Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:47

Ik bel morgen ook direct om 8 uur terug.

Yvank_, dat kan ik proberen, maar ik vrees dat het niet zo werkt.
De (huis)arts schrijft een verwijzing, stuurt die naar de instantie en dan krijg je een oproep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:50

Dat snap ik :) , maar omdat je daar ook gewoon zonder die verwijzing terecht kan zou het kunnen dat het voor je zorgverzekering wel degelijk zo kan.. Dit heb ik gedaan voor heel wat anders , en toen mocht dat ook. Omdat de behandelaar geen verwijzing wil om je te behandelen maar de verzekeraar wel. Ik zou gewoon met die kliniek overleggen wat wijsheid is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:56

Kan zo'n kliniek dan ook in je medisch dossier komen zonder directe verwijzing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:01

Dat kunnen ze sowieso niet zomaar helaas.. Dan moet je zowel bij je huisarts als in het ziekenhuis daar schriftelijk toestemming voor hebben gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:03

Ik zal in ieder geval even kijken wat ik morgen te horen krijg en 'eisen' dat hij er spoed achter zet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:14

KoudbloedKim schreef:
Kan zo'n kliniek dan ook in je medisch dossier komen zonder directe verwijzing?

Ja.

Verwijzing is een verzoek van behandeld arts nummer 1 aan arts nummer 2 om mee tekijken, over te nemen, etc.

Jouw medisch dossier is van jou, jij mag iedereen toestemming geven om er in te kijken. Evt. vraag je of de assistente een uitdraai maakt van wat je ha in de computer heeft staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:15

Dat wordt dan een heel boekwerk. _O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:23

Gefeliciteerd, Kbk!

Maak er een prachtige dag van, ondanks al dit gedoe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:06

-knip-

Heb tineke maar een pb gestuurd. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-15 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:10

Je bedoelt het misschien niet snauwerig, maar je komt behoorlijk drammerig over...

Bovendien gaat het hier niet om jou en je kwalen, maar over Tineke :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:24

Maar een kritische noot mag gegeven worden toch Shirley?

Tineke is heus niet de enige die veel medische dingen meegemaakt heeft dus ik vind dat andere mensen dan best er wat over mogen zeggen hoe je kan handelen omdat ze uit eigen ervaring hebben meegemaakt dat dat wel werkt....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:25

Shirley schreef:
Je bedoelt het misschien niet snauwerig, maar je komt behoorlijk drammerig over...

Kom op zeg, het enige wat ze doet is uit eigen ervaring aangeven hoe belangrijk het is om je assertief op te stellen in de zorg. Het is goed bedoeld en een duidelijk voorbeeld van hoe belangrijk het is om niet af te wachten.
Bovendien verandert er niks als je zelf niets onderneemt en daar is je gezondheid nét iets te belangrijk voor.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:27

Tuurlijk is het niet erg om af en toe eens erachteraan te bellen, maar als jij elke dag bij wijze van overdreven gaat bellen zeggen ze ook ja hallo heb je die zeikerd weer, die wacht maar even want die belt om elk dingetje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:30

Nou Mioux die ervaring heb ik niet.. Want dan hoef je niet meer elke dag te bellen. 1x bellen en je standpunt goed duidelijk maken is vaak voldoende. Maar we hebben het niet over elke dag de HA bellen maar over zélf de kliniek bellen en bespreken wat al mogelijk is..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:34

Wendy schreef:
Shirley schreef:

Kom op zeg, het enige wat ze doet is uit eigen ervaring aangeven hoe belangrijk het is om je assertief op te stellen in de zorg. Het is goed bedoeld en een duidelijk voorbeeld van hoe belangrijk het is om niet af te wachten.
Bovendien verandert er niks als je zelf niets onderneemt en daar is je gezondheid nét iets te belangrijk voor.

Kom op zeg, dat kan ook anders!
Daarvoor hoeven we niet uitgebreid tot in detail de medische geschiedenis van een ander te lezen, toch?
Daar heeft Tineke ook niks aan.
Gelukkig zag Rachelle dat achteraf zelf ook wel in :(:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:36

@yvank zo heb ieder zijn of haar ervaringen :). Mijn pa heb ik niet anders gekent als vaste klant bij t ziekenhuis, nu was zijn ziekte steeds erger en erger en mankeerde die steeds meer dus als we vaker belde wisten ze dat het niet voor niks was. Maar in t begin werden we alsnog niet snel geholpen als we belde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:37

Goh Shirley, je kan ook overdrijven want tot in detail viel echt wel mee. M'n medische geschiedenis is ietsje langer dan dat, anders had ik m'n operatieverslag wel gepost :+
Ik gaf enkel aan dat er dus wel degelijk wat te bereiken is via het ziekenhuis/kliniek.

Maar goed, ik heb Tineke iig een pb gestuurd met mogelijke routes die ze kan bewandelen. Ik zal me er dan ook verder niet mee bemoeien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:42

Mioux schreef:
@yvank zo heb ieder zijn of haar ervaringen :). Mijn pa heb ik niet anders gekent als vaste klant bij t ziekenhuis, nu was zijn ziekte steeds erger en erger en mankeerde die steeds meer dus als we vaker belde wisten ze dat het niet voor niks was. Maar in t begin werden we alsnog niet snel geholpen als we belde...

We hebben het toch niet over een ziekenhuis? Maar bellen met de kliniek waar ze wat ik begrijp nog nooit heen gebeld heeft om te bespreken of er al wat mogelijk is. Lijkt me niet dat die denken 'oh belt ze weer!' want ze heeft nog nooit gebeld.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:44

Ik bedoelde ook over algemeen, niet alleen t ziekenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:49

OKe, ik zal het dan wel niet helemaal snappen denk ik :) want hoe kan je nou gezien worden als een zeur bij een instantie waar je nog geen contact mee gehad hebt :D ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:52

Ze hadden t over "na bellen" ? (las iets verder ook terug)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:33

Jongens, het zou fijn zijn als jullie ook echt even zouden lezen in plaats van conclusies trekken, want ik héb gebeld naar beide klinieken en ondertussen in nog geen dag tijd al 3 keer naar de huisarts.
Ik kom voor mezelf op en ben assertief genoeg, maar als jullie willen denken dat ik op mijn luie reet zit af te wachten, prima, ook goed!

edit; Typefout
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-15 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:34

Maar je hebt toch in november al een doorverwijzing gehad die nooit is aangekomen? Dat is 5 maanden tot nu := , echt hoor ik had direct een klacht ingediend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:36

Klopt, maar dat ging om een maagbandje en omdat ik toen al een sterk vermoeden had van de oorzaak, vond ik dat toch al geen goede oplossing.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:17

Hoe laat moet je vandaag bellen?