ik merk zelf dat werken me over het algemeen best goed doet, ik vind het leuk en voel me dan nog een beetje nuttig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:59

Tiggs schreef:
@Jolien: met beide, maar de beslissing is iom de psychiater genomen.

Ik merk zelf dat werken me over het algemeen best goed doet, ik vind het leuk en voel me dan nog een beetje nuttig.

Ah ik dacht al, een psycholoog mag dat toch niet doen :P

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:03

Hier gaat gelukkig weer iets beter ! :)
Leuke plannen en doelen om naar toe te werken, :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:22

Mag ik degene die het droomsap naar voren halen heel hartelijk bedanken! Sindsdien heb ik alleen nog maar goede en lange nachten gehad!!! Heerlijk!!!

Morgen heb ik mijn intakr bij dimence na 2 maanden wachten. Ik zie er tegenop maarja het moet gebeuren.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:44

Heeft iemand tips omtrent ritme, regelmaat etc?
Ik merk dat dit bij mij heel snel weg valt ik hele dagen in bed kan liggen en alles eigenlijk te veel moeite vind.
Afwassen/boodschappen/douchen etc als ik vrij ben doe ik eigenlijk het liefst helemaal niks, ben daarnaast ook heel erg moe continu. Kan zo 14 uur slapen per nacht, wordt wel ook wakker s' nachts. Wanneer ben je zeg maar moe en wanneer stel je je aan?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:23

Het wegvallen van een echt dag- nacht rime is een lichamelijk symptoom van de ziekte depressie.
Geen aanstellerij dus!!!
Het kan zin hebben je lichaam te herinneren aan haar gewone ritme: 's morgens opstaan, liefst veel zonlicht zien of voor zo'n lichtbak zitten.
Een middagdutje hoort in principe tot ons gewone ritme, maar zet wel de wekker: voor zonsondergang nog even daglicht opnemen.
Let op bij uitputting: veel mensen worden depressief nadat ze een te lange tijd te veel stress hebben gehad. Voordat de depressie kan genezen, moet eerst de uitputting deskundig worden aangepakt, bijvoorbeeld een consult bij een orthomoleculaire arts. (Met een schema - zodat je in 1 oogopslag kunt zien wat nu echt moet vandaag en wat ook morgen kan - is niets mis, maar dat is "zo goed mogelijk handelen binnen de gegeven beperking".)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:40

In principe houden me dag en nacht ritme nog redelijk stand omdat ik gewoon 16 uur per dag kan slapen. T is zeg maar zo dat ik de dagen dat ik werk, ik heel hard werk en veel uren. (werk in de horeca)
En de dagen dat ik vrij ben gewoon nergens zin in heb, ook geen normale/leuke dingen. En vind t moeilijk om mezelf een schop onder me kont te geven maar zoals nu drie dagen 24/7 binnen gezeten is ook niet goed. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat voor elkaar krijg, het daadwerkelijk over gaan tot iets doen. Zit zeg maar op z'n punt waarbij ik weet wat goed voor me is, maar het toch niet doe/ niet voor elkaar krijg.