Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:37

Ik heb gister uiteindelijk de drie liter gehaald, vandaag zit ik pas op een paar slokken maar was ook relatief laat wakker en heb een pakje melk gehaald op het station.

Verder wil ik nog wel even inhaken op het hele te veel water is niet goed gebeuren. Ik drink zelf als ik dorst heb. Ik doe mee aan deze challenge omdat ik altijd andere dingen drink dan water als ik dorst heb (denk Red Bull, cola, koffie, melk) en dat doet mijn lichaam niet veel goeds. Ik merk wel degelijk dat nu ik mijn patroon heb veranderd en dan wel als minimum 2 liter water op een dag aanhoud, mijn huid erop vooruit gaat en ik me een stuk energieker voel. Plassen doe ik iets meer dan normaal, maar dat begint ook alweer heel erg af te nemen.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:07

Kuggur schreef:
Simpel toch, dat je teveel drinkt.
Hetgeen waar deze obsessief veel water drinken hype op is gebaseerd is een misinterpretatie van medische data (over hoeveel totaal vocht een mens per dag nodig heeft).
Je gaat proberen twee liter water te drinken, terwijl je lichaam daar tegen protesteert. Want je vermoedt dat het je niet zal lukken, dit impliceert dat zoiets moeite kost, (vele berichten in dit topic zowel als de titel getuigen hiervan).
Wat jullie doen is het onnodig belasten van je nieren zonder dat je er enig gezondheidsvoordeel van hebt.

Het kan toch ook zijn dat je lichaam moet wennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:47

Ik ben ook begonnen! Ben nu 3 dagen bezig met 2 liter water per dag en vind mijn huid eigenlijk al opknappen :D maar kan ook komen door mijn cyclus, dus kan er nog niet veel nuttigs over zeggen eigenlijk. :+ Ik dronk graag cola (light) en dergelijke troep en merkte dat echt wel. Ik mag van mezelf nu 1 glas per dag frisdrank en verder alleen maar water. Thee tel ik trouwens niet mee bij de 2 liter, ik drink per dag ook nog 1/2 glazen groene thee.

wil sowieso nog wat kilootjes eraf voor de zomer en dan is het gewoon zonde om calorieën binnen te krijgen via je drinken. Daarnaast zou ik het ook fijn vinden als mijn huid wat beter wordt.. dus, ik ben benieuwd.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:32

Ik heb voor vandaag mijn doel gehaald.
Probeer 2 liter water/rooibosthee per dag te drinken

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:40

Ik heb tot nu toe 2 glazen op maar heb griep dus gaat hem vandaag niet worden :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:47

Carmenxoxo schreef:
Ik heb tot nu toe 2 glazen op maar heb griep dus gaat hem vandaag niet worden :')

Beterschap :)

Zit nu op de 0,6 liter, nog flink doordrinken :o

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:45

Carmenxoxo schreef:

Ik heb ook griep... -O- heb helemaal geen zin in water.

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:48

Erin schreef:
Carmenxoxo schreef:

Ik heb ook griep... -O- heb helemaal geen zin in water.

Bij mij smaakte het naar ijzer

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:17

Shiloh schreef:
Dat zal allemaal wel, maar die discussie heb ik hier geen zin in, en is ook offtopic. Dus als je die discussie graag wilt voeren, start dan je eigen topic.

laatste waar ik zin in heb is een discussie, dus kom maar van de kast en trek je tenen maar weer in.
ik plaats alleen maar even wat correcte info zodat mensen die denken dat idioot veel water drinken goed voor je is, misschien de rem er ietwat op zetten en gewoon rond die twee liter blijven mikken ipv nog meer dan die twee liter.
met zoveel water in dit topic had ik het toch minder ontvlambaar in geschat :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:19

Carmenxoxo schreef:

Beterschap! :(:)

Ik heb nu voor mezelf een mooi documentje gemaakt met een overzicht wat ik drink per dag. :D

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:52

Nu al de 2 liter aangetikt! Zit al de hele dag thuis, en met een liter kan voor je neus is het lekker makkelijk :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:55

LauraSaskia schreef:
Nu al de 2 liter aangetikt! Zit al de hele dag thuis, en met een liter kan voor je neus is het lekker makkelijk :)

dat is voor mij de truuk: een kan water op het bureau, ik ben toch te lui om steeds op te staan om een beker te gaan vullen en door een rietje drinken vind ik ook gemakkerlijker dan gewoon drinken.

(ik moet van de mondhygieniste sowieso alles wat ik drink behalve water door een rietjes drinken ivm aanslag op de tandjes)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:56

Ik blijf weer steken op 1,3ltr water en rooibosthee.
Vandaag ook alleen zuivel bij het ontbijt genomen. Mis de zuivel wel, drink graag en vaak melk, Optimel, chocomelk e.d.

Drink in elk geval meer dan anders! Doel van 2ltr water nog niet gehaald.
Plassen valt me mee. Niet vaker, wel grotere plas en wat meer 'druk'. Huid na 2 dagen nog hetzelfde. Wel make-uploze 1e dag foto gemaakt, dus volgende week eens een make-uploze tussenstand foto.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:02

3 liter! *\o/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:13

Helemaal mis. Maar een halve liter. Maarja ik drink alleen 2 liter aan halve liter flessen en ik drink zo nog wat zoals melk en thee enzo dus ja. Ik heb wel meer dan een halve liter binnen XD

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:14

Ik stop met 3 liter, ik ben nu anderhalve week bezig ongeveer en ik doe nu niks anders als elk uur naar de wc gaan. Op school en stage kan dat echt niet. Ik schroef mijn hoeveelheid terug naar 2/2,5.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:03

Na het lezen van dit topic ben ik ook begonnen! Ik ben alleen niet echt van het water drinken, dus eerst maar begonnen met limonade (heel klein beetje siroop). En ik red de 3L niet, maar vind 2L een mooi streven. Ik heb wel eens dagen dat ik niet eens 1L haal volgens mij maar ik heb uit mezelf gewoon heel weinig dorst.
Wat ik nu vooral merk is dat ik heel vaak naar de wc moet, maar dat gaat afnemen lees ik?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 10:22

Ladybird schreef:
Ik stop met 3 liter, ik ben nu anderhalve week bezig ongeveer en ik doe nu niks anders als elk uur naar de wc gaan. Op school en stage kan dat echt niet. Ik schroef mijn hoeveelheid terug naar 2/2,5.

Ik ben daar inmiddels ook mee gestopt, merkte dat dat gewoon net te veel was. Ik zorg nu voor 2 liter voor ik om half 6 naar huis ga van het werk, en wat ik dan verder in de avond drink is mooi meegenomen. Ik merk wel ook in de avond echt effect dat ik ook minder honger heb.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:08

Heb al bijna een flesje leeg! :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:29

Zijn er hier mensen die al resultaat zien?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:31

Britt_Sisi schreef:
Zijn er hier mensen die al resultaat zien?

Aan m'n huid echt nog niets te zien en ben nu aan m'n 8e dag bezig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:34

Ik zie in mijn huid wel degelijk verschil, maar heb gister wat minder gedronken dan de andere dagen en dan wordt het ook gelijk weer slechter

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:48

Oo dat is wel jammer! Haha
Mijn huid is veel rustiger maar ik denk datdat komt doordat ik ook net ongesteld ben geweest haha! Ik heb het de afgelopen 3 dagen ook niet gered om 3 (of uberhaupt 2 liter) water te drinken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:26

mijn huid is fluweelzacht geworden en ik heb een aantal rimpels minder (alleen die wallen willen nog maar niet weg), maar ik drink al maanden bewust veel meer (ben op dieet om af te vallen en daar hoort dat veel water drinken ook bij)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:41

[code][/code]
Britt_Sisi schreef:
Oo dat is wel jammer! Haha
Mijn huid is veel rustiger maar ik denk datdat komt doordat ik ook net ongesteld ben geweest haha! Ik heb het de afgelopen 3 dagen ook niet gered om 3 (of uberhaupt 2 liter) water te drinken

Ja dit heb ik dus ook. Merk verder vrij weinig