Zorgverzekering 2014 - 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Re: Zorgverzekering 2014 - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 03:21

Ja ik weet het eigenlijk niet precies...
Wil eigenlijk gewoon niet in een keer met toren hoge kosten zitten omdat er het een en ander gesleuteld moet worden in mijn mond..
Wel denk ik dat bijvoorbeeld €500,- max. met 75% beter is als €250,- met 100%..... Maar eigenlijk weet ik het gewoon niet.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 08:44

Sodeluut fijn dat je hebt gekozen opluchting.

Munnie, In het vervolg zou ik gewoon zorgen dat je naar de tandarts gaat, controle beurt. dan weet je ook wat je volgend jaar te wachten staat en heb je je zorgbehoefte in kaart gebracht voor jezelf.
Ben je na de operatie fysio nodig voor je hand? Dan is een aanvullend pakket wel beter..

Delta Lloyd zilver dekking is ook een leuke 116,84 o.a.(12x fysio, 100 bril en 75% tandvergoeding tot € 250,--) kraampakket alles is eruit gehaald. Dan heb je van alles wat

Je kan ook naar Stad Holland kijken basis en av standaard o.a (20x fysio, 100% tandvergoeding tot € 250,--) € 117,75

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:00

Beetje laat, maar voor wie nog moet/ wil overstappen misschien een tip:

Mijn vriend en ik zijn al jaren verzekerd bij de Friesland. Echter hebben we met de verhogingen kritisch gekeken naar wat we gebruiken en wat niet.
Mijn vriend heeft een alles-verzorgd polis bij de Friesland afgesloten met daarbij tand optimaal voor € 88,- per maand. Met maximaal eigen risico. Dit is inclusief de collectiviteitskorting omdat hij lid is geworden van it Fryske Gea. Het eerste jaar betaald de Friesland het lidmaatschap van it Fryske Gea, terwijl je wel al de korting krijgt. Mooi geregeld.

Ik ben overgestapt naar Kiemer, een onderdeel van de Friesland. Met maximaal eigen risico en de basis tamdverzekering betaal ik straks € 77,- per maand. Ik krijg evenveel zorgtoeslag dus in principe ben ik gratis verzekerd.

We hebben gekozen voor maximaal eigen risico omdat we een potje achter de hand hebben en we de afgelopen 5 jaar nog nooit wat hebben gehad. Nu hopen dat het zo blijft.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:13

Een vriend van me wil ook wisselen. Hij had het er gisteren over dat hij zijn oude verzekering al heeft opgezegd, maar nu tot eind januari de tijd heeft een nieuwe te nemen. Mochten er dingen gebeuren in januari, dan werkt dat met terugwerkende kracht op de nieuw gekozen verzekering.

Iemand die dit snapt? Want dat klinkt niet erg logisch, wie weet wat je in januari allemaal overkomt....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:45

Zoals ieder jaar kijk ik aan het eind van het jaar nog eens naar alle verzekeringen. Ik heb de afgelopen week alles zitten vergelijken en zoveel mogelijk naar ervaringen gezocht. Helaas zegt de ene site dat een verz als beste is gekozen, maar lees je daar net zoveel slechte dingen over als over de minst goede.
We hebben normaal altijd Agis gehad en zijn enkele jaren terug overgestapt naar Zilveren Kruis Achmea wegens collectief van mn man zijn werk. Alleen maar gezeur mee gehad. Niet eens met hun zelf, maar we hadden de simpelste verz met aanvullingen. Je bent dan verplicht medicatie te bestellen via Mediq Online en dat ging continu moeilijk of compleet mis. Van Zilveren Kruis heb ik toen wel een keer iemand aan de telefoon gehad die alles netjes regelde, maar toch......
Vorig jaar naar Ohra gegaan, omdat we ook geen vrije zorgkeus meer hadden en Ohra dat wel kon bieden.
Op zich niet slecht, maar alles wordt duurder en als je kan besparen, waarom niet?
Bewuzt komt er voor ons het goedkoopste uit, maar geen vrije zorgkeus en zover ik zie ook niet een optie ergens.
Unive hebben we de rest al bij, dus zou handig zijn, maar lees er weinig goeds over.

Het werk van mn man stapt over met hun collectief naar ONVZ, maar die is wel iets duurder. Lees er goede dingen over verder.

Dan heb je PMA, DWS en nog een paar die er wel oke uit komen.

Tandarts verzekering vind ik wel schandalig dat je kan verzekeren tot bijv 250 euro en dan maar 75% vergoed krijgt. Schiet lekker op allemaal.

Sowieso lees je veel dat zorgverzekeraars moeilijk doen bij behandelingen en operaties. Er zitten mensen in een call center die op de stoel van de arts gaan zitten en het de mensen moeilijk maken, omdat ze beperkt budget hebben. Ondertussen staat er veel geld op de rekening en gaat dit niet naar de zorg die men nodig heeft.

Onze zoon wordt ook 18 dit jaar, dus er komt toch wel wat aan kosten bij ook.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:53

Ik heb net kiemer afgesloten.

Iemand nog meer van plan om dat te doen. Als ik je kiemer aanbeveel en je sluit via die mail af dan krijgen we allebei 20 euro terug :)

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:07

Sting schreef:
Een vriend van me wil ook wisselen. Hij had het er gisteren over dat hij zijn oude verzekering al heeft opgezegd, maar nu tot eind januari de tijd heeft een nieuwe te nemen. Mochten er dingen gebeuren in januari, dan werkt dat met terugwerkende kracht op de nieuw gekozen verzekering.

Iemand die dit snapt? Want dat klinkt niet erg logisch, wie weet wat je in januari allemaal overkomt....

Dit klopt, stel dat je in januari iets gebeurd dan is er altijd dekking, want je bent als nederlander verplicht iig een basisverzekering af te sluiten. Je hebt dan tot 1 februari de tijd om een nieuwe zorgverzekering af te sluiten.

superpony
ONVZ is inderdaad een erg goede zorgverzekeraar.
Bewuzt hoor ik weinig goede verhalen over, maar je kan natuurlijk mazzel hebben dat je net niet tegen die vervelende dingen aanloopt.
Lastig, wat is precies je zorgbehoefte? misschien weet ik nog wel wat mag ook via pb.

Loulou, geen ervaring met kiemer dat is wel een natura polis geloof ik, goedkoop maar ik weet niet hoe uitgekleed de polis is.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:18

Rinskee het is ook absoluut niet verstandig om niet naar de tandarts te gaan maar ben verhuisd en alle tandartsen zaten vol en zo een verhalen en toen dacht ik ach laat maar.
Fysio wil ik me eigenlijk echt niet extra voor verzekeren. Misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee met mijn hand en ik wil me eigenlijk niet scheel betalen aan iets wat ik niet echt nodig heb.

Weet iemand wat het ongeveer kost als je bij de tandarts een paar gaatjes hebt?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:38

Na lang twijfelen tussen DSW top en Cz direct basic of extra is het uiteindelijk VGZ jong pakket geworden.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:19

Ik kwam er achter dat ik eigenlijk helemaal geen keus had. Dus ben bij de zelfde gebleven.
Wel 20e per maand om hoog.... Dat ga ik wel voelen :-(

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:37

Citaat:
Loulou, geen ervaring met kiemer dat is wel een natura polis geloof ik, goedkoop maar ik weet niet hoe uitgekleed de polis is.

nee is gewoon vrije zorgkeus

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:10

Niemand die nog tips voor mij heeft?

Zag nu bij United Consumers voor €108,84

Basis verzekering met €375,- eigen risico
Met aanvullende verzekering.
Buitenland dekking
Volledig
Fysiotherapie / beweegzorg
€ 600,- per jaar
Alternatieve zorg
€ 200,- per jaar
Psychologische zorg
Volledig
Brillen / lenzen
€ 150,- per 3 jaar
Anticonceptie
Volledig, soms eigen bijdrage
Tandarts van 18 jaar
80% tot € 450,-
Orthodontie vanaf 18 jaar
€ 350,- hele looptijd

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:52

Munnie schreef:
Rinskee het is ook absoluut niet verstandig om niet naar de tandarts te gaan maar ben verhuisd en alle tandartsen zaten vol en zo een verhalen en toen dacht ik ach laat maar.
Fysio wil ik me eigenlijk echt niet extra voor verzekeren. Misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee met mijn hand en ik wil me eigenlijk niet scheel betalen aan iets wat ik niet echt nodig heb.

Weet iemand wat het ongeveer kost als je bij de tandarts een paar gaatjes hebt?

Geen idee? hangt af van of het een drie of een vlaksvulling is drie vlaks is erg duur 2x gaatje 150,--
was geen verwijt hoor, bedoel het echt als tip!
Verder geen tips, Stad Holland is qua fysio erg goed, voor je tanddekking iets minder

nathalie_v schreef:
Ik kwam er achter dat ik eigenlijk helemaal geen keus had. Dus ben bij de zelfde gebleven.
Wel 20e per maand om hoog.... Dat ga ik wel voelen :-(

Hoe bedoel je geen keus?

Succes met kiezen allemaal ik ga oud en nieuw vieren :)

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:58

loulou schreef:
Citaat:

nee is gewoon vrije zorgkeus

ik zie inderdaad, tenzij een zorgverlener waarmee ze geen contract hebben een hoger marktconform tarief heeft dan wordt de nota niet volledig vergoed. :) Maar dat is ook wel logisch.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:43

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:04

Ik ben overgestapt naar DSW, al tijdje terug alles doorgegeven em wel bevestiging per mail gekregen emn van mijn oude verzekering een brief dat de verzekering is opgezegd wegens overstappen. Wanneer kan ik mijn nieuwe zorgpas verwachten? Aangezien ik vanaf nu bij dsw zit maar verder nog geen zorgpas etc, kan ook nog niet inloggen op de app hierdoor.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:52

Ik had mijn pas van DSW heel snel al. Een week na inschrijven oid? Hij is hier iig al een tijdje binnen.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:56

Hmm, morgen maar even achteraan bellen dan. Vond het al zo raar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:05

Hier nog geen pas binnen van dsw,(laatste week 2014 pas overgestapt) wel post dat overstappen gebeurt is en een brief van de oude verzekeraar dat ik idd daar opgezegd heb.
maar inloggen op de site bij DSW kan via digiD kreeg ik per post.

Ik ga er verder ook nog niet achteraan bellen oid, ik verwacht de pas ergens de komende week/twee weken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:14

Hier hetzelfde hoor met StadHolland en Anderzorg, zal ergens de komende 2 weken wel gebeuren neem ik ook aan, ga me daar ook nog even niet druk over maken :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:15

Hier ook nog geen pas. Wel CZ die heel leuk mijn opgezegde verzekering afschrijft voor 2015 -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:17

Daar waarschuwde DeFriesland hier voor in de opzegbrief, dat het kon gebeuren dat er automatisch af werd geschreven maar dat dat in dat geval ook automatisch weer teruggestort zou worden :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:19

Heb het ook al een keer gehad met unive hoor, maar ik wil wel graag weten wanneer mijn geld weer op mijn bankrekening staat. Dat kan namelijk soms ook erg lang duren :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:21

Gewoon laten storneren, dan heb je het binnen 24 uur terug. Ik zou echt niet gaan zitten wachten tot zij het een keer terug storten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:26

Slim! Ga ik even doen :j