[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:37

@suzan, ja echt steriel enz! Ik ben laatst geweest voor de eerste controle maar stelde niks voor, ik liet ook gelijk nieuw bolletje erop zetten, dat kostte wel 2,50. Ze wilden eerst niet wisselen want ik was twee dagen te vroeg maar ik kon de andere dagen niet want ik woon niet in de buurt. Dus ze wilden het eerst niet doem maar uiteindelijk wel.
Ik denk niet dat ik naar die laatste controle ga, is niet echt in de buurt zo een twee drie, ik ga wel een keer aan als ik in de stad ben of er last van heb

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:26

Vumana89 schreef:
De bodymx meneer is géén arts.
Hij heeft geen BIG registratie!

Heb je daar bewijs van?
Ik heb prettig zaken met hun gedaan en ben zeer gerust gesteld :) buiten het feit dat de piercings super zijn gezet en ik op een persoonlijke manier zeer goed geholpen ben.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:52

Robynn schreef:
Vumana89 schreef:
De bodymx meneer is géén arts.
Hij heeft geen BIG registratie!

Heb je daar bewijs van?
Ik heb prettig zaken met hun gedaan en ben zeer gerust gesteld :) buiten het feit dat de piercings super zijn gezet en ik op een persoonlijke manier zeer goed geholpen ben.

Pps. Het ruikt een beetje als concurrentie reactie? Zet jij zelf ook piercings? Zoja heb je daar een opleiding/medische opleiding voor gevolgd of alleen de cursus?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:28

Vumana's vader heeft een piercingshop als ik het goed begrepen en onthouden heb en zij pierct zelf ook wel eens..
Maar dat je het als een concurrentie reactie ziet vind ik not done van je. Ze geeft gewoon aan dat hij geen arts is en dat hij dus niet mag verdoven en dus zelfs strafbaar is. Als ik dat met zekerheid had geweten had ik 't ook gezegd. En nee, ik pierce niet, niemand in mijn familie of vriendengroep heeft verder iets met piercings, dus bij mij zou er al helemaal niks te concurreren vallen.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:36

Iemand ervaring met piercingstudio Jenna te Leuven? Of andere piercers in Leuven? Zou gaan over een navelpiercing :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:40

Volgens mij zitten er hier op 't moment geen andere Belgen.. maar misschien dat ik 't fout heb. Ik kan je er helaas niet mee helpen. Mijn piercingshop kennis gaat niet verder dan Utrecht en Arnhem. :')

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:42

Ja, waarschijnlijk niet :p Morgen zal ik het dan maar opnieuw vragen :) Toch bedankt haha :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 02:15

_Ekenna schreef:
Vumana's vader heeft een piercingshop als ik het goed begrepen en onthouden heb en zij pierct zelf ook wel eens..
Maar dat je het als een concurrentie reactie ziet vind ik not done van je. Ze geeft gewoon aan dat hij geen arts is en dat hij dus niet mag verdoven en dus zelfs strafbaar is. Als ik dat met zekerheid had geweten had ik 't ook gezegd. En nee, ik pierce niet, niemand in mijn familie of vriendengroep heeft verder iets met piercings, dus bij mij zou er al helemaal niks te concurreren vallen.

Dus als je als huisarts besluit een piercingshop te openen en piercer te worden,mag je ineens geen verdovingen meer zetten terwijl je dat als huisarts wel altijd gedaan hebt en hebt mogen doen? Lijkt me een beetje raar.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 02:39

Je kan trouwens zelf opzoeken of iemand BIG geregistreerd is.Misschien is er niet juist gezocht,dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Daarbij zeg ik niet dat Vumana onzin praat,maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat hij dan niet BIG geregistreerd is.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:10

_Ekenna schreef:

Hihi! Nou zo gemeen heb ik het he-le-maal niet over willen brengen :D was gewoon echt een serieuze vraag :j

Ik hoor namelijk alleen van andere piercingshops dat soort reacties :j

Terwijl alles netjes geregeld is bij BodyMx :j Alle papieren zijn aanwezig en er is niks illegaals aan hun werkwijze :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:43

Ik ben van België! Maar geen ervaring met die shop. Ikzelf ga altijd bij voodoo piercing in Hasselt! Ben zeer tevreden over hen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:21

Ik kan mij nog meer dan genoeg slechte ervaringen heugen van Bodymx. Ging vooral over piercings die te diep/te oppervlakkig/scheef etc gezet waren, maar dat is al wel jaren geleden.

Heb ook even google losgelaten op bodymx en heb begrepen dat ze verdoven met een spray, emlacreme of middels injectie....die lnjectie slaat als een pik op een drumstel, want die verdovingsvloeistof inspuiten is pijnlijker dan het hele prikje voor de piercing zelf :') ... psychologische bullcrap dus.

En nee, ik ben geen piercer ;) Maar als je een piercing wil laten zetten moet je naar een shop gaan die jou goed lijkt en waar jij jezelf prettig voelt. :)

Hier geen ervaring met piercingshops in België.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:44

Hierbij even mijn uitleg waarom ik misschien anders begrepen werdt als dat de bedoeling was :j
Citaat:
Het gebruik van verdoving geschiedt bij BodyMx volledig volgens de wettelijke regelgeving, hetgeen ook tijdens de inspectiebezoeken van de GGD is gecontroleerd en getoetst. Op basis hiervan is ook een vergunning afgegeven door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)

BodyMx is officieel een medisch centrum! Vandaar dat ze alleen medisch personeel hebben en iedereen die daar piercingen zet is dus arts/verpleegkundige/medisch opgeleid en sommige mogen dus een verdoving zetten. :j (de meneer op zaterdag!)

BodyMx is 17 jaar geleden opgezet met de intentie om onderzoek te verrichten naar de gevolgen van het zetten van piercings (met en zonder verdoving!) , dit is opgezet door een ziekenhuis. Na het onderzoek was het de bedoeling om de zaak te sluiten, maar degene die mee hebben gewerkt aan het onderzoek hebben de "zaak" draaiend gehouden en wilde graag doorgaan met BodyMx. Zo is BodyMx ontstaan.

Ik heb zelf 5 jaar lang nagedacht over welke shop ik zou kiezen en ik heb dus veel informatie opgevraagd over heeeel veel shops. Iedereen heeft zijn of haar favoriete shop en wensen, maar om te roepen dat BodyMx dingen doet waarvoor hij niet bevoegd is vind ik wel apart. Die dingen worden dan ook vaak gezegd door andere shops. Sommige andere shops proberen namelijk ook al 17 jaar de boel te laten sluiten, enkel en alleen omdat BodyMx bevoegd is om verdovingen te gebruiken en hun daardoor klanten mislopen? Ze worden ook geroepen door mensen die geen goed onderzoek hebben verricht of gewoon omdat ze maar wat roepen wat ze via via via gehoord hebben.

BodyMx heeft alle vergunningen en papieren om te mogen werken op de manier dat ze nu doen :j

Ze doen het al 17 jaar, met goedkeuring en vergunning van het ministerie :D

Dus mijn reactie bedoelde ik niet persoonlijk, maar ik vind dat als je iets roept wat gevolgen kan hebben voor een ander of een bedrijf, dat dat wel feitelijk gedaan moet worden.

Ps. Ze zetten rond de 20.000 piercings per jaar :D

Heel verhaal geworden,
_/-\o_ voor degene die het helemaal gelezen hebben :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:06

Ik kan er niks over vinden op de website. Ze zeggen alleen dat verdovingen gezet mogen worden door professionals die daar voor bevoegd zijn. Niet dat zij ook verdovingen d.m.v. naald/injectie zetten. Ze hebben 't alleen over de emla crème die zij wel aanbrengen. De verdoving d.m.v. naald zou je moeten halen bij je huisarts. Anders is het niet legaal.. Als ik 't goed lees op andere sites tenminste.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:19

Nee de Emla creme moet gehaald worden bij de huisarts :j verdoving dmv naald hebben ze gewoon daar :j

Edit: bodymx zou eigenlijk op hun websites de uitleg, documenten en vergunningen moeten zetten om het duidelijker te maken voor de lezers van de website :j

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:27

Ik las het. Emla crème mogen ze niet voorhanden hebben, koude spray wel. Injecties d.m.v. injectienaald mogen alleen gezet worden voor medische doeleinden.. En das een piercing niet.. Ik ga hier binnenkort nog maar eens goed het internet voor afstruinen. :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:37

Ik vind verdoven met een injectie voor piercings ook wel een heel raar verhaal? (niet dat ik niet geloof dat t gebeurt zie alleen de logica niet :') )

zelf heb ik op mijn 13e mijn eerste lippiercing gekregen, 14e septum, 15e Andere lip en toen ook zelf mijn oren gaan stretchen. Toen ik 16 was heb ik mijn tongpiercing en smiley piercing door een vriend laten zetten, en waren mijn oren ondertussen al ruim 22 mm, en ik schaam me dood als ik er nu op terug kijk, maargoed :') heb nu alleen nog tong en smiley, en mijn Oren zijn dichtgegroeid tot 10/12 mm, de rest ga ik wss dicht laten hechten :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:39

Blijft idd raar.Twee prikken,waarvan de injectie vaker veel pijnlijker is en de piercingnaald er voordat je au kan zeggen al doorheen is. :P

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:43

Mijn zusje voelde helemaal niks van de verdoving trouwens :) dus dat is ook persoonsgebonden :j

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:45

Vind het zoiso raar dat je een verdoving neemt om een piercing te laten zetten. Je wilt het zelf en of je nou de naald van de verdoving voelt of de naald van de piercing..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:46

saddledancer schreef:
Ik vind verdoven met een injectie voor piercings ook wel een heel raar verhaal? (niet dat ik niet geloof dat t gebeurt zie alleen de logica niet :') )

zelf heb ik op mijn 13e mijn eerste lippiercing gekregen, 14e septum, 15e Andere lip en toen ook zelf mijn oren gaan stretchen. Toen ik 16 was heb ik mijn tongpiercing en smiley piercing door een vriend laten zetten, en waren mijn oren ondertussen al ruim 22 mm, en ik schaam me dood als ik er nu op terug kijk, maargoed :') heb nu alleen nog tong en smiley, en mijn Oren zijn dichtgegroeid tot 10/12 mm, de rest ga ik wss dicht laten hechten :j

Oei das zonde! Zouden je oren niet verder meer dicht groeien?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:52

Ik heb ook nog steeds 2 puntjes van mn lippiercings. Maar ach mij stoort het niet.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:00

saddledancer schreef:

Wat zonde! :j
Ik zou best willen stretchen, maar ik durf niet omdat ik bang ben dat ik er spijt van krijg :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:07

Als je je oren niet te groot stretchet ( tot max 10mm) kunnen ze gewoon nog terug slinken tot oorbel formaat,daarna is de kans daarop nog klein.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:25

Ik ben gisteren zelf bij bodyMX geweest maar ik heb niks gehoord of gezien over verdoving. Daar is ook niks over gezegd tegen mij of andere.Maar voor die paar seconden pijn hoeft dat van mij ook niet. Ik weet bijna voor 100% zeker dat ze verdovingen niet doen. Bij mij alle 2 de keren is er geen woord over gesproken. En bij vriendinnen die daar komen ook niet. ;)