Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Vuurneon, volgens mij alleen je hoornvlies.
Furrow schreef:DNR do not resuscitate is wat anders dan een donorkaart inderdaad.
Maar er zijn ook graden in, soms is het medicatiebeperking tot niet reanimeren..
Maar donor's krijgen altijd dezelfde behandeling, en alle doel is het leven van de patiënt te redden.
vuurneon schreef:Bepaalde onderdelen kunnen toch ook geoogst worden na je dood als je gewoon thuis dood gaat: weefsel bijvoorbeeld.
sneeuwpop schreef:Dat is absoluut niet waar!Het is een vermoedelijke prognose dat men een Hartstilstand gaat krijgen.
Echter is dat soms wel te voorkomen.
Citaat:Probleem vind ik dat de arts beslist en natuurlijk daarbij ook in acht neemt of jij/hij/zij een goede donor kan zijn.
Een arts is ook een persoon met ervaringen... wat als hij ook rekening houdt met een geschikte kandidaat die jouw organen nodig heeft. Of gewoon erg bezig is met orgaandonoren en nauw betrokken is met andere artsen...
Zou niet mogen blabla, maar het blijft mensenwerk.
Ayasha schreef:Furrow schreef:DNR do not resuscitate is wat anders dan een donorkaart inderdaad.
Maar er zijn ook graden in, soms is het medicatiebeperking tot niet reanimeren..
Maar donor's krijgen altijd dezelfde behandeling, en alle doel is het leven van de patiënt te redden.
Ze hebben voor zover ik weet een eed afgelegd om dat te doen en indien ze iemand zouden "laten sterven" of "niet alles zouden doen" breken ze die eed. Als de familie daar mee verder gaat, kunnen ze meen ik, levenslang geschorst worden. Maar don't shoot me if I'm wrong.
elenaMM77 schreef:vuurneon schreef:Bepaalde onderdelen kunnen toch ook geoogst worden na je dood als je gewoon thuis dood gaat: weefsel bijvoorbeeld.
volgens mij niet..
bij mijn vader moest hij dan al reanimerend naar het ziekenhuis gebracht worden, zodat hij nog geschikt zou kunnen zijn voor enkele transplantaties..
maar omdat hij vol medicijnen gespoten was om het hartritme terug te krijgen en wij als kinderen nog niet eens op de hoogte waren en moesten reizen.. heeft mijn moeder toen besloten om hem thuis te houden.
kans was ook zeer klein dat er überhaupt iets te 'oogsten' viel.. dichtsbijzijnde ziekenhuis was 20 minuten vol gas ongeveer.. en met alleen een trilling van het hart valt er weinig eer meer te behalen denk ik..
volgens mij is het niet zo dat men thuis even, om het maar cru te zeggen, met de kaasschaaf erover heen gaat om bijvoorbeeld huid te doneren'. dat moet volgens mij ook gewoon in het ziekenhuis gebeuren? maar zeker ben ik daar niet van.
Furrow schreef:HorseTopShop schreef:Ik ben ook geen donor en heb daar heel bewust voor gekozen.
Eigenlijk zeg ik het niet goed. Ik ben geen orgaandonor.
Als ik overleden ben, wil ik mijn lichaam doneren aan The Body Farm in Knoxville.
Dat vind ik ook mooi, help je ook mensen mee.
Nemen ze lichamen aan van Europa?
Ayasha schreef:Furrow schreef:DNR do not resuscitate is wat anders dan een donorkaart inderdaad.
Ze hebben voor zover ik weet een eed afgelegd om dat te doen en indien ze iemand zouden "laten sterven" of "niet alles zouden doen" breken ze die eed. Als de familie daar mee verder gaat, kunnen ze meen ik, levenslang geschorst worden. Maar don't shoot me if I'm wrong.