Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:09

Ja, daar zit idd echt veel verschil in. Zo'n apparaat kan heel onnauwkeurig zijn.
Volgende week zondag mijn crossfit proefles. En vrijdag naar de dokter voor mijn knie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:29

Het schijnt dat deze opzich wel heel zeker is van zijn zaak, als je er in een minuut twee keer op gaat staan geeft ie twee keer hetzelfde gewicht.
Die oude in de badkamer zat er rustig dan een kilo naast. }:0
Lekker handig als je je koffer in moet pakken en maar 5 kg aan koffer voor kleding enzo mee mag nemen. :')

Enige is vocht, ja daar moet je even doorheen prikken.
Als vrouw zijnde kan het haast niet anders dan dat je wel eens vocht vast houdt ofzo. :+

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:47

:D

ach, als er maar een dalende lijn in zit

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:37

Dat klopt, want zo'n apparaat kan je vocht niet meten. Ze gaan altijd uit van een vast percentage aan vocht. Daarom krijg je ook de beste meting 's ochtends vroeg op nuchtere maag, na het plassen en na 10minuten plat te hebben gelegen (om de vochtverdeling optimaal te laten zijn, in de avond kun je vaak bijvoorbeeld vocht in je benen hebben)
Ik heb gisteren nog gedanst, dat ging redelijk. Knie voelt vandaag ietsjes beter maar hog steeds niet goed. Ga dus even een paar tabata trainingen maken zonder kniebuigingen en een crossfit schema zonder kniebuigingen. En dan woensdag naar de huisarts hoop ik.
Ben dankzij het uitgebreide kerstdiner zaterdag en het niet sporten dit weekend wel meteen wat bijgekomen. Wellicht ook een beetje vocht, maar goed. Even voorkomen dat ik na de kerst weer op oud niveau zit, haha

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:23

Ik ga woensdag mń eerste crossfit les doen. Ben benieuwd. Vanavond weer zelf mń schema afwerken.

mama3, Ik probeer gewoon te gaan zodra het lukt. Op donderdag en vrijdag ben ik vrij. Dan lukt het sowieso. In het weekend is de sportschool beperkt open dus dan is het een en ander afhankelijk van mń starttijden op concours.
Op maandag en dinsdag lukt vaak ook, voor of na mń dressuur of springles. Puzzelen is het wel.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:30

Sandyjorgen, goede eettips gekregen? Ben wel benieuwd.
Nimber en secridible, ben benieuwd hoe crossfit bevalt. Ik hoor er wel veel over, maar weet eigenlijk niet precies wat het is?
Ik gebruik mijn weegschaal ook (1x pm) voor vetmeting, maar alleen om te kijken of er idd een dalende lijn in zit, aan het getal zelf hecht ik geen waarde.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:32

in mijn geval toch koolhydraten beperken en meer eiwitten. als ik in my fitness pal bijhoud zie ik ook echt dat ik vrij weinig eiwitten binnen krijg. (60 gram per dag tenzij we kip eten).

ik heb een tijd GOK (grip op koolhydraten) gedaan en dat komt eigenlijk toch best dicht in de buurt bij hoe ik zou moeten eten. alleen nu zijn koolhydraten niet meer beperkt tot minder dan 5 gram per maaltijd (met uitzondering van 1 uur per dag bij GOK).

vooral veel franse magere kwark gaan eten. Icm fruit door de blender (beetje annanassap lidl of magere melk om meer drinkbaar te maken) als tussendoortje. Of magere melk met eiwitpoeder.

en nog een tip van mezelf, zelf soep maken als maaltijd vervanger/ extra groenten boost. ik hou namelijk niet zo van salades (in de winter al helemaal niet).

door meer eiwitten te gaan eten kan ik minder koolhydraten eten en dat zal best schelen.
een andere tip was dat vloeibare koolhydraten nuttigen (fris, bier etc.) zonde is. Niet dat ik bier lust hihi.
maar met cola opletten. ik drink het zo weinig mogenlijk maar als ik pak dan liever light dus. heb nu dus maar een paar blikjes gekocht anders zuip ik toch weer een fles per dag/2dagen leeg.

gisteren heeft mij weledele viervoeter me vol bovenop mijn voet geraakt. vanavond dus maar in de zaal sporten ipv Xco(re).

secricible, goeie uitleg van die weegschaal. misschien toch maar eens vragen of ze de plooimeter willen gebruiken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:18

Ik probeer ook meer eiwit binnen te krijgen, ook omdat het zo goed 'vult' :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:43

nieuwe week nieuwe kansen *\o/* wat zijn jullie schema's voor deze week? of houden jullie elke week het zelfde?

ik probeer dit jaar nog even afspraak bij sportdietiste te krijgen! hopelijk heeft ze plek :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:47

Ik heb begin december een schema voor de hele maand gemaakt :) Na december ga ik evalueren of ik t zinnig genoeg vind en hoop ik omhoog te gaan met de gewichten :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:50

bij mij verschillen mijn lesdagen :( dus ook wat ik kan doen, kijk per week hoe ik het indeel.... maaaaar vanaf morgen vakantie :):) elke dag even 2 uur knallen in de gym 8-)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:23

Sandyjorgen, dat merk ik dus ook, ik vind het lastig genoeg eiwitten te eten. Eet al wel kwark, maar probeer nu ook beter m'n vleeswaren uit te kiezen. Die soep is ook een goede tip!

Ik krijg van mijn sportschool een schema wat geldt voor 6 weken, dat doe ik dan 2x per week. Als het te licht voelt ga ik in gewicht omhoog, maar als ik me niet helemaal fit voel ga ik omlaag.
Verder heb ik voor mezelf een schema gemaakt met wat ik aan sport wil doen op welke dag, zodat ik een richtlijn heb, maar pas dit aan als ik me niet helemaal fit voel, het is meestal ong hetzelfde.
Deze week:
Maandag: klimmen
Dinsdag: fitness (9 krachtoefeningen (3x12) en 20 min cardio)
Woensdag: klimmen
Donderdag: rust
Vrijdag: fitness en klimmen
Zaterdag: 12 km hardlopen
Zondag: Bodypump
Vanaf januari wil ik ook mijn klimtrainingen wat gerichter maken en het hardlopen eruit gooien tot het voorjaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:23

Ik neem elke dag een shake van Modifast Protiplus voor extra eiwitten :)

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:24

haha ik doe laatst ook aan fitness(3 maanden ofzo) ben nu 1.68 en 53.7kilo
ik wil graag naar de 46

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:28

pfoe ik zou niet naar 46 willen.. ik zit nu op 49 met zelfde lengte en zou no way minder willen.. vind ook 46 niet gezond

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:29

Ligt ook aan je leeftijd natuurlijk......

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:32

hmm zie dat je 12 ben.. dan wordt fitness zelfs afgeraden, niet goed voor je lichaam die belasting

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:45

Volgens mij is dat al niet veel, ik ben 7 kg zwaarder en het zou strakker mogen, maar dik ben ik niet.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:47

Nee klopt is prima gewicht voor deze lengte

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:49

Officieel is dit mijn schema:
Maandag: rustdag
Dinsdag: crossfit dagschema, tabata training 8min, 1min plank
Woensdag: rustdag
Donderdag: crossfit dagschema, tabata training 10min, 1min plank
Vrijdag: crossfit dagschema, burpee schema, 1min plank
Zaterdag: crossfit dagschema, total body tabata
Zondag: crossfit dagschema, lange schema tijd opnemen

Voor het douchen op ma en wo:
50jumping jacks
5push ups
20 crunches
20 mountain climbers
30 sec plank

Voor de crossfit heb ik een schema gevonden wat bedoeld is voor iedere dag 6wkn lang. Daar was ik aan begonnen maar nu met mijn knie staat het even stil.
Morgen wil ik 20min tabata doen en wat armspieroefeningen en buikspieroefeningen, en dan hoop ik woensdag te weten waar ik aan toe ben :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:21

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:56

Zo fanatiek ben ik niet hoor! Heb ik ook geen tijd voor.

Naast m'n werk ook nog rijden en lesgeven.
Vandaag 40 min cardio en 40 min kracht 3x15 alle grote spiergroepen gehad.
Paard had een dagje vrij na 3 concoursen te weekend.
Morgen hebben we springles. Als ik optijd klaar ben met uitmesten e.d. Ga ik nog ff 45 min op de crosstrainer

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:41

Ik zou wel fanatieker willen, maar het kan niet met dat krakkemikkige lijf.
Ben al blij dat dit zo goed gaat!
Spinning kan ik ook echt niet vol mee doen, al fiets ik wel het uur uit maar wel op hartslag.
Wil eigenlijk heel graag wat geks doen. :Y)
Ik zag Grit Plyo van les mills, dat geven ze bij ons en dat lijkt me wel heel leuk en die les duurt ook niet lang, half uur maar dat is wel pittig.
Lastige bij mij is dat ik slecht klappen op mijn benen verdraag, dus dingen waar je echt mee moet springen enzo, of hardlopen en dat soort dingen gaan eigenlijk gewoon niet.
Dus Grit Plyo zal denk ik voorlopig bij dromen blijven, maar ik ga het wel proberen donderdag.

Zit nu in behandelpauze en heb vanmiddag creatine genomen, maar ik heb echt zero kramp gehad met aquafitness vanavond.
Dat is echt raar voor mijn doen dus de creatine doet zijn werk!
Ik verkramp dus heel snel normaal, ik kan echt niet even een tandje bij zetten zonder dat echt flink te voelen normaal. En dan heb ik het echt niet over extreme dingen, gewoon even lekker je ei kwijt in een of twee baantjes alles geven hoefde ik niet te proberen. -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 08:38

Lieke schreef:
Sandyjorgen, goede eettips gekregen? Ben wel benieuwd.
Nimber en secridible, ben benieuwd hoe crossfit bevalt. Ik hoor er wel veel over, maar weet eigenlijk niet precies wat het is?
Ik gebruik mijn weegschaal ook (1x pm) voor vetmeting, maar alleen om te kijken of er idd een dalende lijn in zit, aan het getal zelf hecht ik geen waarde.

Wat ik zo het idee heb is het een combinatie tussen gymnastiek, krachttraining en reguliere fitness. Hierbij worden geen spiergroepen getraind, maar dmv natuurlijke bewegingen (trekken, duwen, slepen e.d.) wordt het gehele lichaam in vorm gebracht.
Hoop dat de huisarts morgen niet zegt dat ik niet mag {:)-:(
Vanavond wel weer even, ga me vooral even richten op armspieren en wat tabata training denk ik. Benen maar even laten!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:25

Ik kom binnen vallen hier. Jullie zijn al weer ver!

Over een tijdje ga ik mij ook inschrijven maar twijfel nog over de sportschool en voor hoe veel keer per week ;) Ben nog bang dat niet ik niet genoeg tijd heb ervoor of te moe ofzo.

Hoe blijven jullie gemotiveerd?