Een leven zonder shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:17

EskeGirl schreef:
Heb je al geprobeerd om een vlecht te dragen? Toen ik nog lang haar had (heb het gedoneerd), droeg ik het 's nachts altijd in een vlecht, omdat het anders een groot deel van m'n ochtend in nam om te ontklitten.

's Nachts beweeg ik heel weinig, dus 's ochtends zitten er nauwelijks klitten in mijn haar. Als ik dan een vlecht ga dragen gaat het aan de aanzet juist klitten omdat het geen kant op kan (ik sliep vroeger altijd met een vlecht). Het gaat dus om overdag. Ik draag het wel vaak vast, maar als het nu los gaat (dus ook een staart) kost het een minuut voor het weer in de knoop zit.
Altijd vast dragen is een optie natuurlijk, maar ik heb niet voor niets zulk lang haar. Dat wil ik ook gewoon lekker los dragen natuurlijk. :o

Sure_lee

Re: Een leven zonder shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:18

Oke, ik ga er mee stoppen denk ik.
Ik ben voor mijn gevoel al zooo lang bezig en het blijft vet. Daarnaast heb ik altijd 'problemen' met mijn hoofdhuid gehad en hoopte dat dit weg zou gaan. Dit is helaas alleen maar erger geworden.
Dus voor mij wegen de voordelen niet meer op tegen de nadelen.
daarbij ga binnenkort op vakantie en heb ik een bruiloft. Ik heb dus echt geen zin om daar met vet haar rond te lopen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:37

Ik twijfel ook of ik door moet gaan...
Ik ben nu 4 weken onderweg en nog steeds heel erg vet haar.

De enige dagen dat het niet vet is, is als ik droogshampoo gebruik....

Ben nu wel overgestapt naar alleen water...
Dus ik kijk het nog even aan...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:43

Ik heb dit topic even teruggelezen. Maar ik ben dus eind mei begonnen. Nu dus 2 maanden verder -O-

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:13

Ik heb hetzelfde Sure_Lee. Ik heb maandag mijn haar weer gewassen met shampoo, wat een heerlijk gevoel was dat! Ik vond het leuk om te proberen, maar kreeg veel jeuk bij mijn hoofdhuid terwijl ik dat met shampoo nooit had.
Ook was de onderkant van mijn haar mooi vet, niet te, terwijl mijn haar dicht bij mijn hoofdhuid extreem vet was. Waarschijnlijk is mijn haar gewoon niet lang genoeg om het vet te verspreiden.
Ik ga wel proberen om mijn haar 1x in de week met shampoo te wassen. Misschien dat ik later nog een keer baking soda probeer, of alleen water. Nu in ieder geval nog niet!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:18

Bij mij wordt de onderkant van mijn haar gewoon helemaal niet vet!
En dat zou wel moeten gebeuren...

Mocht ik toch weer over gaan op shampoo, denk ik dat ik een Lush shampoo ga proberen...

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:19

Ik twijfel nog steeds om echt door te zetten of over te gaan op minimaal shampoo. Ik heb het 3 maanden volgehouden, mijn haar zag er echt stukken beter uit, geen pluis meer maar ik blijf roos/schilfers houden en dat ziet er gewoon niet fris uit op mijn schouders. Wel kan ik nu echt minstens 2 weken zonder shampoo, het wordt niet meer vet, het ziet er gezonder uit. Echter gisteren naar de kapper geweest, stukje eraf en die heeft het gewassen……wat voelt dat lekker, haar wat rond je hoofd danst, als je het niet wast dan wordt het wat minder soepel. Maar wel meteen weer pluis. Tja kies ik dan voor een hoofd met pluizend maar wel dansend haar zonder roos of voor een hoofd met mooi niet pluizend glanzend haar met roos??

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:21

Er is vast wel iets om je pluizige haar tegen te gaan. Een serum, of een bepaalde conditioner.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:28

Ja dat klopt Maaike maar met serum of conditioner zag het er toch minder mooi uit dan door niet te wassen. Het was wel echt een wereld van verschil bij mijn krullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:40

Raja schreef:

Volgens mij gaat dat ook zo blijven zolang je nog (droog) shampoo blijft gebruiken.

Bij echt alleen water zou het vette na een paar weken weg moeten zijn.

Ik zit nu meer dan 6 weken (volgens mij) alleen water 2 a 3 keer per week. Heb minder klitten, mijn haar voelt goed aan en ziet er goed uit.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:46

Hier ook al even twijfels, volgens mij ben ik inmiddels ook al ruim 2 maanden bezig, paar weken geleden was ik nog erg tevreden, maar momenteel is het weer erg vet. Azijn lijkt niet te helpen, van de week met water gewassen en tot in den treuren geborsteld en nu lijkt het weer enigszins wat, 't voelt momenteel ook redelijk stuk en vet aan. Wil nog wel een keer een goede borstel kopen, en heb ook nog geen baking soda geprobeerd, dus ik geef nog niet meteen op, maar van de week zag het er gewoon lelijk en vies uit, en dat vind ik ook weer niet de bedoeling.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:53

Ik ga vandaag of morgen zwemmen, dus dan wassen met conditioner. De ene dag voelt m'n haar goed, de andere dag weer droog en de bovenkant blijft altijd een beetje vettig.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken... misschien ga ik over op een natuurshampoo of iets zonder sls. M'n haar is wel veel minder vet, maar het voelt nooit helemaal lekker zacht. Ik zit nu op 7-8 weken.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:20

Wubwub schreef:
Raja schreef:

Volgens mij gaat dat ook zo blijven zolang je nog (droog) shampoo blijft gebruiken.

Bij echt alleen water zou het vette na een paar weken weg moeten zijn.

Ik zit nu meer dan 6 weken (volgens mij) alleen water 2 a 3 keer per week. Heb minder klitten, mijn haar voelt goed aan en ziet er goed uit.

Dan ga ik eens kijken hoe dat gaat zonder droog shampoo met alleen water...

Probleem is dus dat ik na het rijden echt mijn haar wil "wassen"
Het stink dan een uur in de wind door mijn cap...
Dat betekend dus dat ik minstens 4 keer in de week mijn haar zou "wassen"
Vandaar dat ik droogshampoo had gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:02

Wat jammer dat je haar zo gaat stinken. Ik rijd ook zo'n 4 keer per week momenteel maar mijn haar ruikt altijd wel neutraal gelukkig.

Zou het dan gewoon proberen met no-poo (baking soda met water) te wassen en eventueel appelazijn als conditioner indien je veel last van klitten of droog haar hebt. Schijnt bij veel dames goed te werken.

Mijn haar voelt ook wel eens vet maar dan zit ik ook vaak op 3 dagen zonder wassen en dan weer ff goed met water schoonmaken en het is weer goed.
Wél merk ik dat mijn haar nu sowieso iets wat vetter aan voelt dan met shampoo, maar ik denk dat dit van 'nature' zo hoort want het is niet vervelend, vies of lelijk vettig, gewoon gezond.
De onderkant van mijn haar voelt wel relatief droog, maar ik ben dan ook al een heuse poos niet meer naar de kapper geweest :o

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:19

Baking soda heb ik gedaan in combi met appelazijn...
maar dat vind ik niet heel prettig.
Mijn huid (van mijn gezicht ook) reageert best wel op de baking soda...

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:36

Jammer dat het niet voor iedereen werkt, het is zo persoonsgebonden. Ik zit nu zonder shampoo van maart. Ben toen begonnen met baking soda + azijn als conditioner.
Nu begin ik minder en minder baking soda te gebruiken (Ik probeer 1x per week).

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:40

Dit is mijn 2e week zonder baking soda en ben nu in totaal 4 weken bezig...
Ik geef het dus nog wel even de tijd :)

En miss moet ik mijn cap eens wassen :')

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:49

Hier ook een drama. Ik heb 4 jaar lang geen shampoo gebruikt, vorige week naar de kapper, die uiteraard mijn haar heeft gewassen. En alles jeukt weer, ik heb mijn hoofd al 3 keer tot bloedens toe open gekrabt. Mijn haar is nu ook ineens terug verschrikkelijk vet... niet leuk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:50

Ik laat m'n haar nooit wassen door de kapper... meestal gebruiken ze daarom gewoon een spuitje met water.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:35

Jammer dat het niet bij iedereen goed werkt. Bij mij is de ergste vettigheid nu weg, ik was eerst in 1 keer compleet gestopt met shampoo en toen was het vreselijk vet. Dus toch maar gekozen om het langzaam af te bouwen. Nu was ik 1 keer in de 5/6 dagen m'n haar. Het word steeds minder snel vet, dus ik ga het nog verder afbouwen, en dan hopen dat het over een paar maanden helemaal zonder shampoo kan. :)

@ Seltje: wat vervelend zeg! Maar bij de kapper kun je er toch voor kiezen om het niet te wassen? Ik heb dat nog nooit gedaan, bij mij gebruiken ze inderdaad ook een spuitje met water. Hopelijk gaat de jeuk snel weg, lijkt me echt een rotgevoel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:13

maras schreef:
Ik twijfel nog steeds om echt door te zetten of over te gaan op minimaal shampoo. Ik heb het 3 maanden volgehouden, mijn haar zag er echt stukken beter uit, geen pluis meer maar ik blijf roos/schilfers houden en dat ziet er gewoon niet fris uit op mijn schouders. Wel kan ik nu echt minstens 2 weken zonder shampoo, het wordt niet meer vet, het ziet er gezonder uit. Echter gisteren naar de kapper geweest, stukje eraf en die heeft het gewassen……wat voelt dat lekker, haar wat rond je hoofd danst, als je het niet wast dan wordt het wat minder soepel. Maar wel meteen weer pluis. Tja kies ik dan voor een hoofd met pluizend maar wel dansend haar zonder roos of voor een hoofd met mooi niet pluizend glanzend haar met roos??

Heb je al eens magnesiumolie/epson salt/dode zeezout geprobeerd?
Epson en dode zeezout kun je je haar gewoon mee wassen. Magnesiumolie doe je een half uurtje voor het douche op je hoofdhuid en onder de douche spoel je het dan goed uit.
Bij veel mensen helpt dat echt tegen de jeuk en de roos.

Raja schreef:
Dan ga ik eens kijken hoe dat gaat zonder droog shampoo met alleen water...

Probleem is dus dat ik na het rijden echt mijn haar wil "wassen"
Het stink dan een uur in de wind door mijn cap...
Dat betekend dus dat ik minstens 4 keer in de week mijn haar zou "wassen"
Vandaar dat ik droogshampoo had gehaald.

Ik vind het meestal wel lekker om na een cap hoofd lekker even me hoofd en haar onder de kraan te steken. Kan ook geen kwaad. Water is niet schadelijk.

Misschien heeft je cap ook al veel zweet opgenomen en ruikt ie van zichzelf daardoor al meer. Probeer anders eens een buideltje met soda na het rijden in je cap te leggen. Volgende keer als je hem gebruikt buideltje er weer uit.
Even in een wasje met azijn helpt ook enorm.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:34

De vorige keer heb ik ook aan de kapper gevraagd om mijn haar niet te wassen, was geen probleem. Hij maakte met een spuit mijn haar nat en gebruikte dan wel een conditionerspray, anders geraakte ie niet door mijn haar :+

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:14

JolisaJ schreef:
@ Seltje: wat vervelend zeg! Maar bij de kapper kun je er toch voor kiezen om het niet te wassen? Ik heb dat nog nooit gedaan, bij mij gebruiken ze inderdaad ook een spuitje met water. Hopelijk gaat de jeuk snel weg, lijkt me echt een rotgevoel.

Ik ga echt nooit naar de kapper, al niet meer sinds ik 8 jaar was ofzo, vroeger knipte mama altijd gewoon mijn haar zonder te wassen, maar dat kan nu niet meer nu ze aan de andere kant van Europa woont.

De jeuk begint dankzij antihistaminica af te zwakken. Nu ht vette haar nog. Ik ben van zeer lang haar naar kort gegaan (donatie voor Geef Om Haar), en het vet kan precies nergens naartoe, het is te kort om vast te doen, dus ik kan het vette ook niet echt goed verstoppen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:18

Mijn haar werd ook veel vetter toen ik het had gedoneerd (maart dit jaar).
Afbeelding

Afbeelding

Toen het nog zo lang was, was het veel minder vet.
Net na zwemmen met conditioner gewassen, eens kijken hoe mijn haar is als het droog is, na al dat chloor.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:30

Knap dat jullie het allebei durven om te doneren, mijn haar is 90cm lang (tot op m'n billen), maar dat durf ik echt niet. :)
Je hebt prachtig haar EskeGirl!