Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:56

Er is veel bijgekletst de afgelopen avond! :oo

Even nog hier op inhaken van gisteren:
Blacky94 schreef:
Havermout :D
Is nog goedkoop ook :')

Heb het vanmorgen geprobeerd (2e poging, eerste poging met appel was geen succes) met overnight oats, was een iets groter succes dan de vorige keer (kreeg er toen echt maar 2 happen van op), maar vond het nog steeds niet lekker. :(
Had dit keer 40g havermout, eetlepel gebroken lijnzaad, een geprakte halve banaan er doorheen, handvol rozijntjes, wat kaneel en een goede scheut melk en vanmorgen bij het uit de koelkast halen de andere helft van de banaan erbij en een handje walnoten. Had er veel zin in en het zag er lekker uit (niet te nat), maar ik vind de structuur gewoon echt niet fijn, zo papperig en korrelig! Heb hem voor driekwart (met moeite) opgegeten en daarna nog maar een mandarijntje gepakt.

Iemand tips om het lekkerder te maken en die gekke structuur eruit te krijgen? Warme havermout gaat 'm niet worden, ik kan 's ochtends geen warm eten verdragen (dan ga ik over m'n nek). :+

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:58

Ik kijk ook tegenwoordig of ik wel of ik genoeg/ niet te veel eiwitten, carbs ect. binnenkrijg.
Vind MYP wel echt handig! heb wel me kcal op geschroefd want 1200 vond ik wel erg weinig, moet wel me best doen om er aan te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:00

MaartJ schreef:
Ik ben ook niet van plan om te gaan rekenen :o

Eet nu voornamelijk crackers, rijstwafels en fruit gedurende de dag. 's Avonds kook ik gewoon en probeer er op te letten dat ik daar niet al te veel vet/olie etc. in gooi. Probeer in 't algemeen wat minder te eten (ik eet iets te graag en iets te veel _O- ) en meer te bewegen.

Weet toevallig iemand hoe betrouwbaar die 'gezondheidsapp' van de IPhone is met betrekking tot de stappenteller/kilometers?

Alleen goedbedoeld he... :D Maar vet is helemaal niet zo slecht, het is juist heel belangrijk en gezond. Je kunt overwegen om in kokosolie te bakken bijvoorbeeld. Dat is heel gezond! Of olijfolie, kan ook helemaal geen kwaad!

Doe je de crackers en rijstwafels eten in de volkoren variant? Dat zijn voedingsmiddelen waar je lichaam echt iets aan heeft en waar je langer energie van krijgt :)

De gezondheidsapp van de iPhone heb ik ook al verschillende keren naar gekeken, geen idee of dat betrouwbaar is :P

MaartJ

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:02

Hahaha i know Kay :) No hard feelings :D

Ik bedoel meer, als ik iets uit de oven maak (I LOVEEEEE WRAPS) dat ik daar dan meteen een kilo kaas op gooi :o Dat soort dingen.
Crackers en rijstwafels zijn idd volkoren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:03

Wat betreft havermout... Je kunt het ook blenden tot een soort meel, dat kun je dan heel gemakkelijk oplossen in melk. Dan heb je een soort shake welke je gewoon achterover kan slaan :D

1200 kcal is inderdaad heel weinig. Ik heb soms ook moeite om aan m'n behoefte te komen, zeker met gezonde voedingsmiddelen is het soms best veel 'beuken' voor je aan een gezonde hoeveelheid calorieën zit. Qua macro's heb ik eigenlijk nooit moeite. Vind MFP ook echt een top app!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:04

_Tara_ schreef:
Yaralisa, vind je van appel een smoothie niet een hele vieze structuur krijgen?

Nee helemaal niet. Maar ik schil hem wel vooraf, in het begin deed ik het altijd met schil en dat vond ik niet fantastisch.
Maar zonder schil vind ik het heerlijk! Ik zorg wel dat de appel niet overheerst zeg maar, ik doe er net genoeg in om hem te proeven :j

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:16

ik heb zin om vandaag weer te hardlopen..
alleen ik ben gisteren al geweest, maar ik heb geen spierpijn.. dus nu voelt het alsof ik niks gedaan heb :=

Iemand die me tegen wilt houden en me erop wilt wijzen dat ik een rustdag moet houden?
grapje.. ik praat wel tegen mezelf.. ik ga denk dan maar die 7 minute workout doen.
eerst even naar de zaak van m'n vriend fietsen, de ponypaard is ook al gelongeerd +:)+

OHHHHHHHH en vandaag moet ik echt aan school (aangezien ik de colleges skip :o )

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:16

hebben jullie allemaal zo'n blender gebeuren ding om smoothies te maken of zijn daar ook andere manieren voor? ik houuuuuuuuuu van fruit, dus ik vind het vast heel lekker!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 13:18

M'n bounty was héérlijk! :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:22

Jazeker Nanno, gebruik dat ding haast dagelijks <3
Lekkere turkse yoghurt met vers fruit en dan biologische muesli er doorheen met kokos en krentjes! Jummie :D

Zijn er hier ook meiden die binnenshuis sporten/ bewegen? Bijvoorbeeld via youtube?

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:23

Ik heb een blender ja. Je hebt er al 1 voor €20 tot €30.
Ik zou niet weten hoe het op een andere manier kan. Vind zo'n blender ideaal :j

Goedzo Sharon! :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:25

okeeeeee thanks, ga ik die toch maar een keertje halen denk ik!

Lekker hoor Sharon! je maakt me heus niet jaloers..
Ik heb nog lasagne van gisteren over dus ik denk dat ik dat vanmiddag maar ga opeten, in de hoop dat ik geen zak chips in 1 keer leeg ga eten!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:26

Ik heb een blender en een fruitjuicer in de doos. Voor me uitzet over 1 a 2 maanden. Dan ga ik ze zeker veel gebruiken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:29

Ik heb best een nette week gehad maar m'n vriend komt morgen thuis van wintersport... Help :+ Er zit een Papa John's (pizza) tegenover ons nieuwe appartement dus ik hou m'n hart vast haha.
Heb gister ook niet echt lekker kunnen sporten, had nog spierpijn dus wilde niet te zwaar liften -O-

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:30

Ik heb ook een blender, heerlijk ding. Maak vaak een smoothie van 8 aardbeien, 1 halve banaan, 1 kiwi en een scheutje water (melk, yoghurt, in ieder geval iets 'nats' ;) ) Ik vind het zoooooooooo lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:53

Bonita_Bon schreef:
LizMD schreef:
Tuurlijk!

Wat mij onwijs geholpen heeft is niet voor mezelf de eis te stellen dat ik van de 1 op de andere dag gezond móet eten en vervolgens ook niets 'ongezonds' meer mag. Ik ben begonnen met (meer) gezonde maaltijden en nu m'n tussendoortjes aan het vervangen door gezonde dingen. Ach, en soms ga ik nog de fout in en vreet ik in 15min een zak m&m's leeg. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, de volgende dag doe ik dan weer extra m'n best!

Dat red ik echt niet, ik hou van chocola, ik aanbid chips en ik leef op koekjes :')

Waarom wil je dan gezond eten? Als je nu al weet dat het je niet lukt?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:12

Nanno, niet gaan hardlopen!! Geloof me :P En geen spierpijn maakt niks uit. Ik heb nooit spierpijn na 't hardlopen.

Sharonn, mooi dat 'ie lekker was :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:13

Bedankt voor de tip om meer groente te eten, wij eten thuis vega dus moet dat wel opletten dat ik alle dingetjes binnen krijg. Ik probeer zowiezo om niet te veel naar binnen te werken. Ik struikel vooral op mijn tussendoortjes }>
Ik ben echt een koekie monster, chips eter en chocolade fanaat :o
Ik heb mezelf er wel al toe tot weten te zetten om geen chocolade te eten. En dat gaat nu goed. Alleen in het weekend wat chips, alleen die koekjes..

Ik ben wel dol op smoothies, alleen een blender tot mijn beschikking.. Gewoon fruit eten vind ik niet zo heel super :o

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:42

_Tara_ schreef:
Nanno, niet gaan hardlopen!! Geloof me :P En geen spierpijn maakt niks uit. Ik heb nooit spierpijn na 't hardlopen.

Sharonn, mooi dat 'ie lekker was :D

Spierpijn is zelfs slecht toch?

Ik heb normaal mega snel spierpijn maar nu twee weken gaat het zo goed dat ik me soms af vraag of ik wel wat gedaan heb :') oke, ik geniet er wel gewoon van dat ik geen spierpijn heb.
bovendien heb ik net een heel bord lasagne op dus ik hoef voorlopig ook niet meer te rennen HAHA!

Nu nog even voldoende drinken want heb weer pas 1 glaasje op.. zo slecht :evaw:

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:43

Kayleigh_ schreef:
Aan een lijstje (zeker lijstjes van amper 1200 kcal) heb je niet zoveel als je een gezonde levensstijl wil bereiken als er niet wordt bijgeschreven waarom er voor bepaalde producten wordt gekozen, wat het met je doet, wat je doelen zijn.

Ik vind lijstjes persoonlijk helemaal niet inspirerend zonder de extra info. Het lijkt in mijn ogen meer op berichtjes scoren :P

En ik denk dat daarop het topic op termijn ook gesloten wordt omdat daar andere topics voor zijn.

Ik ben het wel een beetje eens met die lijstjes, zeker als ik zie hoe weinig erop staat. Ik vraag me echt af hoe jullie daar de dag mee rondkomen zonder flauw te vallen? :o
Ik eet echt minstens 3-4 keer zo veel

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:53

Hier ook een blender maar ik gebruik m niet zo veel als ik zou willen.

Mallow, ik sport thuis

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 14:54

Ik denk dat men t niet bewust doet..
Van Oh kijk mij weinig eten..

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:55

Ik weet niet wat jullie van mijn lijstje van vanochtend vonden, maar ik heb hier genoeg aan :)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:58

_sharonnn schreef:
Ik denk dat men t niet bewust doet..
Van Oh kijk mij weinig eten..

Oh nee zo bedoelde ik het ook niet hoor :)

Maar vind het soms gewoon heel weinig lijken als ik zie wat ik zelf naar binnen werk

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:58

dan zal ik maar even plaatsen wat ik al gegeten heb:
(ik heb een heel slecht ritme in mijn dag)

Toen ik wakker werd als soort van ontbijt: een banaan
toen ben ik naar mijn paard gegaan, daarna natuurlijk super honger
toen heb ik twee boterhammen op met hagelslag mmmmmmmmmmmm...
Toen ben ik gaan douchen en ben ik op de fiets een pakketje weg gaan bregen.
Nu net heb ik een heel bord lasagne op.

Ik zal dus aan het einde van de dag ook uitkomen dat ik denk 3 keer zoveel eet dan de lijstjes hier.
Heb nu namelijk alweer honger -O-