"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:47

Nee hoor, imo hoef je dat niet te overleggen met je huisarts :) Eventueel even bellen dat je het doorlopende recept stop wilt laten zetten.

En ik geloof in principe wel in de veiligheid van condooms, moge het niet dat die dingen bij mij al meerdere malen gescheurd zijn. En dan zit je toch wel even in je handjes te klappen dat je gewoon aan de pil bent :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:03

Ik geloof in de veiligheid van condooms. Heb een jaar lang seks gehad met condooms zonder pilbescherming en ging altijd goed.

Ik heb het trouwens nooit overlegd met mijn huisarts dat ik ging stoppen. Ik heb ook geen recept stop laten zetten. Toen ik na een jaar pilloos zijn, weer graag de pil ging gebruiken, heb ik gewoon gebeld of ze de pil weer klaar wilde leggen en dat was prima.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:05

_Yasmine_ schreef:
Is zeker onpraktisch, maar een enkel artikel vind ik nog niet geheel overtuigend :n

Op TV meldde de heer van Lunsen wel degelijk dat uit onderzoek blijkt dat de reactionele response bij aanrakingen e.d. en het wel of niet makkelijker opgewonden raken of in the mood raken gerelateerd blijkt te zijn aan het onderdrukken van het testosteron bij vrouwen door de hormonen in de pil.

En ik vind het eigenlijk wel meer dan onpractisch ;-)

Je neemt de pil om veilig te kunnen vrijen, maar ontneemt jezelf de prikkels én de lust om te vrijen door het nemen van deze hormonen en het onderdrukken van het testosteron.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:16

NatasjavE schreef:
fargo schreef:
[quote="Joolien">>
Niet alles gelezen maar ik geloof het pas echt als er wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan :+
[/quote>>>

Dat is er ook echt wel gedaan hoor, maar de business bestaat uit mannen en wat maakt het hen uit dat vrouwen minder zin hebben. En zoals bleek is het zelfs zo dat dokters die vaders zijn dan zelfs zeggen dan geef ik de Diana (de ergste remmer) aan mijn dochters ..
En bovendien als je de pil al neemt vanaf het moment dat je sexueel actief bent dan weet je dus niet hoe je gevoelens zouden zijn zonder de pil.. En ik denk toch dat dit voor de meeste meisjes en vrouwen het geval is dat je niet beter weet dan hoe je je voelt met de pil.

Het staat gewoon als bijwerking genoteerd hoor.

Daarnaast,..bijwerkingen melden aan je huisarts of zelf doen bij het LAREB.

Dan weet je zeker dat als het echt een bijwerking is die relateerd is aan een geneesmiddel het wordt opgenomen in de bijsluitertekst.

Het staat wel genoteerd maar als zeer zeldzaam voorkomend percentage en als je nooit zonder pil gevreeën hebt dan weet je dus niet anders dan dat jij "zo" bent als je op dat moment bent..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:45

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:08

Ik vind het vooral zo vervelend dat de huisarts je afschept met ''het komt door je leeftijd''. Niemand neemt je gewoon serieus, verschrikkelijk. Ben nu gestopt met de pil en meer happy dan ooit! :D Eindelijk voel ik het weer, en voel ik me weer mezelf. Ik had ook in de stopweken dat ik een hoog libido had, dat bracht me tot het proberen te stoppen met de pil.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:17

billionache schreef:
*Stille meelezer valt binnen*

In Reyers Laat hier in België werd er ook over gesproken. Video vind je hier terug, voor de geïnteresseerden :-)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2321154

Dankje :D Ik ben gister in slaap gevallen maar wilde het eigenlijk wel zien. :Y)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:31

Esther43 schreef:
Ik vind het vooral zo vervelend dat de huisarts je afschept met ''het komt door je leeftijd''. Niemand neemt je gewoon serieus, verschrikkelijk. Ben nu gestopt met de pil en meer happy dan ooit! :D Eindelijk voel ik het weer, en voel ik me weer mezelf. Ik had ook in de stopweken dat ik een hoog libido had, dat bracht me tot het proberen te stoppen met de pil.

Herkenbaar, mijn huisarts (man) zei dat het allemaal tussen mijn oren zat totdat ik er helemaal klaar mee was en stopte met de pil na 8 jaar het gebruikt te hebben. Ik gebruikte de Microgynon 30.

De hoofdpijn stopte, geen depressieve gevoelens, weer zin in dingen en binnen een maand 5 kg lichter terwijl ik hetzelfde at en bewoog.
Ik merkte toen duidelijk dat het niet 'tussen mijn oren zat'.

Nadat ik ben bevallen wil ik wel iets gebruiken aangezien ik de condoom niks vind. Denk na over een mirena spiraal.
Het liefst zou ik voor hormoonvrije anticonceptie gaan maar de koperspiraal zorgt voor meer bloedingen vertelde mijn verloskundige en daar zit ik niet op te wachten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:46

Lipydo schreef:
Dus je zegt hierbij dat de pil doorslikken, nepzwanger zijn, eigenlijk gewoner is als je kijkt naar vroeger, dan elke maand ongesteld zijn? :) Zo heb ik het nog nooit bekeken, wel interessant. Als je het zo stelt, is het inderdaad niet gewoon om elke maand je cyclus te hebben.

Maar, de cyclus is een natuurlijk proces. Ook vroeger toen er nog geen anticonceptie was werden meisjes/ vrouwen ongesteld en niet altijd bevrucht. En het kunstmatig blokkeren van de ovulatie tegenover daadwerkelijk zwanger zijn? Het wordt niet door je eigen lichaam geregeld, maar door het toevoegen van hormonen. Ik weet niet wat ik dan gewoner vind als je het zo bekijkt :)

Laat ik het dan zo zeggen: ik heb liever dat mijn lichaam haar maandelijkse cyclus behoudt en eigen hormoonshuishouding regelt dan het kunstmatig tegengaan van de ovulatie met alle bijwerkingen van dien. Voelt voor mij ook 'gewoner' voor het lichaam in deze levenswijze (het niet elk jaar een beeb hebben).

Ik dacht trouwens dat de meisjes van tegenwoordig juist later ongesteld werden vergeleken met (heel) vroeger? Heb je een bron?

Je hoeft de pil niet door te slikken. Gewoon de pil gebruiken voorkomt een eisprong.

Ik heb liever geen eierstokkanker....daar ga je meestal dood aan.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... t_id=10417
Natuurlijk meer kans op borstkanker. Alleen heb je daar een grotere kans op overleving.

Meisjes worden steeds eerder ongesteld.
http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven ... ld-worden/

Natuurlijk niet de rede om de pil te slikken. Maar om het in perspectief te zien. Nee de pil slikken is niet natuurlijk. Maar er zijn wel meer dingen niet natuurlijk. De pil heeft voor en nadelen en aan een ieder om deze voor zichzelf met elkaar af te wegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:28

Hele topic doorgelezen en ben zelf ruim een jaar bezig. Ik heb constant misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn, vermoeid en geen libido bijna (behalve in de stopweek...)
De huisarts nam mij totaal niet serieus en heb deze symptomen al heel lang. Uit bloedtesten komt nooit iets.. dus ik dacht een jaar geleden opeens, zou het door de pil komen?
Heb paar maanden getwijfeld en een koperspiraal laten zetten (bij gyneo, ziekenhuis). Alles zat goed, bij de controle ook. Totaal geen last met ongesteldheid, maar doordat mijn baarmoeder gedraait ligt kreeg ik meerdere malen per week onwijze steken door mijn buik... Helaas was mijn baarmoeder het koperspiraal aan her afstoten.. na ong 5 maanden spiraal er weer uit gehaald. Daarna terug aan de pil. Een lichtere dan eerst. Doorbraakbloedingen, dus nu weer terug op mijn oude pil... Merk gelijk verschil met spiraal en de pil. Pfff het is dat ik deze strip op moet maken voordat ik kan stoppen. Maar ik ga zeker stoppen met de pil! Nog 2weken volhouden helaas

Had liever koper spiraal gehouden als mijn baarmoeder niet zo tegenstrippelde

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 21:48

Thesserd schreef:
Maar.. iedereen die een koperspiraal gebruikt, je stelt dus nooit je ongesteldheid uit? Lijkt me echt kloten om op allerlei gelegenheden maar ongesteld te worden... Vakantie bijv.

Ja uh, ik ben nog maar 2 dagen ongesteld :+ Het is voor mij nu 11 jaar geleden dat ik voor het eerst ongesteld werd, ik ben er onderhand wel aan gewend hoor. :) En op vakantie, tja, hoe erg is dat nou helemaal? Onhandig, ja, maar het hoort er toch een beetje bij...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:15

Magrathea schreef:
Thesserd schreef:
Maar.. iedereen die een koperspiraal gebruikt, je stelt dus nooit je ongesteldheid uit? Lijkt me echt kloten om op allerlei gelegenheden maar ongesteld te worden... Vakantie bijv.

Ja uh, ik ben nog maar 2 dagen ongesteld :+ Het is voor mij nu 11 jaar geleden dat ik voor het eerst ongesteld werd, ik ben er onderhand wel aan gewend hoor. :) En op vakantie, tja, hoe erg is dat nou helemaal? Onhandig, ja, maar het hoort er toch een beetje bij...

Ja en dat is maar net hoe ongesteldheid zich uit. Als ik op mijn vakantie weekje ongesteld wordt is mijn vakantie naar de knoppen want ik lig de hele volle week met knallende koppijn en buikpijn in bed en alles ontzettend gevoelig. Liever niet dus :P

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:26

Ik heb echt geluk met mn ongesteldheid. Word eigenlijk altijd snachts ongesteld, de avond voor ik ongesteld word en de eerste dag heb ik wat buikpijn en verder niet. Bloed ook alleen de eerste, soms tweede dag, genoeg om een tampon tw dragen en de rest van de week heb ik niks nodig omdat ik zo weinig bloed.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:37

Sja, dat is het idd Marit. En nu ben ik verwend met maar 1 keer in de 3 of 4 maanden ongesteld zijn. En wanneer het niet uit komt, gewoon een week later. Heerlijk :+ Ik weet voor mezelf nog niet of dat af weegt tegen de enige klacht die ik misschien heb: verlaagd libido.

Met pil heb ik ook weinig last van m'n ongesteldheid trouwens. Zonder pil had ik vroeger veel last. Weet niet hoe dat nu is...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:47

Tja, zo stond ik er ook lange tijd in: geen zorgen over zwanger worden en je ongesteldheid kunnen regelen…ideaal!
Maar in de loop der jaren heb ik nu zeer regelmatig migraines, vaak moe, stemmingswisselingen. Dat zijn ook dingen die bijvoorbeeld een vakantie goed kunnen verpesten. Ik ben ook wel benieuwd hoe mijn ongesteldheid zich zal ontwikkelen als ik stop met de pil…

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:49

Bijna 20 jaar de pil geslikt en toen heb ik mijn baarmoeder er maar uit laten gooien en heb eigenlijk geen verschil gemerkt :D
Was het zo zat dat pillen slikken en ongesteld zijn.
Beste beslissing uit mijn leven, had ik 10 jaar eerder moeten laten doen :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:56

Wauw, dat is best rigoureus darwin. Dat zou ik nou nu niet direct doen :')

picobello, vaak moe heb ik ook wel eens last van. Qua stemming kan ik soms wat vlak zijn. Dan ben ik een beetje koos emotieloos en heb ik geen zin in praten :') Maar over het algemeen ben ik vrolijk en ongecompliceerd. Ik vraag me af hoeveel aandeel de pil nu heeft in mijn karakter en libido.

Only one way to find out, maar ik ben nu vrijgezel. Wat heb ik dan aan een verhoogd libido :roll:

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:07

Thesserd: Dat is dan weer een groot nadeel…. Flauw eigenlijk he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:09

Dat afgevlakte heb ik ook heel erg.. Heb gewoon nergens zin in en wil alleen maar in bed liggen. Heb dat trouwens niet alleen in mijn stopweek, heb het over het algemeen gewoon heel erg

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:13

Haha precies picobello :')

Emmaa vervelend ja. Zo emotieloos ofzo :') Op zich doe ik altijd wel wat, sporten, vrijwilligerswerk, gamen of chill serie of film kijken. Maar als ik bijv. met vrienden ben of op t werk kan ik soms heel vrolijk en uitgelaten zijn, maar vaak heb ik ook geen zin in praten of heb ik behoefte aan alleen zijn. Maar goed, dat kan ook gewoon bij m'n karakter horen denk ik dan.

Weet niet of het reëel is om alles op de pil af te schuiven.

En zoals nu moet ik eigenlijk al slapen, want ik doe het t beste op minimaal 8u slaap per dag. Als ik morgen dan moe ben, is het eerlijk om de pil de schuld te geven? :+ zou ik zonder pil af kunnen met 7u slaap? Haha ik denk het niet eigenlijk.

Maar als ik nog weer eens een vriend krijg en het loopt een tijdje, dan wil ik zeker eens proberen hoe het is zonder pil.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 02:35

Anoniem schreef:
Nou Nou,, overdrijven is ook een vak. Daarbij kan iedereen wel wat roeptoeteren maar ik heb nog steeds geen officiële studies gezien die onderbouwen wat hier gezegd wordt.
Neem de bijsluiter van Microgynon 30

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08204.pdf

Bijwerkingen die vaak voorkomen, 1 tot 10 op de 1000, zijn depressieve stemming, braken, hoofdpijn, gewichtstoename, misselijk, diarree enz. Dat krijg je ook van teveel cola drinken en chips eten en ruzie maken met je moeder. Daar heb je niet eens per se de pil voor nodig dus zo ernstig is dat nou ook weer niet.
En dan de ernstige bijwerkingen, 1 tot 10 op de 10.000. Daarbij kunnen die bijwerkingen ook door andere factoren worden veroorzaakt. Roken, erfelijke aanleg, enz, kan ook bloedstolsels veroorzaken.
Dus het valt nog wel mee.

Ik heb uiteindelijk echte baarmoeder krampen als bijwerking gekregen door de pil. En het was echt van de pil want heb er zeker het laatste jaar veel last van ondervonden en eenmaal gestopt is het niet 1 x meer voorgekomen. Verder kwam ik ook aan door de pil, nog leuker, ik heb voor 2 maanden eind vorig jaar weer de pil geslikt en ik ben weer een cub erbij gegroeid! Dat was binnen 1 maand.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:14

Bijsluiter Microgynon® 30 13 van 14

Vaak voorkomende bijwerkingen (komen voor bij 1 tot 10 op de 100 gebruiksters):
- depressieve stemming, stemmingsverandering
- hoofdpijn
- misselijkheid, buikpijn
- pijn in de borsten, gevoelige borsten
- gewichtstoename.

Soms voorkomende bijwerkingen (komen voor bij 1 tot 10 op de 1.000 gebruiksters)
- verminderd libido (zin in seks)
- migraine
- braken, diarree
- huiduitslag, huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes
- groter worden van de borsten
- vasthouden van vocht

Eigenlijk zegt het lezen van de bijsluiter wel genoeg...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:57

fargo schreef:
_Yasmine_ schreef:
Is zeker onpraktisch, maar een enkel artikel vind ik nog niet geheel overtuigend :n

Op TV meldde de heer van Lunsen wel degelijk dat uit onderzoek blijkt dat de reactionele response bij aanrakingen e.d. en het wel of niet makkelijker opgewonden raken of in the mood raken gerelateerd blijkt te zijn aan het onderdrukken van het testosteron bij vrouwen door de hormonen in de pil.

En ik vind het eigenlijk wel meer dan onpractisch ;-)

Je neemt de pil om veilig te kunnen vrijen, maar ontneemt jezelf de prikkels én de lust om te vrijen door het nemen van deze hormonen en het onderdrukken van het testosteron.

Daarom werkt de pil ook zo goed als anticonceptie, je hebt gewoon geen seks meer :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:01

Niet iedereen krijgt daar last van he. Ik had daar bij de Diane echt geen last van.

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:08

Na aanleiding van deze verhalen twijfel ik een beetje over het stoppen van de pil..
Ik ben zelf eigenlijk enorm tevreden over mn pil, ik ben er ooit mee begonnen omdat ik echt ziek kon worden de eerste dagen van ongesteldheid, en sinds ik aan de pil zit nergens meer last van. Ook is het kunnen plannen van je ongesteldheid handig en natuurlijk dat je zekerheid hebt dat je niet zomaar zwanger wordt. :)En volgens mij werd ik er emotioneel ook iets stabieler van. Maar inderdaad, wat in het artikel beschreven wordt: libido is verdwenen.. Alleen in mn stopweek merk ik een heel klein beetje libido maar verder is het spoorloos.
Ik zou graag willen stoppen met de pil om het effect/verschil te zien, maar ik zit echt niet te wachten op die enorme buikkrampen of de ellende van een spiraaltje. Dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.. of overstappen naar een andere pil (met mogelijke andere negatieve bijwerkingen?). Ik slik nu trouwens de microgynon 20, hele lichte pil dus.