En ik geloof in principe wel in de veiligheid van condooms, moge het niet dat die dingen bij mij al meerdere malen gescheurd zijn. En dan zit je toch wel even in je handjes te klappen dat je gewoon aan de pil bent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Yasmine_ schreef:Is zeker onpraktisch, maar een enkel artikel vind ik nog niet geheel overtuigend
NatasjavE schreef:fargo schreef:[quote="Joolien">>
Niet alles gelezen maar ik geloof het pas echt als er wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan
[/quote>>>
Dat is er ook echt wel gedaan hoor, maar de business bestaat uit mannen en wat maakt het hen uit dat vrouwen minder zin hebben. En zoals bleek is het zelfs zo dat dokters die vaders zijn dan zelfs zeggen dan geef ik de Diana (de ergste remmer) aan mijn dochters ..
En bovendien als je de pil al neemt vanaf het moment dat je sexueel actief bent dan weet je dus niet hoe je gevoelens zouden zijn zonder de pil.. En ik denk toch dat dit voor de meeste meisjes en vrouwen het geval is dat je niet beter weet dan hoe je je voelt met de pil.
Het staat gewoon als bijwerking genoteerd hoor.
Daarnaast,..bijwerkingen melden aan je huisarts of zelf doen bij het LAREB.
Dan weet je zeker dat als het echt een bijwerking is die relateerd is aan een geneesmiddel het wordt opgenomen in de bijsluitertekst.
billionache schreef:*Stille meelezer valt binnen*
In Reyers Laat hier in België werd er ook over gesproken. Video vind je hier terug, voor de geïnteresseerden
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2321154
Esther43 schreef:Ik vind het vooral zo vervelend dat de huisarts je afschept met ''het komt door je leeftijd''. Niemand neemt je gewoon serieus, verschrikkelijk. Ben nu gestopt met de pil en meer happy dan ooit!Eindelijk voel ik het weer, en voel ik me weer mezelf. Ik had ook in de stopweken dat ik een hoog libido had, dat bracht me tot het proberen te stoppen met de pil.
Lipydo schreef:Dus je zegt hierbij dat de pil doorslikken, nepzwanger zijn, eigenlijk gewoner is als je kijkt naar vroeger, dan elke maand ongesteld zijn?Zo heb ik het nog nooit bekeken, wel interessant. Als je het zo stelt, is het inderdaad niet gewoon om elke maand je cyclus te hebben.
Maar, de cyclus is een natuurlijk proces. Ook vroeger toen er nog geen anticonceptie was werden meisjes/ vrouwen ongesteld en niet altijd bevrucht. En het kunstmatig blokkeren van de ovulatie tegenover daadwerkelijk zwanger zijn? Het wordt niet door je eigen lichaam geregeld, maar door het toevoegen van hormonen. Ik weet niet wat ik dan gewoner vind als je het zo bekijkt![]()
Laat ik het dan zo zeggen: ik heb liever dat mijn lichaam haar maandelijkse cyclus behoudt en eigen hormoonshuishouding regelt dan het kunstmatig tegengaan van de ovulatie met alle bijwerkingen van dien. Voelt voor mij ook 'gewoner' voor het lichaam in deze levenswijze (het niet elk jaar een beeb hebben).
Ik dacht trouwens dat de meisjes van tegenwoordig juist later ongesteld werden vergeleken met (heel) vroeger? Heb je een bron?
Thesserd schreef:Maar.. iedereen die een koperspiraal gebruikt, je stelt dus nooit je ongesteldheid uit? Lijkt me echt kloten om op allerlei gelegenheden maar ongesteld te worden... Vakantie bijv.
Magrathea schreef:Thesserd schreef:Maar.. iedereen die een koperspiraal gebruikt, je stelt dus nooit je ongesteldheid uit? Lijkt me echt kloten om op allerlei gelegenheden maar ongesteld te worden... Vakantie bijv.
Ja uh, ik ben nog maar 2 dagen ongesteldHet is voor mij nu 11 jaar geleden dat ik voor het eerst ongesteld werd, ik ben er onderhand wel aan gewend hoor.
En op vakantie, tja, hoe erg is dat nou helemaal? Onhandig, ja, maar het hoort er toch een beetje bij...
Anoniem schreef:Nou Nou,, overdrijven is ook een vak. Daarbij kan iedereen wel wat roeptoeteren maar ik heb nog steeds geen officiële studies gezien die onderbouwen wat hier gezegd wordt.
Neem de bijsluiter van Microgynon 30
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08204.pdf
Bijwerkingen die vaak voorkomen, 1 tot 10 op de 1000, zijn depressieve stemming, braken, hoofdpijn, gewichtstoename, misselijk, diarree enz. Dat krijg je ook van teveel cola drinken en chips eten en ruzie maken met je moeder. Daar heb je niet eens per se de pil voor nodig dus zo ernstig is dat nou ook weer niet.
En dan de ernstige bijwerkingen, 1 tot 10 op de 10.000. Daarbij kunnen die bijwerkingen ook door andere factoren worden veroorzaakt. Roken, erfelijke aanleg, enz, kan ook bloedstolsels veroorzaken.
Dus het valt nog wel mee.
fargo schreef:_Yasmine_ schreef:Is zeker onpraktisch, maar een enkel artikel vind ik nog niet geheel overtuigend
Op TV meldde de heer van Lunsen wel degelijk dat uit onderzoek blijkt dat de reactionele response bij aanrakingen e.d. en het wel of niet makkelijker opgewonden raken of in the mood raken gerelateerd blijkt te zijn aan het onderdrukken van het testosteron bij vrouwen door de hormonen in de pil.
En ik vind het eigenlijk wel meer dan onpractisch![]()
Je neemt de pil om veilig te kunnen vrijen, maar ontneemt jezelf de prikkels én de lust om te vrijen door het nemen van deze hormonen en het onderdrukken van het testosteron.