maras schreef:Ik twijfel nog steeds om echt door te zetten of over te gaan op minimaal shampoo. Ik heb het 3 maanden volgehouden, mijn haar zag er echt stukken beter uit, geen pluis meer maar ik blijf roos/schilfers houden en dat ziet er gewoon niet fris uit op mijn schouders. Wel kan ik nu echt minstens 2 weken zonder shampoo, het wordt niet meer vet, het ziet er gezonder uit. Echter gisteren naar de kapper geweest, stukje eraf en die heeft het gewassen……wat voelt dat lekker, haar wat rond je hoofd danst, als je het niet wast dan wordt het wat minder soepel. Maar wel meteen weer pluis. Tja kies ik dan voor een hoofd met pluizend maar wel dansend haar zonder roos of voor een hoofd met mooi niet pluizend glanzend haar met roos??
Heb je al eens magnesiumolie/epson salt/dode zeezout geprobeerd?
Epson en dode zeezout kun je je haar gewoon mee wassen. Magnesiumolie doe je een half uurtje voor het douche op je hoofdhuid en onder de douche spoel je het dan goed uit.
Bij veel mensen helpt dat echt tegen de jeuk en de roos.
Raja schreef:Dan ga ik eens kijken hoe dat gaat zonder droog shampoo met alleen water...
Probleem is dus dat ik na het rijden echt mijn haar wil "wassen"
Het stink dan een uur in de wind door mijn cap...
Dat betekend dus dat ik minstens 4 keer in de week mijn haar zou "wassen"
Vandaar dat ik droogshampoo had gehaald.
Ik vind het meestal wel lekker om na een cap hoofd lekker even me hoofd en haar onder de kraan te steken. Kan ook geen kwaad. Water is niet schadelijk.
Misschien heeft je cap ook al veel zweet opgenomen en ruikt ie van zichzelf daardoor al meer. Probeer anders eens een buideltje met soda na het rijden in je cap te leggen. Volgende keer als je hem gebruikt buideltje er weer uit.
Even in een wasje met azijn helpt ook enorm.