Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:40

Is aan een zwangerschap nooit eerder gedacht/getest dan door de artsen?

We hebben inderdaad dezelfde buik... alleen ben ik 23 weken zwanger :')

Aangezien je meerdere testen hebt gedaan zal dat wel niet, wel balen dit, sterkte en ben benieuwd of er iets uit komt.

bowena_84

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 09:45

Ik heb de huisarts gisteren hetzelfde verhaal als jullie verteld, ze schudde haar hoofd en zij dat het idd hoogst onwaarschijnlijk is :n
Dankjewel en jij gefeliciteerd met je zwangerschap, andere zwangere dames in het topic ook!!
Het zou natuurlijk een werkelijke verrassing zijn als dat de uitslag is vrijdag :') :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:57

Mijn zusje had ook meerdere negatieve testen en bleek uiteindelijk toch 5 maanden zwanger. Artsen doen alsof het nooit voor komt, maar het komt wel degelijk regelmatig voor dat je toch zwanger blijkt.

Maar het lijkt ook op mijn eigen buik voor de operatie (vleesbomen), maar dat was volgens mij bij jou al uitgesloten toch?
Ik wens je vooral heel veel sterkte de komende dagen. Heb je een bad?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:01

Als je wel zwanger blijkt te zijn dan zou er nog iets niet kloppen want zoveel pijn in je buik (met zitten, plassen, gevoel van messteken in je buik en echt veel pijn) hoort niet zo in een zwangerschap. Lijkt mij dus niet waarschijnlijk.
Hoop dat je vrijdag duidelijkheid krijgt!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 10:12

Vleesbomen zijn er bij de kijk operatie niet uitgekomen nee.

De pijn hoort idd niet bij een zwangerschap, dus er zal toch ergens nog iets anders zitten. Mijn darmen zijn iig goed boos en rond die holte van douglas spookt het ook nog steeds. De artsen hebben wel al meermaals uitgelegd dat de pijn uitstraal pijn is.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:11

Nee 2x getest, 4 keer bij de huisarts geweest!
Was een beste klap inderdaad, maar gaat helemaal super nu! Hij is ondertussen alweer 7 maanden!
Hoop voor je dat ze er snel achter komen wat het is!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 18:46

Voor vooral mijn eigen geruststelling en een beetje die van jullie toch nog een test gedaan, maar zoals ik dacht: negatief.

vandaag verschrikkelijke pijn in mijn rug gehad met uitstraling naar linker been. Morgen naar fysio en dan toch maar eens vragen of dit wel echt met vast zitten te maken heeft :=
Van buik alleen last bij staan en zitten, dus ik lig nu weer lekker op de bank.

Wat een schrik Jara, maar mooi dat het goed gaat met hem! Alles goed op een rijtje gekregen, je hebt natuurlijk niets in huis of geregeld :oo

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:02

Ja, we hadden binnen een dag alles in huis, echt alles hebben we gekregen!
Super tof zulke mensen omje heen

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 08:22

Okee dames, alvast mijn oprechte excuses voor her volgend onsmakelijke bericht!

Ik werd een een half uur geleden wakker van de wekker. Ik draaide van mijn rug naar mijn zij, en dat deed zeer in mijn buik :oo 1000en messteken. Toen voelde ik iets wat anders dan andera was, dus snel naar her toilet.
En daar gebeurde iets wat al zeker 10 jaar niet meer gebeurt is, diarree, waterdun (:o :o :o)
Ben zo'n goed kwartier kunnen blijven zitten en al 2 keee terug kunnen lopen :=

Mijn buik maakt geluiden die ik nog niet kende en is vreselijk gevoelig. De huid voelt blauw aan en mijn darmen lijken bekleed te zijn met messen. Ook voel ik me misselijk, maar ook een beetje hongerig.

Wat een wending... Zou ik dan toch verstopt gezeten hebben? Of wen virusje?
Wat kan ik nu het beste doen? Kopje thee en beschuit?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:28

Ohjee, da's niet fijn!

Diarree beetje voorzichtig mee zijn, als je echt verstopt zit kan het namelijk overloop diarree zijn...

Beschuit kan in ieder geval niet heel veel kwaad en veel drinken! Als je verstopt zit helpt dat, maar ook als t echt diarree is. Ook zorgen dat je genoeg zouten binnen krijgt, bijvoorbeeld bouillon.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:47

Ik ga nogsteeds voor een hernia. Aan de andere kant, als dat uit de mri was gekomen was je denk ik al lang gebeld. Want daar kan ook een verstopping weg komen. Er is immers een gaatje gemaakt tijdens je operatie, deze kan verkeerd zijn geheeld (of niet) of het hechtdraad is te snel opgelost (helaas ervaring mee). Want ik vind je echt een hele rare, dikke buik hebben. Het is echt kloten dat je nog zo lang moet wachten!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 08:55

Kan ik erachter komen of her gewone of overloop diarree is?

Ben al hulptroepen aan het inschakelen om even voor me naar de supee te gaan, toilerpapier is ook nog bijna op :oo :')

Het doer iig goed zeer ;(

Leffroi even gegoogled maar dat ziet er ook eng uit :oo := hoop stiekem dat het dat niet is. Mijn pa heeft twee litteken breuken rond zijn navel en dat ziet er erg heftig uit.

We zullen het morgen horen denk ik. Wel fysio maar afgebeld, durf de deur niet uit haha. Maar baal wel, rug is ook geen pretje. Ik voel me echt een uberkneus op het moment :') allemaal pijntjes

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:00

kan niet voor je wachten tot het morgen is! In ieder geval veel succes.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 09:00

Dankjewel!! Das lief!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:01

Leffroi schreef:
Ik ga nogsteeds voor een hernia. Aan de andere kant, als dat uit de mri was gekomen was je denk ik al lang gebeld. Want daar kan ook een verstopping weg komen. Er is immers een gaatje gemaakt tijdens je operatie, deze kan verkeerd zijn geheeld (of niet) of het hechtdraad is te snel opgelost (helaas ervaring mee). Want ik vind je echt een hele rare, dikke buik hebben. Het is echt kloten dat je nog zo lang moet wachten!

Hechtdraad om het buikvlies mee te hechten lost niet op, maar blijft levenslang zitten. Het kan wel los gaan en/of scheuren. De hechtingen van de huid lossen wel op.

Hernia geloof ik niet zo, als daar verstopping van komt ontstaat er een grote bult onder het litteken. Litteken breuk heb je de klachten ook gewoon niet van. Daarnaast is het spoed (en de MRI is allang beoordeeld, dezelfde dag of hooguit de dag erna zelfs al) en als dat gezien was had ze niet meer thuis gezeten, maar op OK gelegen.

Ik acht die kans net zo groot als een zwangerschap (heeeeeeel klein dus).

De prikkeling van het buikvlies klinkt wel exact hetzelfde als bij mij nu (messteken, pijn bij zitten), alleen wordt het bij mij door hersenvocht veroorzaakt en dat zal bij jou vast niet zo zijn. :+
Wel kan het door vrij vocht in de buikholte komen, ongeacht de oorzaak daarvan.

Waarschijnlijk zal je t morgen horen. Spoed of iets ernstigs verwacht ik niet, dan was je allang gebeld. Desondanks blijft het vreselijk vervelend.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:07

Hechtdraad van het buikvlies lost echt wel op hoor, althans bij mij wel. Daarom had ik er de 1e keer ook problemen mee gehad, net als de 1e 2 keer bij mijn oren.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:12

Ik zou eens even helemaal niks eten en je darmen rust gunnen. Dit signaal is er niet voor niets. Goed blijven drinken, misschien een bouillonnetje maar vast voedsel even laten. Althans, dat is wat mij altijd is opgedragen tijdens zulke escalaties.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:14

Oren en buikvlies? Die snap ik niet. :+

Maar buikvlies en fascie worden gehecht met niet-oplosbare hechtingen. Soms wordt er gehecht met hechtingen die na een aantal jaar oplossen, meestal niet. Er kunnen altijd problemen mee ontstaat, niet goed gehecht, scheuren, los raken van de hechtingen, enz.

De hechtingen van buikvlies en fascie zijn ook goed te zien met echo.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:30

Nouja heb hechtingen in mijn oren en in mijn buikvlies gehad, niet zo lastig? En dat waren toch echt oplosbare hechtingen. Maargoed daar gaat dit topic verder niet over.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:39

Leffroi schreef:
Nouja heb hechtingen in mijn oren en in mijn buikvlies gehad, niet zo lastig? En dat waren toch echt oplosbare hechtingen. Maargoed daar gaat dit topic verder niet over.

Haha, ja in je oren zullen oplosbare hechtingen gebruikt worden, in de huid van de buik ook. Buikvlies niet. :)

Maar daar gaat t topic inderdaad niet over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:40

Jemig Bowena, ik vind het echt niet normaal... Ik hoop voor je dat deze dag heel erg snel voorbij gaat! Dat er iets niet klopt is wel meer dan duidelijk. Vreselijk dat je al zo lang zoveel pijn hebt! Ik vind het echt heel heel erg!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 11:11

Ik verwacht ook geen buik hernia, maar wil niets uitsluiten.

Ik geloof ook niet dat het ernstig is, dan hadden ze idd gebeld. Maar gek genoeg hoop ik wel dat er iets is, zodat ik tenminste een verklaring voor mijn klachten heb.

Ik heb nu wat thee en water gedronken, het blijft helaas komen haha. Mijn moeder brengt zodalijk bouillon (en wc papier :') ) mee.

Heb net anderhalf uur geslapen met mijn jongste kat als kruik tegen mijn buik aan <3

Wat je zegt Quir heb ik toch al vaker gehoord van de artsen, dat geprikkeld buikvlies. Ik begin er steeds meer in te geloven. Het doet verschrikkelijk zeer iig. Dikke knuffel ook voor jou :(:)

Bedankt voor het meeleven :*

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:20

Heel veel sterkte Bowena! pff zit je niet mee! misschien een raar idee hoor maar als het verstopt is is het dan niet handig om bijvoorbeeld laxeermiddel in te nemen? of begin ik nu hele rare dingen te roepen :o

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:53

Toen ik verstopt was, kon ik ook gewoon naar de wc. Maar had constant overloop diarree. '

Had ook constant buikpijn enzo. Totdat ik geen zin meer had in eten, omdat mijn darmen vol waren. Zat ik 's avonds soms te schreeuwen op de wc vanwege heftige darmkrampen.

Ik slik nu standaard 2 keer daags van die movicolon zakjes.
In het begin nog erg veel last gehad, maar daarna niet veel meer en weinig last.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 12:01

Dat is het probleem, ik weet niet of ik verstopt zit. Heb gewoon om de dag ontlasting gehad en de HA voelde ook niets vreemds. Ik voel me alleen zo opgeblazen, savonds moet ik gewoon huilen van de pijn in mijn buik en dan bedoel ik niet alleen de darmen maar ook de spieren en huid die tot het uiterste gerekt worden
Ook de maagpijn en zuur zijn geen pretje. Het is dat ik zo van eten houd anders kapte ik er gewoon mee...