Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Denk dat ik dat gewoon op de grond ga doen.
saabineex schreef:Voor sportspullen o.a een step en matje kan je bij decathlon kijken! Wij hebben best veel sportspullen in huis, maar geen step. Heb je perse een step nodig dan?
Verlagen van het aantal reps is inderdaad goed idee, hou ik ook in mn achterhoofd voor als het me straks zwaar valtVanavond ga ik beginnen, zit te twijfelen om foto's van de vooruitgang enzo te maken.. Lees dat een paar van jullie wel foto's maken, maak je die dan in de ochtend of avond? In de ochtend heb ik namelijk wel een plattere buik
![]()
Moest ook een opstapje op heb gewoon een muurje in de tuin gebruikt, niet heel hoog maarja wat anders... Jaime_ schreef:Hello! Tot nu toe alleen meelezer, het programma spreekt mij ook wel aan, heb de guide inmiddels gevonden en het globaal door gelezen, ben nu nog een ander programma aan het volgen maar zodra dat klaar is wil ik verder met bbg!
Heb nog wel een vraagje wat me nog niet direct duidelijk is uit de guide, welke materialen heb je echt nodig om de workouts te kunnen doen ?

Jaime_ schreef:Ik heb juist ook heel veel dingen al wel, zoals een goed matje, diverse gewichtjes, verschillende kettlebels, maar ik zag in de guide ook iets over medicine ball? een foamroller? En op een bepaald moment heb je ook 2 bankjes nodig om bepaalde oefeningen goed te kunnen doen..
, ik zag geen vooruitgang steeds maar net toch even een foto gemaakt want ik voelde me zo slank toen ik opstond
, mijn buik is echt wat platter en ik heb een klein lijntje in m'n buik. Benen zijn volgens mij niet echt veranderd, maar ja 6 weken is natuurlijk ook niet zo lang, en met 3 work-outs per week zit ik nu op 16 in totaal dus dan ben ik echt al blij dat ik iets resultaat zie.
xRiiannex schreef:Jaime_ schreef:Ik heb juist ook heel veel dingen al wel, zoals een goed matje, diverse gewichtjes, verschillende kettlebels, maar ik zag in de guide ook iets over medicine ball? een foamroller? En op een bepaald moment heb je ook 2 bankjes nodig om bepaalde oefeningen goed te kunnen doen..
Dan doe je bij die oefening toch lekker squat jumps?
Beetje onzin om die dure dingen aan te schaffen
en ipv een bankje gebruik ik een plastic krukje. De medicine ball heb ik vervangen door een dumbell die ik op 6.75 kg heb ingesteld, deze pak ik dan met beide handen vast en doe de oefening.
Heb ondertussen al best een leuke 'collectie' aan fitness spulletjes opgebouwd, en ik vind dat de investering ook wel waard, hoef er namelijk niet meer door naar de sportschool
En in principe gaan de meeste dingen een leven lang mee, komt bij heel veel andere workouts/programma's ook altijd wel weer van pas!
in het weekend ben ik altijd bij m'n ouders en laat ik m'n laptop thuis staan, en hoppa 5 pagina's verder hier haha!
) en drink en snack/snoep ik verder niet doordeweeks. Maar ik ga ook over een maandje al op vakantie dus dat is voor mij motivatie genoeg!
Heb zelf ook nog hennepzaad, bijenpollen, maquipoeder, spinaziepoeder, wortelpoeder, cacaopoeder en cacaonibs, quinoa en whey isolaat crispy in huis waar ik vaak dagelijks wel aan kom. Van de spinazie- en wortelpoeder ben ik eigenlijk een beetje af gestapt, bijna niet weg te krijgen en ik kom vaak toch wel aan m'n groente per dag. Maar soms als extra in een groene smoothie is het wel te doen. Oh en ik bak alles in kokosolie!
Heb het een tijdje tegen hooikoorts genomen maar ben er maar mee gestopt.
Alleen volgensmij gaat dat best hard als je een keer een wijntje drinkt of een gebakje oid.
) Dit in combinatie met voldoende lichaamsbeweging en voldoende water drinken zorgt voor een gezonde levensstijl. Ik denk dat dat het meest gezond is voor je lichaam. Als je af wil vallen dan moet je zorgen dat je net iets meer verbrand dan je binnenkrijgt, maar niet teveel, langzaam en gecontroleerd afvallen is bewezen het allerbest, en dat is ook nog weer afhankelijk van je gewicht, als je bijvoorbeeld 0-10kg kwijt wil is 0,5 kg per week afvallen netjes, maar heb je obesitas en wil je er 40 kwijt dan is het niet gek om meer per week af te vallen natuurlijk.
Maar als jij je daar goed bij voelt moet je het lekker doen, het is jouw lichaam

Bij de workout van Kayla heb ik de push ups wel overgeslagen want mijn rug is echt kapot na die pull ups.