zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:15

Ik ben wel nieuwsgierig....

ik geef toe infuus is ook niet mijn favoriet. Wel om te prikken..... is een van de dingen op mijn werk wat ik goed kan. MAar krijgen..... is eens flink misgeprikt. Laatst keer ook. Maar kan op bepaalde manier genoeg ontspannen...

MonteKarlo

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:12

Ik ben ook wel nieuwschierig maar ik hoef het niet te weten, anders ga ik nooit meer :o :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:43

Liesje, heftige val. Hoop dat je nu, naar omstandigheden, goed ligt bij je ouders.

Tyke, mooi dat die paar dagen rust ook echt effect hebben! En hoop dat je nu een balans kan vinden waardoor je verder kunt herstellen. Wintersport lijkt me echt geweldig, maar niet voor mij weggelegd.

In revalidatie had ik wel mijn eigen kamer met een erg goed bed, behalve dat mijn hoofdeinde niet omhoog kon, maar goed, een extra kussen doet wonderen. Maar het was er erg gehorig en ik wil nooit meer terug naar wat voor instelling dan ook. Ik heb het gedaan, ik heb het volgehouden, maar het was niet, om het populair te zeggen 'mijn ding'.

Ik heb 10 weken terug een 'naaldje met verdoving' in mijn goede arm gehad (goed spul was dat :+ ). En mijn man was verbaasd dat ik niet piepte bij de spuit in mijn uit de kom liggende elleboog. Ik moet gewoon niet kijken naar het prikken zelf, maar verder boeien naalden me niet zo. En op dat moment had ik zo'n pijn dat ze die arm mochten amputeren van me, dus dan valt een spuit nog wel mee. :\
Was ooit ook bloeddonor en heb inmiddels 4 tatoeages, dus op zich heb ik al wel wat naalden gezien en buiten flauwvallen na mijn bloeddonatie, reden waarom ik er mee gestopt ben, en aders niet kunnen vinden nooit echt erge dingen meegemaakt.

Gisterochtend moest ik naar de traumachirurg voor mijn elleboog. Ik heb mijn nieuwe rolstoel nog niet helemaal door, of ik mis nog wat kracht om te remmen, dus ik reed bijna de assistente aan, die gelukkig heel vriendelijk reageerde. Ik schaamde me dood. Daarna wachten op de arts, die al wat ouder en erg rustig was. Checkte mijn arm, zei dat ie goed in het genezingsproces zat, dat ik braaf mijn oefeningen van de fysio moest blijven doen en dat het dan met een half jaar pijnvrij zou moeten zijn. De strekking en buiging verwachtte hij ook niet meer helemaal terug te krijgen, maar nog wel beter dan nu. Wekelijkse vooruitgang verwachtte hij niet, maar aangezien ik dat tot nu toe wel heb, was hij wel positief. Mocht het met een half jaar nog problemen geven moest ik een afspraak maken en anders was het nu klaar.
Nouja, het was pas klaar nadat hij mijn vragen had beantwoord. Die ik keurig op een briefje had geschreven om het briefje thuis te laten liggen. Maar goed, de arm is weer heel, zegt ie. De stijfheid komt uit het littekenweefsel van binnen, dus dat moet ik goed blijven trainen om het soepel te maken. Daarnaast vroeg ik of ik nu weer op een paard mocht en dat mocht ik best proberen. 's Middags de fysio iets minder blij gemaakt met die mededeling, maar ook zij vond dat ik het dan maar moest gaan ervaren.
Dus gisteravond voor het eerst op ons eigen paard gezeten. Man had gereden en ik heb daarna uitgestapt, dus dat stelde natuurlijk nog niet zoveel voor, maar mijn lach kon niet groter. Hij voelde goed aan (pff, gelukkig maar) en ik kan niet wachten tot ik ook echt met hem kan gaan rijden. Maar ik voelde met opstappen mijn arm natuurlijk wel en ook toen hij zijn hoofd even moest schudden dacht ik wel even 'auw'. Dus ik moet maar niet te overmoedig beginnen, maar was al zo blij dat ik er gewoon opgestapt (nouja, geklommen) ben en eigenlijk geen angst had. Hoop over 2,5 week in elk geval zo ver te zijn dat ik weer in de carrousel mee kan doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:20

Wat fijn dat je op Jasper hebt gezeten!! *\o/* Ik snap dat die smile niet van je gezicht ging. Heerlijk joh!
Ik moest wel even gniffelen bij het lezen over je bijna aanrijding met de assistente. Ik gok dat ze wel wat meegemaakt heeft op dat punt.
Mijn moeder moest ooit naar de SEH en zat in een rolstoel met haar been gestrekt (geen idee meer wat er was). Mijn vader was nogal enthousiast met die stoel de kamer van de arts binnen gereden en was iets te laat met remmen met als resultaat dat mijn moeders voet een onaangename kennismaking had met de arts zijn gentleman's sausage. _O-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:24

Goed verhaal dat van je moeder in de rolstoel. :D Deze verpleegkundige zei dat ze daarom stevige schoenen aan had. Ik reed met een voorwiel tegen haar voeten. De draaicirkel van deze stoel is anders en hij is zo licht dat ie op de gladde ziekenhuisvloer erg snel erg hard ging. :o

Als ze me twee weken geleden hadden gezegd dat het eerste paard waar ik weer op zou gaan zitten Jasper zou zijn, had ik dat niet geloofd. Maar goed, een maand geleden was ie ook nog niet eens van ons, en dat is ook waarheid geworden. :=
Ik had meer stress bij mezelf verwacht om weer op een paard te gaan, maar op een tijdelijke knoop van 'op een nieuw en onbekend paard stappen' toen ik ernaast stond na, had ik eigenlijk nergens last van. Manlief moest in het begin wel mee blijven lopen van me, maar dat vond ik irritant omdat ik telkens bang was dat paard op hem zou gaan staan, want hij was met iedereen aan het kletsen en lette zelf helemaal niet op! Dus toen ben ik zelf maar rondjes gaan sturen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:34

De stress begrijp ik wel, dat is ook niet vreemd als je een lijf hebt wat niet functioneert zoals het moet. Ik vind het wel super knap van je dat je er toch opgestapt bent! +:)+

Ik ben ook blij dat je nieuwe rolstoel bevalt. Het is zoveel meer dan een rolstoel en dat vergeten mensen helaas te vaak. Ik vind die kleur overigens echt heel gaaf!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:16

Tjee wat gaat het snel hier.

Van je paard vallen en je rug breken is niet mis. Ik hoop dat je aan boord rust kunt vinden en goed kunt herstellen. Het corset wat je nu hebt is niet fijn maar volgens mij wel fijner dan een compleet gipspakket.
Een voorspoedig herstel gewenst.

dreamybol, wat heerlijk om weer even op je paard te hebben gezeten!!

Ik heb maandag voor het eerst weer eve op Zortin gereden. Was ook weer drie maanden geleden.
Het voelde ook gelijk weer vertrouwd. Nu super veel spierpijn maar dat zie ik maar als "fijne" pijn.
Toch van de week nog een keer proberen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:38

Wat fijn meiden dat jullie op je paard hebben kunnen zitten!! +:)+

Ik heb die brace ook gehad maar ik vond het gipskorset beter te doen. Van die brace was mijn hele borstbeen blauw en beurs geworden. Ik kon er ook echt niet mee liggen want je hebt op je rug nog zo'n plaat die de boel tegenhoudt en die drukte precies op mijn kapotte wervels. Gips was zo gevormd dat het met liggen niet meer pijn deed en daarmee kon ik tenminste een beetje ademen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:13

Fijn dat je weer eens gereden hebt alcootje!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:07

Heerlijk weer eens op het paard voor jullie! Ik wil ook snel weer eens bij t paardje langs. Nog niet geweest sinds operatie...
En levensgevaarlijk al die rolstoelen haha. Hier rijdt men elkaar ook constant voor de voeten haha.
Ik ben inmiddels nog een keer van kamer verhuisd. Er was een eenpersoons vrij. Zo kan ik lekker zelfstandig en veel met mijn dochtertje oefenen.
Daarvoor is ergo wel weer handig. Vandaag geoefend met verschonen/omkleden/buggy enzo. Best lastig met een krachteloze arm nog, dus een goede oefening!
En bijna alweer weekend! Lekker.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:09

Fijn dat je nu een eenpersoons kamer hebt, dat lijkt me ook veel prettiger dan een gedeelde kamer, zeker als je er langer zit.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:12

Het is wel uitzonderlijk. Normaal zitten hier alleen heel zieke revalidanten die bijv. aan het infuus zitten enzo. Maar hij kwam toevallig leeg en ze vonden het erg geschikt om ook uit te bouwen qua babyverzorging zonder dat mijn roommate daar last van had. Lucky voor mij dus!

Ook voor mijn slapen erg lekker rustig.
En een hele grote tv :Y) .

Was over een week of 3 vinden ze me goed genoeg om naar huis te kunnen. Dat is pas echt luxe!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:46

In mijn periode was er helaas geen 1 persoonskamer vrij, ik heb wel een poos alleen gelegen op een 2 persoonskamer. Later heb ik een lieve kamergenote erbij gekregen en we hadden het eigenlijk wel gezellig.

Ik heb vandaag weer een slechte dag. Dus weer heel de dag op bed.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:46

Cerilene, wat heerlijk dat je die ruimte krijgt om toch Prive met je kleine bezig te zijn.
Dat lijkt me gewoon fantastisch.

Tazzey, balen dat je een slechte dag hebt. Sterkte en ik hoop dat het morgen weer een stukje beter gaat.

Mijn dag was ook niet geweldig maar ben me maar op een nieuwe hobby gaan storten, mandala kleuren.
Mijn benen zijn zo moe en het niet slapen in de nacht gaat me zo opbreken.

Ik hoop morgen toch weer even op mijn kleine gele vriend te kunnen stappen. Dat geeft me toch wel weer wat energie.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:57

maatje987 schreef:
Nou ik weet nu meer ik heb zeker weten de symptomen van crone maar ze wilt eerst ewn lactose vrij dieet proberen voor ik door gestuurd word naar de maag kever darm afdeling

Mag ik even zeggen dat ik dit een lakse houding vind van een arts. Als je inderdaad Crohn zou hebben moet dat niet afgewacht worden maar serieus bekeken worden. Crohn is geen ziekte die je aan moet kijken of eerst even wat anders gaan proberen. Neem aan dat ze deze ziekte niet zomaar noemt maar omdat je ernstige klachten hebt.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:21

Dat klopt en je moet weten dat ik ook flink boos ben op mijn arts ze zegt tegen mijn moeder door de telefoon dat ik de symptomen van chron heb en ze zegt dit moeten we eerst doen anders gaat de arts van die afdeling weer vragen heb je dit en dat al geprobeert

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:38

Sterkte Maatje987, wees alert op alles. Jouw lijf he!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:40

Ja dat zeker ze belt maandag weer dus dan word het der wel duidelijk gemaakt denk ik

Baal alleen beetje mijn vader is namelijk aankomende zaterdag jarig ( jaja op valentijnsdag ) en ik ben ziek en vind altijd zou gezellig als er familie komt

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:46

moet het toch ergens even kwijt hoor

ik weet even niet meer wat ik met mezelf moet ik weet ik moet positief blijven maar ik kreeg net een bericht van iemand via facebook en ze geloven me nog steeds niet dat ik ziek ben ik ben maar een aansteller volgens hun en ik spijbel alleen maar volgens hun , ik word er echt niet goed van en weet even niet wat ik er mee moet :(

ik zit er ook over te denken als we eindelijk weten wat het is bij mij om aan de arts zo,n verklaring dinges vragen met alles erop en dat onder hun neus te schuiven en te zeggen tegen hun dat dat het bewijs is maar ik weet niet of dat zo,n slim idee is om te doen

ik weet dat ik aan mezelf moet denken maar ik bal hier zo van dat er alltijd mensen zijn die je een aansteller vinden :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:01

Wat vervelend dat je je zo slecht voel meis. Welkom in de wereld van de chronisch zieken helaas.
Je kunt het beste dat soort mensen direct verwijderen uit je vriendenlijst op Facebook. Dat zijn geen mensen die om jou geven. Ik heb me jaren druk gemaakt om wat anderen dachten. Dit jaar is mijn goede voornemen om geen tijd meer te steken in mensen die tijd kosten.

Ik begrijp je neiging om een arts verklaring af te leveren. Dat gaat niets oplossen, mensen die nu al zo triest zijn om je zo te vernederen zullen dat blijven doen. Ze zullen misschien zeggen dat je zelf die verklaring hebt opgesteld.

Wat ik geleerd heb ik mijn jaren als "chronisch zieke" is dat je de mensen die je steunen moet koesteren. Ik ben "vrienden" kwijtgeraakt en daar was ik heel ziek van maar achteraf zijn dat nooit vrienden geweest. Ik heb een buurvrouw die van mening is dat er niets met mij aan de hand is omdat ze me weleens buiten ziet lopen. Wat ze niet weet is dat ik buiten loop alleen op heel goede dagen en dat ik voor de rest van de tijd mijn dagen in bed doorbreng. Ze zag me vaak in de auto zitten, dus het zou wel mee vallen. Wat ze niet wist is dat ik op maandag ochtend naar het revalidatiecentrum gebracht werd en op vrijdagmiddag pas weer naar huis mocht. De hele week kreeg ik behandelingen die niet fijn waren.
Heb ik me daar druk om gemaakt? Ja, in het begin wel. Toen ben ik gaan nadenken. Waarom heeft zij zo'n invloed op mijn gevoel? Is zij belangrijk voor mij? Nee! Zal ik er beter van worden als ze me wel geloofd? Nee! Zal ik er slechter van worden als ze zo blijft doen? Ja, als ik het toelaat wel. Ik het naast me neergelegd en heb eigenlijk alleen maar medelijden met mensen die blijkbaar zo ongelukkig zijn dat ze het nodig vinden ook het leven van een ander te verpesten. En ik moet zeggen dat ik me een stuk prettiger voel.

Hoe moeilijk het ook is voor je zul je dit soort mensen moeten laten gaan. Zij zullen de eersten maar ook zeker de laatsten niet zijn die zo reageren. Laat de mensen die je een aansteller noemen links liggen. Ze kosten je alleen maar tijd en energie en die kun je juist zo hard gebruiken. Steek die tijd en energie in dingen die jou energie opleveren. Dan zul je je snel beter voelen!
Het ergste wat je bij zulke mensen kunt doen is gelukkig worden ondanks je ziekte. Toch goede cijfers halen voor toetsen die je wél kunt doen. Daar pak je ze meer mee.

Je zegt dat je positief moet blijven maar van wie moet dat? Ik ken geen enkel mens dat altijd maar positief kan blijven. Als chronisch zieke mag je je van tijd tot tijd gewoon poedersuiker voelen. Soms heb je dat ook gewoon nodig. Vaak pak je jezelf weer op en voel je je weer beter.
Je hebt hier een mooie uitlaatklep voor dat soort momenten. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en begrijpen het volkomen.

Sterkte meis!!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:22

heel erg bedankt voor je bericht het heeft al een stuk geholpen

en jullie helpen me ook al een heel stuk aan jullie heb ik ook me steun en dankzij jullie weet ik gelukkig ook dat ik niet de enigste ben

mijn mentor kwam vanochtend lang met allerlei dingen voor school die ik gewoon kan doen en daar ben ik ook lekker mee bezig ik richt me nu echt daar heel erg op

ik heb gelukkig ook mijn ouders nog en een super lieve vriend die er altijd voor me is en me ook goeie moed in praat en zegt dat ik me absoluut niet aan stel en heb heel veel aan hun :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:25

Fijn dat je je een beetje beter voelt! +:)+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:27

Maatje, eerst ook van mij een digitale knuffel. Ziek zijn valt lang niet mee. Maar wat Tazzey ook zegt, gooi dat soort mensen uit je lijst alsjeblieft, welke vorm van 'bewijs' je ze ook aanlevert, ze zullen kritisch en achterdochtig blijven. Tót ze zelf een keer wat zullen krijgen. En dan zullen ze zeggen 'Ik had vorige week zo'n buikpijn, heb wel 2 dagen in bed gelegen omdat ik niets kon. Ik snap helemaal wat jij doormaakt.' En dat is natuurlijk ook nog eens totale onzin, een ander weet na 2 dagen niet wat je meemaakt...

En ook dat eeuwig positief moeten blijven is zo'n dooddoener die je als chronisch zieke telkens maar opnieuw hoort. Natuurlijk ga je je niet beter voelen als je alleen maar gaat zitten simmen en verdrietig en chagrijnig bent. Maar van je beter voordoen dan je je voelt, wordt je ook niet beter. Je leert vanzelf welke mensen oprecht willen weten hoe het met je gaat en bij wie je ook op slechte dagen mag zeggen dat je een nare dag hebt. Bij de mensen die dat niet willen horen hoef je al helemaal niet groter voor te doen, die mensen moeten het maar mooi bekijken.

Maar dat klinkt allemaal zo makkelijk. :(:)

Ik bedacht me vanmorgen toen ik iemand na lange tijd weer sprak dat ik eindelijk kon zeggen dat het op het moment best oké met me gaat. En dan niet omdat ik geen pijn heb, of omdat ik minder beperkt ben (sterker nog, heb een zware week gehad en aan mijn lijf te voelen is dat nog niet voorbij), maar ik ben ook oprecht blij met wat en wie ik om me heen heb en hoe de dingen gaan.
En vandaag betekent dat dat ik heel blij ben met mijn vaatwasser, waar ik net alle zooi die ik kon vinden en normaal misschien wel met de hand zou afwassen in heb gedonderd zodat het mij energie bespaart. Zodat ik vanavond lekker naar m'n paardje kan nadat ik vanmiddag niets anders ga doen dan netflixen..
Een half jaar geleden had ik me druk gemaakt, dat ik lui deed, dat ik nuttig moest doen. Maar vandaag voelt dit als een goed besluit. Hopelijk ga ik me in de toekomst nog vaker zo voelen bij 'luie besluiten'. Ik ben namelijk niet lui. Ik ben ziek. En dat is heel wat anders.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:34

mijn goede voornemen is ook om die mensen te negeren alleen het is zeker erg moeilijk
ik heb mijn eigen leventje te lijden en hoop dat er snel wat bij mij uit komt

Dreamybol wat jij zegt over dat van die twee dagen zo,n buikpijn hebben
hebben ze als is gedaan heb toen maar gezegd dat ze nog niet wisten hoe ik me voelde en toen werd ik aardig hard in mijn gezicht geslagen letterlijk
school staat trouwens ook niet echt achter me

en ik maak me nu ook druk zoals jij een half jaar geleden dee , afentoe denk ik ook van ik ben ook echt nuteloos en ben lui en ik verzin alles

maar ik weet wel dat het goed gaat komen en ik moet genieten van de goeie momenten van de dag

zoals gister bijvoorbeeld gister had ik een hele goeie dag en ben ik lekker in de tuin bezig geweest heb de violen in leuke bakjes gezet en nu besef ik ook echt ik moet genieten van die momenten

en afentoe komt er wel een hullbui dat ik er zo van baal maar mijn moeder zegt ook dat hoort erbij en ze zeggen allemaal net als jullie dat ik de mensen achter me moet laten die mij hebben laten stikken waarvoor ik nu nog moeite doe

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:39

Hoi

Ik meld me ook even.
Vorige week gevallen van mijn nieuwe paard en een dubbele bekkenbreuk opgelopen.
Heb tot zaterdag in het ziekenhuis gelegen en ben nu thuis.
Kan ook nog niet veel, enkel met looprekje totaan tafel om te eten (nog pijnlijk) of totaan toilet.
Moet ook zes weken revalideren en dan op na controle.

Ga even topic doorlezen! :)