Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyced

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:17

Ik heb die van mij in de ochtend gemaakt. Op zich maakt het niet uit op welk tijdstip van de dag je de foto maakt als je vergelijkingsfoto's dan ook maar steeds op het zelfde tijdstip maakt. Dan kun je het beste vergelijken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:21

Als je slim bent maak je je voor foto 's avonds en de na 's ochtends, dan kan het alleen maar meevallen. :')

Een step heb je niet echt nodig, ik gebruik tot nu toe nog een stoel. Alleen ik zag dat ik overmorgen vanuit een squad op een opstapje moet springen, daarvoor lijkt een stoel me iets te hoog. := Denk dat ik dat gewoon op de grond ga doen.
Sommige buikspieroefeningen moet je op zo'n bankje doen maar die doe ik ook op de grond, ga er geen hele sportschool voor aanschaffen. :P
Ik moet wel echt nog zwaardere gewichten kopen. Heb nu van 1 kilo en dat gaat me veel te makkelijk af, heb niet het idee dat dat zoden aan de dijk zet.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:14

saabineex schreef:
Voor sportspullen o.a een step en matje kan je bij decathlon kijken! Wij hebben best veel sportspullen in huis, maar geen step. Heb je perse een step nodig dan?

Verlagen van het aantal reps is inderdaad goed idee, hou ik ook in mn achterhoofd voor als het me straks zwaar valt :') Vanavond ga ik beginnen, zit te twijfelen om foto's van de vooruitgang enzo te maken.. Lees dat een paar van jullie wel foto's maken, maak je die dan in de ochtend of avond? In de ochtend heb ik namelijk wel een plattere buik :') :j

Ik zou het wel in de ochtend maken (zie je je spieren beter in je buik)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:52

Net aller eerste workout gehad, valt me vies tegen. Na circuit 1 en 2 allebei een keer gehad te hebben was ik al kapot, en dan alles nog een keertje ;( Moest ook een opstapje op heb gewoon een muurje in de tuin gebruikt, niet heel hoog maarja wat anders...

@loose ik zou inderdaad geen stoel gebruiken, misschien ook een muurtje of een vlonder gebruiken?

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:37

Ik gebruik nu als opstapje een bierkrat van m'n vriend :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:38

Hello! Tot nu toe alleen meelezer, het programma spreekt mij ook wel aan, heb de guide inmiddels gevonden en het globaal door gelezen, ben nu nog een ander programma aan het volgen maar zodra dat klaar is wil ik verder met bbg!
Heb nog wel een vraagje wat me nog niet direct duidelijk is uit de guide, welke materialen heb je echt nodig om de workouts te kunnen doen ?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 01:15

Jaime_ schreef:
Hello! Tot nu toe alleen meelezer, het programma spreekt mij ook wel aan, heb de guide inmiddels gevonden en het globaal door gelezen, ben nu nog een ander programma aan het volgen maar zodra dat klaar is wil ik verder met bbg!
Heb nog wel een vraagje wat me nog niet direct duidelijk is uit de guide, welke materialen heb je echt nodig om de workouts te kunnen doen ?

Voor de squat & press gebruik ik 2 cola flessen gevuld met water.
Beetje creatief zijn haha!
En voor buikspieren vouw ik nu mijn dekbed deken 2/3 keer op (2 persoons).
Ik raad wel een yoga matje aan is handiger.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 02:40

@jaime; motivatie &inspiratie! :D
Gewoon 1 liter flessen ( of meer ) als je geen gewichten hebt, salontafel als opstapje (kruikje, stoel...) springtouwen kan je ook denkbeldig doen etc.

Zo na een 'oke' weekend, gezond eten maar als ik ergens zin in had (bolletje ijs, stuk appeltaart, frietjes) gewoon gegeten, wel met mate.
Vandaag een niet zo goede dag gehad kwa eten.. Veel 'stiekeme' suikers, denk ik.
Als iemand veel over voeding weet wil ik best mijn lijstje plaatsen!
Voor de rest week 2 d 1 legs& cardio gedaan.
Ging goed tot na circuit 3 dan was het eten klaar.
Even 20 mins eten laten zakken en hop de laatste 7 min toch maar afmaken! <<)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:15

Ik gebruik een zandzak en de salontafel als opstapje :D

Gisteren de eerste training gedaan, dat was pittig zeg!!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:34

Ik heb juist ook heel veel dingen al wel, zoals een goed matje, diverse gewichtjes, verschillende kettlebels, maar ik zag in de guide ook iets over medicine ball? een foamroller? En op een bepaald moment heb je ook 2 bankjes nodig om bepaalde oefeningen goed te kunnen doen..

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:13

Jaime_ schreef:
Ik heb juist ook heel veel dingen al wel, zoals een goed matje, diverse gewichtjes, verschillende kettlebels, maar ik zag in de guide ook iets over medicine ball? een foamroller? En op een bepaald moment heb je ook 2 bankjes nodig om bepaalde oefeningen goed te kunnen doen..

Dan doe je bij die oefening toch lekker squat jumps?
Beetje onzin om die dure dingen aan te schaffen :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:37

Die medicine ball was alleen in week 1 een keer, ben hem daarna (nu week 6) nog niet weer tegengekomen. Heb morgen voor het eerst een oefening dat ik ergens op moet springen, heb ook geen tuin oid met muurtjes en ga dat niet in publiek doen dus dan ga ik idd gewoon een squat jump ervan maken. De foamroller is voor de rehabilitation, dus niet per se nodig voor de oefeningen.

Nanoekkie, heb niet echt verstand van eten, maar vind het wel leuk om lijstjes te zien altijd. Ik post die van mij ook wel even later.

En ik ben blij! *\o/* , ik zag geen vooruitgang steeds maar net toch even een foto gemaakt want ik voelde me zo slank toen ik opstond :') , mijn buik is echt wat platter en ik heb een klein lijntje in m'n buik. Benen zijn volgens mij niet echt veranderd, maar ja 6 weken is natuurlijk ook niet zo lang, en met 3 work-outs per week zit ik nu op 16 in totaal dus dan ben ik echt al blij dat ik iets resultaat zie. :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:42

xRiiannex schreef:
Jaime_ schreef:

Dan doe je bij die oefening toch lekker squat jumps?
Beetje onzin om die dure dingen aan te schaffen :+

Inderdaad, wat je hebt, kun je gebruiken, voor de rest kan je je creativiteit gebruiken ;) en ipv een bankje gebruik ik een plastic krukje. De medicine ball heb ik vervangen door een dumbell die ik op 6.75 kg heb ingesteld, deze pak ik dan met beide handen vast en doe de oefening.
De foamroller is niet eens voor de oefeningen zelf, maar meer voor het verminderen van cellulitis en ik vraag mij af of het wel zo effectief is als dat er wordt beweerd. Als je iets wilt proberen tegen cellulitis, ik kwam iets tegen over een soort scrub van koffiedrab en olijfolie: https://www.youtube.com/watch?v=ddoAHrpaLAU

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:35

Ja dat is ook waar je kan heel creatief zijn, zo ben ik ook begonnen eerst met flesjes water/zand, later werden dat echte gewichtjes etc. maar als ik nu een programma ga volgen vind ik het leuk om het dan ook gelijk goed aan te pakken :+ Heb ondertussen al best een leuke 'collectie' aan fitness spulletjes opgebouwd, en ik vind dat de investering ook wel waard, hoef er namelijk niet meer door naar de sportschool :) En in principe gaan de meeste dingen een leven lang mee, komt bij heel veel andere workouts/programma's ook altijd wel weer van pas!

Dat youtube filmpje zal ik vanavond thuis eens bekijken, ben erg benieuwd!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:30

Zo ben ik weer :D in het weekend ben ik altijd bij m'n ouders en laat ik m'n laptop thuis staan, en hoppa 5 pagina's verder hier haha!

Ik begreep dat een aantal mensen het leuk vinden om lijstjes enzo te zien, dus ik plaats even mijn schema van afgelopen 2 weken en wat eetdagboekjes. Overigens doe ik 1 keer in de week een cheatavond, van het avondeten tot het naar bed gaan eet ik lekker alles wat ik wil. In de winterperiode doen mijn vriend en ik een hele cheatdag, maar omdat we nu vlak voor de zomer zitten en aan het droogtrainen zijn (hij vooral, ik vind het al heel wat dat ik gedisciplineerd een programma volg) minder. Hij doet alleen 1 cheatmeal in de week, maar ik heb ook echt behoefte aan chips en wijn dus pak ik een hele avond. Verder ben ik eigenlijk heel consequent en gedisciplineerd (op het moment :') ) en drink en snack/snoep ik verder niet doordeweeks. Maar ik ga ook over een maandje al op vakantie dus dat is voor mij motivatie genoeg!

Mijn sportschema van de afgelopen 2 weken:
Ma: BBG 2-2
Di: LISS + Yoga
Wo: BBG 2-1
Do: Yoga
Vrij: BBG 2-3
Za: LISS
Zo: HIIT
Ma: BBG 3-1
Di: Yoga
Wo: BBG 3-2
Do: Butt-workout + Yoga
Vrij: BBG 3-3
Za: LISS + Yoga
Zo: Rust
Ma: BBG 4-2
Di: HIIT

Ik heb snel last van mijn knieën en bij de week 2-4 workout lang spierpijn in mijn benen gehad dus heb toen de workout van maandag en woensdag omgedraaid.

Mijn eetschema's van de afgelopen paar dagen:
1)
O: Smoothiebowl met magere yoghurt, smart protein aardbei, banaan, maquipoeder, omega zadenmix, whey isolaat crispy, gojibessen + tarwegrasshot
T: 2 superfood wafels met pindapasta
L: 2 speltcrackers met kipfilet en gekookt ei
T: Smart Chocolate (4 stukjes) + appel
D: Hele broccoli + 2 pangafilets

2)
O: Pakje diepvries bosbessen met gemengde noten en chiazaad + eiwitshake (smart protein) + tarwegrasshot
T: 2 superfood wafels met pindapasta
T: Eiwitshake (smart protein) (na sporten)
D: Nasi van basmatirijst met kipfilet, mais, paprika en komkommer

3)
O: Pakje diepvries mango met gemengde noten en chiazaad + eiwitshake (smart protein) + tarwegrasshot
T: Banaan
L: Groenteomelet met paprika, tomaat, ui en mais
D: Chinees (nasi goreng + foe yong hai) + halve broccoli
T: Mini-watermeloen (heeeerlijk, doormidden snijden en uitlepelen)

4)
O: Yoghurt + aardbeien + gemengde noten + chiazaad + tarwegrasshot
T: Banaan + restant aardbeien
D: Gevulde rode paprika met basmati rijst + mager rundergehakt + tomaat + mais met geraspte kaas
T: Mini-watermeloen

Ik zit nu dus vrij laag in m'n calorieën (rond de 1300), relatief hoog in m'n eiwitten en ik probeer wat lager in m'n koolhydraten te gaan zitten deze maand. Verder drink ik voornamelijk water, kokoswater en thee met verse gember en citroen.

Deze dagen waren allemaal in het weekend dat ik bij m'n ouders was, en waar ik dus minder ingrediënten en supplementen bij de hand heb. Maar op zich wijkt dit niet heel wezenlijk af van wat ik op een 'normale' doordeweekse dag eet.

Edit: Om m'n bericht dan maar even heeel volledig te maken, mijn materiaal bestaat uit een kettlebell van 6kg, dumbells van 3kg, een halterschijf van 5kg, een yogamatje van de action, en een keukentrapje van de Ikea. Waar ik het materiaal niet heb improviseer ik of vervang ik het met een vergelijkbare oefening.

Wat betreft de voortgangfoto's maak ik die telkens dinsdagochtend, gelijk na het opstaan en voor het ontbijt. Ik zie al wel verschil! :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:46

Dus normaal is het nog meer aan supplementen en "superfoods" ? :oo

Persoonlijk vind ik jouw dieet i.c.m. het vele sporten niet heel gezond, te laag in energie (richting crashen) . Of je moet echt heel klein zijn? Ik ben best klein, en als ik per week ongeveer 0,5 tot 0,8 kg wil verliezen (wat normaal is qua stabiel gewicht verliezen) dan zit ik met een halfuur tot uur sporten per dag toch wel op 1500 kcal wat ik sowieso nodig heb, en dan heb ik zittend werk, dus geen actieve levensstijl. En dan val ik netjes af.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:37

Haha ja ik heb een kleine 'superfoods' verslaving. O:) Heb zelf ook nog hennepzaad, bijenpollen, maquipoeder, spinaziepoeder, wortelpoeder, cacaopoeder en cacaonibs, quinoa en whey isolaat crispy in huis waar ik vaak dagelijks wel aan kom. Van de spinazie- en wortelpoeder ben ik eigenlijk een beetje af gestapt, bijna niet weg te krijgen en ik kom vaak toch wel aan m'n groente per dag. Maar soms als extra in een groene smoothie is het wel te doen. Oh en ik bak alles in kokosolie!

Ja ik heb de discussie van de week met m'n vriend ook al gevoerd, en ergens is het ook een beetje crash aangezien ik nu in een maand snel voortgang wil zien voor de vakantie, en daarna wat stabieler wil worden/blijven, maar misschien is het toch echt te weinig. Moet erbij zeggen dat ik niet goed zou weten wat ik er nog bij kan eten aangezien ik nu echt de hele dag verzadigd ben en zeker elke 2 uur eet. Op dagen dat ik er vroeger uit moet heb ik vaak smart bars of extra fruit + noten, of een kleine salade ofzo mee.

Eigenlijk heb ik op myfitnesspal waar ik m'n calorieën bijhoudt 'm nog ingesteld op 0 activiteit, en dan geeft hij 1280 calorieën aan per dag, maar inmiddels sport ik er natuurlijk wel bij. Eigenlijk moet ik 'm dus naar boven instellen maar ik heb dan toch het idee van het gaat allemaal wat sneller en ik zit hoog in m'n eiwitten dus met m'n spieren zal het wel goedkomen. Zou het echt slecht zijn dan? En waar zit 'm dat dan in?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:56

Ik vind het er ook niet per se als weinig uitzien, pas als je het aantal calorieën weet merk je dat het weinig is misschien. Misschien is je lunch soms een beetje karig? De dagen dat je twee crackers eet.
Oh en bijenpollen, wat doe je daarmee? Ik vind die dingen zó smerig. Ik lust echt alles maar hier moet ik wel van kokhalzen. := Heb het een tijdje tegen hooikoorts genomen maar ben er maar mee gestopt.

Ik hou het niet altijd bij, maar heb het gister wel ingevoerd en dan vind ik dat ik ook op best weinig uitkom, misschien eet ik onbewust ook wel meer dan ik denk.

O: Havermout, honing, melk, diepvries bosvurchten (totaal 299 kcal)
T: Rijstwafel
L: Tofu met pindakaas, sojasaus (137 kcal), was echt nog maar een klein restje)
T: Heinz ketchup chips
T: Shake van vanille soja drink, tofu, aarbei, banaan
A: Avocado, zwarte bonen, citroensap, knoflook, zwarte olijven, 2 kleine wraps, geitenkaas (448 kcal)
Totaal: 1405 kcal

Heb nog een dag teruggevonden waar ik best wel netjes uitkom (voor het Kayla dieet van 1600 kcal dan):
O: Havermout, vanille sojamelk, diepvriesbosvruchten (344 kcal)
L: Couscous, cherry tomaat, olijfolie, geitenkaas, rode ui, bacon reeptjes (442 kcal)
A: Gerookte zalm, spinazie (323 kcal)
T van hele dag: 2 rijstwafels met pindakaas, banaan, vanille drink, 100 snel toegevoegde calorieën (denk een chocolaatje oid?)
Totaal: 1536 kcal

Als ik dit zo zie denk ik dus dat ik normaal nooit aan 2000 kcal zou kunnen komen. :P Alleen volgensmij gaat dat best hard als je een keer een wijntje drinkt of een gebakje oid.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:26

Als je gezond eet kom je gewoon minder snel aan je calorieën, in groente zit natuurlijk veel minder kcal dan in een zak chips. Mijn vriend heeft een gemiddelde behoefte van 3600 Kcal per dag, en wij eten gezond in juiste verhoudingen dus hij moet behoorlijk wat wegkauwen. Voor mij is dat zonder sporten met mijn levensstijl 1200 (wanneer ik ongeveer een halve kilo per week wil afvallen), en met sporten word dat ongeveer 1400 a 1500.

Ik geloof niet zo in al die superfoods, supplementen etc. Naar mijn mening moet je gewoon gezond en gevarieerd eten, gebruik maken van verse producten als het even kan en zo min mogelijk additieven eten (dus niet uit van die pakjes van Knorr koken enzo :P ) Dit in combinatie met voldoende lichaamsbeweging en voldoende water drinken zorgt voor een gezonde levensstijl. Ik denk dat dat het meest gezond is voor je lichaam. Als je af wil vallen dan moet je zorgen dat je net iets meer verbrand dan je binnenkrijgt, maar niet teveel, langzaam en gecontroleerd afvallen is bewezen het allerbest, en dat is ook nog weer afhankelijk van je gewicht, als je bijvoorbeeld 0-10kg kwijt wil is 0,5 kg per week afvallen netjes, maar heb je obesitas en wil je er 40 kwijt dan is het niet gek om meer per week af te vallen natuurlijk.
Nog even kort snel willen afvallen voor je vakantie is logisch, want je wil er goed uitzien, maar mijn inziens niet gezond voor je lichaam.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten welke wijze die kiest, het is tenslotte je eigen lichaam, maar dit is mijn kijk er op, ik vind jou een beetje obsessed/doorgeslagen Jodie :o Maar als jij je daar goed bij voelt moet je het lekker doen, het is jouw lichaam :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:12

Wij hebben thuis gewichten van 8 kg (van die schijven),gewichten van 2kg , een dumbell van 2,5 kg, matjes, springtouwen. Voor een opstapje gebruikte ik gister het muurtje maar hoe ik het binnen ga doen weet ik nog niet. Jullie zijn wel creatief, neem wel een paar ideen van jullie over!

Heb vanochtend fotos gemaakt, maken jullie elke week fotos? Zijn er hier mensen die fotos maken de verandering zien en het hier willen plaatsen, ben wel benieuwd hoe snel het gaat. Heb echt spierpijn van gister, maar had het erger verwacht. Morgen de volgende workout.

Een vrouw mag gemiddeld 2200 kcal binnenkrijgen per dag. Ik moest het laatst voor school bijhouden en kwam elke dag wel rond de 2000 kcal. At niet elke dag gezond maar alsnog.
Als je af wil vallen moet je niet gelijk minder gaat eten maar opletten wat je precies eet.

Telt krachttraining ook voor HIIT?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:23

Oke dames ik heb besloten te gaan stoppen met KI, in week twee voel ik alweer mijn knie blessure opspelen (omdat er een hoop spring oefeningen zijn). En als ik dat moet gaan aanpassen kan ik net zo goed een nieuw trainingsschema maken en is KI dus overbodig :(

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:35

oh wat jammer :(
geen idee waarom maar heb ook giga veel pijn aan mijn rechterschouder, niets aan de links..
maar ik ga evengoed gewoon door.
maarja een knieblessure lijkt me nou niet zo geweldig om al die belastende oefeningen te doen..
hoever zat je?

in de klas maak ik altijd etenslijstjes want dan verveel ik me minder :D
Nu zag mijn leerkracht dat en hield ze me na de les bij haar.
ze dacht meteen dat ik een eetprobleem had en zeker nietmocht afvallen, naja
ik haar prberen duidelijk te maken dat fit worden mijn doel is, zij ze dat ik iedere dag frietjes moet eten omdat dat goed is, jezus :+

na 2 weken iphoneloos te zijn geweest, ben ik giga blij dat ik eindelijk terug kan whatsappen, is er een groep ? actief bedoel ik, waar je foto's van je eten neemt, van jezelf (als je dit wilt),... motivatie dus :)
bij wie kan ik tercht om mijn nummer te geven? :list:

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:49

In week 2 pas dus ik kan beter nu stoppen als verder gaan en weer de hele zomer aan huis gekluisterd te zitten.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:11

Wat gaan jullie hard :):)

Ivm foamroller, volgens iemand van de crossfit kan je ook een deegrol gebruiken om je spieren te masseren. Eigenlijk helpt het met het verwijderen van het melkzuur (dus minder stijve spieren).

Vandaag W2D3 godver, die commando's!! Ik ben ook gaan crossfitten en de workout bestond uit vier rondes 720m roeien & 25 pull ups. Daarnaast nog een halve km geroeid en gelopen en nog wat touwtje gesprongen. Ik denk dat ik de cardio voor morgen misschien ga skippen :+ Bij de workout van Kayla heb ik de push ups wel overgeslagen want mijn rug is echt kapot na die pull ups.
Wel nog een tabata plank gedaan.
En NU stop ik :D

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:36

Jammer Renee, maar lijkt mij ook het beste voordat je straks nog verder van huis bent.

Zo Dianta dat is een hele hoop, doe je goed!