De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 14:27

Bedankt dat jullie zo lief zijn. <3 ik heb net alweer overgegeven in de emmer, bah. Gisteren met bezoekavond kwam mn vriend trouwens weer heel lief en die zei al dat ik er zo bleek uit zag. Toen voelde ik me nog redelijk en zijn we naar de Mac gegaan.. dat heb ik hele lange tijd niet gedaan dus misschien was het eten gewoon niet goed? Ik voel wel veel sneller paniek als ik ziek ben.

Shirley

Re: De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:50

Waar ben precies bang voor dan?
Bang om iets te mankeren of om lastig gevonden te worden?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:58

Misschien zelf toch niet fit geweest en de Mac verkeerd gevallen daardoor. Je kunt het maar kwijt zijn ;). Al is overgeven absoluut niet leuk.

Ik ga mezelf eens onder de douche zetten. Vanmorgen braaf mijn best gedaan in de oefenzaal bij de fysio en nu ligt er een Blikkebeest (kat) zachtjes op schoot te spinnen, maar ik krijg nog bezoek straks, dus dan wil ik wel weer fris ruiken :+ .

Oh enne.... het is me zowaar vanmorgen gelukt om de kaart ook daadwerkelijk mee te nemen én in de bus te gooien :D . Was kennelijk goed wakker toen ik de deur uit ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:29

Och wat naar om zo ziek te zijn :(:)

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 17:24

Shirley schreef:
Waar ben precies bang voor dan?
Bang om iets te mankeren of om lastig gevonden te worden?

Allebei denk ik, alhoewel het eerste wel echt op 1 staat.. mijn ma is hypochonder en heb daardoor wel wat overgenomen. Voorderest gewoon controleverlies als ik ziek ben en daardoor heel veel paniek. :(

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 17:25

Annick75 schreef:
Misschien zelf toch niet fit geweest en de Mac verkeerd gevallen daardoor. Je kunt het maar kwijt zijn ;). Al is overgeven absoluut niet leuk.

Ik ga mezelf eens onder de douche zetten. Vanmorgen braaf mijn best gedaan in de oefenzaal bij de fysio en nu ligt er een Blikkebeest (kat) zachtjes op schoot te spinnen, maar ik krijg nog bezoek straks, dus dan wil ik wel weer fris ruiken :+ .

Oh enne.... het is me zowaar vanmorgen gelukt om de kaart ook daadwerkelijk mee te nemen én in de bus te gooien :D . Was kennelijk goed wakker toen ik de deur uit ging.

Klopt. Was misschien niet de meest handige combi. En daarna nog een warme chocomel ook nog voor de gezelligheid. Not very smart. Wat een leuke naam voor de kat haha. Super dat de kaart gelukt is, thanks!

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 17:27

Blijheid schreef:
Och wat naar om zo ziek te zijn :(:)

Zo voelt het ook :( paniekaanval en ziek zijn is echt het naarste ooit.. maar goed.. ik moet zo om 6 uur even proberen bij het eten te zijn en wat te eten. Mag wel eerder van tafel. Thanks voor de steun! Ben nu James Bay luisteren op mijn tablet tot etenstijd, hoop dat de accu het volhoudt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:42

Sterkte bij het eten dan zo meteen! Even wat simpels eten kan soms ook helpen tegen de misselijkheid, dus ik hoop dat het goed valt :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:54

Kauwgompje kauwen ook!
En probeer je niet te druk te maken...iedereen geeft weleens over.
Door de stress maak je jezelf alleen maar zieker :(:)
Je bent in goede handen, er wordt goed voor je gezorgd :j

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:56

Een kleinigheidje, als het er is iets van een soepje voor de zouten ofzo, of een bakje yoghurt ofzo proberen. Drinken is belangrijker en misschien dat ze bouillon hebben in de ziekenboeg, mocht eten nog niet lukken.

Best kans dat het niet uitmaakt wat je gisteravond nog gegeten hebt en dat je toch ziek zou zijn geworden. Soms tref je helaas een virusbeetje dat heel erg pesterig is.

Paniek en gewoon oprecht echt ziek zijn, lijkt me knap akelig. Hoop dat de batterij van je tablet het nog even volhoudt.

Bliksekater heet eigenlijk gewoon Blik en ligt wederom op schoot. Zijn grote broer, alleen in formaat en niet in jaren trouwens, heet Stoffer. Erg huishoudelijk ingesteld zijn ze echter niet :+ , wel knuffelig <3 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:08

Sterkte meid :(:) , ze hebben het gezien en dat is goed dan kunnen ze je beter helpen :+:

Wel jammer dat je ziek bent nu -O-

Kaartje uitgezocht , zal hem met de hanenpoten schrijven en dan jou richting op!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:21

Sterkte, balen dat je zo ziek bent :(:)
Nog wel wat kunnen eten?

Mijn kaartje zit inmiddels ook op de post :D

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 08:07

Bedankt lieve mensen. Ik had met avondeten wat bloemkool kunnen eten en een half saucijsje maar die was wel vettig dus lukte niet helemaal. Leek me wel verstandig ivm de langdurige brandstoffen die ik even nodig had. Hier op de kamer heb ik toevallig nog zoute sticks liggen en die schijnen erg goed te zijn als je ziek bent, dus heb ik daarnet nog wat geknabbeld na de douche. Lichamelijk gaat het best oke behalve licht in mn hoofd. Maar geestelijk is het nu weer erg lastig, vertrouw mijn lijf weer veel minder en schiet met iedere foute gedachte weer de paniekkant op. Nu maar hopen dat goede nachtrust veel voor me gaat doen.

Heb 3 heeeeeele lieve kaartjes weer ontvangen van Bokkers :D een hele mooie paarse zelfgemaakte, een super leuke Loesje kaart en eentje van knuffelende tijgers met een supermooie haflinger erbij (mijn favo ras!). Enorm bedankt lieve mensen, had weer tranen in mn ogen. Een kaartje kan zoveel doen..!

Reactie van gister gekopied omdat het gisteren niet wilde verzenden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:12

Goed dat je toch nog wat hebt kunnen eten gisterenavond. Snap dat het vertrouwen in je lijf even weg is en hoe je daarvan in de stress kan schieten (heb zelf een chronische ziekte dus ken het gevoel), maar met een goede nachtrust en het heerlijke zonnetje van vandaag gaat het hopelijk wat beter :)

En mooi dat m'n kaartje er eindelijk is! Ik had de Loesje kaart gestuurd, afgelopen vrijdag al op de post gegaan dus die heeft vast een omweg gemaakt via Afrika ofzo :+

Succes weer vandaag :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:23

Even de zon opgehaald {:}

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:37

Fijn dat mijn kaartje (paars en in hippie paarse envelop) er ook is. En ook die heeft even rondgezworven geloof ik :P

Over een tijdje nog eens proberen hoe lang de volgende er over doet ;)

Sterkte vandaag weer, hoop dat je je lichamelijk iig snel beter voelt en daarmee het vertrouwen in jezelf weer wat terug komt. Je kunt het meis!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:50

Vervelend dat je zo ziek bent geweest, succes vandaag!
Mag je trouwens elk weekend naar huis? ( Misschien heb ik daar over heen gelezen).

Ik wil graag ook een pb met je adres :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:28

He bah TS :(:) wat naar dat het even minder gaat. Top dat je alsnog wat hebt gegeten eergister!

Mijn kaartje gaat morgen op de bus! :D

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 12:31

Hey lieve mensen! <3

Bedankt! Gisterochtend ook de nasleep van de paniek gehad en nu ook, vecht er ieder moment tegen. Ik ga zo eens proberen naar een muziek café te gaan in de buurt, misschien helpt dat (sowieso goed om eens wat in mijn eentje te ondernemen want dat vind ik lastig).

Ik mag ieder weekend naar huis gelukkig, anders zou ik gek worden daar.

Vandaag kwam ook die hypochonder kant naar boven.. Ik vertelde mijn vriend over mijn verlamming die begon in mijn hand (ik voelde echt niks meer in mijn rechter hand) en daarna overging naar mijn rechterkant van mijn gezicht, die ik helemaal niet meer voelde. Ik at toen wat, maar dat viel er weer uit want ik kon niks voelen? Dat was tijdens die mega paniek aanval en ik ben daar echt het angstigst over geworden. Typ dit nu ook met een gigantisch angst dat er wat is. Mijn vriend zei dat het namelijk op een beroerte leek, dus ik opzoeken en had alle overeenkomsten. Realistisch, nee want ik ben jong. Maar toch woekert het een gigantische angst aan :( Iemand die me nog verder kan geruststellen?

Ik heb gisteren op de valreep nog twee lieve kaartjes gekregen! Een hele mooie brief ook, van Fleur! Was erg onder de indruk! (weet alleen niet welke naam op Bokt je hebt?) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:41

Hee lieve TS

Poging tot geruststellen;
Die paniekaanval was nog in de kliniek toch, met begeleiders die dat gezien hebben? Zij hebben allemaal een goede medische achtergrond, als het echt een beroerte was geweest dan zouden zij dat zeker opgemerkt hebben en hulp hebben ingeschakeld. Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer op hun oordeel te vertrouwen.
Verder zou ik het maandag zeker opnieuw melden, dat je er zo bang van werd en wat er in jou ogen gebeurde, zodat de begeleiders weten wat er in je hoofd omgaat.

Komtwelgoedschatje *schuift roosvicee door*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:15

Vertel je je hypochondrie probleem ook aan je therapeuten en begeleiders? Zij moeten dit soort dingen juist weten.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:11

Mijn kaartje is vandaag ook op de post gegaan! Ik heb voor het eerst sinds heeeele lange tijd weer met de hand geschreven.. ik hoop dat ze het bij de post kunnen lezen :')

Geniet lekker van je weekend. Fijn dat je iets leuks gaat proberen te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:20

:(:) Laat je niet gek maken , gooi al je internet toegangen uit huis en ga even rustig doen :( . Er is echt niks mis , je maakt je helemaal gek %)

Scheelt ik maak mezelf ook lekker gek vandaag , alles is al door de keuken gegooid . Lekker paniek momentje gehad , maar dan is het zaak alles weer op een enigszins rijtje te zetten even tot jezelf zien te komen even diep ademhalen en doen wat je doen moet :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:27

Hoe gaat het TS?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:31

Hé!
Mijn kaartje is eergisteren op de post gegaan, dus hopelijk heb je 'm dinsdag eens op je mat.
Morgen weer een week. Een week om te knallen, meis.
Succes en een hele dikke knuffel vanaf hier.